1e x vliegvakantie, wat neem ik mee! en waar aan denken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

1e x vliegvakantie, wat neem ik mee! en waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 13:46

Het is nu definitief! Ik heb vanmorgen de reis betaald.
Mijn vriend en ik gaan van 1 sept tot 15 sept naar hurghada het hilton long beach resort. We hebben beide nog nooit gevlogen.
Ik moet nu dus de voorbereidingen gaan treffen en ben zo zenuwachtig Haha!
Ik heb info mee gehad wat ik wel en niet mee mag nemen in mijn hand bagage dus dat is wel iets belangrijks waar we op moeten letten.
En we hebben een reis en annulerings verzekering afgesloten voor alle zekerheid.

Ik ben bezig met een lijstje te maken wat ik allemaal mee moet nemen op vakantie en wat ik nog moet doen.

*We moeten beide nog een paspoort aan vragen Clown Maar dat was er binnen een week dus doen we beide deze week. Zodat dat er op tijd is!
* prikjes halen tegen het ziekworden (hoe lang van te voren?)
* medicijnen klaar leggen (poepjesremmers, asperines/ibrupruven, belladonna en nuxformica en nog meer ........?)
*

hebben jullie nog suggesties?

en welke voorbereidingen treffen jullie voor de vakantie?

wil alles graag op tijd geregeld hebben zodat ik geen gestress heb Sigaar (heb ik nu al Clown )

LuvdaTossa

Re: 1e x vliegvakantie, wat neem ik mee! en waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:09

Voor Egypte altijd direct desinfect gebruiken voor het eten. Ik ben twee keer geweest (niet op specifieke toerisme plaatsen) en door desinfecteren van de handen + drinken van de cola ben ik niet ziek geworden Haha! Direct desinfect is handen wassen zonder water zeg maar. Meestal deed ik het eerst met water en zeep en daarna met dat spul, gewoon te halen bij de drogist. Alleen drinken uit afgesloten flessen, fruit alleen met schil erom kopen op de markt e.d., gewoon super opletten in wat je naar binnen krijgt.

Kom net uit het vliegtuig zetten, wat handig is even een adres van het hotel in de koffer plakken, goed zichtbaar. Shampoo en dergelijke even in een plastic zakje... want als dat gaat lekken Tong uitsteken

Tja... wat verder. Weet het eigenlijk niet zo goed. Pak zelf een avond van tevoren de koffers.

Ik heb btw geen inentingen gehad voor Egypte. Er zijn topics over Egypte, staan ook wel goede tips in zoals: viewtopic.php?f=71&t=783522&hilit=egypte Weet niet of jullie ook naar Cairo gaan, maar de sfeer is overal wel een beetje hetzelfde op toeristische gebieden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 14:40

Ik ben nagelstyliste en heb desinfecterende handzeep wat je zonder water kan gebruiken dus die neem ik mee Haha! en neem ook de desinfectant mee om met water te gebruiken, staat op het lijstje Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 15:17

ow ja en wat neem je mee aan handbagage?
heb nu staan
telefoon
kauwgom voor int vliegtuig voor de oren
mini deo
parfum
asperines
zonnebril

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:54

Leesvoer of muziek voor in het vliegtuig.

En neem een wereldstekker mee. Ik weet niet hoe de stopcontacten daar geregeld zijn, maar het is knap lastig als je je telefoon en batterijen van het fototoestel niet kunt opladen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:57

Wat ik ook meenam in mijn tasje als handbagage was een schoon shirtje en wat ik standaard bij heb is een flesje water..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 16:40

flesje water mag niet want dat is meer als 100 ml ik vlieg comfort class dus heb dvd etc in het vliegtuig Haha!

die wereld stekker had ik nooit aangedacht, die zal ik moeten kopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:42

Breitling schreef:
flesje water mag niet want dat is meer als 100 ml ik vlieg comfort class dus heb dvd etc in het vliegtuig Haha!

