Wat moet je allemaal regelen naar U.S.A.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Wat moet je allemaal regelen naar U.S.A.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 15:44

Ik en mijn nicht willen na onze examens onze tante bezoeken in Seattle voor 2 weken.
We hoeven alleen een ticket te boeken want verblijf hebben we bij haar.
Maar wat moet je allemaal nog meer regelen? Knipoog

Anoniem

Re: Wat moet je allemaal regelen naar U.S.A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:49

Je moet een formulier hebben die je in moet vullen. Anders kom je er niet in. Ik zou als ik jou was het ticket bij het reisbureau boeken, dan heb je de zekerheid dat overal aan gedacht wordt. Daarnaast is het reisbureau mbt lijndiensten (charters vliegen alleen op Florida) vaak niet duurder dan internet, soms zelfs goedkoper.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:47

Formulier voor een visum krijg je in het vliegtuig. Ticket zou ik persoonlijk via internet boeken dat is eigenlijk altijd goedkoper. Eventueel even langs het reisbureau gaan voor een offerte. Verder is het handig om een reis- en eventueel annuleringsverzekering af te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:55

Katja schreef:
Formulier voor een visum krijg je in het vliegtuig. Ticket zou ik persoonlijk via internet boeken dat is eigenlijk altijd goedkoper. Eventueel even langs het reisbureau gaan voor een offerte. Verder is het handig om een reis- en eventueel annuleringsverzekering af te sluiten.

Het hoeft niet duurder te zijn. Wij werken met IATA fares waardoor wij de prijzen voor lijndiensten goedkoper kunnen maken. We hebben scherpere tarieven door deze IATA en die kom je zelden of niet tegen op internet. Tuurlijk kan het ook goedkoper zijn, het is maar net wat je tegenkomt en bij wie.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:57

Tierania_ schreef:
Ik en mijn nicht willen na onze examens onze tante bezoeken in Seattle voor 2 weken.
We hoeven alleen een ticket te boeken want verblijf hebben we bij haar.
Maar wat moet je allemaal nog meer regelen? Knipoog

Een reisverzekering met internationale ziektekosten verzekering lijkt me ook handig. Houd er alleen wel rekening mee dat die een stuk duurder is dan binnen Europa. Omdat de kosten voor het ziekenhuis in de USA een stuk hoger liggen dan in Nederland. Mocht er iets gebeuren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:59

Ik heb voor de laatste drie reizen die we gemaakt hebben zowel internet als reisbureaus geraadpleegd voor tickets en autohuur en in alle gevallen kwam ik op internet goedkoper uit. 1x leek het reisbureau goedkoper maar toen bleek opeens dat er nog allerlei extra kosten bijkwamen en werd het toch weer iets duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:01

Katja schreef:
Ik heb voor de laatste drie reizen die we gemaakt hebben zowel internet als reisbureaus geraadpleegd voor tickets en autohuur en in alle gevallen kwam ik op internet goedkoper uit. 1x leek het reisbureau goedkoper maar toen bleek opeens dat er nog allerlei extra kosten bijkwamen en werd het toch weer iets duurder.

Jammer dat je het zo hebt meegemaakt. Ik werk op een reisbureau en wij vergelijken alle prijzen met elkaar. Nee niet bij D-reizen Clown Maar zeker met verre reizen komen wij over het algemeen goedkoper uit dan internet Lachen

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:04

Ticket en verzekering.
Mijn moeder woont er en vergeet niet haar (tante) adres op te schrijven!!!!!Die moet je nl op papier in vliegtuig invullen.
Toen ze naar een andere staat verhuisd was wist ik niet het adres, ze zouden me toch ophalen vanaf vliegveld.
Bij customs werd ik heel vreemd aangekeken en heb toen mijn mob. met haar nummer in zijn handen geduwd: bel maar!

Ik heb een doorlopende reisverzekering, maar wel verzekeren. Een consult kost 200 dollar (alleen consult geen medicijnen) die je vooraf moet betalen.
Zorg dus dat je verzekering in orde is. Hoe het adres/contactgegevens bij de hand dan kunnen ze de rekening direct daar heensturen anders moet je alsnog contant betalen.
In geval van een beenbreuk dus onbetaalbaar Knipoog

Vergeet je paspoort niet ROFL

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 07:45

We gaan vandaag even naar het reisbureau.
Even kijken wat goedkoper is internet of reisbureau.
Paspoort aanvragen dus visum aanvraag kan in het vliegtuig gebeuren?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:48

Ik heb eventjes een vraagje, ik las iets over een mobiel. Hebben deze netwerk daar in USA? Ik dacht nml van niet, maar ga nu erg twijfelen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:26

Ik heb vorig jaar (Seattle) wel via Oad gedaan. Alles op internet afgezocht maar zij waren echt het goedkoopste.
Hoewel meestal via internet boeken wel goedkoper is, zoals Katja zegt.

