11 uur vliegen, wat doe je in die tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brookers

11 uur vliegen, wat doe je in die tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 14:22

Hoi!

hopelijk start ik dit topic op de goeie plek en is er niet al een soortgelijk topic..
in de carnavalsvakantie ga ik 12 dagen naar Mexico, en daarvoor moet ik 11 uur vliegen. Mijn probleem: ik kan niet slapen in een vliegtuig en moet me dus 11 uur zien te vermaken!
Waarschijnlijk wordt het boeken lezen, maar ik zou dus echt niet weten welke..
Zelf hou ik erg van bv Dan Brown (Da Vinchi Code) of juist lekker snel lezende boeken zoals Shopaholic! van Sophie Kinsella, of zoiets als Komt een vrouw bij de Dokter van Kluun.
Heeft iemand nog leuke boeken gelezen of van gehoord waar ik evt iets aan zou hebben? Haha!

En als t geen boeken zijn.. wat kan je nog meer doen al die tijd?

Doei!

Shannonnekke

Re: 11 uur vliegen, wat doe je in die tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:25

Heb je geen spelcomputer zoals: Een NDS, gameboy of een oude van de vroeger tijden met Tretris erop? Daar vermaak ik me vaak met vakantie in de auto mee.
Misschien Mp3 of een Mp4 of Ipot, om liedjes of films te kijken/luisteren?
Boeken leen ik allemaal verschillende uit de bieb. Het is maar toevallig als ik een leuke tegen kom. Ik heb zoveel leuke boeken gelezen Tong uitsteken

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:27

Vaak worden er wel films gedraait in het vliegtuig , die kan je ook kijken. Ook kun je radio luisteren. Je krijgt namelijk zo´n headset en dan kan je zelf een zender kiezen. Verder neem ik altijd een hele zooi met blaadjes mee. Ook dingen die ik nooit lees , maar dan opeens heel interessant kunnen zijn. Zoals de Quest , story etc. De boeken van Kluun zijn ook mooi inderdaad. De weduwenaar is ook een aanrader Lachen En als je echt niet kan slapen moet je misschien een slaappil nemen. Deden wij ook toen we naar Miami gingen. Ook in verband met het tijdsverschil. ( Maar daar moet je natuurlijk geen gewoonte van maken )
In ieder geval veel plezier in Mexico !

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:42

Mp3, lezen.
Daar vermaak ik me eigenlijk altijd mee Lachen

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:18

Voor ik doodga van Jenny Downham
Is wel zoiets als komt een vrouw bij de dokter.
Is wel een dik boek dus ben je weer wat uurtjes verder.

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:20

uhm.slapen,spelletjes,tv kijken muziek luisteren enz enz.af en toe op staan anders krijg je pijn aan je kont.haha

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:19

Als je een goed boek hebt dan vliegt de tijd wel voorbij!
Heb van de zomer 12 uur vertraging gehad op schiphol en dus 12 uur alleen gezeten. Clown Gelukkig had ik een goed boek bij, voor dat ik het wist waren de 12 uurtjes voorbij!

Enne vergeet vooral niet om soms even te lopen tijdens de vlucht. En toch ook tussendoor proberen te slapen denk ik. Lachen

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:47

heb je misschien geen laptop? ik neem altijd m'n laptop mee, ga ik filmpje kijken of spelletje spelen. je mag alleen de laptop niet gebruiken bij opstijgen/landen, maarja dat is logisch.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 13:02

'Voor ik doodga', daarvoor ga ik wel even in de bieb kijken, dikke boeken zijn altijd leuk!
Natuurlijk gaat mn ipod mee, misschien ga ik er wel cabaret nummers opzetten ofzo, kan ook leuk zijn Knipoog
Een laptop heb ik helaas niet, denk ook niet dat ik m mee zou nemen als ik m had.. lijkt me niet zo veilig in Mexico Clown

Hebben jullie evt. nog meer tips voor boeken?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:04

Slapen, in de boeken kijken voor een dik boek, of een spel doen, naar buiten kijken, film kijken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:04

alle boeken van Jill Mansell zijn ook absoluute aanraders! heerlijke komische boeken over jonge vrouwen

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:42

slapen,muziek luisteren, naar films kijken die ze aan boord draaien, boek lezen,
tijdschrift of iets degelijks, soort van sudoku puzzels enzo.
der is genoeg wat je in het vliegtuig doen kan hoor Tong uitsteken

ik ging ook altijd ffkes een soort van "rondje" lopen
om te kijken wat voormensen er allemaal in t vliegtuig zitten Tong uitsteken
en tis ook wel lekker om ffkes je benen te strekken

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:33

Oh, ik verveel me nooit tijdens het vliegen, als het overdag is.
Lekker uit het raampje turen, filmpjes kijken, rondje lopen om te kijken wie er allemaal in het vliegtuig zitten, boekje lezen, praatje maken.

Ik ben altijd lekker bezig! Haha!

