13-10 t/m 19-10 Toscane, Italië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

13-10 t/m 19-10 Toscane, Italië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 23:49

Hoi iedereen!

Er staat voor mij weer een leuk reisje op het programma! Na verslag te hebben gedaan vanuit Los Angeles afgelopen mei (niet helemaal afgemaakt, ik weet het, sorry Bloos ) en vanuit Londen samen met Shanna afgelopen augustus, is het in oktober tijd voor het Zuiderlijke Europa. Een land waar ik nog nooit geweest ben, het zonnige Italië! Ik ga zeker niet alleen, ik wordt vergezeld door een bus vol melige, gillende en gestoorde OSG De Ring van Putten scholieren en een handje vol docenten, waarmee we het prachtige Toscane onveilig gaan maken. Want dat is misschien nog wel één van de leukste dingen van terug naar de middelbare school gaan: ik mag voor de tweede keer op reisweek Haha! !

Nu is en blijft het een reisweek georganiseerd door school, dus het wordt niet elke nacht feesten met Italianen en overdag bakken op terrasjes en strand. De leraren willen natuurlijk wel dat we nog enigszins wat nuttigs uitvoeren als we in de school z'n tijd in het buitenland zitten Clown . Voor de ene misschien saai, maar voor een historyfreak als ik reuze interessant. Toscane staat natuurlijk bekend om de historische gebouwen en momumenten uit de klassieke oudheid, de middeleeuwen en de Renaissance. Voor mij als fotografe natuurlijk een geweldige mogelijkheid om die Italiaanse sfeer te proeven en vast te leggen, iets wat ik ook zeker ga proberen.

Een kleine greep uit de inhoud van de reis. Het programma bestaat onderandere uit Florence, waar we eeuwenoude architectuur gaan bewonderen. Siena, ook we de mooiste stad op aarde genoemd. Pisa met zijn beroemde scheve toren. Lucca met zijn imposante stadsmuren en hoge eeuwenoude torens. En natuurlijk Verona, waar we het verhaal van Romeo & Julia opnieuw zullen herleven.

Ik sta echt te popelen om te gaan. Ik denk niet dat ik ooit zoiets gezien heb als wat ik deze reisweek allemaal ga bezichtigen. Één ding is zeker: Mijn camera gaat mee, mijn pen en schrijfblok gaan mee en jullie, jullie mogen meegenieten. Knipoog

vikki

Re: 13-10 t/m 19-10 Toscane, Italië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:49

Mazzelkont! Toscane is een van mijn favoriete plekjes op aarde en imo is Florence de meest geweldige stad waar ik ooit geweest ben... en ik ben in redelijk wat steden geweest hoor Haha! . Ik verheug me nou al op jouw foto's Ja . In oktober is Toscane op zijn mooist met alle prachtige herfstkleuren Lovers .

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 13:21

Goed tijdstip uitgezocht dus Haha! . Niet dat er veel keuze was Nagelbijten / Gniffelen .
Ik kijk er ook erg naar uit, ben benieuwd hoe het weer is!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:40

Toscane is mooi/leuk Lachen Ben er vorig jaar in de meivakantie geweest. Van de steden waar jij heen gaat ben ik in Florence en Siena geweest. Van Siena weet ik niet heel erg veel meer (alleen dat ze veel schuin lopende straatjes hadden en een stadion midden in de stad Tong uitsteken ) maar in Florence hebben ze idd heel veel gebouwen die mooi zijn om te fotograveren! Veel plezier!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:58

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:52

Ik persoonlijk vind verona echt een prachtstad (de andere ben ik trouwens nog niet geweest). Het is een stad waar echt een sfeertje rust... Zo een ontspannen, relaxte, genieten-sfeer. Niet overbevolkt door de massa's toeristen (zoals bv in Verona), maar toch heel erg mooie plaatsen te zien (zeker de arena niet vergeten! erg knap)

Foto van Verona die perfect de sfeer weergeeft die ik er voelde:
Afbeelding

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 22:49

wauw, mooi plaatje, bedankt voor de link naar het weerbericht, ziet er veelbelovend uit Hyper! !

