Eind deze maand is mam jarig en zij heeft de afgelopen jaren zo ontzettend veel voor mij gedaan, dat ik haar een leuke stedentrip cadeau wil doen voor haar verjaardag.
Maar ik ben niet zo heel erg bekend met stedentrips, dus ik vraag me af, wat nu echte aanraders zijn wat betreft steden? Londen kennen we al door en door, dus graag andere tips aangezien ik eens wat anders wil geven.
Mam zelf voelt zich erg aangetrokken door Schotland en geeft al jaren aan daar eens heen te willen. Ik weet niet hoe dat land is qua stedentrips?
Alle andere tips zijn ook meer dan welkom. Graag wel binnen Europa.
Graag had ik dan ook wat ideetjes om de reis te boeken en leuke hotelletjes die centraal liggen bij de bezienswaardigheden.
Edit: Ik wil graag rond de kersttijd gaan, lekker kerstshoppen en sfeer proeven. Dus dat zou wel fijn zijn als het er goed kon.
Daar zou ik haar zeker blij mee maken, Edinburgh. Heeft deze stad ook wat te bieden in November/December? Welk deel van de stad kun je het beste een hotelletje nemen?
Ik weet niet of er speciale dingen zijn in nov/dec, ik denk dat je dan gewoon even op het net moet zoeken. In elk geval zijn er veel musea endergelijke dus vervelen zul je je niet.
Silence
Barcelona en Rome zijn allebei prachtig maar een kort tripje is te kort om alles goed te bekijken. Tenminste ik ben in Rome 8 dagen geweest en Barcelona 5 dagen.
Denk dat idd engelang/schotland wel een goede tip is om te kerstshoppen
Silence
Wenen Zeker in de kerstperiode met alle kerstmarkten, versierde bomen in het park, de móooiste verlichting ever in het winkelcentrum en lekker koudd zodat je alle reden hebt om te ontdooien bij een Starbucks Hot Chocolate
Silence
Florence is mijn favoriete stad in Europa, maar rond de kerst... dan zeg ik Praag!!! Wij zijn er vorig jaar rond kerst geweest (en omdat we toen allebei ziek werden gaan we kerst dit jaar weer ) en het was werkelijk waar geweldig. Kerstmarkten met gluhwein en *hoe heet die hongdrank ook al weer* en tal van eetbare lekkernijen etc., heel gezellig sfeertje )
Silence
Met kerst in Praag kan je in de diverse restaurantjes daar (wel ruim vtv reserveren ik heb alle sites die ik destijds heb gebruikt om info te vergaren en restaurants te reserveren nog in mijn hotmail staan mocht je -ooit- naar Praag willen) voor erg weinig geld ongelooflijk lekker eten. Wenen lijkt me ook mooi, maar is vrees ik wel duurder. Boedapest ben ik nog nooit geweest, maar dat lokt ook nog.
Als je moeder van Schotland houdt, vind ze Ierland misschien ook wel mooi. Wij zijn 2 jaar geleden naar Dublin geweest en dat was ook echt een aanrader!