1 dagje London kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

1 dagje London kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 15:57

Kan dat nou eigenlijk?

Gisteravond een beetje zitten praten met mijn ouders enzo, toen zei ik voor de grap goh ik zou wel een dagje willen winkelen in London.
Nouja mijn ouders houden helemaal niet van winkelen en zouden dus ook niet zeggen ja leuk dat doen we... Maar gister was dat anders en zijden mijn ouders van regel dat maar, en zoek maar op internet op of dat wel kan met het vliegtuig enzo.
Nu ben ik dus op de KNLM aan het kijken, maar ik word er eigenlijk niet veel duidelijker van, dat komt omdat die site aangeeft dat je maximaal voor 2 dagen kunt? Maar dit lijkt me eigenlijk wel heel vreemd omdat een vriend van mij voor 1 dagje naar Parrijs gaat.
Wie kan mij helpen?

Gr Kirsten.

Anoniem

Re: 1 dagje London kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:59

met de boot kan het zowiezo. das 2 a 3 uurtjes. hele vroege heen, hele late terug.. moet je even op www.stenaline.nl kijken Lachen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:00

kan wel. mijn vader gaat wel eens voor zijn werk op 1 dag op en neer naar londen. dus wat vliegen betreft kan het wel.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:01

ja, dat kan ook met een vliegtuig. Ik weet alleen niet welke maatschappij dat doet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:03

Ik ben ook wel eens voor een dag op en neer geweest naar Londen. Maar dan niet 's morgens heen en 's avonds terug, dat is echt zonde van je tijd. Voor je in de stad bent moet je alweer terug naar het vliegveld.

Met één overnachting is het best te doen. Dus bijv. maandag heen en dinsdag terug. Easyjet vliegt vanaf ca. 8 uur 's morgens vanaf Schiphol. Dan heb je wat aan je tijd. En je kunt gewoon boeken via internet, losse vliegtickets zijn dat. Daar hoef je niet voor naar een reisbureau.

Vóór de invoering van de vliegtax heb ik nooit meer dan 80 euro incl. voor een retourtje Londen betaald. Nu krijg je dat ook nog wel voor elkaar als je je vluchten erop uitzoekt. Of anders vanaf Weeze vliegen, net over de grens bij Nijmegen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:05

Karin zou ik die site eens mogen waar je alles op kan zien?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:05

dolor schreef:
kan wel. mijn vader gaat wel eens voor zijn werk op 1 dag op en neer naar londen. dus wat vliegen betreft kan het wel.

Zakenvluchten vliegen meestal op London City. Dan zit je midden in de stad en dan verlies je geen tijd met naar het centrum reizen per trein of bus. Vanaf de andere vliegvelden (in het geval van Easyjet zijn dat Luton, Stansted en Gatwick) kun je gerust 30-45 minuten extra rekenen voor een enkeltje naar de stad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:05

Kir_Ples schreef:
Karin zou ik die site eens mogen waar je alles op kan zien?

www.easyjet.com

Voor het boeken van je vluchten heb je wel een credit card nodig, maar die hoeft niet op jouw naam te staan.

[Edit] En vanaf Weeze en Eindhoven vliegt Ryanair: www.ryanair.com

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:06

Dankje. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:07

Ryanair? Goedkoop, en ze hebben nog 'n leuk muziekje ook. Clown
Ik zou een busreis boeken.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:08

Ik doe het heel vaak (voor mijn werk), dus het kan prima. Het handigste is momenteel vanaf Antwerpen naar London city. Vanaf Eindhoven zijn de tijden momenteel iets minder handig dacht ik (je moet nogal vroeg terug). Met één nachtje erbij is Eindhoven wel ideaal en goedkoop: met Ryanair vlieg je dan op Stansted. Ik weet niet alle tijden uit mijn hoofd want ze wisselen nog wel eens en ik hoef het nooit zelf te regelen. Gewoon even goed zoeken.
Laatst bijgewerkt door anneve op 05-08-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:09

Kijk eens op http://www.ryanair.de

Daar kun je genoeg vluchten kiezen. Zij hebben genoeg aanbiedingen en je kunt voor 20 euro al in London zitten.
Laatst bijgewerkt door liempje op 05-08-08 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:10

Voor de goedkoopste vluchten kun je trouwens kijken op http://www.momondo.com (nee, ik heb geen aandelen, 't is gewoon een gruwelijk handige site).