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:53

Leuk! Ik ben dit jaar met de zomervakantie ook naar Italie geweest. Naar de Toscane om precies te zijn in San Vicenzo. We zijn ook naar markten in andere plaatsen geweest. Heel erg mooi allemaal daar! Pisa is zeker de moeite waard, zijn wij ook een dagje geweest.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 18:03

Zoals belooft een uitgebreid verslag! Wel dag voor dag, anders wordt het een beetje veel in een keer Knipoog . Ik verklap nog niks, hou het lekker spannend, ik zou zeggen: enjoy!

Citaat:
Zaterdag 13 oktober 2007: The Journey is about to begin

Een jaar vol reizen is 2007 zeker. Na een geweldige lifestyle of the rich & famous vakantie in Los Angeles afgelopen mei met mijn moeder en peetouders, was Londen en daarmee ook onze lief Orlando Bloom aan de beurt om geterroriseerd te worden door Shanna en mij, twee maanden geleden Haha! . Daarmee zijn we er nog niet, beter gezegd, ik ben pas op de helft! Oktober staat namelijk in het teken van Toscane oftewel Italië, waar ik met een volle bus scholieren uit de vierde klas van de Ring van Putten naartoe vertrek Pling !

Zaterdag is het dan zover. Om 13:00 zit ik in een vol klaslokaal met voor me op tafel mijn paspoort en informatie boekje. Na even wachten komt daar eindelijk de bus van Mijnders om de hoek zetten. Als alle bagage is ingeladen stappen ook de leerlingen en vier begeleidende docenten in en start onze buschauffeur Bram de tocht naar het zuidelijke Italië Cool !

Leslie, onze Amerikaanse uitwisselingsstudent waar ik veel mee optrek, zit naast me en er heerst al snel een gezellig sfeertje in de bus. Er wordt gezongen, hele foute eeuwenoude nummers van de Vengaboys gedraaid en vooral veel lol getrapt, terwijl een enkeling al binnen een paar uur ligt te ronken. Natuurlijk heb ik mijn camera’s paraat en wordt de reis nauwkeurig vast gelegd. Daarnaast heb ik ook mijn schrijfgerei bij me en zit ook heel wat bladzijdes vol te kladden.

Afbeelding

Afbeelding

Meerdere malen stoppen we bij tankstations en wegenrestaurants om de benen even te kunnen strekken, meestal blijven we een half uurtje plakken en hangen we wat rond. Tijd voor mij om mijn camera tevoorschijn te halen en wat plaatjes te schieten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal weer op de weg gaan twee tv schermen de verveling goed tegen. Na lekker achterover de laatste James Bond film gekeken te hebben, start een wel heel bekend DVD menuutje op het scherm. Ik schiet in de lach als ik me realiseer dat Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest gaat beginnen terwijl ik luisterend naar de soundtrack van Pirates aan mijn eigen versie van PotC aan het schrijven ben in een zwak schemerlichtje van de bus. Natuurlijk bel ik Shanna even, hoewel ik me al in Frankrijk bevind, die mag zo’n voorval als dit natuurlijk niet missen. “Het enige wat nu nog mist is de rum!”, merkt Shanna lachend op, daarin heeft ze helemaal gelijk! We houden het kort om de kosten een beetje te drukken en als de film afgelopen is, ga ik weer vrolijk verder met mijn verhaal.

Aan slapen kom ik niet echt, als de klok op twee uur springt is mijn leeslampje de enige die nog aan is en ligt bijna heel de bus in diepe rust. Buiten wordt de verandering van het landschap langzaam duidelijk door de meerder lichtjes die op de heuvels en bergen branden. Franse namen komen op de borden voorbij en voor ons branden meerdere rode achterlichten van andere late reizigers, terwijl we af en toe een tunnel tegenkomen. Na enige tijd besluit ik mijn best te gaan doen om in slaap te vallen, kruip onder mijn dekentje, schuif de pet over mijn ogen en zak weg in mijn stoel.