Dan heb je het wel goed aangepakt Nathalie! Haha! Veel plezier op je vakantie

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:45

Ik vlieg ook volgende week heb al aantal maal eerder gevlogen en neem altijd mee:

- mp3 met koptelefoon, als je in het vliegtuig de radio of film wilt volgen het je een eigen koptelefoon nodig (anders duur kopen aan boort!)
- dingen voor tijdens de reis denk aan boeken of tijdschriften
- neem een noodsetje mee in de handbagage (schoon ondergoed,shirtje, badkleding, tandenborstel,kam). Verder wat toiletspullen in miniformaat (tandpasta, desinfect,gel,lenzenvloeistof,creme etc). Super handig als je vertraging hebt of je koffers kwijt zijn. Ken verhalen van mensen die dagen moesten wachten. Nu kan jij je al opfrissen en een duik in het zwembad nemen.
- opblaaskussen voor in je nek
- neem wat eten of snoep mee voor tijdens de reis. Is erg duur in het vliegtuig.
- oordopjes en iets om te kauwen tijdens de landing.
- dure en gevoelige apperatuur altijd in de handbagage (denk aan foto/filmapperatuur).

Neem als handbagage een rugzak of schoudertas mee. Daar kan je makkelijk spullen in en uit halen tijdens de vlucht. Een trolley of harde koffer is erg ongemakkelijk.

Zorg dat je koffer op slot kan (wel zo veilig). En doe daarnaast nog een bagageband om je koffer. Ze gooien hard met je koffers op schiphol. Bij een vriendin is haar koffer opengesprongen, en alles was vies.

Neem niet te veel handdoeken etc mee. Die krijg je van het hotel. Verder zijn slippers en misschien waterschoentjes aan te raden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 16:48

Blingh schreef:
Breitling schreef:

Dan heb je het wel goed aangepakt Nathalie! Haha! Veel plezier op je vakantie

nou ja goed aan gepakt. Ik had geen andere keus. Dit was nog de enige plek in het vliegthuis en anders werd mijn reis duurder bij een ander. Dus dan maar dit. En ach moet 5 uur vliegen dan is het ook niet verkeerd Haha!

flowerxxx dat is idd wel slim dat ga ik zeker doen hoe veel mag je aan handbagage mee nemen dan?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:06

Zolang is het vliegen toch niet?

Een los flesje kun je altijd meenemen en dan na de controle vullen met water. Is wel makkelijk hoor! Ik had nog een boekje mee en verder eigenlijk niet zoveel. De vrouw voor me was aan het breien en ik ben nog verbaasd hoe ze die naalden door de controle heeft gekregen Verward

Ik zou vooral zeggel relax en laat het gewoon over je heen komen. Zo erg is het niet om wat te vergeten, je kunt het meestal op plek van bestemming ook wel kopen Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 17:41

Nou ze belde me net van d reizen ik vlieg om 13.50 en kom aan om 19.40 en ga terug om 18,45 en kom hier weer aan om 00.10

edit hoe lang van te voren moet je inchecken? 2 uur toch?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:25

Met welke maatschappij vlieg je? Bij sommige kun je 24uur van te voren al inboarden en je plek uitzoeken, is echt heel handig en bespaart veel tijd. Twee uur is wel genoeg vind ik, zo te zien zit je ook niet in de ochtendspits, anders kan ik ook aanraden om de trein te nemen. Trein is echt ideaal, je komt direct op Schiphol aan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 18:37

Wat houd inboarden in? Ik vlieg met martinair enige wat ik graag wil is een plekje bij het raam ik zit comfort class dus maakt niet echt uit verder waar ik zit.
Ik dacht dat er een minimale incheck tijd was. Dat je zo lang van te voren moest inchecken. Ik wil er zeker nog een uur voor het inchecken zijn dus dan ben ik er 3 uur voor die tijd dan heb ik mooi wat speling, zal me niet gebreuren dat ik mijn vliegtuig mis Haha! shoppen is ook niet geheel onbelangrijk dus ach Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:13

Inboarden is dat je de tickets krijgt, je kunt dit ook via het internet dus doen. Ik weet niet in welk type vliegtuig je vliegt, maar wij konden onze eigen zitplaatsen uitzoeken via internet. Als je een e-ticket hebt ga je wat sneller door alles heen en hoef je alleen de koffers in te leveren en heb je een paspoortcontrole.

