Ierland, wat aan te raden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Ierland, wat aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:23

Ik ben van plan volgend jaar met mn zusje op vakantie te gaan naar Ierland. Wil er al tijden heen, maar mn moeder is bang om te vliegen en om die nou achter te laten Tong uitsteken En natuurlijk lang genoeg op vakantiegeld van onze ouders geleefd Knipoog

Dus dit jaar hebben we de tijd om te sparen en volgend jaar gaan we op reis! Wordt onze eerste reis samen en met het vliegtuig, dus hoop dat we elkaar heel laten.

Iemand ervaring met Ierland? Zijn daar ook fatsoenlijke hostels, welke steden zijn aan te raden, zijn ze te verstaan Tong uitsteken , welke periode is het beste om te gaan? Valt het voor een studentenprijs een beetje te doen? Vliegen of varen?
En andere tips, ervaringen, do's and don't zijn meer dan welkom Haha!

Ik ben benieuwd Haha!

Berdien

Re: Ierland, wat aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:05

Na vier maanden Ierland kan ik je denk ik wel helpen Haha!

Tja, waar houd je van? Ben je meer een stedenmens, of vermaak je je ook buiten steden?
In Dublin is voor elk wat wils, Guinnessfactory, shoppen, musea en je kunt makkelijk een trip naar de Wicklow Mountains boeken. Ben je een hele dag onder de pannen, je gaat met een tourbus.
Nadeel van Dublin, het is dúúr, druk en ik vind het absoluut geen mooie stad.

Wil je iets minder stad maar toch wat leuks? Galway!!!!! Ik heb er vier maanden gewoond, en het is ZO'N ontzettend leuke stad Lovers
Goeie uitvalbasis voor de Cliffs of Moher, Connemara en eilanden voor de kust. Ligt aan zee, vaak goed weer en gewéldige mensen. *heimwee*

Ieren zijn prima te verstaan Lachen Leukere mensen zijn er niet.

Hostels zijn prima te doen, en het stikt er van de B&B's.

Beste periode is wel de zomer ivm het weer, al regent het er láng niet zo vaak als ze zeggen Nors opkijken Ik heb van de vier maanden drie maanden lang zo goed als droog weer gehad. Nadeel is wel dat half Europa dan in Ierland lijkt te zitten.

Vliegen Ja Varen duurt veel te lang, dan ben je wel twee dagen kwijt, je moet namelijk door heel Zuid-Engeland.
Vriend van me is me een weekend komen bezoeken, en is voor €40,- heen en weer gevlogen vanaf Eindhoven met Ryanair.

Do's: ga zeker pubs in! Er is niks gezelligers dan daar lekker eten, Guinness erbij en met de locals praten.
Don'ts.. hm. Moet ik over na denken.

Ierland is een schitterend, vrij en rustiek land, waar een mens zichzelf nog kan horen denken. Ik kan het je alleen maar aanraden. Ik ben nou een half jaar weer terug in Nederland, maar ik mis Ierland en Galway nog steeds elke dag Verdrietig

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 13:47

Wat leuk, je beschrijft het precies zoals ik het me voorstel Haha!

Mijn zusje is meer van de steden, uitgaan, shoppen enz. Terwijl ik omgeving toch wel heel belangrijk vind. Galway klinkt geweldig, zou er zo een trip naartoe boeken Lachen En gezien ik de oudste ben, zal dat het wel worden.

Vliegticket valt me heel erg mee en goed om te horen dat er genoeg B&B zijn, dat moeten we natuurlijk meemaken.

Hahaha heb er nu al zin in! Bedankt voor de adviesen. Was je er op stage oid?

Iemand anders nog ervaringen? Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:59

Ik heb er vier maanden gestudeerd Lachen

Galway vond ik heel erg leuk, maar na één dag ben je wel uitgeshopt Clown
Dan zou ik eerder voor Dublin gaan, daar kun je uitgaan en shoppen tot je er bij neer valt, maar heb je ook mooie parken en dus de Wicklow Mountains. Eventueel zou je nog naar New Grange kunnen gaan, al is dat wel weer een stukkie verder weg. En verder heb je dus de Guinness Brewery wat een must is als je in Dublin bent, Kilmahain Goal is ook erg mooi, een hele oude gevangenis waar de film "The Wind That Shakes The Barley"ook gedeeltelijk is opgenomen. En verder heb je whiskeystokerijen en dat soort dingen. Je hoeft je er niet te vervelen *LOL*

