Ik zit nou drie maanden in Ierland, en heb nog 2.5 week te gaan. Het bevalt me hier meer dan super, het is geweldig, alles wat ik had kunnen hopen en nog beter. Galway is een geweldige stad, Ierland is schitterend en ik heb hier geweldige vrienden. De onafhankelijkheid bevalt me, de universiteit is goed en op 2 minuten afstand.. Ik heb geen heimwee, mist Nederland absoluut niet. En ga zo maar door.
En dan. Nederland. Zwolle. Niet meer onafhankelijk, dan woon ik weer thuis bij mijn ouders. Maar, wel de luxe van thuis (eigen badkamer, gratis wassen, mams die voor me kookt etc.), werk (en dus een inkomen
), een universiteit op anderhalf uur (een uur treinen) afstand in Groningen. Een pokkeland, overbevolkt, en met een mentaliteit die ik nog niet eens onder m'n schoen wil vinden
Maar, wel mijn twee bonte monsters, familie (geef ik niet zo veel om though
) en vrienden. Maar, diezelfde vrienden vinden het wel best dat ik hier zit, hoor maar van vrij weinig mensen iets eigenlijk. Uit het oog uit het hart? Kortom, ik wil eigenlijk helemaal niet naar huis
Dus ik vrees dat ik nogal een cultuurshock door ga maken. Iemand die ook zoiets heeft ervaren, een waanzinnige ervaring in het buitenland, en dan de koude? douche van het thuiskomen? Zijn er tips en trucs? Of is het gewoon mijn tijd uitzitten en dan weer terug naar Ierland? Want dat ben ik hoe dan ook van plan, dit is míjn land
Oftewel.. help?
Die mis ik wel heel erg, maar voor de rest heb ik dus helemaal geen heimwee