Bijkomend voordeel is dat je bij een reisbureau wel vliegticket garantie hebt (of dat heet mss wel anders). Dat wil zeggen, dat als de vliegmaatschappij failliet gaat je je geld wel terug krijgt. Het kost 2 euro per ticket dus daar hoef je het niet voor te laten. Deze garantie krijg je niet via een internetboeking.
Verder valt er nog wel winst te halen via welk vliegveld je gaat. Wij wilden het liefst via Dusseldorf (half uurtje rijden), maar daar was de luchthavenbelasting zo hoog dat het niet meer leuk was. Amsterdam is echt veel te ver weg. Dus uiteindelijk kwamen wij op Brussel uit.

Verder hebben we gewoon de GSM van vriend meegenomen. Zijn kaartje eruit gehaald en daar een Cingular gekocht met een beltegoed op. Mits je triband of quadband hebt werkt dat daar. De kaartjes passen ook.

Formulieren voor de immigratiediens krijg je in het vliegtuig aangereikt.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 09:29

Oke.
Ik zit nu ook even te kijken op internet.
Maar wij willen graag een vlucht zonder tussenstop.
Want wij zijn 16 en 15 en willlen liever niet alleen ergens in New York op een vliegveld staan Clown
Voor ons is amsterdam het dichtst bij 40 min. rijden dus dat is de beste oplossing voor ons Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:32

Zonder tussenstop zou ik niet doen. Je betaalt namelijk al gauw een paar honderd Euro meer voor een vlucht zonder tussenstop. En als je pech hebt krijg je daags tevoren bericht dat je rechtstreekse vlucht is omgezet naar een met tussenstop (en dan mag je evenveel betalen).
Ik weet ook niet zeker of je rechtstreeks kunt vliegen naar Seattle.

Wat betreft het vliegveld op NY heb je wel gelijk. We werden daar echt alle kanten op gestuurd behalve de goede. Nadat we eerst 1,5 uur in de rij stonden bij emigratie moesten we rennen, helemaal naar de andere kant van het vliegveld (niks geen bus). Komen we daar buiten adem aan, was onze vlucht verplaatst naar een andere balie.... helemaal aan het begin Boos!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 09:35

Ja daarom en ik ben nog maar 15 Tong uitsteken

Er zijn wel rechtstreekse vluchten naar Seattle dan betaal ik 730 euro zoiets. En met tussenstop 514.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:40

Dat bedoel ik Knipoog Enorm prijsverschil en nog steeds geen garantie dat je rechtstreeks kunt vliegen.
Maar je kunt op New York wel altijd medewerkers aanspreken. Die lopen daar overal rond en kunnen je de goede kant op wijzen.

Wat misschien leuk voor je is, is een toer boeken in de Boeing fabriek. Moet je op tijd bij zijn. Hebben wij ook gedaan.
En Whale Watching moet je ook goed op tijd van tevoren boeken.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 09:43

We zullen wel zien waar tante met ons heengaat Clown
Zelf ben ik er nog nooit geweest Tong uitsteken

Ze woont trouwens in Renton misschien dat je het kent?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:42

In principe werkt elke mobiel daar gewoon mits je mobiel niet 6 jaar oud is Knipoog
Alle moderne mobielen hebben automatisch triband, dus werken wereldwijd. Mijn goedkope mobieltje deed het daar ook(wel netnr van land voordraaien uiteraard)
Probleem is wel dat je je mobiel niet daar in stopcontact kan opladen. Adapter.

In het vliegtuig zelf krijg je een groen (meestal groen) papier vlak voor het landen, die krijgt iedereen en dat moet je invullen.

Wij boeken tickets via internet, via 1 maatschappij dan krijg je korting maar is pas intressant als je vaker gaat.

Ik zit altijd met overstap (amsterdam-houston en dan houston-tulsa) dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik ga ervan uit dat je met een meerderjarige gaat? ik meen nl dat min. 16 moet zijn om alleen te reizen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:44

mltex schreef:
In principe werkt elke mobiel daar gewoon mits je mobiel niet 6 jaar oud is Knipoog
Alle moderne mobielen hebben automatisch triband, dus werken wereldwijd. Mijn goedkope mobieltje deed het daar ook(wel netnr van land voordraaien uiteraard)
Probleem is wel dat je je mobiel niet daar in stopcontact kan opladen. Adapter.

Ik wil nog zo'n wereldstekker ophalen. Kan je wel opladen alleen duurt het langer dan normaal.

mltex schreef:
In het vliegtuig zelf krijg je een groen (meestal groen) papier vlak voor het landen, die krijgt iedereen en dat moet je invullen.

