Cuba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brudoe

Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 16:52

Iemand ervaring met Cuba?
Zoja is het de lange vliegtijd waard?

Anoniem

Re: Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:28

Absolutely Haha!!!! Ik ben in februari geweest en het is een prachtig eiland met geweldige mensen. Zeker weten dat ik nog eens terugga! Het is de 10u vliegen dubbel en dwars waard! Blijf alleen niet op je resort als je heen gaat, dat is doodzonde en daarvoor ga je ook niet zo ver vliegen. Je moet meerdere plaatsen bezoeken dmv excursies, het binnenland is een echte aanrader zo mooi. Havana is ook een prachtstad! Ikzelf ben in Varadero (mooiste strand van Cuba) geweest in een hotel en ben van daaruit op pad gegaan met meerdere excursies. Er komen vooral veel Canadezen, wel aardig volk maar ze blijven alleen op hun resort vakantie vieren en voor de rest doen ze niets. Ik zou echt wel gaan als ik jou was hoor, het is gewoon een heel andere ervaring. Het land, het volk en alles tezamen is gewoon helemaal te gek. Je doet er trouwens wel handig aan om je te laten inenten, DTP en hepatitis A/B Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:10

Ja ik!!!!
Helemaal top!
Zijn er twee jaar terug met de kerst geweest. Was echt een topweek!
We zaten in Varadero en konden daar gratis fietsen huren dus zijn met de fiets grotten in de omgeving en andere bezienswaardigheden gaan bezoeken. Ging allemaal prima. Vreselijk aardige mensen daar!
Ook zijn we nog op jeepsafari geweest nadat het had geregend dus was gigantisch hard door de plassen crossen. En als mn vriend te hard door een plas reed werden mn vader zijn voeten nat die voorin zat met zijn voet in het gips haha...
Ook naar Havana geweest echt een super mooie stad!
Verder hebben ze er heerlijke pina colada's echt zaaaaaalig! net als bijna alle cocktails. Ik heb daar iedere avond een andere uit geprobeerd omdat de barvrouw het leuk vond dat ze mocht bepalen wat ze ging maken (zaten toch all-in dus mn portemonnee voelde er niks van!haha)
Verder hadden we een heerlijk resort aan het strand met leuke vissen aan de kust en zelfs nog een inktvis gezien en pelikanen die op tussenstop op ons strand stopten.
Topvakantie gehad ondanks dat we niet heel veel hebben kunnen doen doordat mn vader in het gips zat met zn been.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:42

Cuba is heerlijk. Ben er bijna 8 jaar geleden geweest en we gaan in augustus nog een keer terug.
Ik vind Varadero persoonlijk verschrikkelijk en wil daar echt niet langer dan een paar dagen zitten maar meer het land in is prachtig en Havana is geweldig.
Wij gaan twee weken en beginnen met een paar dagen Havana, gaan dan een week met jeeps door het binnenland trekken met een privegids en eindigen dan wel in Varadero voor een paar dagen strand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:52

Katja schreef:
Cuba is heerlijk. Ben er bijna 8 jaar geleden geweest en we gaan in augustus nog een keer terug.
Ik vind Varadero persoonlijk verschrikkelijk en wil daar echt niet langer dan een paar dagen zitten maar meer het land in is prachtig en Havana is geweldig.
Wij gaan twee weken en beginnen met een paar dagen Havana, gaan dan een week met jeeps door het binnenland trekken met een privegids en eindigen dan wel in Varadero voor een paar dagen strand.

*Jaloers Zij zijn groot en ik is klein!*

Idd, ik zou ook niet echt teruggaan naar Varadero voor een hele week. Als het aan mij ligt is een hotel alleen om te overnachten. Binnenland is prachtig, denk dat ik de volgende keer ook een fly-drive ga boeken Ja

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 09:58

Als ik met mijn vader meega word het dus wel Varadero Clown
Is het dan toch de moeite waard?
Klopt het dat je daar met dolfijnen kunt zwemmen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:00

Ik heb er destijds idd met dolfijnen gezwommen en dat was geweldig leuk.
Als we dit keer gaan zullen we dat wel weer gaan doen want m'n stiefzusje heeft het er nu al over. Haha!

Ik weet niet van wat voor vakanties je houdt. Als je het gewoon lekker vind om een beetje te zonnen dan zit je op een waanzinnig mooie plek met veel mogelijkheden voor excursies.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:01

Met dolfijnen zwemmen blijft een droom dus hoop dat zowieso te doen.
Verder lekker zonnen maar ook dingen bezoeken(gaan zowieso naar Havana)
Zijn er meer dingen die je gezien/gedaan moet hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:02

Ja, een vriendin van mij heeft dat gedaan. Er is een dolfinarium middenin de zee. Ze vond het echt te gek! En als je van een helderblauwe zee, palmen en witte stranden houd is Varadero echt een aanrader. Duiken kan je daar ook het beste doen! Ook kan je van daaruit veel excursies doen! Je kan er ook leuk paardrijden, bij een grote toren met een restaurant wat Don Quichote heet. De paarden zijn anders dan in Nederland maar ze zien er gezond uit. Beter dan in de rest van Cuba.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:04

Duiken heb ik de vorige keer alleen aan de andere kant van het eiland gedaan maar was idd de moeite waard.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:04

Oef dat klinkt wel heel lekker!
Toch maar over vliegangst heenzetten en meegaan dan Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:04

brudoe schreef:
Als ik met mijn vader meega word het dus wel Varadero Clown
Is het dan toch de moeite waard?
Klopt het dat je daar met dolfijnen kunt zwemmen?