Shoppen en rond kijken (wat eten Haha! koffie halen bij Starbucks) is ook altijd heel gezellig even. Dan krijg ik altijd het vakantiegevoel Haha! Je kunt ook leuk vliegtuigen kijken daar en mensen, dat vind ik ook altijd leuk Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:32

Inchecken heet dat *LOL*

Heel veel plezier, ik weet zeker dat het helemaal goed komt Lachen

Enne luvdatossa, je komt niet bij de starbucks als je naar Egypte vliegt Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 19:36

owww oke, Nou ik kreeg een week van te voren de tickets dus ben benieuwd. Ik heb verder geen idee wat voor tickets het zijn ik vlieg in mp323 wat het zegt ik heb geen idee maar dat zei ze Haha!
Ik heb nu al vakantie gevoel Haha! ik kan niet wachten tot het 1 sept is. Ik denk dat ik geen oog ga dicht doen de nacht ervoor Haha! pfff vroeger gingen we altijd met de caravan. Geen dag kon ik me bed uit komen om naar school te gaan als we op vakantie gingen stond ik om half 5 klaar wakker beneden en 5 uur gingen we dan weg Haha!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:28

Meestal is handbagage 5 kilo en gewone bagage 20 kilo. Als het goed is staat dit ook in je papieren en anders op de site van de luchtvaartmaatschappij.

Bij Etos hebben ze zakjes die je nodig hebt voor de vloeistoffen in je handbagage. Kan je deze thuis alvast inpakken. Op schiphol hebben ze deze natuurlijk ook. Maximaal 100 ml en het zakje moet ook aan stricte vereisten voldoen.

Even een tip voor in het vliegtuig: doe geen superzomer kleren aan. Het is vaak best wel koud (lees airco brr). Het beste kan je een lange broek met t-shirt/top met daaroverheen een vestje of jasje. Die doe je uit als je aankomt. Wij hadden vorig jaar ook een zomerjas mee maar dat wel echt niet nodig. Veel gesleep en niets aan gehad (alleen op schiphol).

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:47

Breitling schreef:
Dat je zo lang van te voren moest inchecken. Ik wil er zeker nog een uur voor het inchecken zijn dus dan ben ik er 3 uur voor die tijd dan heb ik mooi wat speling, zal me niet gebreuren dat ik mijn vliegtuig mis Haha! shoppen is ook niet geheel onbelangrijk dus ach Haha!

3 uur van tevoren is perfect! Hoef je niet lang in de rij te staan, heb je meestal een lekker plekje bij het raam, is leuk als je opstijgt en het liefst een beetje vooraan in het vliegtuig Haha! (mocht je de zenuwen krijgen dan voel je voor in het vliegtuig het minst van wat turbulentie en zit je lekker dicht bij de stewardessen die je altijd wel op je gemak willen stellen Knipoog ) Als je lekker vroeg incheckt kan je daarna nog even heerlijk shoppen op Schiphol Knipoog Voor veel mensen begint de vakantie pas als ze op de plaats van bestemming zijn maar mijn vakantie begint altijd op schiphol als ik ben ingecheckt Haha!

Zorg dat je eventuele medicijnen, zoals je pil etc, in ieder geval ook in je handbagage hebt, soms komt het voor dat bagage niet aankomt op je plaats van bestemming, handig als je dan in ieder geval je pil bij de hand hebt Bloos

Verder de kleding van je vriend en jezelf verdelen over 2 koffers, dit ook i.v.m. kwijtraken van één van jullie koffers, mocht er één kwijtraken heb je altijd nog de andere koffer met wat spullen in de andere zitten (vrienden van ons zijn een weekendje weg geweest naar Rome en kregen hun koffer pas terug na 3 dagen!)

