Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
!!! Ik ben in februari geweest en het is een prachtig eiland met geweldige mensen. Zeker weten dat ik nog eens terugga! Het is de 10u vliegen dubbel en dwars waard! Blijf alleen niet op je resort als je heen gaat, dat is doodzonde en daarvoor ga je ook niet zo ver vliegen. Je moet meerdere plaatsen bezoeken dmv excursies, het binnenland is een echte aanrader zo mooi. Havana is ook een prachtstad! Ikzelf ben in Varadero (mooiste strand van Cuba) geweest in een hotel en ben van daaruit op pad gegaan met meerdere excursies. Er komen vooral veel Canadezen, wel aardig volk maar ze blijven alleen op hun resort vakantie vieren en voor de rest doen ze niets. Ik zou echt wel gaan als ik jou was hoor, het is gewoon een heel andere ervaring. Het land, het volk en alles tezamen is gewoon helemaal te gek. Je doet er trouwens wel handig aan om je te laten inenten, DTP en hepatitis A/B
Katja schreef:Cuba is heerlijk. Ben er bijna 8 jaar geleden geweest en we gaan in augustus nog een keer terug.
Ik vind Varadero persoonlijk verschrikkelijk en wil daar echt niet langer dan een paar dagen zitten maar meer het land in is prachtig en Havana is geweldig.
Wij gaan twee weken en beginnen met een paar dagen Havana, gaan dan een week met jeeps door het binnenland trekken met een privegids en eindigen dan wel in Varadero voor een paar dagen strand.
*

brudoe schreef:Als ik met mijn vader meega word het dus wel Varadero![]()
Is het dan toch de moeite waard?
Klopt het dat je daar met dolfijnen kunt zwemmen?

Voor de rest zijn de controles hetzelfde, alleen vind ik de douane daar veel aardiger dan in NL