De nachtvluchten vind ik dan weer wel een ramp, ik heb te lange benen dus kan ze niet kwijt, en krijg altijd rugpijn enzo in de stoelen als ik even heb geslapen. Dus het is meestal nachtbraken voor mij.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:43

Van de zomer op mijn vlucht van 11 uur ook geen oog dicht gedaan. Hadden een te luxe vliegtuig (boeing 777) waarbij iedereeen een eigen schermpje had. Hierop kon je zelf spelletjes, cd's en dvd naar keuze (ruime keuze Cool ) opzetten Ja Heb 3 cd's geluisterd, 2,5 films gekeken, spelletje gespeeld, uit het raam gekeken, foto's gemaakt, boekje gelezen, proberen te slapen wat niet lukte, en uiteindelijk aftellen naar het landen Clown .

Nu met nieuwjaar een vlucht van 1,5 uur, opeens wel als een blok in slaap gevallen *LOL* dus die tijd was zo voorbij.

Boekjes van Jill Mansell lezen inderdaad heerlijk weg (ik heb ze allemaal, is het niet in het nederlands dan in het engels Bloos ) en datzelfde geldt voor Sophie Kinsella (in het duits gekocht bij gebrek aan de nederlandse versie Vork ). Neem dan ook wat tijdschriften mee, want daar kun je lekker met verstand op nul doorheen bladeren en niet zo gefocused te lezen Dromen

MP3 speler ook meenemen, kun je altijd lekker je eigen muziekje luisteren en ondertussen je oogjes dicht doen Slapen (al dan niet poging tot).

Pen en papier voor beetje te kriebelen of aantekeningen te maken (?) en een leuk info boekje over het vakantieland meenemen, om je alvast in te lezen..? Flesje water en iets lekkers om te eten kun je na de douane nog kopen Ja Ben je niet afhankelijk van de stewardessen.

Succes en have fun! Vergeet de kauwom niet, kun je lekker hard gaan (her)kauwen tijdens het landen Clown Haha! Koe

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:46

fjordjes schreef:
heb je misschien geen laptop? ik neem altijd m'n laptop mee, ga ik filmpje kijken of spelletje spelen. je mag alleen de laptop niet gebruiken bij opstijgen/landen, maarja dat is logisch.

Hoe doe je dat dan als ie leeg is?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:50

Slapen is wel mijn favoriete bezigheid tijdens het vliegen. En dan nog een filmpje kijken en voor je het weet ben je er en ook nog uitgerust.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:51

Ik vlieg zelf niet, maar me ouders wel tegenwoordig naar amerika . Wat hun doen: Lezen. Film kijken konden hun niet omdat ze daar niet goed genoeg voorzaten

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:32

[ENT] > [BI]

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:37

Ik heb 9 uur moeten vliegen naar waar ik nu ben (+5 uur wachten op Heathrow). Ik moest om 5.15 op schiphol zijn dus slapen ging wel aardig bij het wachten. In het vliegtuig niet zo.
Maar al boektip heb ik nog De Vliegeraar, weet zo even de schrijver niet maar dat boek wil je echt in een keer uitlezen. De Pianostemmer is ook een goeie.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:19

ja_nee schreef:
Hadden een te luxe vliegtuig (boeing 777) waarbij iedereeen een eigen schermpje had.

Wow! Hebben alle Boeing 777's dat? Ik vlieg van de zomer met een Boeing 777-200/300 van American Airlines naar LA (ruim 11 uur vanaf Londen). Cool

Ik kan ook totaal NIET slapen in een stoel. Gelukkig is het een dagvlucht (vertrek in Brussel om 12.00 uur), dus mijn lichaam heeft dan ook geen behoefte aan slaap. Clown Ik neem een Gameboy mee, mijn latop kan ik evt ook eventjes gebruiken (tot accu leeg is) en natuurlijk lezen. De boeken van Virginia Andrews vind ik echt heerlijk. Ja

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:23

Wij hadden ook aparte schermpjes op de vluchten naar en van de USA. Dat was wel ideaal. Kun je ook trivianten met heel het vliegtuig Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:24

Muziek luisteren, klein spelletje doen, gewoon kletsen met elkaar Haha! Ik vermaak me meestal wel in een vliegtuig, ohja nog veel plezier in Mexio!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:27

Toekie schreef:
De boeken van Virginia Andrews vind ik echt heerlijk. Ja

Ja zijn echt superboeken, wil je in 1 keer uitlezen!!!

goed topic trouwens, ik vertrek zaterdag naar New York en ik kan ook niet slapen in het vliegtuig... nu een paar leuke ideeën opgedaan!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:32

LuvdaTossa schreef:
Wij hadden ook aparte schermpjes op de vluchten naar en van de USA. Dat was wel ideaal. Kun je ook trivianten met heel het vliegtuig Haha!

ROFL Weet je nog met welke maatschappij jullie vlogen? Ik heb net even op de website van AA 'indelingsplaatjes' van hun vliegtuigen bekeken. Daar zag ik dat in hun Boeings gewoon een paar schermpjes zijn, dus niet in iedere stoel? Kan inmiddels natuurlijk veranderd zijn (hoop het). Tong uitsteken

Storm76: Ja, die boeken zijn echt ideaal als je zo'n stuk moet vliegen! Veel plezier alvast. Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:46

Boeings waren het van NA. Ik zat toen bij de nooduitgang, kon je zelf indelen. Was helemaal ideaal, vluchten gingen in no-time voorbij. Betrapte me erop dat ik een binnenlandse reis van 1,5 uur lang vond, terwijl ik een week eerder er 8 uur in zat Clown