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:41

Ik ben vorig jaar zomer naar Ierland geweest. Naar het westen. We zaten op een camping in Doolin, ook vlakbij de Clifs of Moher en de Aran eilanden. Die eilanden zijn ook super hoor, supertoeristisch, maar o zo mooi! Ook in Galway geweest, helaas hadden we net die dag regen Dublin vond ik erg leuk en gezellig. Wij hebben daar bij een vriend gelogeerd toen we aankwamen en toen we weer terug vlogen hebben we in een hostel gezeten.Veel mensen uit heel europa en Amerika tegengekomen, supergezellig. De Ieren zelf zijn indd ook heel leuk! Pubs zijn super, de bios in Dublin is trouwens ook gaaf (en groot Haha!)

Duur, tja, dat was het wel, maar ik heb het er zeker voor over gehad!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:30

Handig topic, want ik ga van de zomer met mijn ouders, broer en zus 3 weken naar ierland!!! Heb er onwijs veel zin in..
Je kunt er toch ook meestal wel paardrijden? (ik bedoel, waar je ook zit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:39

Tja... Ik zal mijn ervaringen ook maar even vertellen aangezien ik 2 jaar in Dublin gewoond heb! Haha!

Dublin City Centre is erg leuk om een paar dagen door te brengen met shoppen ( ga absoluut naar Brown Thomas, geweldige winkel, maar koop er niks, veeeel te duur! Prada, Gucci, Burberry, etc Knipoog )

Verder is een bezoek aan Trinity College waar the book of Kells en een van de weinig overgebleven echte Ierse harpen staan zeker de moeite waard!

Guinness brewery zou ik niet doen, is duur en niet echt leuk. Als je wel van zoiets houdt, dan zou ik naar de Jameson distillery gaan. Veel goedkoper en zeker zo leuk!

Verder heb je ontzettend veel leuke pubs in Dublin. Qua interieur zijn de Zanzibar en Cafe en Seine echte aanraders! ( Bij cafe en Seine hebben ze de lekkerste chocoladetaart ever! Vingers aflikken )

Als je een keer gezellig uit eten wilt dan zou ik Salamanca's aanraden. Dit is een spaans tapas restaurant waar werkelijk alles overheerlijk is!

Vanuit Dublin kun je inderdaad zoals Berdien al aangaf genoeg leuke dagtochten maken.

Verder is de Ring of Kerry ook altijd leuk om te doen. Je kunt een tocht boeken vanuit Killkenny ( alle plaatsen in Ierland zijn met de bus zeer goed te bereiken, tenzij je ergens in de middle of nowhere moet zijn )

Wat betreft de beste reistijd zou ik inderdaad in de zomer gaan, alhoewel het najaar en voorjaar vaak ook redelijk zijn.
Het weer is eigenlijk vergelijkbaar met het weer hier in Nederland.

Mocht je meer willen weten, dan kun je altijd een pm sturen!
Veel Plezier!!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:54

Ik vind Dublin zelf niet heel erg leuk, heel massaal, internationaal en duur. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk Knipoog
De tweede grote stad, Cork, is veel kleinschaliger en daarom ook denk ik wat meer 'Iers' Ik heb er iig een erg leuke vakantie gehad Lachen In Cork zelf kan je lekker winkelen, naar de pub en uit eten en in de omgeving kan je prachtig wandelen en paardrijden. Je zit dicht bij de kust (paardrijden op het strand!) en er zijn veel leuke uitstapjes zoals Cobh harbour en de dierentuin. Er gaat een bus direct naar Dublin voor vrij weinig geld, dus je kan het ook combineren. (het is wel een vrij lange bustocht, dus alleen de moeite waard als je een paar daagjes blijft) Openbaar vervoer is over het algemeen vrij duur, hou daar rekening mee als je gaat plannen. (maar eigenlijk is alles gewoon vrij duur in Ierland Knipoog )
Als je via Cork naar Dublin rijdt kom je net voor Dublin door Kildare. Mijn vriend is daar geboren, maar gelukkig is dat niet de enige reden waarom je daar even zou moeten stoppen.. Knipoog Vanaf het station gaat een gratis busje naar Kildare Village, het grootste outlet shopping centrum van Dublin en omstreken. Hetzelfde busje gaat naar de National Irish Stud, waar de grote namen in de rensport gefokt worden. Enorm leuk om even heen te gaan, in de zomer dartelen de veulentjes overal rond en zelfs de dekhengsten staan op het land. Je kan een rondleiding krijgen of gewoon zelf ronddwalen en ergens picknicken. Hier betaal je trouwens wel toegang. Kildare is ook via Dublin vrij makkelijk te bereiken.. kan je zusje shoppen tot ze er bij neer valt en jij lekker paardjes kijken Knipoog

