Naar een stad in Europa.. Welke, hoe & wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Naar een stad in Europa.. Welke, hoe & wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:09

Jaahaa vriend komt bijna thuis Lachen ! Na 5 maanden wachten is het dan bijna zover!
En aangezien meneer ook nog jarig is geweest, wil ik hem een leuk weekendje weg geven naar een mooie stad in Europa met z'n tweetjes.

Waar ben jij geweest? Hoeveel kostte het? Voor & nadelen van deze stad?
En nog veel meer info gevraag Haha!

Ik zat misschien wel aan Parijs te denken, maar dan moet je met de trein heen of met het vliegtuig.. En da's best duur!

Wartertje

Re: Naar een stad in Europa.. Welke, hoe & wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:10

Parijs is ontzettend mooi, maar wel ontzettend druk. Dus als je iets echt totaal ontspannen wilt kun je ook een keertje ergens naar de kust?

Verders vind ik Venetië ook ontzettend mooi, maar wel wat duurder Lachen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:10

Is dat de moeite waard om alleen een weekendje heen te gaan?

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:11

Parijs, Rome, Berlijn, Praag? Allemaal hele mooie steden! Berlijn bijvoorbeeld is ook niet zo duur maar wel heel erg leuk.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:16

Brussel? Lachen
Leuke stad en je hoeft ook niet meteen heel europa door voor een weekendje. Knipoog

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:17

Rome, mooie stad zeker een aanrader! Lachen

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:17

Brussel is inderdaad ook leuk Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:18

Antwerpen is ook erg leuk Ja

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:18

ervaringen Haha! ?

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:19

Antwerpen ken ik alleen de winkelstraat uit mijn duimpje. Ik vind het wel een leuke stad maar ik vind het er 's avonds zooooo eng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:20

Antwerpen: kan je lekker shoppen, mooie grote bios, veel cultuur te zien, je kan er naar de opera, heeel erg lekker uit eten en leuke goedkope B&B's zijn daar. ik heb toen bij een vrouw overnacht die verhuurde paar kamers in haar huis en dan 's ochtends in een kamer kon je ontbijten, heel leuk Ja

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:25

Praag is erg gezellig en niet bepaald duur.
Ook een erg romantische stad om samen met je vriendje naartoe te gaan, boottochtjes, door de oude stad kuieren etc Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:27

Ik ga deze meivakantie naar Londen. Ik ben ook wel in Parijs, Barcelona en Rome geweest, alledrie stuk voor stuk aanraders Knipoog

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:27

Gent is ook leuk voor een weekendje. Heb ik goeie ervaring mee Lachen Mooie stad en niet te ver weg.

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:29

Brussel, Parijs, Rome, Berlijn en Praag zijn gewoon echt steden waar je een keer geweest moest zijn naar mijn mening. Rome en Praag zijn vooral heel leuk om met je vriendje naar toe te gaan, heel romantisch. Parijs trouwens ook wel. En in alle steden kun je leuk winkelen Haha! Zelf zou ik voor Rome gaan, gewoon echt een hele mooie stad om alleen al te zien.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:58

Rome is echt een stad om bij weg de dromen! Ik vind dit echt ook de prachtigste hoofdstad van de hele wereld zeg maar! Wat voor een culturele en historische waarden dat zich daar niet bevinden! Ongelooflijk gewoon. Maarja voor een weekendje zal het wel een dure citytrip worden omdat het niet naast de deur is en om nog een leuk hotelletje te vinden zal de prijs ook snel stijgen.
Brussel, snap niet wat iedereen er hier zo leuk aan vindt, maar vind het een walgelijke stad Nagelbijten / Gniffelen Is trouwens onlangs bekroond tot lelijkste hoofdstad van Europa haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:59

Ik zou naar Venetie gaan Ja
Iedereen gaat altijd naar Parijs of Londen en eigenlijk vind ik het een beetje afgezaagd worden, maar dat is persoonlijk.
Venetie is ook erg romantisch en mooi!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:18

Praag is ongelofelijk mooi en spotgoedkoop. Je kunt daar eten met hoofd- voor- en nagerecht én drinken voor 15 euro... Clown Jammer wel dat het zo ver weg is.
Rome is inderdaad ook heel leuk, om door te struinen in de mooie straatjes en romantische parken Lovers Als je weet waar je moet zijn is het ook niet al te duur.

