Over 4,5week begint mijn reis 'Down under'!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Over 4,5week begint mijn reis 'Down under'!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 16:23

Hellowww...

Over 4,5 week is het dan eindelijk zo ver! Jarenlang heb ik het er al over en telkens door omstandigheden kon het niet doorgaan, ik zou eerst voor min halfjaar gaan en daar werken maar toen kwam mijn vriend tussendoor dus plannen om gegooid en aangepast en nu gaan we lekker saampjes!

22Sept vliegen we naar Maleisie waar onze reis begint... We blijven daar 3 dagen en hebben een stopover arrangement. Daarna vliegen we door naar Brisbane, waar we city tour hebben en vanaf Hervey Bay gaan we de Fraser Island expeditie doen.. Daarna zakken we langzaam via oostkust naar Coffs Harbour, familiestop voor 10daagjes waar we ook beschikking hebben tot een auto! Errrug fijn! Vanuit daar ga ik ook een dagje mee lopen op een Horse Ranch Pling En daarna verder naar beneden; Sydney! Ook daar city tour, dagje Blue Mountains, Dagje Canberra enz en dan helaaaaas naar huis!!

Alhoewel ik iedereen onwijs ga missen en mijn paard & 2 superpoezen ook!! Maar daar denk ik maar niet aan Tong uitsteken Ik heb nu al dilemma's over wat mee te nemen, hoe kun je in godsnaam voor zo'n reis voldoende kleding meenemen (moet ook nog in mijn koffer passen Knipoog ) Maar goed alweer heel verhaal!

Vaak de topics hier over Australie gevolgd echt zoo gaaf als ik dat lees, ben erg blij dat ik nu zelf eindelijk ga Vork

Ik twijfel nog over Australian Zoo, moet je die echt gedaan hebben in Brisbane? Ik ben wel gek op dierentuinen, hihi Tong uitsteken Denk dat ik hem ook wel bezoek!

Iemand nog last 4,5weeks tips Tong uitsteken

Megan_

Re: Over 4,5week begint mijn reis 'Down under'!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:29

Zijn alle bokkers die in australie zijn geweest van bokt vertrokken Tong uitsteken

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:34

heey megan,
loopt storm hier. ik heb helaas ook geen tips voor je. maar iig veel plezierrr!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:37

whhaaaaa ik wil mee!!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:44

Jaaa hoe meer zielen hoe meeer vreugde!!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 17:44

Nagelbijten / Gniffelen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:57

kan je wel nog minder mee nemen in je koffer als wij ook daarin mee reizen Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 22:42

Hahaaa ik wil wel verslag brengen maar ruimte in mijn koffer zal ik niet hebben vrees ik Tong uitsteken

Iemand enig idee hoeveel gewicht je mee mag nemen?

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:28

Zo leuk! Veel plezier alvast Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:27

Citaat:
Ik twijfel nog over Australian Zoo, moet je die echt gedaan hebben in Brisbane? Ik ben wel gek op dierentuinen, hihi Denk dat ik hem ook wel bezoek!

Het is wel een hele mooie dierentuin. En die is zeker een bezoekje waard.
De shows zijn ook super. Ik had toen het geluk Steve Irwin 2x te mogen zien.
Maar ik denk dat ook nu Steve er niet meer is de shows nog steeds geweldig zijn.

In Sydney heb je nog het zee aquarium...ook heel mooi en ze hebben daar enorm lekker ijs Vingers aflikken Vingers aflikken

ga je Fraser island met een groep doen? Ik ben wel met een groep gegaan was erg leuk we rouleerden ook kwa rijden maar als ik ooit nog eens daar kom huur ik zelf een jeep.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:40

Ik ben 3,5 jaar geleden naar Australie geweest, maar alleen in Adelaide en omgeving. Het tripje dat je gepland hebt klink wel heel erg leuk!