Veel plezier!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:55

Ik ben twee jaar geleden op ruitervakantie in Ierland geweest. Er was destijds ook een groot Ierlandtopic hier bij Bokt Internationaal, dus voor nog meer ervaringen en tips e.d. moet je dat topic eens even opzoeken.

Tip: in Ierland hebben ze andere stopcontacten dan hier, dus neem zo'n reis-adapter-stroom-ding (hoe heet zoiets ook alweer? Clown) mee, anders kun je daar je mobiel niet opladen e.d.

O ja, het water uit de kraan vond ik daar niet lekker, dus wij hebben daar toen maar flessen mineraalwater gekocht.

Verder is het echt een heel leuk land met hele vriendelijke mensen. En ja, je kunt ze makkelijk verstaan. Knipoog

Met het vliegtuig ben je er zo. Ja Als je bijvoorbeeld op Dublin vliegt, kun je vandaar uit met de bus en trein het hele land door reizen. Tip: als je tijdens het reizen door Ierland wat van Ierland wilt zien neem dan de bus en niet de trein, busreis duurt wel langer dan een treinreis, maar je ziet dan veel meer van Ierland dan als je met de trein zou gaan.
Neem ook eerder de bus dan een taxi: althans op het platteland van Ierland hoef je de buschauffeur maar te zeggen waar je moet zijn en dan stopt hij op die plek. Oftewel: de bus stopt niet zoals in Nederland alleen bij bushaltes, maar ook op plekken tussendoor mits je aangeeft daar uit te willen stappen. Is daar ook heel gebruikelijk om zomaar ergens mensen te laten uitstappen waar geen bushalte is. Scheelt je dus weer de taxikosten Knipoog

Wij hebben toen in een B&B geslapen. Erg netjes waren de slaapkamers en ook het ontbijt was goed (stevig ontbijt kennen ze daar *LOL* )

Ik vind Ierland echt een aanrader Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:31

Ik vind Ierland niet duurder dan NL

Guinness Brewery vond ik wel leuk, maar ik ben dan ook een groot Guinness fan *LOL*

Cork vond ik zelf niet zo'n fijne stad. Ik ben echt weg van Galway, dat is echt mijn stad Lovers

Ierland is inderdaad prima te doen per bus. Dublin-Galway is 3-3.5 uur. Kosten vielen mij erg mee, ±25 euro.

Adapter is inderdaad handig. Kraanwater.. is niet heel erg lekker nee. Maar met wat ranja (Squash Lovers ) is het prima te doen.

Dublin is zeker massaal, duur ene ik vind het geen mooie stad. Heeft (vind ik) geen sfeer, niet zoals de steden in het westen.

Limerick is trouwens af te raden. Vond ik absoluut geen fijne stad, staat ook niet goed bekend.

Noorden is nog meer het oude Ierland, maar dus ook minder toeristisch.

Ah.. heb zo'n heimwee Verdrietig

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:29

Cork Cork Cork Cork!! Ik woon er sinds september en er is genoeg te doen! De stad zelf heb je snel gezien, maar paardrijden on the beach kan bij Clonakilty. Het strand daar is ook ideaal voor een wandeling of een surf-les als je durft! Kinsale is ook een gezellig havenstadje met mooie kliffen bij Old Head. Of Cobh, laatste aanlegplaats van de Titanic.