Trusten!
Kate

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:11

Leuk Kate!
Ben benieuwd naar de rest van je verslag Kate Lachen

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:33

Leuk verslag Kate, ik ga dit topic volgen! En ook leuke foto's weer. Ja

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:35

Hahahah oh wat erg dat ik dit nu pas zie!
Ik vond het wel heeeeel grappig dat je belde. Keek ook echt even op mijn telefoon zo van 'He, Kate? Die is toch onderweg naar Toscane?' Clown
Maar gezien je zelfs vanuit LA belt had ik het kunnen weten. Schijnheilig

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:43

Aaah Kate, more more more *LOL*

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:08

He wat leuk om te lezen! In die tijd dat jij in Toscane zat, was ik in Spanje, waar ik ook een heel verslag van hebt gemaakt.
Erg leuk om te doen. Haha!
En mooie foto's zeg!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:11

Zeg Kate waar blijft de rest Clown

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 01:24

Komt eraan Haha! Morgen krijgen jullie meer Knipoog

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 18:15

Zondag 14 oktober 2007: Italië bij dagenraad

Versuft en zo gaar als een kanarie word ik wakker en kom tot de volgende conclusie: Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo slecht geslapen Gaaaap ! Een blik op de klok laat mij weten dat het half 6 is, niemand is wakker en even bekijk ik bewonderend hoe Leslie naast me ondersteboven als een bolletje gevouwen ligt te slapen. Een zwaar gesnurk stijgt ritmisch op vanuit het achterse deel van de bus, hier en daar ligt iemand met open mond kwijlend te slapen, jammer dat het te donker is om de camera te pakken Haha! !

Even later stoppen we voor de laatste keer bij een tankstation, een kopje heerlijke echte capuccino doet me goed en hoewel mijn rug (na mijn trampoline ongelukje van vorige week Bloos ) behoorlijk aan het zeuren is en ik maar een paar uurtjes heb kunnen slapen, heb ik er veel zin in. Als we de laatste loodjes van de busreis afleggen, rijst de zon langzaam uit het Oosten en krijg ik voor het eerst van mijn leven het prachtige Italië te zien. Pling

Eindelijk, na 18 lange, slopende, saaie, pijnlijke en slapeloze uren, stap ik de bus uit op Piazzale Michelangelo, waar vanaf we een uitzicht over de schitterende stad Florence hebben waarvan iedereen gelijk klaar wakker is. Tijd voor een appel en een pakje drinken, uitgedeeld door onze docenten en voor mij tijd op mijn bazooka maar eens op mijn camera te schroeven. Enjoy!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal jullie niet vervelen met de complete geschiedenis van alle dingen die we bezichtigd hebben, maar een beetje informatie is wel handig. Bovenaan een heuvel, uitkijkend over de prachtige stad, staat de kerk San Miniato al Monte en die staat er niet zomaar. In 250 n.C. werd Minias, een Armeense koopman die Christen was onthoofd. De legende zegt dat hij met zijn hoofd onder zijn arm de Arno overstak om te sterven waar hij als kluizenaar gewoond had. Hij werd later heilig verklaard en bisschop Hildebrand liet uit eerbetoon op zijn sterfplek een kerk bouwen. De bouw van San Miniato al Monte begon in de 11e eeuw en werd in het begin van de 13e eeuw voltooid. Heb ik het toch vrij kort en bondig gehouden toch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens ons bezoek was er een mis bezig in de eeuwenoude kerk, die bovendien een akoestiek heeft waarmee je een muis een scheet kan horen laten. Kortom: we moeten stil zijn Clown . Denk daar eens even bij na, neem even de tijd. Onze docenten willen dus dat 42, waarvan de helft verveelde, 15 en 16 jarige pubers die net 18 uur in een bus hadden gezeten een half uur hun klep houden. Yeah right, dream on… Rolleyes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na ons kerkelijk bezoek dalen we de heuvel af, wat een stuk plezanter is dan de beklimming, om even later via de Ponte Santa Trinita de rivier de Arno over te steken, die bijzonder droog staat. Er lopen meerdere bruggen over de Arno, maar eentje is toch wel heel bijzonder. De Ponte Vecchio is gebouwd in 1345 en diende niet alleen als rivieroversteek, maar ook als winkelstraat. Oorspronkelijk zaten er leerlooiers en slagers gevestigd die de toen ook al droogstaande rivier als stortplaats gebruikten. Stel je dat eens even voor in hoogzomer met 35 graden en amper stromend water, ik denk dat menig Italiaans toilet er niets bij is Clown . In de 16e eeuw werden deze winkeltjes dan ook gesloten en werd de boel verbouwd voor edelsmeden, die er tot op de dag van vandaag nog steeds zitten.