Wat verder mee te nemen; leesvoer, snoepjes, lekker zittende kleding en een vest of trui voldoende euro's om in het vliegtuig nog wat te kunnen kopen (kan overigens ook met een creditkaart)

Vaccinaties toch wel 4 weken van tevoren, dus van de week even een afspraak maken met je huisarts of de GGD.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:13

Breitling schreef:
ow ja en wat neem je mee aan handbagage?
heb nu staan
telefoon
kauwgom voor int vliegtuig voor de oren
mini deo
parfum

asperines
zonnebril

Zorg ervoor dat deze allebei kleiner zijn dan 100 ml en dat ze verpakt zijn in zo'n hersluitbaar doorzichtig zakje (worden meestal uitgedeeld op het vliegveld). Anders mogen ze niet mee in je handbagage.

Wat je verder mee neemt in je handbagage? Alles waar je niet zonder kunt als je bagage per ongeluk niet met je mee mocht komen.
Dus een schone onderbroek, tandenborstel, tandpasta, haarborstel, je papieren, je portomonnee en je telefoon.
Dan nog de dingen die handig kunnen zijn; een leeg flesje om te vullen ná de controle, iets om te lezen/puzzelen en warme kleding, want het is idd flink koud in het vliegtuig.

Verder een tip qua bagage; neem zo min mogelijk mee. Bespaart je een hoop gezeul met loodzware tassen. En er is altijd wel de mogelijkheid om je spullen te wassen, mocht je toch te weinig hebben meegenomen. Gewoon een kwestie van een wasserrette opzoeken en een paar euro spenderen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 10:37

Weinig mee nemen is voor mij onmogelijk. Toen ik een weekendje naar scheveningen ging met vriendinnen had ik al een koffer van 30 kilo Clown

Die tip van kleren etc is idd ook heel handig Haha! ik heb idd parfum van minder dan 100 ml de grootste is 75 ml.

In je koffer magje toch wel grotere verpakkingen mee nemen neem ik aan?
shampoo en dergelijke Haha! als ik er aan denk word ik al strond zenuwachtig, mijn vakantie is al begonnen zodra ik ga inpakken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:54

Op vakantie probeer ik ookaltijd zo min mogelijk kleding mee te nemen omdat je daar toch kleding gaat kopen (tenminste ik wel!)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:59

Ja, in je gewone bagage mag je alles stoppen, zolang het geen smokkelwaar is natuurlijk Tong uitsteken

Jezus! 30 kilo voor één weekendje Scheveningen? Mijn rugzak was zo'n 10 kilo toen ik vertrok op wereldreis voor 9 maanden Clown . En dan had ik genoeg kleding bij me om het ongeveer anderhalve week zonder wassen uit te houden.
Het kan bést hoor. Gewoon een beetje kritisch zijn.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 11:04

ja ii kan nooit kritisch zijn ik ben altijd bang dat als ik wat thuis laat ik dat nou net graag aan wil Haha!
Kleren kopen doe ik niet daar, ik koop zoiezo zo min mogelijk want wil niet veel geld uit geven daar.
Ik mag 25 kilo mee nemen en 5 hand bagage dus zit ik weer op 30 kilo Haha!

Ik kan mijn vriend zijn koffer ook nog vol stouwen want die neemt toch niet zo veel mee denk ik Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:10

O mijn god zeg!
Ernstig Tong uitsteken
Nouja, het is jouw koffer en jij bent degene die het allemaal moet meesleuren.

Maar een tip om toch kritisch te zijn:
Ik leg gewoon al mijn shirtjes/hemdjes op bed en mag er daar 5 van uit kiezen, dan mag ik 4 broeken uitzoeken van mezelf, eventueel nog een jurkje en dan 2 truien voor als het koud wordt.
Nog een stapel ondergoed, sokken en bh's, een extra paar schoenen en mijn toiletspullen.
Klaar Pling