Groetjes vanuit Londen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Groetjes vanuit Londen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:18

Hoi allemaal!

Wat een nacht, wat een nacht. Om half 4 ging mijn wekker al en wat heb ik een mazzel gehad. De stroom is er vannacht uitgeweest, maar gelukkig blijft mijn wekker dan doortellen! Anders had ik me nog verslapen ook. Het was namelijk tijd om op vakantie te gaan, en een vliegtuig wacht echt niet!

Iets over 4 stapten Jeroen en ik de deur uit. Koffers in mijn Twingo geladen, TomTom aan en gaan! Volgens plan gearriveerd in Weeze (Duitsland), tickets gehaald, even wat gegeten en door de douane heen. Allebei niet gebliept dus dat ging ook voorspoedig. Het wachten duurde allemaal niet zo lang en het vliegtuig vertrok ook op tijd. Op naar Londen....

Fijn, een stuiterlanding en een bizar miep-mieptoontje rijker (blijkbaar is dat bij RyanAir normaal als een vliegtuig op tijd vliegt...) waren we in Londen. Koffers gepakt, treinkaartje gekocht en daar eens lekker op onze reet gaan zitten. Weer zag er gelukkig goed uit. Aangekomen in Londen Liverpoolstreet een broodje gehaald en de metro opgezocht. De central line (rode) was echt be-la-che-lijk druk, dat konden we nooit halen met onze grote koffers. Ik met mijn voorkennis de Circle lijn opgezocht (geel) en daarin gestapt. Ging prima!
Bij het hostel aangekomen (1 straat verderop dan vorig jaar, hoe bizar kan het zijn?) koffers in de lugage room gedumpt, inchecken kan pas om 2 uur en dat is ook de reden dat ik nu hier zit te typen. Daarna Hyde Park ingedoken, naar de memorial fountains van Diana gegaan. Dat had ik vorig jaar al willen zien maar is er helaas niet van gekomen. Toen langs de Royal Albert Hall gelopen, stukje door Queens Gate (dure wijk in South Kensington) gehobbeld, metro opgezocht en teruggegaan. In Hyde Park waren de bordjes zoek, dus we hebben al behoorlijk wat kilometers gemaakt vandaag.

So far so good, het drupt wat maar dat mag de pret niet drukken!

De groetjes vanuit hier Doei!

Yinka

Re: Groetjes vanuit Londen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:20

Leuk om een verslagje te lezen Ja heel veel plezier daar!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:22

veel plezier! Ja

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:22

Dankje, ik zal jullie zoveel mogelijk up to date houden van mijn vakantie hier!
We gaan zo eens rustig inchecken, even hangen denk ik en vanmiddag/vanavond rondje West End (theaters). Hebben we net half half besloten. Na het inchecken de Subway en Starbucks even bezoeken iig. Heb wel weer trek!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:24

Veel plezier, ik denk altijd dat je daar orlando gaat ontmoeten en romance beginnen. Haha!

Starbucks Vingers aflikken ben benieuwd naar de fotos achteraf! Hoe lang ga je blijven?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:24

Leuk verslagje! Hoelang blijf je eigenlijk, of heb ik daar overheen gelezen?
Misschien een troost: Het is hier baggerweer. Haha!

Veel plezier daar nog!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:25

Gut katia, jij maakt het bont zeg *LOL*
Ik kom van maandag op dinsdagnacht terug. Foto's zullen wel even op zich laten wachten denk ik, want ik moet dinsdag tot en met vrijdag weer werken. Maar ik ga gewoon lekker schieten, wat in 't vat zit verzuurt niet Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:27

Jij hebt wel geluk met zo'n wekker. Die van mij zou dat niet doen...

Je bent al goed druk geweest zo te lezen. Maarre wat doe je p Bokt als je op vakantie bent Schijnheilig Hup vakantie vieren jij Tong uitsteken

Have fun Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:27

Wachten tot we kunnen inchecken he! En dan weer weg Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:28

Hee Shanna! Doei!
En kan dat allemaal maar, net beginnen bij de nieuwe baas en direct al op vakantie gaan? Nors opkijken Clown
Veel plezier nog daar!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:29

Oeh haha ik krijg er altijd zo'n heerlijk gevoel bij, Londen.
Heb er vorig jaar een half jaar gewoond en gwerkt. Londen is geweldig, veel plezier weer!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:29

Mijn vakantie was al gepland he Neon, dus dan had 't werk mooi pech. Maar het was allemaal prima en leuk hoor Ja absoluut geen probleem.