Daar had ik idd over gelezen. Is dit het zelfde document wat je ook van te voren mee moet nemen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:47

Renton zegt me niks.

Ik weet ook niks over formulieren die je van tevoren moet meenemen (behalve je paspoort natuurlijk). En ze willen ook zien waar je de eerste nacht blijft.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:49

Nee letterlijk moet je ticket hebben en paspoort (altijd bij je dragen als handbagage!!!!!!!).

Visumpapier krijg je in het vliegtuig zelf.
Als je met een georganiseerde reis gaat vul je dan in het vliegtuig de hotel naam in, maar omdat je nu niet naar hotel gaat moet je adres tante invullen.
Ze vragen bij Customs of je 'business or holiday' reiziger bent. Altijd holiday zeggen!
Ze zullen dat vragen ivm geen vermelding hotel Knipoog

O ja geen grapjes over bommen e.d. maken of iets in die trant want dat is nu overal ten strengste verboden en zal omgeroepen worden verder zijn de amerikanen heel aardig en niet paranoide ROFL

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:52

mltex schreef:
Ik ga ervan uit dat je met een meerderjarige gaat? ik meen nl dat min. 16 moet zijn om alleen te reizen.
Ik vloog al "alleen" toen ik 6 was, je krijgt dan alleen een stewardess toegewezen die zorgt dat je in het vliegtuig komt en je aan de andere kant weer netjes aflevert.

Misschien een idee om daar eens naar te informeren gezien je leeftijd dan kun je met een tussenstop vliegen maar hoef je niet zelf uit te zoeken hoe je bij je volgende vliegtuig komt. Geen idee tot welke leeftijd het aangeboden wordt.

Scum: Als je bij http://www.cheaptickets.nl boekt kun je ook zo'n garantie bijkopen alleen kost het dan 6 euro per ticket.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:55

mltex schreef:
verder zijn de amerikanen heel aardig en niet paranoide ROFL

yeah Clown

Ik heb bij immigratie maar gewoon mijn allersaaiste gezicht getrokken en heel droog alles beantwoord. Je wordt bijna als crimineel behandeld als je dat land binnen komt. Ze houden er wel van om mensen een beetje bang te maken.
Maar goed, als je daar eenmaal doorheen bent is het wel een prachtig vakantieland.

Ik vul trouwens steevast op die groene formulieren in dat wij geen huisdieren hebben en dat ik ook nooit in contact kom met dieren. Anders heb je kans op speciale onderzoeken.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:00

Ja idd, EN geen voedsel meenemen!!!!!

Alles mag alleen in kleine verpakkingen, deo/shampoo tandpasta kun je thuislaten word allemaal ingepikt en gretig verkocht bij plaatselijke 'garage sale' ROFL
Geen scheermesjes e.d. meenemen, nagelvijlen ect mag ook niet!

O ik moest overal niet alleen riem e.d. afdoen maar ook steeds mijn schoenen uit. Gelukkig heb ik geen last van stinkvoeten maar flink wat anderen in de rij wel Misselijk

Ik vind het ook allemaal een beetje intimiderend, en ben al veel weggeweest, vond ze in Rusland zelfs minder intimiderend. Niks van aantrekken, droog gezicht braaf antwoorden en spullen laten doorzoeken.

Dus geen levensmiddelen, weining geen vloeistof en geen 'scherpe wapens'. Huisdieren heb je ook nog nooit van gehoord Clown

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:02

mltex schreef:
Ja idd, EN geen voedsel meenemen!!!!!

Alles mag alleen in kleine verpakkingen, deo/shampoo tandpasta kun je thuislaten word allemaal ingepikt en gretig verkocht bij plaatselijke 'garage sale' ROFL
Geen scheermesjes e.d. meenemen, nagelvijlen ect mag ook niet!

O ik moest overal niet alleen riem e.d. afdoen maar ook steeds mijn schoenen uit. Gelukkig heb ik geen last van stinkvoeten maar flink wat anderen in de rij wel Misselijk

Ik vind het ook allemaal een beetje intimiderend, en ben al veel weggeweest, vond ze in Rusland zelfs minder intimiderend. Niks van aantrekken, droog gezicht braaf antwoorden en spullen laten doorzoeken.

Dus geen levensmiddelen, weining geen vloeistof en geen 'scherpe wapens'. Huisdieren heb je ook nog nooit van gehoord Clown

Voedsel snap ik nog wel. Maar geen tandpasta en geen deo Bloos! Potverdikkie, dat vind ik wel ver gaan...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:04

Spullen als tandpasta en deo kun je toch wel gewoon in je koffer meenemen?? Verward