Het is echt een supermooi land, met een hele vriendelijke (soms TE) mentaliteit. Zowiezo een aanrader; TimTams (in alle smaken), foster, en een smoothie bij BoostJuice, 42 below wodka. Kangaroo Island is wel erg leuk ook als je de kans krijgt daar heen te gaan!

Vlieg je met Malaysian airlines? Dan mag je geloof ik 30 kg meenemen. De site van MA is wel heel duidelijk ook hoor!
Het vliegveld van Kuala Lumpur is mooi en groot, voor de cultuurshock wel even naar het toilet gaan daar! (prachtige gaten in de grond). Het is wel makkelijk als je vantevoren goed helder hebt waar je heen moet.
Wat ga je in het stopover-arrangement allemaal doen?
Kuala Lumpur is echt supersupermooi, maar wel klam en warm, denk aan goede muggenbetenbescherming!

In Australie zijn ze op de vliegvelden trouwens erg streng, er lopen over snifferdogs dus neem echt het risico niet om iets te eten mee te nemen!

Veel plezier, we zien de verslagen en foto's graag tegemoet!

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:46

heey!
Mijn vriendin en ik vertrekken 7 oktober voor 6.5 maandag naar Australië en Nieuw-Zeeland!
Ik ben nu ook druk bezig met voorbereiden, heb van de week geprobeerd een hostel in Sydney te boeken met oud en nieuw. van de week lukte het dus niet, probeer ik het gisteren weer, zijn alle hostels vol! Boos!
Hebben jullie alle slaapplaatsen e.d. al geregeld? Jullie gaan ook niet zo heel lang he?

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:54

Ik ben net 2 weken terug vanuit het oozoomooie Australië..
Ik heb daar stage op een cattle-station gedaan en ben daarna nog een dikke week rond gaan trekken naar Cairns en naar Sydney. Ik wil zo graag terug. Ik had het zo naar m'n zin en ondanks dat ik alleen was heb ik zoveel gedaan en gezien.

Ik ging net even op google Earth kijken en ik zag het huis staan waar ik ook een paar weekenden in heb geslapen en de tranen stonden gewoon in m'n ogen.
Ik vond het super daar en ik wil je heel veel plezier wensen!

Timtams Lovers

* Van meervoud even enkelvoud gemaakt Tong uitsteken

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:25

Een collega van mij vertrekt ook binnekort voor 2 of 3 maanden naar Australië! En een maandje geleden is een goeie vriendin van mij teruggekomen van haar afstudeerstage in Adelaide + rondreis door Australië, geweldig om te zien en horen wat ze daar allemaal heeft meegemaakt!

Ik ben zelf ook sterk van plan om na mijn opleiding voor een paar maandjes naar Australie te gaan, jammer dat het zo onorigineel is maar het land trekt mij echt heel erg!

Ben benieuwd naar je updates!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:39

Paar jaar geleden (2001 of 2002 volgens mij) ben ik ook in de zomervakantie naar Australie vertrokken: was geweldig! Vooral Cairns en Sydney. Lange tijd in Perth gebleven bij kennissen Lachen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:35

Bedankt voor jullie reacties!! Ga ze even allemaal goed lezen en reageren Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:57

@ Lexmiro, bedankt!!!

@ Cowgirl, we hebben zojuist besloten de Australian Zoo ook te bezoeken! Hoe kom je daar eigenlijk het beste vanuit Brisbane? Best nog stukkie er boven zag ik! Steve gaan wij helaas niet zien Zeeaquarium, soort Sealife maar dan beter? Ijs gaat er altijd in Tong uitsteken

Fraser Island doen wij inderdaad met een groep, voor de eerste keer vind ik dat wel een prettig idee. Schijnt nogal bikkelen te zijn zonder stromend water (sanitair, douche, wc Tong uitsteken ) en heb je daar veel last van insecten en spinnen enz? Daar vrees ik nl voor Tong uitsteken

@ Delerium, timtams wat zijn dat Verward En Foster? Verward Als het even kan neem ik het zeker mee *LOL* Kangaroo Island, waar ligt dat precies?