@ Gerbenfroh: nog speciale tips?
Ik wil heeeeeeeel graag naar Windsor Castle -> weet jij hoe we daar het handigste komen? Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:31

starbucks kwijl Vingers aflikken

*kijkt triest naar bakkie senseo en dumpt het in de prullenbak*

veel plezier daar en laat je nog wat heel van Orlando Haha!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:32

Wij zijn er in december geweest. Alles wat jij noemt komt me zo bekend voor..
Veel plezier!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:33

Jongens wat is dat toch met Orlando, ik ben hier op vakantie hoor ROFL

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:35

Verslaafd, totaal verslaafd. Dat je zelfs in je vaakntie bokt niet gewoon met rust kan laten Haha!

En wat dat met Orlando is? Nee, daar ga ik niet eens op in Haha! Schijnheilig Tong uitsteken

Nogmaals fijne vakantie en ik eis wel een zwik foto's als je terug bent hoor!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:36

Pft, ik kan ook niks zeggen zonder dat 't verdraaid wordt he Haha! Clown
Zwik foto's is bij deze beloofd, behalve wanneer het zo'n rotweer wordt dat mijn camera verzuipt als ik 'm gebruik. Maar in principe: deal Ja

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:38

Mooi OK dan!
Mijn vakantie duurt nog even, dus ik moet het toch doen met de vakanties van andere mensen Clown

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:02

Annash schreef:
Mijn vakantie was al gepland he Neon, dus dan had 't werk mooi pech. Maar het was allemaal prima en leuk hoor Ja absoluut geen probleem.

@ Gerbenfroh: nog speciale tips?
Ik wil heeeeeeeel graag naar Windsor Castle -> weet jij hoe we daar het handigste komen? Clown

Oh ik ben daar geweest, volgens mij gewoon met een bus! Haha!

Tips tips moeilijk heb zoooveel gezien ook buiten londen, gewoon zelf op pad gaan! Haha!
Ik vond Wibledon zelf ook een leuke buurt, zelf noem je ook al wat leuke dingen! Volgens mij zijn er geen speciale evenementen deze week..Heb vorig jaar echt superleuke dingen meegemaakt zoals chinees nieuwjaar en st patricks day!

Kan wel de standaard dingen opnoemen maar dat heb je al gezien allemaal vast Clown
Little Venice is ook leuk! En dan gewoon een wandeling maken naar Regents Park, daar naar de dierentuin..Dan loop je via Regents Canal, kan je doorlopen tot Camden wat ook erg leuk is!

Oh ik weet niet of je er al geweest bent/intressant vindt maar ik vond het Imperial War Museum echt indrukwekkend Ja wel opletten of je de goede neemt zijn meerdere war museums. Heb daar staan janken. Tong uitsteken Ben verder gek op museums..British Museum, The Saatchi Gallery, Tate Modern, het Science Museum, de National Gallery, Imperial War, Natural History Museum...Heel leuk allemaal!

Hmm. Zaterdagochtend de antiekmarkt in Nottin Hill (vanaf een uur of 7 tot ongeveer 3 uur)..

Hmm Charles Dickens huis...Er is zooooveeeel Lovers

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:10

Weersvoorspelling voor de rest van de week is niet zo slecht, maar niet zo fijn als dat het maandag en dinsdag was..

Enne, naar Windsor kom je met de trein vanuit Paddington station (via Slough) of vanuit Waterloo station. Knipoog

Fijne vakantie!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:51

En ik had daar gewoon ook moeten zijn he.. hadden we morgen samen Londen onveilig gemaakt!
Bugger Scheve mond

Maar, héél veel plezier! Denk aan mij als je aan de Starbucks (en Orlando? *LOL* ) zit, en vooral, geniet ervan!

Ik verwacht ook een uitgebreid verslag en een bult foto's, als je weer terug bent. En nou niet meer op Bokt komen he? Nors opkijken Tong uitsteken

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:48

Ik wil ook naar Londen Hyper! Als ik al die dingen hoor, heb ik mijn eerste keer veeelste weinig gezien Hyper!

Veel plezier ieder geval, enne veel foto's maken Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 21:11

Hoi allemaal!

Gistermiddag zijn we naar West End geweest en Trafalgar square. Daar wilden we het bij houden, maar uiteindelijk zijn we nog doorgelopen naar Chinatown, Soho en Regent Street. Kortom, ik was behoorlijk gesloopt. Kan goed merken dat ik het afgelopen half jaar geblesseerd ben geweest, mijn beenspieren zijn niets meer gewend.
Gedoucht, en in de loungeroom geploft, waar we aan de praat raakten met Kara (Montreal, Canada) en Paul (Cleveland, Ohio). Echt supergezellig en uiteindelijk zijn we met zijn vieren wat gaan drinken. Daarna terug naar het hostel, ik was kapot dus ben naar bed gegaan.

