Zoals veel van jullie weten zit ik in de winterperiode in een Frans skigebied om daar te werken als lerares , en 's avonds
achter de bar .Nu ben ik eigelijk op zoek naar een man/vrouw die deze winter nog geen plannen heeft , en het een ontzettende uitdaging lijkt om van December tot
April in het buitenland te werken in een bar en/of nachtclub . Fulltime of parttime , zowiezo heb je één dag per week vrij , en de tijden om te werken zijn ook écht ideaal ,
je hebt drie verschillende diensten :
16.00 openen tot 19.00 ,vrij , 22.00 tot sluit 02.00
19.00 tot 02.00
22.00 tot 02.00 .
Dit word zo afgewisseld in het team dat iedereen een keer om 22.00 start , een keer opent etc .
Om de week wordt er gewisseld met personeel , en gaat iemand werken in de Yak , de enige nachtclub die Avoriaz bezit , en dat is écht leuk . Hier werk je dan van 22.00 tot 05.00 .
Het werk is ontzettend ideaal , er is een jonge baas aanwezig , Guillame , hij is 25 jaar en bezit ook clubs in Saint-Tropez en Parijs , met hem kan je lachen en hij loopt
absoluut niet op je vingers te kijken . Verder werk je met mij , en Maxime en Alexis, twee Franse super relaxte jongens .
Het werk in de bar is ontzettend leuk , alle alcohol is ten alle tijden GRATIS voor het personeel , en ook als je VRIJ bent mag je gewoon de hele avond komen drinken .
''The Shooters'' is de bar in Avoriaz waar veel 'saisonniers' komen , mensen die ook in het gebied werken , en er zijn veel Nederlanders,Australische en Engelse mensen .
De naam Shooters zegt het eigelijk al , we hebben voornamelijk Shooters , mixjes en cocktails , maar ook de biertjes tappen hoort erbij .
JE HEBT GEEN ERVARING ACHTER DE BAR NODIG , JE WORDT GEWOON INGEWERKT , EN JE LEERT HET TER PLEKKEN . WEL IS EEN GOEDE BEHEERSING VAN
DE ENGELSE TAAL EEN MUST , FRANS IS NOG GEENEENS ZOZEER BELANGRIJK .
Goed , nog even wat voordelen op een rijtje :
* gratis (alcoholische) dranken ten alletijden .
*je krijgt een GRATIS gemeubileerde accomodatie , met eigen sleutel in een appartementengebouw , en dit scheelt écht heel,heel veel geld ,
hier mag je ook gewoon familie/vrienden laten komen voor een weekje bijv.
*je hebt gratis lunch en diner (elke dag) een lopend buffet op de skischool ,en geloof mij , het is zeer goed te eten en zeer afwisselend, en het scheelt je veel geld aangezien alles in de supermarkt ongeveer
2x zo duur is als in NL , dit omdat Avoriaz autovrij is en alles omhoog komt met een 'telepherique' .
*je bent overdag gewoon vrij , dus je kan lekker doen waar je zin in hebt , boarden,skien,terrassen , of naar Geneve o.i.d .

*Heb je geen eigen skies/snowboard , dan krijg je dit GRATIS te huur zolang je in Avoriaz werkt .
*Aangezien je werkzaam bent in het dorp krijg je op alle kledingwinkels zo'n 15% korting .
*Skipas krijg je ook met aanzienlijke korting , dit is normaal rond de E 1250,- en voor personeel is het rond de E 300,- voor het gehele seizoen .
*Je leert iedereen kennen die eigelijk werkt in Avoriaz , er zijn superfeesten en het is gewoon een fantastische tijd ! Zie mijn filmpjes op hyves.
*Je krijgt een Franse rekening/pas/creditcard waar je salaris om de vier weken op gestort wordt . Werk je fulltime , dat is zo'n 30 tot 35 uur per week , dan verdien je rond de E 1500,- euro .
*Het dorpje heeft alle faciliteiten , van een 'spa' tot zwembaden tot fitness tot playrooms ,bakkers,bowlingbanen etc . En hier krijg je ook weer KORRTINGGG !!
Verder nog even wat informatie over het dorp .
Avoriaz is autovrij , dat betekent dat er alleen maar sneeuwscooters, arreslees en sneeuwschuivers rond rijden . Je kan overal naartoe lopen in het dorp , het is namelijk vrij klein . Ook is het erg fijn dat je NOOIT hoeft
te lopen , in treintjes te stappen o.i.d om naar de pistes te gaan , als je uit je appartement stapt sta je gelijk in de sneeuw en skie je gelijk weg . Je kan dan ook door he gehele dorpje skien , en er lopen ook liften doorheen .
Het gebied is zeer sneeuwzeker , dit jaar sneeuwde het in April nog zo flink dat er dik twee meter lag terwijl de zon ook volop scheen , helemaal top dus !! Heb je veel ervaring met skien , dan kan je prachtig offpiste en door de poeder , sta je voor het eerst op de planken , dan heb je ook heerlijke simpele pistes . Het gebied is 650 km piste , dus iedereen komt zeker aan zijn trekken ! Je hebt ontzettend veel openlucht feesten , en het gaat hier écht door tot in de vroege uurtjes , dus voor feestbeesten is het helemaal ideaal . Verder is Geneve op twee uur rijden , en onder aan de ravijn heb je de dorpjes '' Morzine , Les Gets ,Toulon'' waar je ook leuk kunt winkelen en drankjes doen .
Goed , dit was mijn verhaal eigelijk wel , voor meer info of als je geintresseerd bent , stuur me dan even een berichtje !
Liefs , Arlette !(l)