Afbeelding

Aan de andere kant van het water kregen we even vrij. Tijd voor mij om geld uit de muur te trekken en mijn eerste echte Italiaanse stuk pizza te bestellen om 10 uur in de morgen. Geloof me, na een dag geteerd te hebben op in plastic verpakte sandwiches uit de wegrestaurant, is zo’n stuk peperoni pizza echt verrukkelijk! Vingers aflikken

Op naar het Della Signoria plein, duidelijk een toeristische trekpleister van Florence, want het krioelt er Japanners. Het ziet er erg gezellig uit met de geschilderde houten luikjes en de verschillende kleuren gebouwen, die meerdere verdiepingen hoog het plein omcirkelen. Ook hier krijgen we even vrij. We doen onder anderen een wandelingetje langs de meerder beelden die er staan, laten onze blikken even glijden door de ramen van de Chanel winkel en spotten al snel een ijsboer, waarna om half 11 bij ons ook de eerste bak Italiaans ijs erin zat. Vingers aflikken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We vertrekken naar San Lorenzo, waar we, heel verrassend, weer los mochten! Ik ben terecht gekomen in een paradijs. Al snel ontdekken we dat het niet de winkeltjes zijn waar we in moeten shoppen. Op straat valt het echte werk te halen, of beter gezegd, het neppe werk. Gucci riemen, Versace brillen, LV sjaaltjes, Prada tassen, Armani, Guess, Fendi. Je kan het zo gek niet verzinnen of het wordt verkocht. Het duurt ook niet lang voor ik met een LV sjaaltje en een Gucci riem door de straten paradeer Pling . Verder worden andere prulletjes aangeschaft en verdienen de straatartiesten goud geld aan ons als heel de Ring van Putten groep neerstrijkt op de trappen van San Lorenzo. Ook ik trakteer mezelf op een kunstwerkje en het geld vliegt de eerste dag er alweer goed doorheen Geld, geld! .

Afbeelding

Afbeelding

De groep splitst in de middag op. Wat diehards gaan met wat docenten de schitterende toren van Santa Maria del Fiore aka de Duomo beklimmen. Aangezien mijn rug alles behalve meewerkt, besluit ik met twee benen aan de grond te blijven en een beetje foto’s te maken, maar eerst ga ik jullie weer vervelen met een stukje geschiedenis. In de 13e eeuw werd er begonnen met de bouw van dit enorme complex, hopend op een van de grootste kathedralen van het Christendom. Mission acomplished Cool , want uiteindelijk is het de op drie na grootste van de wereld geworden. Dit ging niet zonder problemen, want halverwege de bouw stierf de architect en stuiten zijn opvolgers op een probleem, hoe maak je in hemelsnaam zo’n grote koepel zonder dat heel het boeltje naar beneden komt zetten? De burger die met een oplossing kwam werd beloond met 200 gouden florijnen. De gelukkige was Filippo Brunelleschi, hij ontwierp een koepel uit twee schillen die elkaar ondersteunen. Twee eeuwen later was het dan eindelijk af. Genoeg gekletst, hier zijn de foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Aan het einde van de dag is de 4e klas van de Ring van Putten gesloopt en de helft slaapt dan ook als we in de trein richting Montecatini Terme zitten, waar ons hotel gevestigd is. Na een stief kwartiertje lopen naar het hotel zit onze workout er nog niet op, want de koffers moeten eerst nog uit de bus gehaald worden, die op een parkeerplaats staat, een kwartier verderop Huilen . Ik ben dan ook heel erg blij dat ik mijn enorme Harry Potter size koffer op wieltjes heb meegenomen Haha! . We zeulen onze tassen terug naar het hotel, waar een heerlijk diner op ons wacht Vork . We storten ons op de heerlijke pasta en verdwijnen daarna naar boven om onze kamers te bekijken. Hyper!