Verder is Killarney heel leuk, toeristisch maar wel mooi gebied. Muckross House en het aangrenzende National Park is erg mooi. Hier kun je trouwens ook allerlei paardrijtochten maken!! Voor meer in die omgeving kun je naar Gap Of Dunloe en natuurlijk de Ring of Kerry. Op de Ring kun je in het plaatsje Glenbeigh bij Rossbeigh Beach ook heel erg gaaf paardrijden. Super tocht is dat! Lekker de zee in met de paarden en de gids, Gerard, maakt dan foto's voor je Lachen

Verder is de Beara Peninsula een bezoekje meer dan waar. Even mooi als de Ring of Kerry maar stukken rustiger. Hoogtepunten daar zijn Healy Pass en Glanmore Lake, Kenmare en Glengariff (met Garinish Island).

En zoals al genoemd is: Cliffs of Moher, Aran Islands, Galway, Connemara, etc.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:32

Echt een aanrader hoor Ierland. Ik vind het een geweldig land, maar ja, ik hou dan ook erg van "groene" landen.

Zelf heb ik ooit een keer een rondreis met twee vriendinnen gemaakt door Ierland, met openbaar vervoer en logeren in B&B's. Superleuke vakantie gehad. Volgens mij is dat er nu niet meer, maar toen was er een soort interrail kaart voor openbaar vervoer. We gingen toen twee weken naar Ierland en we hadden hier in Nederland al aangegeven hoeveel dagen we gingen reizen en hier ook al betaald. Dat was ideaal.

Dublin vind ik niet zo beroerd hoor. Leuk om er een dag of twee te zijn en dan verder het echte Ierland ontdekken. In Dublin is het leuk om de tourbus te nemen. Het heeft een hop-on-hop-off systeem. Je kan dus bij alle bezienswaardigheden uitstappen en de volgende bus weer opstappen.
Dat doe je een dagje en je doet een dagje rustig aan. Lekker een beetje winkelen en een biertje halen in een pub. The Temple Bar area is daarvoor erg leuk. Is wel toeristisch.

Verder is de ring of kerry leuk, maar ook heel touristisch. Een afrader is inderdaad absoluut Limerick. Vreselijke stad.

Galway is inderdaad heel leuk. Daar zitten veel studenten, dus doet ook best "jong" aan.

Wij zijn nog hoger geweest, Sligo was het hoogtse punt. Die omgeving is ook erg mooi, en niet zo toeristisch meer.

Leuk hoor, ik krijg al weer heimwee. Ik woon al jaren samen met een Ier, uit omgeving Dublin, dus ik ben al een aardig aantal keer geweest. Het blijft leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 01:55

Hmmmm tis nu een beetje laat (en ik zou waarschijnlijk ook ff moeten zoeken), maar ik heb nog wel goede tips voor je wat betreft leuke B&B's en bezienswaardigheden/plekjes/routes etc. Maar ander keertje, ok? Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 02:00

Ring of Kerry, Connemara, The Burren, allemaal de moeite waard. Ik ben er drie weken geweest, in 1991, en geen druppel regen gezien. We zijn in het naseizoen geweest (September), dan is de kans op droog weer aanzienlijk hoger, en we hebben gecampeerd. Ik had de auto mee, en we zijn met de veerboot gegaan, volgende keer huur ik daar een auto.

In de tijd dat ik er ben geweest was liften een gebruikelijke manier van transport, alleen als je onder de lijn Dublin-Galway kwam, heb ik me laten vertellen dat het best wel kon duren voordat je vervoer had.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:03

Ik vind het zuidwesten van Ierland eigenlijk ook echt het leukste. Heb er 4 jaar gewoond en heb in die omgeving toch altijd het meest plezier gehad.

Ben 1 jaar met de auto vanaf Galway (superstad!) afgezakt naar Cork en Kerry. Lonely Planet mee voor adressen van hostels en rijden maar.

1 keer op fietsvakantie geweest en veel van Cork en Kerry gezien. Weinig tot geen regen gehad...

En iets meer noordelijk is inderdaad een stuk minder toeristisch, maar ook gewoonweg schitterend.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:34

Het is gewoon een mooi land!!

De keren dat ik geweest ben, is het meestal ook goed weer. Alleen de laatste keer minder. Mijn vriend is toen langere tijd heen geweest om "thuis" wat klusjes te doen, o.a. verven. Nou dat werd niets. Het heeft een week of 6 bijna aan 1 stuk door gemiezerd en geregend. Je kan het slecht treffen dus.