Dit is een zoekmachine die zoekt in de databases van een enorm aantal vliegmaatschappijen. Zo vind je de voordeligste tickets op de dagen dat jij wilt vliegen. Bij Londen kun je kiezen voor 'all airports' zodat je alle mogelijkheden kunt bekijken.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-08-08 16:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:10

Ik ga volgende week dinsdag vanaf Eindhoven naar Londen (om 9.25u) en de volgende dag om 17.00 weer terug. Ticket is heel goedkoop (28 euro) maar hotel wel duur.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:15

liempje schreef:
Kijk eens op http://www.ryanair.de

Daar kun je genoeg vluchten kiezen. Zij hebben genoeg aanbiedingen en je kunt voor 20 euro al in London zitten.

Met Easyjet ook. Ik ben laatst naar Brighton geweest, dan vlieg je het gemakkelijkst op Gatwick. Mijn enkele reis Gatwick kostte me 15 euro incl. - let bij Easyjet op de aanbiedingen in het geel.

Nu heb je natuurlijk wel de vliegtax, het is allemaal nét even wat duurder dan het vóór 1 juli was (11.50 per enkele reis).

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:16

Anthea schreef:

Loop mij topic niet te verzieken ja!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:17

Bedankt voor jullie reacties. Lachen
Kan ik veel mee!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:17

Ik ben voor mijn werk ook wel eens op een dag heen en weer geweest naar Londen. Vloog toen met de KLM. Ticket was nog best prijzig (190 euro), maarja, de baas betaalde Tong uitsteken
Denk dat het met de boot goedkoper is, en ook nog eens leuker! De bootreis op zich is al een hele beleving. Je ziet veel meer en het is goed te doen ook al ga je maar een dagje...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:19

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om nog met de boot naar Londen te gaan. Vliegen gaat veel sneller. En echt, met die goedkope vliegmaatschappijen betaal je een schijntje. Bedenk wel dat als je met de boot gaat je ook nog met de trein naar Londen moet - extra tijd en extra kosten, iig meer dan wat je voor de trein of bus vanaf een vliegveld betaalt.

En wat ik al zei: zakenvluchten vliegen meestal op London City, dan zit je midden in de stad. Relatief dure vluchten zijn dat.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-08-08 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:20

Kir_Ples schreef:
Anthea schreef:

Loop mij topic niet te verzieken ja!

Pardon? Verward

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:20

De boot is misschien ook wel een goede optie, aangezien paps het niet zo op vliegtuigen heeft. Clown
Maar dijnsen die boten niet heel erg? Aangezien je echt de open zee op gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:21

Als je er echt een paar daagjes uit van wilt maken, dan kun je natuurlijk best met de boot gaan. Maar voor een dagje... Nee, ik zou het zonde van mijn tijd vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:22

Karin, weet jij dan welk vliegveld 't dichtste (is dat een woord. ROFL ) bij 'hartje' Londen zit? (Ik weet helemaal niks van Londen.. Haha! )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:27

City zit écht in hartje Londen, maar zoals ik al zei: dat is voornamelijk een zakenvliegveld en daar vliegen al helemaal geen prijsvechters op.

Heathrow zit iets verder weg, maar dat ken ik vooral als 'overstapvliegveld' voor intercontinentale vluchten. En ook hier vliegen geen prijsvechters op, althans niet vanuit NL of vliegvelden net over de grens.

Dan heb je nog Luton (ten noordwesten), Stansted (ten noordoosten) en Gatwick (ten zuiden van Londen). Easyjet vliegt vanaf Schiphol op alledrie, Ryanair vanuit Eindhoven en Weeze op Stansted.

Luton ligt het verst van het centrum, Stansted en Gatwick verschillen niet zoveel. Uit mijn hoofd zeg ik dat je bij Luton moet rekenen op 45 minuten met de trein en bij die andere twee op 30. Kan iets meer of minder zijn. Informatie over treinen en bussen naar het centrum vind je op de sites van deze vliegvelden (even opzoeken met Google).

Valt het op dat ik vaak die kant op ga? Bloos
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-08-08 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:28

Handig kaartje:

Afbeelding