We hoeven alleen een ticket te boeken want verblijf hebben we bij haar.
Maar wat moet je allemaal nog meer regelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Katja schreef:Formulier voor een visum krijg je in het vliegtuig. Ticket zou ik persoonlijk via internet boeken dat is eigenlijk altijd goedkoper. Eventueel even langs het reisbureau gaan voor een offerte. Verder is het handig om een reis- en eventueel annuleringsverzekering af te sluiten.
Tierania_ schreef:Ik en mijn nicht willen na onze examens onze tante bezoeken in Seattle voor 2 weken.
We hoeven alleen een ticket te boeken want verblijf hebben we bij haar.
Maar wat moet je allemaal nog meer regelen?
Katja schreef:Ik heb voor de laatste drie reizen die we gemaakt hebben zowel internet als reisbureaus geraadpleegd voor tickets en autohuur en in alle gevallen kwam ik op internet goedkoper uit. 1x leek het reisbureau goedkoper maar toen bleek opeens dat er nog allerlei extra kosten bijkwamen en werd het toch weer iets duurder.
mltex schreef:In principe werkt elke mobiel daar gewoon mits je mobiel niet 6 jaar oud is![]()
Alle moderne mobielen hebben automatisch triband, dus werken wereldwijd. Mijn goedkope mobieltje deed het daar ook(wel netnr van land voordraaien uiteraard)
Probleem is wel dat je je mobiel niet daar in stopcontact kan opladen. Adapter.
mltex schreef:In het vliegtuig zelf krijg je een groen (meestal groen) papier vlak voor het landen, die krijgt iedereen en dat moet je invullen.
mltex schreef:Ik vloog al "alleen" toen ik 6 was, je krijgt dan alleen een stewardess toegewezen die zorgt dat je in het vliegtuig komt en je aan de andere kant weer netjes aflevert.Ik ga ervan uit dat je met een meerderjarige gaat? ik meen nl dat min. 16 moet zijn om alleen te reizen.
mltex schreef:verder zijn de amerikanen heel aardig en niet paranoide
mltex schreef:Ja idd, EN geen voedsel meenemen!!!!!
Alles mag alleen in kleine verpakkingen, deo/shampoo tandpasta kun je thuislaten word allemaal ingepikt en gretig verkocht bij plaatselijke 'garage sale'![]()
Geen scheermesjes e.d. meenemen, nagelvijlen ect mag ook niet!
O ik moest overal niet alleen riem e.d. afdoen maar ook steeds mijn schoenen uit. Gelukkig heb ik geen last van stinkvoeten maar flink wat anderen in de rij wel![]()
Ik vind het ook allemaal een beetje intimiderend, en ben al veel weggeweest, vond ze in Rusland zelfs minder intimiderend. Niks van aantrekken, droog gezicht braaf antwoorden en spullen laten doorzoeken.
Dus geen levensmiddelen, weining geen vloeistof en geen 'scherpe wapens'. Huisdieren heb je ook nog nooit van gehoord