Ik had op mijn koffers zo'n speciaal slot die de douane open kan maken, ik had niet zoveel zin in een opengebroken koffer. tijdens de vlucht moet je een kaart invullen of je wapens bij je hebt, of je naar een boerderij gaat, of je van een boerderij komt en nog meer vragen (pen mee in handbagage, die krijg je er niet bij
). Als je van een inernationale vlucht op een nationale overgaat moet je je koffers weer ophalen, met je koffers door de doane, eerst een kruisverhoor afleggen en paspoort laten zien (en soms je terugticket) bij een douane hokje, dan word de kaart die je in het vliegtuig hebt ingevult bekeken en word je naar verschillende controle posten gestuurd. Ga je bijvoorbeeld naar een boerderij of kom je ervandaan moet je naar een apart hok waar ze alsnog je koffers openmaken en doorzoeken op kaas, fruit en hele vieze schoenen
Onderweg kom je nog drugs en voedsel honden tegen
Als je dit allemaal hebt overleeft dan mag je Canada in
en eventueel je bagage weer op een andere band zetten naar de volgende vlucht.
Qua bagage mag je volgens mij 2x 22 kilo pp meenemen in het ruim (moet je even nakijken, weet niet zeker meer of het 22kg was) en handbagage 1 rugzak (van bepaalde afmetingen) 1 handtasje (klein) 1 laptop tas en een jas oid. Appels en broodjes voor onderweg opeten voor je door de douane gaat, of in de prullenbak gooien. vloeistoffen in een plastic zakje doen, in kleine hoeveelheden. Max 100ml per product en niet meer dan 1 liter in totaal geloof ik. De laptop moest ik trouwens ook nog uitpakken, open doen en aanzetten in Canada....
@ Marel, je moet ook niet kopen op Schiphol, in het vliegtuig kreeg ik gewoon onbepekt drinken, en als ik dorst of honger had kon ik gewoon naar achteren in het vliegtuig lopen en drinken en snacks pakken
Dus voor de douane gauw je flesje leegdrinken (of leeg flesje meenemen en in de wc;s vullen
) even volhouden en je in het vliegtuig weer volgieten