Vanochtend iets voor 8 wakker, even lekker gelegen en toen aangekleed/ontbeten. Het weer aangekeken en besloten richting de Big Ben/Houses of Parliament en London Eye te gaan. Paul kwamen we tegen in de gang en hij is met ons meegegaan. Suuuupergezellig dus allemaal *LOL*
Eenmaal bij de London Eye werd het me wat te grijs en dat vind ik zonde voor de foto's, kwam net even een regenbuitje aan. Doorgegaan naar de Tower Bridge en daar hebben we de Tower ook bezocht. Wat onwijs gaaf zeg! Ook die crown juwels enzo! Bloos!
Het is zo oud, je hoort het geluid uit de stad niet, echt een compleet andere wereld!
Tegen etenstijd waren we wederom helemaal gesloopt Clown teruggegaan en op Queens way wat gegeten met zijn drieen. De heren op zoek naar internet, ik naar de douche.

Ik kan bijna niet meer lopen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:18

Ooh, wat klinkt dat gaaf zeg! Leuk!
Ben zelf ook een aantal jaren terug naar Londen geweest en ik wil die stad zoo graag nog een keer bezoeken..De mensen, de winkels, de geschiedenis, de cultuur..Echt heel gaaf!

En vergeet Orlando! Alan Rickman is the man! Cool Vork

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 19:13

Gisteravond niet zo lang opgeweest en vroeg naar bed gegaan. Voelde me echt niet goed! Het is iedere dag bloedheet op onze kamer maar ik lag diep onder de dekens nog helemaal te rillen! Was bang dat ik ziek zou worden, maar toen ik vanochtend om half 10 (!!) wakker werd, voelde ik me gelukkig heel goed. Opgestaan, aangekleed, niet ontbeten in de jeugdherberg want dat is werkelijk prut, naar buiten gekeken en WAUW wat een weer! Zon, blauwe lucht en wat wolkjes! Tijd voor de London Eye dus.

Helaas stapten we bij Westminster uit de tube en toen kwam het met bakken naar beneden. Direct omgedraaid, op de circle lijn gestapt, South Kensington eruit en op weg naar Harrods. Ik dacht nog wel te weten hoe ik ongeveer moest lopen. Jaja, dikke not dus. Sloeg de 2e straat in, in plaats van de derde. Toen we op een kruispunt kwamen was dat toch wel een heel andere weg dan ik gehoopt had aan te treffen. Jeroen zijn map erbij gepakt, maar we konden nog niet eens goed kijken of er stond een vrouwtje naast ons om te vragen of ze kon helpen. Fantastisch zulke mensen en een kwartiertje later stonden we voor Harrods!

Da's best gaaf. Onwijs groot, al die verschillende afdelingen, verdiepingen, honderden mensen aan personeel volgens mij... pfff!
Mijn benen waren wel spelbreker waardoor ik niet bijzonder gezellig was en overal waar ik kon ging zitten, maargoed, t was niet anders. Toen we weer buiten stonden, stond daar een bodyguard (van Harrods) bij de deur. Heb vandaag een t-shirt aan met daarop: 'He's not my boyfriend, he's my bodyguard', en dat lokt behoorlijk wat reacties uit, haha. Zo reageerde deze man met 'If you want a new bodyguard, give me a call'. Dag weer compleet dus.

Goed, buiten Harrods was de lucht veranderd in een strakblauwe hemel! Gelijk op de foto vastgelegd want da's best uniek in Londen geloof ik. Wij naar de Londen Eye, weet-ik-hoe-lang in de rij gestaan voor een kaartje... en toen moesten we 2 uur wachten!
Dus hup, cafeetje in en daar geluncht. Dat ging er wel in. Uiteindelijk om 10 voor half 4 in de rij gaan staan en kwart over 4 zaten we er eindelijk in... pfff... wat een lange wachtrij. Echt duizenden mensen. Tijdens 't wachten aan de praat geraakt met Amerikanen, 2 zussen, 1 uit New Jersey en de ander met dochter/nichtje (?) uit Indiana. Heel gezellig!

London eye was fantastisch. Wat een uitzicht met dit weer zeg! Ben zo benieuwd naar de foto's! Op de terugweg bij South Kensington even wat fruit gehaald want veel honger heb ik ook niet echt. Nu zitten we dus weer bij 't internetcafe.

Vanavond naar de Tower brigde/London Eye/Big Ben als het donker is. Hoop echt dat ik gave plaatjes kan schieten!