Varadero is leuk, kun je ook leuke dingen doen, maar ik zou wel uitstapjes maken naar Havana en bv Trinidad en Cienfuegos.
Volgens mij kun je in Varadero indd met dolfijnen zwemmen, je kunt er in ieder geval op een waterscooter tocht en dan naar een mangrovepark, waar je babykrokodilletjes kunt vasthouden etc. Leuk!
Vaak kun je via die hotels ook al die excursies wel regelen.

Verder is Cuba echt de moeite waard, de stranden zijn er hagelwit, de temperatuur is er gewelig en de mensen zijn er allemaal even vriendelijk. Wel oppassen met dingen zomaar op straat kopen, want dat is strafbaar en als je gepakt wordt kun je een flinke boete tegemoet zien! En dat terwijl het overal waar je loopt gebeurt: Wanna buy cigarre sirre?
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 22-05-08 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:07

Oh, wat wij ook hebben gedaan was de Rambo Tour, vertrok vanuit Varadero. We zijn toen in twee dagen eerst met een busje naar Cienfuegos en Trinidad gegaan, ergens hoog in de Cambray bergen overnacht, en de volgende dag werden we door een Russische legervrachtwagen ergens in the middle of nowhere afgezet. Toen hebben we eerst een uurtje of twee door het tropisch regenwoud gewandeld tot we bij een prachtige waterval kwamen. Van daaraf zijn we door de rivier teruggegaan, zwemmen, klimmen, langs lianen naar beneden zakken.... echt gaaf!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:12

Hebben jullie er misschien nog foto\s van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:14

Helaas zit ik op m'n werk, maar ik heb echt een hele lading met foto's. Kan kijken of ik ze binnenkort kan uploaden Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:16

Ik heb alleen analoge foto's.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:18

Ik vind Cuba ook helemaal geweldig. Ben er al 2 keer geweest. Niet in Varadero, maar in Guaralavaca de andere kant. Wel excursies gemaakt naar Havana. Helemaal top!!! Het land is geweldig mooi, temperatuur prima en mensen lief en aardig. Als je de kans krijgt??? Doen!!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:22

Ik wil ook zeker gaan!
Hik alleen nog beetje tegen het vliegen aan Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:25

Dat is niets om je druk over te maken. Die lange vluchten zijn juist vaak veel relaxter dan korte vluchten. En die 10 uurtjes zijn echt zó om!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:26

Ik vind 10 uur nog wel meevallen. Wat vind je vervelend aan het vliegen?

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:29

Ik heb eerst altijd gevlogen na amerika enz.
We zouden vlak na de ramp toen zijn gaan vliegen.Was toen jonger en is er toch behoorlijk ingehakt Bloos
Sinds die tijd niet meer gevlogen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:32

Ja dat kan ik wel begrijpen. Maar je moet er niet teveel bij stilstaan.

Het is zeker zo om met Arkefly, daar kan je een personal entertainment player huren. Daar staan allerlei films, series, CD's en videoclips op en dat ding is helemaal voor jezelf. Kan je zelf bepalen wat je wel en niet wil kijken Lachen

Wat wel grappig is van Cuba is dat het vliegtuig ontsmet moet worden als je komt. Dan gaan de stewardessen met een spray door de cabine, dan spuiten ze dat tegen het dak en wordt het vliegtuig en de passagiers op die manier 'ontsmet'.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:37

Personal entertainment player is indd wel fijn!
Ontsmet Nagelbijten / Gniffelen
Zijn de vliegvelden er veel anders dan hier?Kwa controle en dergelijke?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:38

Ik kan me voorstellen dat het er behoorlijk ingehakt heeft maar de beveiliging is nu heel veel beter en Cuba is ook niet een land waar veel bedreigingen naar geuit worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:43

De regelingen zijn wel anders op Cuba, maar Varadero airport is heel westers. Ze hebben alleen niet de regeling met vloeibare dingen en zakjes. Je mag zelfs gewoon je fles rum meenemen in het vliegtuig. Alleen is dat niet handig als je op de terugweg in Cancun nog passagiers moet ophalen, daar geld de regeling weer wel dus heb je kans dat je je fles rum moet inleveren. Die van mij heeft het gelukkig overleefd in mijn koffer Huilen van het lachen Voor de rest zijn de controles hetzelfde, alleen vind ik de douane daar veel aardiger dan in NL Nagelbijten / Gniffelen