Ervaringen met Lanzarote?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Ervaringen met Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:14

Wij zitten er over te denken om deze zomer naar Lanzarote te gaan. Heeft iemand ervaring met dit eiland? Wat zijn de must-see plaatsen, en welke excursies moet je vooral niet missen?

Of zijn er ervaringen dat we hier absoluut niet heen moeten gaan?

Ik ben erg benieuwd. Ja

Cryssie

Re: Ervaringen met Lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:42

Ik volg even mee, want ga in juni ook die kant op

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:18

ik ben 3jaar terug naar lanzerote geweest. Om heel eerlijk te zijn vond ik het een beetje een kaal eiland. Maar ze noemen het ook het vulkanen eiland ofzo?
Wij hebben toen zon excursie gedaan dat je die kraters zag en kameel kon rijden enz dat vond ik wel erg indrukwekkend om te zien Ja
Wat ik er ook prachtig vond was het water, de heerlijk rustige zee met een mooie onderwaterwereld.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:01

WIj zijn vorig jaar naar lanzarote geweest.
Wij wilden gewoon 2 weken bijkomen in een luxe hotel, en dan een aantal excursies maken om wat van het eiland te zien en te leren.
Waar wij zaten was heel rustig, in een baai met alleen een keizelstrand, Je kon er goed lopen over de saaie vlaktes naast het hotel naar kleine mooie baaitjes meteen strandje of met de pendelbus naar het strand van playa blanca.
We hebben veel gewandeld en een paar excursies gemaakt. Kameelrijden heb ik niet gedaan, in zo'n lange trein van toeristen een rondje maken om een vulkaan hoeft van mij niet zo. We waren wel helemaal weg van de architectuur en het huis van de persoon die dit zo'n beetje allemaal voor het zeggen had.
We zaten all-in en zijn niet wezen stappen, er was ook niet veel in de buurt.
Misschien dat dit wel zo is bij de andere plaatsen op het eiland, foto's van onze vakantie staan op onze website : divehorse.com
groetjes,
marijke

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:23

Wij zijn met de boot vanaf FuerteVentura naar Lanzarote geweest en toen hebben we zo'n excursie langs kraters enzo gedaan. Was wel heel erg leuk. Dat zou ik zoiezo doen. Maar als je aankomt denk je eerst van; 'Is dit het??' Het lijkt heel erg kaal enzo, maar als je rust zoekt is Lanzarote een perfect eiland.

Hier laten ze water uit de grond spuiten dat kan omdat het onder de grond nog steeds warm is ofzo Bloos Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook ga je in een grot
Afbeelding

Tussen de middag ga je met de hele groep ergens eten. Dit is gewoon in buffetvorm.
Sommige stukjes zijn wat eng op van die smalle wegjes op grote hoogtes maar het is zeker de moeite waard.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:25

bonney4evver schreef:
ik ben 3jaar terug naar lanzerote geweest. Om heel eerlijk te zijn vond ik het een beetje een kaal eiland. Maar ze noemen het ook het vulkanen eiland ofzo?
Wij hebben toen zon excursie gedaan dat je die kraters zag en kameel kon rijden enz dat vond ik wel erg indrukwekkend om te zien Ja
Wat ik er ook prachtig vond was het water, de heerlijk rustige zee met een mooie onderwaterwereld.

ik ben er ook een aantal jaar terug geweest, wij hebben toen ook die 'grand eiland tour' gedaan, dat je naar het nationaal park gaat en kameel rijden enzo Ja
opzich wel een mooi eiland, maar voor echt een actieve site-seeing vakantie.. weet ik niet of je hier een week kan vertoeven..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:31

Afgelopen voorjaar een weekje geweest Lachen.

Is heel goed zelf te doen als je een huurauto hebt en met een week heb je dan het eiland ook echt wel af *LOL*.

Excursies: als je wilt wandelen over de lava-velden dan kun je daarvoor een excursie met gids boeken. Dat is eigenlijk het enige waarvoor je echt een excursie nodig hebt.

Verder kun je nog boottochten maken enzo Lachen.

Wel een beetje kijken waar je precies komt te zitten. Hou je van feesten of juist niet, rust of drukte.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:33

Hele bekende foto's! Haha, volgens mij maakt elke tourist daar dezelfde grand tour!
Maar een erg leuk eiland, ik vond het erg mooi!
Heel veel rotondes!

Ik zat trouwens in Puerto del Carmen!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:28

Die grand tour kun je echt overslaan hoor Haha!.

Gewoon lekker in een huurauto zelf op pad Lachen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:06

Tja waar zijn wij naar op zoek... Lekker een warm land met strand, wel dingen ondernemen en zien maar dagelijks hoeft niet. Het is namelijk ook bedoeld als bijkom vakantie.
Dagelijks feesten hoeft niet Knipoog maar af en toe een avondje eruit is ook wel leuk.

