Wat is jou favoriete vakantie land ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Wat is jou favoriete vakantie land ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 16:06

Ik wil graag met enkele vrienden op vakantie maar we weten waar heen.

Wat is jou favoriete vakantie land ? misschien zitten er ideeen tussen

Zoraphier

Re: Wat is jou favoriete vakantie land ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:07

Zuid-Afrika Haha! Echt zooo'n gaaf land, alleen wel duur Knipoog

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:09

Griekenland, althans voor een feestvakantie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:13

Misschien even handig te vermelden wat jullie leuk vinden. Strandvakantie, of juist sportief, of cultureel etc?

Ik ben dit jaar even kort naar Marokko geweest (Casablanca) en dat is cultureel matig interessant, sportief totaal niet, maar qua weer goddelijk. En als je leer wilt shoppen (tassen ed) dan ben je daar op de juiste plek.

Paar keer in Israel (Eilat, Tel Aviv, Jeruzalem) geweest, en dat is qua strand (Eilat) fantastisch, sportief behoorlijk wat mogelijkheden (duiken, woestijnralley-rijden, paardrijden, mountainbiken) en cultureel onovertroffen. Ook leuk om te stappen.

Zweden was qua natuur en rust geweldig, maar qua stappen ed totaal oninteressant.

Frankrijk ed vind ik een beetje standaard, maar misschien ben ik een tikkie verwend.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:15

Kroatië, maar het hangt er heel erg vanaf wat je wilt doen, ik vind dat vooral een land om lekker natuur te kijken, dorpjes en terrasjes te hangen waar het mogelijk is, er valt voorderest niet zo verschrikkelijk veel te beleven, maar het is zo mooi.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:16

Ook via Eilat en Tel Aviv zo naar Egypte gegaan! prachtig gewoon weg...
Ik heb in totaal 2 keer 2 weken op het strand doorgebracht zonder hotel, dus geen luxe dingetjes en tussen de plaatselijke bevolking!
Dat zijn momenten dat ik nooit zal vergeten!!!
Kijk maar eens op http://www.kids4kids.be daar kan je je eigen reis samenstellen nu...

Echt de moeite!

Succes met je vakantiekeuze!!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 16:17

ik hou wel van landschappen ect. Verder willen we gewoon een lang leven de lol vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:23

Ik vond in Israel de verschillen zo mooi. Van de stranden van Eilat de Negevwoestijn in (zoooo mooi bij zonsopgang en zonsondergang Tong uitsteken -> geen zandwoestijn trouwens he, is allemaal steen in fantastische kleuren. Als je van fotograferen houdt kun je je daar helemaal uitleven Knipoog ) naar de mooie groene Golanhoogvlakte. Echt super.

Qua natuur heb ik Libanon trouwens nog op m'n verlanglijstje staan. Schijnt fantastisch mooi te zijn.

Van Israel naar Egypte is idd goed te doen. Jordanië vond ik persoonlijk echt GEEN aanrader. Smerig land en niet vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:25

Ik ben echt van de natuur, ik zou nooit een week op een resort aan het strand kunnen liggen. Vandaar ook Cuba en de Belgische Ardennen Vork Je bent in de Ardennen al in een heel ander land vind ik ook al is het 300km verderop. En Cuba is gewoon mooi vanwege het binnenland, van de tabaksplantages tot het regenwoud. Prachtig Ja Maar ook de parelwitte stranden met palmbomen zijn erg mooi!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:29

Ierland!
Prachtige landschappen, ontzettend veel te zien en te doen.
De mensen zijn zó gastvrij, echt het heerlijkste land dat er bestaat. Zo lekker met alle pubs en top-uitgaan!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:49

Ik ben ook wel een natuur/cultuurmens, eerder dan een langleve het feest/zand/strandmens..

Van alle landen waar ik de afgelopen jaren ben geweest, gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar Hongarije. Fantastische cultuur, veel diverse dingen te doen (Budapest is écht de moeite, hongaarse poesta's met zijn paardenshows, balatonmeer, geweldige natuur voor trektochten, grotten voor speleologie,...), héél vriendelijke mensen (zeker als je ergens in een dorpje terecht komt), Budapest's nachtleven is tip top in orde (natuurlijk wel niet de ene discotheek naast de andere, zoals in Spaanse costa-streken, wél heel leuke danscafés met goedkope drank, coctailbars, salsacafé,..)