Parijs is natuurlijk de stad van de liefde maar wel duur en persoonlijk vind ik Rome mooier. Parijs is ook best wel smerig en het weer is er niet al te lekker nu. Venetie raad ik je af, echt een toeristenhol... Als je niet uitkijkt betaal je veel te veel en lichten ze je op.
Gent is inderdaad ook leuk als je het niet super ver weg wilt zoeken. Een vrij oude en mooie stad, maar persoonlijk vind ik dat er niet al te veel interessante dingen te doen zijn. Berlijn is mooi maar erg modern en dus niet erg romantisch.

Ik zou je dus echt Rome of Praag aanraden. Prachtsteden zijn het, zeer zeker de moeite waard Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:42

Als je het niet al te ver weg wilt zoeken zou ik ook eens denken aan Keulen en/of Bonn (liggen vrij dicht bij elkaar dus je zou ze eventueel ook allebei kunnen bezoeken). Vooral Keulen heeft een erg mooie oude binnenstad met genoeg musea om je een tijdje zoet te houden en als je genoeg cultuur hebt opgesnoven heb je ook nog een mooie winkelstad om doorheen te struinen. En de Dom is natuurlijk supermooi om te zien (vooral ook het museum van de schatkamer van de Dom!).

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:57

Ik ben afgelopen winter met mijn lief 3 dagen naar Brussel geweest, super leuke en gezellige stad, veel te zien en niet te duur. Wij zaten in het scandic hotel, heel dicht inhet centrum en bij het station! Echt ideaal, er is ook een sauna in het hotel en het bed slaapt heerlijk! Niet superdeluxe, maar ik was mega tevreden over dit hotel en Brussel is zooo leuk! Je bent toch echt in het buitenland want ze verstaan bijna nergens Nederlands!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:51

Wij waren trouwens inclusief trein maar 250 euro kwijt met zn tweetjes!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:54

Wartertje schreef:
Parijs is ontzettend mooi, maar wel ontzettend druk. Dus als je iets echt totaal ontspannen wilt kun je ook een keertje ergens naar de kust?

Verders vind ik Venetië ook ontzettend mooi, maar wel wat duurder Lachen

Venetië vind ik nochthans ook verschrikkelijk druk. Dat is mij, net om die reden, niet zo meegevallen (hoewel de stad op zich wel erg mooi is). In Italië vind ik Verona een veel mooiere stad, veel rustiger, meer die ontspannen sfeer..

Als je het in België zou willen zoeken: GENT of Brugge. Twee mooiste steden in België. Daarna Brussel en Leuven, pas daarna Antwerpen..

Budapest vind ik anders ook wel een aanrader Ja, meteen al wel wat verder weg..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:00

Ik ga voor Londen. Maar ik ben dan ook echt een Anglofiel. Ik ben geloof ik Engels, maar in het verkeerde land geboren.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:05

Wat fijn dat je vriend weer naar huis komt Lachen!!

Ik ben vorige maand in Lissabon geweest, dat is echt een leuke stad! Verder vind ik Athene en Barcelona allebei erg leuk. Maar ik vind dat zelf steden waar je beter iets langer dan een weekend heen kan gaan.

Voor een weekend zou ik zelf eerder kiezen voor idd een stad in België (Antwerpen is leuk!), Duitsland (Essen, Keulen of Oberhausen). Zelf ben ik vorig jaar met mijn vriend een weekend naar Lille (Frankrijk) geweest, ook erg leuk (en maar 2.5 uur rijden met de auto).

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:08

Barcelona is ook erg mooi. Ben daar zo'n 8 jaar geleden geweest. En van een weekeind weg vind ik altijd: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.