Ik zit met Leslie op de kamer, als we binnen komen worden we aangenaam verrast. De ruime kamer bevat twee balkons uitkijkend over het plein voor het hotel en een splinternieuwe badkamer, van alle gemakken voorzien Pling . Ik ruim mijn koffer uit in de grote kasten, terwijl Leslie op de gang het gerucht heeft opgevangen dat de jongens op de vierde verdieping een bad hebben. Ik als badverslaafde ging er meteen op af en had bij de kamer van Jaden en Robin beet. Na even onderhandelen maken we een overeenkomst: Wij mogen in hun kamer in bad en zij mogen in onze kamer onder de douche, aangezien hun douchekop niet lekker werkt Go jij! Go jij!!

Na een half uur heerlijk in bad gezeten te hebben wandel ik in mijn badjasje weer naar boven en trek mijn makkelijke joggingbroek aan. De sfeer in het hotel is al snel optimaal en er word dankbaar gebruik gemaakt van de aankondiging dat we de enige gasten in het hotel zijn Tong uitsteken . Kamer hoppen, eten, melige meiden en een hoop lol, de ingrediënten van onze eerste avond. Maar al snel worden steeds meer deuren gesloten en trekt iedereen zich terug naar zijn of haar kamer als de vermoeidheid toeslaat, ook Leslie en ik zijn behoorlijk afgepeigerd. Tijd om te gaan slapen, want morgen hebben we weer een druk programma. Doei!

Trusten!
Kate
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 30-10-07 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:25

Leuk verslag weer Kate, erg mooie omgeving daar zo te zien Lachen

Ben alweer benieuwd naar het volgende verslag!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:27

Leuk stuk!! echt een prachtig gebied zeg!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:30

Leuk verslag met prachtige foto's heb je gemaakt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:54

Whoah! So not fair!
Jeetje wat mooi zeg... nu wil ik ook! Clown

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:55

Gaaaf Kate! Hyper! Mooie foto's en weer heel goed geschreven.
Ik ga zelf 10 november op uitwisseling naar Italië (Rome/Ladispoli), heb er onwijs veel zin in. Pling

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:21

Wauw, wat een mooie foto's, en goed verslag zeg! Knap dat je dat nog weet al die geschiedenis *LOL*

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 21:21

Maandag 15 oktober 2007: Een duik in historie

Rise and shine, opnieuw vroeg uit de veren! Vandaag staat niet één stad op het programma, maar twee! Helaas is mijn rug minder plezant dan het warme ochtendzonnetje dat buiten schijnt Clown . Na een goed ontbijt lopen we naar de bus waar we twee uur in moeten verblijven voor we in Siena aankomen. Voor mij is het best grappig om overal de naam te horen, aangezien de naam van de stad het zelfde uitgesproken wordt als die van mijn hoofdpersonage uit mijn Pirates verhalen Knipoog . Ik zit in die twee uur dan ook weer vol inspiratie te schrijven...