Verder vind ik het Noorden (ruim gezien) van Italië ook een heel mooie streek, echter niet in de grote steden Clown (ben algemeen gezien niet zo een stedenmens, geef mij maar natuur, uitgestrekte velden, de rust en sfeer van een authentiek dorp)

Polen is volgens mij ook zeker en vast een aanrader, hoewel ik er te weinig van gezien heb om écht te kunnen oordelen. Litouwen (Vilnius) vind ik absoluut géén aanrader..

Maargoed Clown Ik ga dan ook weer vaak naar de meest vreemde plaatsen (misschien wel standaard landen, maar toch zit ik altijd op vreemde plaatsen).. Hoewel Israel en Libanon van Sonja toch ook niet de meest standaard vakantielanden zijn! Klinkt allesinds ook wel helemaal top!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:56

Zon/zee/strand vakantie in Spanje of Griekenland.
Doe-vakantie in Zuid-Frankrijk (raften, abseilen, bergbeklimmen, mountainbiken etc.) en voor duiken naar Egypte.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:24

100% Egypte Haha!
Hoewel ik Amerika ook echt supergaaf vind om heen te gaan. Ja

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:28

Noorwegen! Go jij! Go jij!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:30

Dan moet je echt naar Griekenland gaan, maar Chersonnissos vind ik dan weer wat minder.
Ben zelf naar Sissi (vlakbij Chersonnissos) en naar Chania (aan de andere kant van het eiland) geweest, en daarbij ook een dagje naar Chersonnissos gegaan.
Als het lang leven de lol is kun je wel naar Chersonnissos gaan, maar als je meer van het land wilt zien misschien beter naar een plaatsje verderop en dan met de bus daar bijvoorbeeld uitgaan, in die plaatsjes zit je tenminste niet erg toeristisch en krijg je wat meer van het land te zien ipv Friet van Piet enzo. Knipoog

Hongarije en Bulgarije schijnen ook helemaal the place to be te worden!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:19

Ben al heel lang niet meer op vakantie geweest, maar als ik op vakantie ga wil ik niet alleen op het strand liggen. Laat mij maar een beetje moutainbiken door de ardennen heen ofzo Haha! .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:43

Volgens mij gaat dat Zuid-Afrika en Kenia worden Cool
ga in zomervakantie naar zuid afrika en in oktober met een groep van school op Keniareis Haha! ben zéér benieuwd Ja

Maar Italië is ook mooi Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:44

Noorwegen, mijn hart verloren aan hemsedal

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:45

Zo, doe je goed 1234 *LOL* Twee keer zo ver weg in zo'n korte tijd!
Kenia lijkt me ook echt prachtig! Wat ga je daar met school doen dan?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:45

USA & Canada
Meet USA & Canada fan nr 1 Haha!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:49

Ntlie_@
Inderdaad xD maar we (met mn familie) zouden zowieso naar Zuid-Afrika gaan Haha! in de zomervakantie dus, en met school gaat er ieder jaar een groep van 15 mensen naar Kenia, en daar kunnen mensen uit 3e en 4e klas voor opgeven en moeten motivatiebrief maken,
dus ik motivatiebrief gemaakt ( met het idee dat ik toch niet door zou gaan xD) en toen werd de deelnemerslijst bekend gemaakt, en jahoor, ik sta erbij xD dus dan mag ik naar Kenia Haha! Cool echt super vet Tong uitsteken
we gaan daar naar 2 sponsorscholen en nog één of 2 andere scholen/weeshuizen en dan gaan we daar allemaal spullen brengen, sportdagen organiseren voor weeskinderen, daar een paar lessen geven (over leven hier of over voorlichting) of bijwonen, daar 2 nachten op een school overnachten, enz... en nog véél meer Tong uitsteken want we gaan 16 dagen Lachen
Laatst bijgewerkt door 1234 op 19-06-08 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:49

Gaaf, klinkt echt superleuk! Hyper!
Heel veel plezier iig. Knipoog

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:50

Ga dit jaar voor de derde keer naar Egypte, dus dat zegt al genoeg!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:51

Ntlie_@ Jaah Haha! Pling
Dankje Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:51

O, en ik móet nog een keer naar Zweden, Ijsland en natuurlijk Japan! Haha!