Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smarty schreef:dominicaanse is super! puerta plata is leuker dan punta cana, dat is minder ontwikkeld maar veel gezelliger... Het is echt wel de moeite waard, wij zijn al 2x terug geweest... wel in je resort, want erbuiten is er weinig, ja veel crimineel dat wel. Cuba vond ik persoonlijk geen R%%t aan, maar das persoonlijk. Jamaica ook toppie! maar dominicaanse.... go for it! (voor strand is punta cana het beste) in de resorts is overigens alles wat je nodig hebt te vinden hoor, je zit er niet verlaten!
hurricane seison zou ik me niet al te druk over maken! (waait wel over)
Miss_Montana schreef:Het is niet zo handig om met hurricane season naar de Dom Rep te gaan. Grote kans dat je vakantie wordt verpest door het weer. Die kant is meer een winterbestemming, februari zoiets. Daarnaast wordt steeds sterker afgeraden om buiten je resort te gaan ivm criminaliteit op de dominicaanse republiek. En persoonlijk zou ik het doodzonde vinden om ver op vakantie te gaan maar niets te zien buiten je resort om. Dan kan je net zo goed naar Spanje. Ik zou toch nog even verder zoeken. Er zijn zoveel leuke eilandjes daar met veel minder criminaliteit tegenover toeristen, zoals Aruba of the Florida Keys bijv. Daarnaast vind ik Cuba ook een echte aanrader, ben er in februari geweest en het was echt te gek. Maar vooralsnog is het niet verstandig om in die periode richting de Caribbean te gaan
Santigo_ schreef:Ik ga dit jaar alweer voor zowat de 10e keernaar Punta Cana. Elke keer dat ik daar was een super leuke tijd gehad!
Dat je niet buiten je resort kan komen zonder touroperator is onzin. Het land leeft ten eerste van toerisme en zolang je niet té uitdagend in je uppie om 3 uur 's nachts rond gaat lopen kan het best. Wij zijn altijd gewoon naar de stukken 'stad' buiten het resort geweest, waar een boel kleine winkeltjes en restaurantjes zitten. Kan wel voorkomen dat je voor een juwelier (of iets anders met dure spulletjes) een mannetje met geweer ziet zittenMaar ook daar wen je aan...
Excursies zijn met lokale 'organisaties' goedkoper en ook veilig. Wij hebben met quads gereden, naar het dierenpark in de buurt, daar met dolfijntjes gezwommen en in de leguanenkuil geweest
, paardgereden op het strand en we hebben wat in plaza bavaro rondgelopen (winkeltjes). taxi's kun je in het hotel vragen en bij de winkeltjes zijn ook vaak taxi-standplaatsen. Staan er dan 1 of 2 die je weer terugbrengen naar het hotel.
Veel plezier in ieder geval daar!