Toen ik met m'n vriendinnen op vakantie was in Ierland, wisten we van te voren niet waar we heen gingen en hadden geen adressen van B&B e.d. Als we ergens nieuw aankwamen gingen we gewoon naar de VVV (tourist information). Zij zoeken dan een B&B, of net wat je wilt voor je. Is heel goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:42

Aaaah Ierland.. héérlijk. Toen ik er was, heb ik gelogeerd in een klein guesthouse (gidsje: The Hidden Ireland) en daar was het net alsof ik bij familie op bezoek was, het was zo gezellig. Overdag met de paarden aan de gang en 's avonds samen eten en singalongs, spelletjes doen, echt heel leuk.
Via het Iers verkeersbureau heb ik echt alles super kunnen regelen vanuit Nederland, ik werd daar echt heel goed geholpen.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:51

http://www.paddywagontours.com/
Misschien kun je hier eens kijken? Vorig jaar heb ik met een vriendin de 6 days southern tour gedaan. En het was een geweldige ervaring! (We waren toen 18 jaar)
We willen waarschijnlijk volgend jaar zelf gaan rondreizen. Lopend/eventueel auto als dat mogelijk is.
Maar bovenstaande tour is gewoon ontzettend gaaf om Ierland te leren kennen. Je rijd in een klein busje door heel Zuid-Ierland. Wij hadden een ontzettend leuke, grappige Ierse gids die zoveel kon vertellen. Overdag reis je van de ene naar de andere plaats, af en toe stap je uit bij leuke bezienswaardigheden, en 's avonds iedere avond uit natuurlijk. Je slaapt in Hostels, wat prima te doen is. (Ene keer natuurlijk beter dan de andere). Wij hadden eerst een beetje moeite om de gids te verstaan met zijn mooie Ierse accent, maar daar waren we snel genoeg aan gewend.

Zal even noemen wat voor reis wij hebben gemaakt:
http://www.paddywagontours.com/routemap ... ur-Map.gif
Eerste dag zelf Dublin verkend (toen was de tour nog niet begonnen). Vind ik een ontzettend leuke stad, Temple Bar is erg gezellig, en het Irish Breakfast is overheerlijk. Genoeg te bezichtigen in de stad: Trinity College, St, Patricks Cathedral, Dublin Castle, Ha'Penny Bridge
1e dag van de tour: Guinnes Brewery, ontzettend leuk om te bezoeken, en een prachtig uitzicht over heel Dublin als je eenmaal boven bent. Entree was gewoon bij de tour in begrepen, en wij waren er iets voordat het open ging, lekker rustig. En ik vond het dus juist echt heel leuk daar, in tegenstelling tot onderstaande reactie? Phoenix Park in Dublin. Toen opweg richting Galway. Ondertussen bij Clonmacnoise geweest, een klooster (of eigenlijk de restanten daarvan) wat al heel oud is. Galway is een van de leukste steden waar we geweest zijn vind ik, prachtig stadje (studentenstad, mijn vriend is daar ook een halfjaar geweest) en je kunt er ook leuk uitgaan dus.
2e dag: Van Galway naar Cork. Galway Bay, Galway Castle. Langs de Atlantische oceaan gereden, door the Burren (mooi landschap) en naar de Cliffs of Moher, waar we prachtig weer hadden. Ook nog even in Limerick geweest, niet heel bijzonder daar, maar aangezien ik het boek "Angela's Ashes" heb gelezen, wat zich in Limerick afspeeld, vond ik het wel interessant om daar geweest te zijn. Cork is ook een leuk stadje!
3e dag: Cork - Annascaul. Naar Kinsale geweest, 'culinary capital' van Ierland. Toen naar Blarney Castle, en uiteraard de Blarney Stone gekust, haha! Bij een prachtig strand geweest, volgens onze gids "the best beach of the world'. Weet alleen helaas niet meer hoe het heet. Annascul is een heel klein dorpje.
4e dag: Annascaul - Killarney. Onderweg in Dingle geweest, wel een mooi stadje, maar naar mijn idee iets té touristisch. Slea Head Drive, erg mooi zo langs de zee. Sleeping Giant Island gezien. Mooie dag was dit, prachtig landschap. Ook bij Kilmakedar Church geweest, eeuwenoud kerkje (restanten) en kerkhof. Killarney is ook een gezellige stad.
5e dag: Ring of Kerry. Ook leuk om te doen, was een beetje regenachtig dus dan is het natuurlijk iets minder. Maar wij hadden ons busje!
6e dag: Killarney - Dublin. Weer naar Dublin, via de Golden Vale en county Tipperary. Cahir castle. Kilkenny gedronken in Kilkenny.