Als we de bus uitstappen is het pellen geblazen, want het kwik stijgt inmiddels boven de 20 graden Cool . De zonnebrandcrème wordt tevoorschijn gehaald terwijl we door het prachtige Siena wandelen, wie had dat gedacht in oktober Party!! ! Siena, volgens velen de mooiste stad op aarde. In de middeleeuwen was dit een van de rijkste steden van Italië, maar door de uitbraak van de pestepidemie kwam de tijd in Siena stil te staan, waardoor het tot op de dag van vandaag nog die middeleeuwse sfeer heeft. De stad bestaat uit 17 wijken, contrade genaamd, die allemaal hun eigen symbool, kerk, fontein en tradities hebben. De strijd tussen de wijken was vroeger groot, nog een tandje erger als de diehard Ajax vs. Feyenoord supporters. Leuke gast gespot in de Adelaarsconstrade? Forget it, trouw maar met die Olifant uit je eigen wijk Nagelbijten / Gniffelen . Zo ging het er 50 jaar geleden nog steeds aan toe, tegenwoordig zijn ze er niet meer zo strikt op. Wat nog wel vaste prik is ieder jaar, zijn de paardenraces, die van 2 juli tot 16 augustus gehouden worden op de Campo, het hart van Siena. Iedere wijk huurt een jockey en een paard, waarna op elkaars paarden geracet wordt om de felbegeerde banier. Tijdens dit jaarlijkse evenement dat al sinds 1283 wordt gehouden, wordt het plein volgestort met zand, waarna de ruiters op elkaars paarden zonder zadel racen en dat gaat niet bepaald zachtzinnig! Hamer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een bezoek aan een kerk, een wandeling door de stad, duiken we de gezellige straatjes in om wederom een flinke lap pizza te halen Kwijl ! Terwijl de fanatiekelingen onder ons de toren naast de Campo beklimmen, houden de meesten het voor gezien op de Campo zelf, waar we heerlijk op de warme stenen neerploffen, genietend van onze pizza en het warme Italiaanse zonnetje dat Sienna inmiddels aangenaam opgewarmd heeft naar 25 graden Hyper! . Natuurlijk gaat er ook nog een lekker ijsje in en wordt er door wat jongens van onze groep in de vorm van dans gebattled op de Campo, wat veel toeristen doet stoppen en kijken, wat voor ons luilakken natuurlijk prachtig is om te zien! *LOL*

Afbeelding

Na de pauze vertrekken we naar de Dom van Siena, een schitterend gothisch complex zowel van binnen als buiten adembenemend om te zien. Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus daarom: zie onder Knipoog .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om Sienna te verlaten en op weg naar San Gimignano. Jaha… San Gimignano, en nu 10 keer achter elkaar zonder te stotteren *LOL* . Voor we door de stadspoortjes terug in de tijd gaan, krijgen we eerst nog een uitzicht voorgeschoteld waarbij Toscane op haar best is. Ik zou zeggen: Enjoy the view!

Afbeelding

Speciaal aan dit kleine middeleeuwse gehucht zijn haar hoge torens. Maar liefst 13 steken hoog boven de huizen uit, gebouwd als status symbool, want tja… wie de langste had Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is het een uur of vier en na een dag met mijn cameratas gesleept te hebben met een rug die hem eigenlijk niet kan houden, voel ik me echt gesloopt en stort ik neer naast de fontein in het zonnetje. Na het tweede ijsje van de dag vertrekken we weer terug naar de bus, nu gelukkig bergafwaarts. Maar goed dat die calorieën er ook zo weer afgelopen worden, anders had heel de 4e klas een stuk dikker geweest na een weekje pizza, pasta en Italiaans ijs! Bye bye San Gimignano, of op z'n Italiaans...

Afbeelding

Thuis duik ik meteen m’n bed in, want rug en benen zeggen al eventjes error. Ik sla het avond eten over, hoe verrukkelijk het ook is en bereid me voor op een avond chips en stroopwafels van huis, maar Leslie heeft vanuit de eetzaal een halve kip en genoeg brood meegesmokkeld om een week op te teren *LOL* . Na heerlijk gesmikkeld te hebben besluit de halve groep maar bij ons op de kamer te bivakeren, aangezien ik even niet mobiel ben. Reuze gezellig natuurlijk, want al snel staan een paar idioten op het balkon mee te galmen met de band uit een naastgelegen restaurant en vliegen de kussens door de kamer. Om een uur of 11 klinkt een waarschuwende vuist op de deur en trekt iedereen zich terug naar de eigen kamers, alleen Leslie en ik blijven achter. Slapen komt er niet van, wat ruimte geeft voor een diepzinnig gesprek over van alles en nog wat met een Italiaanse zanger op de achtergrond die nog zacht hoorbaar is door de balkondeur die op een kiertje staat. Want dat kan gewoon in Montecatini Terme, helemaal nu het ’s nachts aangenaam warm blijft.

Trusten!
Kate

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:29

Prachtige foto's weer, en weer een super verslag. Haha!
Ik krijg steeds meer zin in mijn uitwisseling als ik dit zo lees & zie. Pling