Parelwitte stranden en palmbomen, waar vind ik die?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Parelwitte stranden en palmbomen, waar vind ik die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 20:14

Hoi,

Mijn vriend en ik willen eind juni/begin juli op vakantie voor 2 weken.
We willen heel graag eens naar een paradijsje, met hagelwitte straden en palmbomen tot aan het strand. Eerst dachten we aan Thailand, maar ik begreep dat het daar regenseizoen is, ik heb geen idee hoe hard het dan regent, maar ik durf het risico niet te nemen dat we daar wegregenen, daar is het een beetje te duur voor.

Heeft iemand een ander leuk idee?
Liefst nog geen massatoerisme, wel wat cultuur en uitstapjes.
En natuurlijk, echte witte stranden!

Alvast bedankt voor de reacties!

AaronYve

Re: Parelwitte stranden en palmbomen, waar vind ik die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:16

Nieuw zeeland?
Me ex is daar geweest voor paar maanden, had super mooie foto's van de stranden daar en er is ook veel cultuur.
Is trouwens ook in Sri lanka geweest, ook erg mooi!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:17

Canarische Eilanden (Fuerte Ventura) kan ik je zeker aanraden! Ik ga er 27 of 29 juni voor de 3e keer heen (en dit keer doe ik het goed: 3 weken ipv. 1! Haha!) en ben er nog steeds niet uitgekeken. Het is niet exact wat je zoekt maar komt aardig in de buurt. Ja

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:18

Ik ben jaloers hoor! IK WIL OOK Verdrietig

Maar goed, ff ontopic. Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt natuurlijk, maar
heb wel een ideetje: Barbados (zuid amerika geloof ik).
Mijn moeder is daar vorig jaar heen geweest en als je die foto's ziet Vingers aflikken
Ze liet een foto zien van een schildpad in zee (vanaf de boot genomen), ik dacht
serieus eerst dat die in een zwembad zwom! Zo blauw, die zee. En prachtig witte stranden!
Thailand is idd ook erg mooi, maar ik heb geen idee wanneer en hoeveel het daar regent.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 20:27

Bedankt alvast voor alle reacties!
Fuerteventura daar mijn vriend al eens geweest en we willen ergens heen waar we beide nog niet geweest zijn. Nieuw Zeeland lijkt ons prachtig alleen dan vinden we 2 weken een beetje te kort, daar willen we liever langer heen.
En Barbedos lijkt ook heel leuk, ik heb net even wat info gezocht en.... ook regenseizoen jammer genoeg...

Heeft iemand wel eens in Thailand of Barbados (of ergens anders) gezeten tijdens het regenseizoen? En wat moet ik me erbij voorstellen?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:29

Whaha oeps... Tong uitsteken volgens mij zat mijn moeder er in april, alleen maar mooi weer. Ik weet niet of dat ook onder het "regenseizoen" valt hoor. Maar zij hebben een fantastische
vakantie gehad!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:31

Dominicaanse republiek, ook daar vind je alles wat je in je beginpost beschrijft Haha!
Laatst bijgewerkt door Lous op 04-01-08 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:31

Brazilie, Dominicaanse Republiek, Isla Magarita..
Daar vind je die witte stranden met palmbomen zeker wel.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:35

Cariben, en dan eiland Antigua! Ik ben daar geweest anderhalve week terug, Maar denk dat het er dan erg heet is, aangezien ze dezelfde seizoenen hebben als wij, maar zelfs de winter is er 25-30 graden..

Heb hele mooie foto's op me telefoon staan, helaas is die in de wasmachine beland, dus ik moet wachten op foto's die me ouder hebben.

Zee zo helder als ik weet niet wat (al scheelt het wel per plek), 4 na mooiste strand van de wereld Knipoog Erg mooi! En de mensen zijn ontzettend aardig. Je hebt er alleen niet zo heel veel cultuur. Maar misschien is dat op een groter eiland beter. Aangezien Antigua maar twee keer Texel is (Schijnt).

Succes met uitzoeken verder!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:58

Tobago, Maleisie, Indonesie, Caribean, Bahama's, Hawaii, Australie, Nieuw Zeeland.. Genoeg plaatsen met geweldige witte stranden en palmbomen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 21:02

Megan_, je hebt helemaal gelijk, er zijn genoeg plaatsen op te noemen waar witte stranden zijn, maar ik hoopte eigenlijk op posts van mensen die er geweest zijn en daardoor er iets over kunnen vertellen.
Ik vind het namelijk best spannend om naar zo'n land te gaan en als je dan leest dat iemand er een fijne vakantie heeft gehad, geeft dat een beter beeld.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:02

Brazilië,Dominicaanse republiek, costa rica. Brazilië ben ikzelf geweest, echt wat heb ik daar 3 fantastische weken gehad. Eerst 2 dagen strand toen 12 dagen rondreis en de rest op het strand. De rondreis is iets wat me altijd bij zal blijven.
Dominicaanse republiek of costa rica ga ik dit jaar heen. Vriend is er al geweest en heb foto's gezien, nou werkelijk waar echt géweldig!