Verder nog twee heerlijke dagen gehad in Dublin!! Veel in Temple Bar geweest, prachtig park. Heerlijk gegeten.
(Enige mindere was dat onze jassen gestolen waren, hadden we ergens neergelegd in een nightclub, met daarin het paspoort van mijn vriendin. Best wel een gedoe om aan een noodpaspoort te komen, onze gids heeft erg goed geholpen, de Nederlandse Ambassade daarentegen waren erg onvriendelijk mensen, en jawel, Nederlanders!)

Gewoon écht een aanrader deze reis!! Je ziet ontzettend veel van Ierland, en komt op plekken die je denk ik niet zo maar zelf zou bezoeken. Verder heb je toch nog genoeg vrije tijd (ook om te shoppen) en elke avond uitgaan natuurlijk, heerlijk.
En juist omdat het zo'n verzorgde reis is, is het zo'n goede manier om Ierland te leren kennen. De gids heeft ons zoveel leuke dingen verteld, zo veel leuke dingen laten zien. Wanneer we zelf waren gaan rondtrekken waren we dat allemaal niet te weten gekomen. Dus vooral voor je eerste keer Ierland erg leuk.
Laatst bijgewerkt door Noppes op 18-07-08 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:58

Klinkt goed! Nooit van gehoord trouwens. Was het ook nog een beetje betaalbaar?

We zitten trouwens wel lekker te praten over Ierland, maar de ts laat niets meer van zich horen. Misschien is ze op vakantie hoor.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:11

mbkaatje schreef:
Klinkt goed! Nooit van gehoord trouwens. Was het ook nog een beetje betaalbaar?

We zitten trouwens wel lekker te praten over Ierland, maar de ts laat niets meer van zich horen. Misschien is ze op vakantie hoor.

Was zeker betaalbaar, weet niet precies meer hoe duur, denk rond de 400 euro. (Of misschien duurder of goedkoper? Ik ben het een beetje kwijt, haha!). Maar in iedergeval kreeg je zeker waar voor je geld, alles zat er bij inbegrepen, overnachtingen, entree, vliegreis.
In de reisgids waar we het vonden werd het aangegeven als een jongerenreis. Maar dat was uiteindelijk niet zo Tong uitsteken Op Paddywagons eigen site staat er dan ook niets over. Wij waren de jongste deelnemers, en het waren veelal mensen van rond de 25/30 jaar. En er zaten zelfs nog wat oudere Amerikaanse vrouwen bij van rond de 50/60. Welke dan ook in B&B verbleven inplaats van hostels. Maar maakte niets uit, we hebben ons prima vermaakt, vooral met twee Australische jongens van 26 jaar.

Mbkaatje, jij hebt dus ook een Ier te pakken? Haha! Mijn vriend is half-Iers, prachtig rossig haar, Ierse vader met een heerlijk accent, had het niet beter kunnen treffen met mijn Ierse mannetje Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:17

Ik heb al eens deze reis gemaakt: http://www.travelireland.nl/15autorondr ... ntries.php

Huurauto en vluchten inbegrepen, B&B's geboekt, verder "hef fun en enjoy" met een map vol bezienswaardigheden die het bureau ons aan kon raden. Ontzettend goed bevallen. Mooie reis, veel gezien, fantastische B&B's (niet één mindere, op een boeking op een foute naam bij een grotere B&B in Glasgow na, B&B was verder ook prima trouwens), veel vrijheid in het programma/de route die je rijdt, in beide landen nog gemakkelijk de tijd gehad om een halve dag te gaan paardrijden (Schotland: bij Blair Castle, op Highland Ponies, echt super. Killarney: door het National Park, was ik ietsje minder over te spreken maar stond goed aangeschreven en werd ons al in [***] aangeraden).