Malaysia heeft inderdaad fijne internetsite. En Kuala Lumpur lijkt me gaaf, hoewel ik toch ook graag een uitstapje maak naar het heeeerlijke strand van Maleisie. Is dat goed te doen? '
Wc's met gaten in de grond? JEEETJE Tong uitsteken Dat hebben ze toch ook wel eens in Frankrijk Tong uitsteken Zeker hartstikke smerrrrig Vork En muggen terrroriseren mij hier al, dus dat is een fijne tip Ja Prikweg in overvloed Knipoog

Snifferdogs Cool wat een grappige naam! Mag je niks aan eten meesmokkelen Tong uitsteken Neem aan vlees enz? Of helemaal niks?

Foto's en verslagen ga ik zeker neerzetten! Denk dat ik dat in dit topic doe Ja

@ Evelinero, wij zijn uiteindelijk afgestapt van de hostels en hebben gekozen voor hotel Ibis. Luxe hoefde ook weer niet aangezien ik de hotels stttttttttttttttttttttervensduur vind in Australie, heb me flink verkeken op de prijs per persoon per nacht en niet gewoon per kamer zoals normaal. Maar de hostels vonden wijhet niet waard aangezien wij graag een doubleroom met ensuite wouden en dan zit je bijna aan de prijs van een hotel. Wij hebben alle nachten geboekt, via internet met creditcard. Maar kan me voorstellen dat er al veel vol zit. Heb je alle hostels al geprobeerd? En anders hotelletje?

Wij konden helaas maar 5weken ivm werk van mijn vriend. Ik wou graag langer maar ja, wellicht ga ik nog eens terug voor de andere kant en nieuw zeeland. Dat lijkt me ook heeeeleeemaal geweldig!!

@ xxsweet, weer die timtams, wat zijn dat dan Tong uitsteken En jammer dat het er voor jou al weer opzit, wel mooi dat je er zo op terug kijkt. Beloofd voor ons ook veel goeds en mooie herrinneringen! Heb je vanuit Sydney de blue mountains bezocht? En?

@ Mareska, als je wilt moet je het gewoon doen. Ik wou er een werk vakantie van maken maar door omstandigheden is het er toen niet van gekomen en tja toen kwam mijn vriend in zicht, met een vaste baan waardoor we erg gebonden werden. Maar goed, ik heb toch voor hem gekozen, wellicht dat ik nog een keer alleen terug ga voor stage of werkstudie. Lijkt me zoo gaaf! En updates ga ik zeker maken.

@ Myra, Sydney heb ik ook zo'n zinin! Maar die is pas over 2 maanden, en dan zit het er voor mij al weer bijna op! WAT ERG!!! Daar wil ik niet aandenken hoor!!

Iedereen nogmaals, thank you!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:01

Oeh gaaf joh, reisje Australie.

Als ik je 1 tip mag geven, ga niet alles thuis van tevoren al volboeken en plannen. Doe het op je gemak daar en doe vooral wat op je pad komt. Er zijn zo ontzettend veel dingen te doen en zien die ook veel minder toeristisch zijn. Neem de tijd om dingen te doen en gaan bekijken enzo.

Veel plezier iig alvast!
En ja, spinnen en insecten zitten helaas praktisch overal wel Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 22:03

Goof schreef:
Oeh gaaf joh, reisje Australie.

Als ik je 1 tip mag geven, ga niet alles thuis van tevoren al volboeken en plannen. Doe het op je gemak daar en doe vooral wat op je pad komt. Er zijn zo ontzettend veel dingen te doen en zien die ook veel minder toeristisch zijn. Neem de tijd om dingen te doen en gaan bekijken enzo.