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:05

De maledieve? We zijn in het regen seizoen naar bali geweest het regent dan 5 minuten kei hard en dan schijnt de zon weer we hebben in totaal 2 x regen gehad in die 3 weken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:05

Zoals er al gezegd is, is the caribean natuurlijk helemaal geweldig. Ik ben zelf helemaal gek van curaçao, maar daar moet je wel rekening houden met wat meer toerisme. Mijn zus is weer helemaal gek op costa rica, daar heb je veel meer natuur en minder toerisme.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:52

Mexico is ook nog een optie, maar ik weet niet hoe het met regenseizoen zit. Wij waren er in november.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 16:50

Bedankt allemaal voor de tips, we gaan volgend weekend naar de vakantiebeurs en we gaan daar verder kijken, caribean/dom. rep. en mexico zijn zeker opties!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:57

Absolute aanrader;Cuba en dan richting Guardelavaca niet al te toeristisch,fantastiche omgeving,prachtige stranden,ook op veel plekken de mogelijkheid om bij mensen thuis te eten(traditionele maaltijden) en natuurlijk de mogelijk heid om een lokale gids te huren, tevens zwemmen met dolfijnen enz.De mensen zijn er erg vriendelijk en redelijk veel Cubanen spreken ook duits.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:50

Frans polynesische eilanden Haha! Madagaskar..
Misschien wat beter bereikbaar: Brazillië of Mexico.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:15

Ik was afgelopen zomer vanaf 16 juli 6,5 week in Thailand en Maleisie. In Thailand was het idd op veel plaatsen regenseizoen. Het verschilt wel een beetje per plek hoeveel last je ervan hebt. Op de ene plek is het bijv. één grote bui van 15 a 30 minuten, op de andere plek lig je 's ochtends op het strand en regent het een tijd 's avonds, op de andere plek regent het een paar uur overdag. Ik heb nergens gehad dat het die paar dagen dat ik op die plek was alleen maar regende, maar als ik goed na denk heb ik geloof ik wel op 2 plekken na overal een keer regen gehad. In Thailand wel vaker dan Maleisie (Maleisie is in die periode gunstiger qua regentijd). Allermooiste plek in Maleisie waar ik ben geweest zijn de Perhentian Islands!! Zó mooi en daar heb ik dus geen regen gehad en 5 dagen strak blauwe lucht Haha! Hele witte stranden, hele mooie zee en palmbomen Lachen

Foto is slecht qua belichting, camera kon het vele zonlicht en het witte strand niet aan Tong uitsteken
Afbeelding
Ko Phi Phi in Thailand is ook heel mooi. Van daaruit kan je bijv. naar Maya Bay, daar is de film The Beach opgenomen, ook erg mooi stukje! Deze foto is vanaf het uitkijkpunt van Phi Phi genomen.
Afbeelding

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:17

je kunt ook kijken naar de maladieven

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:18

_Madelon schreef:
Brazilie, Dominicaanse Republiek, Isla Magarita..
Daar vind je die witte stranden met palmbomen zeker wel.

Ja Isla Margarita.. Daar ben ik ook geweest!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:20

Oahu, Hawaii.

Erg mooi en parelwitte stranden, en toch nog iets te beleven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:23

Cuba *LOL* Ik ga er zelf ook heen in februari. Hagelwitte stranden, weinig toeristen.

Loop anders eens bij het reisbureau binnen, ze zullen je een hele stapel met gidsen in je handen duwen en daar kan je dan lekker in gaan bladeren. Dat gaat beter dan wanneer je van andere mensen hun meningen moet uitgaan.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:49

Juud87 schreef:
Cariben, en dan eiland Antigua!
Zee zo helder als ik weet niet wat (al scheelt het wel per plek), 4 na mooiste strand van de wereld Knipoog

Het mooiste strand van de wereld (volgens Unesco) ligt in Colombia, in park Tayrona (ook Carabisch gebied) om precies te zijn, dus als je het mooiste wilt Tong uitsteken . Ben er vorig jaar geweest, erg mooi, maar (nog) niet echt een standaard vakantieland (da's niet per definitie negatief, het is een aanrader!).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 00:13

Bedankt weer voor alle info!
En echt supermooie foto's, Michelle!
We zijn er nog niet helemaal uit maar we hebben wel interesse in Mexico, ook omdat we graag eens de resten van de Inka tempels willen zien (of waren het de Maya's?).
Maar dat is nog niet zeker hoor, ik ga ook zeker nog info opzoeken van de andere landen/eilanden die ik hier gehoord heb.
En zaterdag gaan we naar de vakantiebeurs!