Verder qua aanraders iig zeker de zuidwestkust, die is super. Cliffs of Moher vond ik minder (méééga toeristisch, best geinig, must see maar niet bijzonder), maar stukkie zuidelijker heb je nog veel mooiere cliffs en rotsen en dergelijke. Zal straks ff op de kaart opzoeken waar precies. Zijn we op de gok naartoe gereden destijds, direct ons favo Ierland-plekje.

Adressen van de B&B's waar ik heb geslapen kan ik wel een keertje voor je opzoeken en ik zal ff vragen of ik van m'n reisgenoot onze kaart ff kan lenen (we hebben complete route en alle mooie plekjes op de kaart geschreven/getekend, zal ik dan even wat foto's van maken voor je).

Huurauto vind ik wel absoluut een aanrader trouwens. Veel vrijheid, krijg je veel te zien... Tis wel handig als je enigszins rijervaring hebt en niet heel bang bent aangelegd, want je komt geregeld op hele smalle weggetjes door de bergen (waar je dan 100 mag, ha-ha, net aan jouw kant een afgrond natuurlijk) plotseling van die grote tourbussen tegen.... en die remmen echt niet voor je af.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:24

Ik heb er vier maanden gewoond en maar één leuke Ier gevonden Scheve mond en die heb ik ook maar één keer gezien ROFL
Beetje jammer weer Tong uitsteken Het overgrote deel van de Ieren is trouwens ook de klein voor mijn 1.80m Tong uitsteken

Ik heb de eerste keer een rondreis door Zuid-West Ierland met Oad gemaakt, tweede keer een week Dublin met mijn moeder, zonder organisatie. Vier maanden heb ik in Galway gestudeerd.

*heimwee.... *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:35

Berdien schreef:
Ik heb er vier maanden gewoond en maar één leuke Ier gevonden Scheve mond en die heb ik ook maar één keer gezien ROFL
Beetje jammer weer Tong uitsteken Het overgrote deel van de Ieren is trouwens ook de klein voor mijn 1.80m Tong uitsteken

Hahaha klinkt bekend, de enige leuke Ier die ik heb gezien kwam ik tegen in de één na laatste B&B in Dingle. Die hebben we ook niet zo lang gezien, wel heeft 'ie onze bagage naar onze kamer gebracht Go jij! Go jij! Lovers

We hebben trouwens wel het monster van Loch Ness gevonden in Ierland. Hadden getankt, stond er één of andere meest lelijke persoon die ik ooit gezien heb achter de kassa. En daar begon 'ie: "ma dear", "ma love"........

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:39

Het leukste wat ik toen tegen ben gekomen was een hele leuke Canadees, heb daar twee weken mee gescharreld *LOL* Bloos Een van de weinige gozers van boven de 1.80 Huilen van het lachen

Ieren zijn of knap, of... nou ja Huilen van het lachen het is een land van uitersten *LOL*
Wat me trouwens wel opvalt dat hun modegevoel een kuil is, en wat ze met hun haar doen.. alsof er ratten aan geknaagd hebben Nagelbijten / Gniffelen ROFL Tijdens het uitgaan hebben ze ook nogal vreemde outfits aan.
Verder zijn het geweldige mensen hoor, daar niet van Haha! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:41

Berdien schreef:
Het leukste wat ik toen tegen ben gekomen was een hele leuke Canadees, heb daar twee weken mee gescharreld *LOL* Bloos Een van de weinige gozers van boven de 1.80 Huilen van het lachen

Ieren zijn of knap, of... nou ja Huilen van het lachen het is een land van uitersten *LOL*
Wat me trouwens wel opvalt dat hun modegevoel een kuil is, en wat ze met hun haar doen.. alsof er ratten aan geknaagd hebben Nagelbijten / Gniffelen ROFL Tijdens het uitgaan hebben ze ook nogal vreemde outfits aan.
Verder zijn het geweldige mensen hoor, daar niet van Haha! *LOL*

Haha van het uitgaansleven in Ierland heb ik niet zo veel meegemaakt (of nou ja... 's avonds in de pub wel, niet "uitgaansleven" in de stad), in Schotland daarentegen... Wij om 9 uur 's avonds op zoek naar avondeten in winterjassen (KOUD...), avondeten was lastig te vinden, wel kwamen we iedere anderhalve meter een groepje schaars geklede dames tegen (lees: korte rokjes en beha zo ongeveer).

Clown