Veel plezier iig alvast!
En ja, spinnen en insecten zitten helaas praktisch overal wel Knipoog

Toch niet hele grooote he? Tong uitsteken Ben echt bang voor die dingen, haha. Maar ja zoiets als Fraser Island vind ik te gaaf en dan overwint het enthousiasme!

We hebben wel al veel dingen opgezocht enz die we zeker willen doen, maar ook nog genoeg open gaten om op te vullen!! Net wat je zegt, we zien het allemaal ook daar wel!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:06

Grote??? Gigantische Tong uitsteken
Ja, ze kunnen wel groot zijn, vooral de insecten heb ik helaas groter voorbij zien komen dan ik gewild had, maar dat was in het droge binnenland, dus daar zal je minder last van hebben denk ik als je langs de kust blijft.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:00

Ik ben zelf maar heel even in Kuala Lumpur geweest, maar was van de rit naar het hotel erg onder de indruk en kreeg er absoluut zin van om meer van Maleisie te willen zien.
Aan het hotel zat een grote tuin/park waar ik nog een poosje heb rondgelopen, toen ben ik echt van onder tot boven opgevreten door de muggen. Maar of het haalbaar is om naar het strand te gaan daar? gewoon doen zou'k zeggen.
Ik vond het trouwens supersuperschoon, ook de gat-in-de-grond-toiletten op het vliegveld!

TimTams zijn de meest zalige koekjes ooit. Echt, de naam koekjes is bijna een belediging. Het zijn dubbele koekjes met een cremelaagje, en in het midden van dat cremelaagje nog een streepje ander spul. Het geheel zit flink chocola omheen. Het is dan de bedoeling dat je aan de boven- en onderkant een stukje afbijt en dan in de rest als rietje gebruikt voor de koffie. Klinkt ranzig, is heerlijk. Maar ook zonder koffie etc zijn TimTams echt super.
http://www.arnotts.com/ kijk en kwijl (zal ik mijn adres even geven? dan kun je wat opsturen Knipoog )

Kangaroo Island is een eiland helemaal in het zuiden, een stukje onder Adelaide. Wat het (wat mij betreft) zo bijzonder maakt is dat je er echt heel erg veel verschillende dingen kunt zien. Net een soort dierentuin maar dan in het wild. Er zitten zeeleeuwenkolonies, koala's, kangaroes, albatrossen, erg mooie vogels en supermooie natuur, die er steeds heel anders uit ziet. Erg toeristisch, maar juist doordat het zo toeristisch is kun je wel alles zien en ervaren. Hier kun je wat info zien, en zelfs al ga je er niet heen dan nog geeft het voorpret Knipoog http://www.kangaroo-island-au.com/

De insecten vond ik in Australie wel meevallen, maar zat nabij de kust dus sja... Alleen die spinnen, gatverdegatver wat een galsmoelen zaten daar tussen zeg. Ieuw.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:55

Timtams zijn chocoladekoekjes en er loopt een hele leuke reclame op de australische tv daarover.
Dan is er zo'n aladinfiguur (hele mooie man) die alles voor een vrouw kan toveren maar dat wil ze steeds niet en hem telkens de rug toe. Maar als ze haar Timtams eet dan kijkt ze hem aan en houdt het 'doosje' richting hem zo van: Bijvullen jij!
Jaa ze zijn lekker!

Ik heb in Sydney alleen maar het Aquarium bezocht en het operahouse + brug bekeken. Ik was er maar 2 dagen om even snel rond te kijken Lachen

*En ik kijk natuurlijk niet verder dan mn neus lang is, maar Delerium legde al uit wat Timtams zijn Tong uitsteken
Ik luister nu de hele tijd australische radio. Zo blijf ik toch nog een beetje met het australie gevoel zitten Lovers

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 19:13

Hmm die timtams klinken heerlijk, maar het gebruiken als rietje kan ik nog niet volgen Tong uitsteken

Kangaroo Island ligt voor ons stuk uit de route dus denk niet dat wij daar aan toe komen,helaas... Zou alles wel willen doen en beleven!!