We willen eigenlijk twee weken, maar ik begrijp dat het eiland daarvoor 'te weinig' heeft? Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:33

Met twee weken ben je wel echt klaar met Lanzarote hoor Scheve mond.

Wel eens aan Sicilie gedacht?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:07

Ik ga deze zomer, naar Costa Teguise (Hotel Beatriz Spa).

Wij gaan om te surfen, surfen en surfen en aangezien Costa Teguise een paradijsje is voor windsurfers vermaken wij ons wel. *LOL* Dagje excursie kraters erbij en klaar zijn we!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:15

Ben jaren terug naar Lanzarote geweest (Playa Blanca) en afgelopen zomer naar Cran Canaria. Helemaal klaar met die domme Canarische weilanden! Oke, het weer is lekker, maar verder zijn het gewoon kale rotseilanden en hoef ik nu echt never meer heen. Als je inmiddels al geboekt hebt: prima, lekker heen gaan. Echt verschrikkelijk is het niet. Heb je nog niet geboekt: lekker niet doen ook. Ga naar Italie, Gardameer, of Spanje, Ibiza, Mallorca of Formentera. Ga naar Amerika of de Antillen. Maar nooit meer naar de Canarische weilanden.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:17

Om te windsurfen is het er anders prima hoor. Haha!

Voor de rest wel met je eens! Maar het is dus maar wat je wil.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:53

O ja, voor surfen is het prima. Ik ben een week geweest all inclusive. Hebben ons heerlijk volgevroten en volgezopen en vijf boeken uitgelezen op de bedjes bij het zwembad. Maar om nou te zeggen: aanrader, neuh...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:56

Als het vergelijkbaar is met Fuerte Ventura kan ik het je zeker aanraden: FV is echt helemaal het einde. Lachen

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:58

Fuerte Ventura vind ik het leukste eiland, Grand Canaria vond ik ook super, Lanzarote vond ik wat minder. De kraters waren inderdaad prachtig, maar het is nogal kaal en er is weinig te doen. Mijn vakantie was best leuk, maar ik zou er niet weer heen gaan. Lachen

Maar de Spaanse kust of Italië vind ik toch leuker.
Griekenland, Kos, Kreta, Rhodos, schijnt ook geweldig te zijn.

Curacao is ook súper.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 23:42

Ons budget is niet héel hoog, anders waren we dit jaar naar Zweden gegaan.
Ik ben me nog aan het orienteren wat voor mogelijkheden er nog meer zijn Ja

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:45

Bij een (relatief) laag budget is Griekenland wel een aanrader. Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:47

Kreta inderdaad Lachen

Naar Rethymnon bijvoorbeeld Lachen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 00:11

Dan kunnen we met een heel laag budget toe inderdaad, gezien mijn tante in Rethymnon woont en daar een gastenappartement onder haar huis heeft. Lachen
We wilden Kreta dan ook bewaren vor volgend jaar (nog krapper budget ivm eigen huisje) maar Griekenland heeft voor dit jaar natuurlijk nog veel meer eilanden. Ja

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:25

Tja, ik ben het er niet echt mee eens, dat Lanzarote een kaal saai eiland is.
Wij hebben ons daar uitstekend vermaakt zonder ons te vervelen. Dagje over het eiland, dagje zonnen en vooral lekker eten.
Als je meer naar het Noorden rijdt zitten er hele groene valleien tussen.
Het enige wat ik minder vond was het weer.
Wij hebben een paar dagen regen gehad en daarvoor ga je niet naar de Canarische eilanden.

Ook kregen wij eens een kaart van iemand die er de volgende tekst had opgeschreven:
Lanzarote, het weer is kl.... oftewel we waren niet de enigen die daar slecht weer hadden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:27

Dat is dan wel weer bijzonder Fitz Haha!. Aangezien Lanzarote het meest droge eiland is van de Canarische Archipel.

Het is een heel laag eiland, daardoor drijven de meeste regenwolken over. Landbouw gaat daar dus ook erg moeizaam.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:28

Ik dacht dat Fuerteventura het meest droge eiland was eerlijk gezegd.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:10

Volgens mij zijn alle Canarische Eilanden kaal, maar in de toeristische gebieden stikt het van de palmbomen e.d. Ziet er erg tropisch uit! In het noorden van Fuerte Ventura heb je bijvoorbeeld de bekende ''bounty stranden'', schijnt goed in de smaak te vallen. Wij gaan altijd naar Jandia (zuidelijkste puntje) en dat bevalt ons perfect. Lachen