Wat betreft Maleisie ben ik ook erg nieuwsgierig. Maar vond het jammer om meer dagen daar te stoppen want dat ging ten koste van de daagjes in Australie Tong uitsteken Weet iemand hoe het eten en drinken enz is in het vliegtuig? Heb je beetje keuze?

Die reclame klinkt grappig xxsweet, en wat leuk om hiuer australische radio te luisteren!! Hoe zit het daar qua muziek, loopt beetje gelijk met ons of niet?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 03:45

Ok, stel voor je koekje is rechthoekig. Dan zit natuurlijk tussen bovenste koekje en onderste koekje de vulling. Aan de buitenkanten (dus aan de lange kanten) is die vulling het hardst, in het midden (dus een streep over de lengte) is het zachter. Je bijt dus aan beide korte kanten een stukje af (de chocola) en dan kom je bij de zachtste binnenkant. Door dan 1 stukje in koffie te houden heb je een rietje. (wel een creatief rietje). Je slurpt zeg maar je koffie tussen de laagjes door Lachen

Het vliegen met MA vond ik helemaal goed. (toegegeven; ik had nog nooit eerder gevlogen, en daarna ook niet meer. Volgende week weer een keertje). Ik was in mijn uppie en heb me in de vliegtuigen erg goed kunnen vermaken. Iedere stoel heeft zo'n beeldschermpje met spelletjes en filmpjes. Het personeel vond ik heel vriendelijk en behulpzaam, het eten smaakte goed! Ik ben vegetarisch en een moeilijke eter, maar ik was heel tevreden. Na alle dingen die je altijd hoort over vliegtuigvoer viel het me toen al op dat toch wel verdacht veel mensen hun bord helemaal leeg aten. Thuis heb ik de menukaartjes nog wel van mijn vlucht; ik zal ze even opzoeken zodat je een ideetje hebt hoe het eruit kan zien.

Probeer wel heel duidelijk een plekje te krijgen bij het raam of gangpad; de opstelling van de stoelen was bij ons geloof ik 3-5-3 (of 2-5-2) en als je in die middelste rij zit baal je erg. Daarnaast is de reis qua zonsopgangen en zonsondergangen heel mooi.

Wat ik in Maleisie zelf een echte traktatie vond was een soort jonge, haast bevroren kokosnoot met een rietje. Echt heel fris en goed tegen de dorst!

Ik heb hier nog een CD met australische parodieen. Over dat kerst zo'n heerlijk winter wonderland is en de kerstman niet zo blij is dat ie met 40 graden in een dik pak moet enzo. Best grappig.
De artiest die mij vooral is bijgebleven is Pete Murray. Luister eens naar "so beautiful" bijvoorbeeld. Destijds draaiden ze het er grijs. Je kunt het zowiezo vinden op youtube.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:58

De radio is wel anders als hier.
Ik vind het hier ook veel leuker.
Het begint daar een beetje rock-achtig te worden en je hoort heel veel Pink, avril lavigne en kelly clarkson langs komen.
En ze lopen net als met de mode een beetje achter haha.
Toen ik daar kwam zag ik de Ugg-boots in de vitrine staan en ik dacht: Neeee waar ben ik beland Tong uitsteken
Daar is Mika met Love today nog heel erg hip terwijl ze hier alweer Relax, take it easy draaien.

Ik heb de nederlandse radio best wel gemist. Ik heb 1x in australie de nederlandse radio op internet opgezocht en dat klonk wel zo vreemd Tong uitsteken
Jaa ik miste de nederlandse radio
En het fietsen Tong uitsteken

Ik sliep bij een man die een ex heeft uit nederland en hij is hier dus ook wel een geweest. En hij vond het zoo gek dat alle oude mensen hier op de fiets zaten.
Haha Tong uitsteken