Curacao.......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Curacao.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:20

Hallo allemaal, ben helemaal blij Haha!

Gisteravond verraste mijn vriend me door te vertellen dat hij een reis heeft geboekt naar de Caribbean Go jij! Go jij! en wel naar Curacao. Het wachten is nu op de bevestiging van het reisburo of het hotel nog beschikbaar is...... De vliegreis weten we al van dat dat gaat lukken!

Ben echt helemaal in de zevende hemel aangezien we eigenlijk niet op vakantie zouden gaan omdat we net zijn verhuisd. Maar mijn vriend kreeg het ineens een vlaag van verstandsverbijstering en heeft zonder medeweten van mij gewoon een hotel geboekt Haha!

Zijn er meer bokkers die naar Curacao gaan of hier aleens zijn geweest?! Ben altijd erg van het inlezen voor de vakantie dus kom maar op met de tips Haha!

esperance

Re: Curacao.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:22

OHhhh *jaloers*..
Daar wil ik echt al van af kinds af aan naar toe. En ben van plan om daar zeker een keer op vakantie te gaan.
Volg deze topic..

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:23

Vet Haha!
Ik ga 10 augustus naar Curacao Lachen

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:27

esperance schreef:
OHhhh *jaloers*..
Daar wil ik echt al van af kinds af aan naar toe. En ben van plan om daar zeker een keer op vakantie te gaan.
Volg deze topic..

Haha, wilde dit ook al eens heel graag maar dacht dat het buiten ons bereik lag Knipoog Zit nu dus ook echt bij de telefoon om te wachten wanneer het reisburo belt met de bevestiging...........

Lisa_vD schreef:
Vet Haha!
Ik ga 10 augustus naar Curacao Lachen

Cool! Ben je ook van plan één en ander te gaan ondernemen? Wij willen in ieder geval een dag gaan duiken (uiteraard nemen we zowieso onze snorkelspullen mee!)

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:37

napoleon schreef:
Cool! Ben je ook van plan één en ander te gaan ondernemen? Wij willen in ieder geval een dag gaan duiken (uiteraard nemen we zowieso onze snorkelspullen mee!)

Uhm..
- dolfijnen zwemmen
- misschien dagje Aruba
- auto huren om het eiland te bekijken
- naar willemstad (goedkoop shoppen Tong uitsteken )
- en uiteraard zonnen Dromen
Volgens mij nog wel meer, maar we moeten daar nog uit kiezen. Vriendin is ook heen geweest en die heeft me een hele waslijst gegeven met alle dingen die je moet doen Lachen.
Ik zie alleen wel op tegen het 10 uur in een vliegtuig zitten Schijnheilig Zo saai en lang is dat Tong uitsteken

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:51

Lisa_vD schreef:
Uhm..
- dolfijnen zwemmen
- misschien dagje Aruba
- auto huren om het eiland te bekijken
- naar willemstad (goedkoop shoppen Tong uitsteken )
- en uiteraard zonnen Dromen
Volgens mij nog wel meer, maar we moeten daar nog uit kiezen. Vriendin is ook heen geweest en die heeft me een hele waslijst gegeven met alle dingen die je moet doen Lachen.
Ik zie alleen wel op tegen het 10 uur in een vliegtuig zitten Schijnheilig Zo saai en lang is dat Tong uitsteken

Klinkt allemaal heel goed, dat van die auto lijkt me ook wel wat, beetje rondrijden op zo'n eiland....

Tja die vleigreis, het is omdat ik rugklachten heb en ik daarom een beetje tegen 10 uur vliegen opzie maar verder, ach...... Heb ooit vanuit Birma naar Amsterdam moeten terug vliegen met overstap in Bankok, geloof dat we daar in totaal met tijdsverschil 36 uur over hebben gedaan Haha!

2 jaar geleden nog naar de Dominicaanse geweest, was ook 8 uur vliegen. Dit jaar vliegen we voor het eerst met Martinair, ben erg benieuwd, heb er al veel goede verhalen over gehoord.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:55

Martinair, heb er een paar keer mee gevlogen. Dan wel binnen Europa. Nooit problemen gehad eigenlijk. Ik vlieg met Arkefly, nog nooit mee gevlogen Tong uitsteken.
Waar zit je precies in Curacao ?

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 11:04

Lisa_vD schreef:
Martinair, heb er een paar keer mee gevlogen. Dan wel binnen Europa. Nooit problemen gehad eigenlijk. Ik vlieg met Arkefly, nog nooit mee gevlogen Tong uitsteken.

Wij hebben naar de Dominicaanse gevlogen met ArkeFly en ging prima, fijne piloot die alles een beetje uitlegde, vriendelijke stewardessen, prima plaatsen in de comfort klasse met extra beenruimte. Was alleen erg jammer dat we onwijs lang moesten wachten voordat we wat konden eten of drinken. We stegen op om 8 uur pas 2 uur na opstijgen kregen we wat te drinken, een warme maaltijd om 11 uur, een broodje om 13 uur en een saucijzenbroodje om 16 uur, kwartier voor de landing, sloeg eigenlijk nergens op Clown

Wij zitten in een middenklasse hotel in de woonwijk bij Groot Davelaar, aan de rand van Willemstad. Zeer centraal gelegen en het hotel heeft internationaal management. En jij?!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:39

Leuk ! Lachen
Wij zitten aan de Jan Thielbaai in een bungelow park Lachen Eigenlijk direct aan zee.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:50

Damesss ik ben er ook bij, 15 augustus vlieg ik met mijn vriendin mrssoliana naar Curacao... Wij blijven 5 maanden daar, en we blijven bij familie in Buena Vista. Ik zie ook onwijs op tegen de vlucht en jetlag, maar ik krijg van de arts melatonine voorgeschreven, dat schijnt te helpen...

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:03

5 maanden Wow! Dat is echt lang, maar wel leuk Lachen
Zolang kan ik niet van mijn huis af Tong uitsteken .

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:06

Ik kon mijn huisje tijdelijk verhuren aan mijn zusje!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:16

Lisa_vD schreef:
Leuk ! Lachen
Wij zitten aan de Jan Thielbaai in een bungelow park Lachen Eigenlijk direct aan zee.
Daar hebben wij ook een aantal keer gezeten. Ja In Papagayo.
Eigenlijk hebben we echt nauwelijks daar aan het strand gezwommen, ik wil persé snorkelen en daar is niet echt heel veel bijzonders te zien. Tong uitsteken

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:18

Ik ben in april geweest, kom er al sinds dat ik 4 jaar oud ben.

Hoe heet dat hotel? jammer dat je niet aan het strand zit joh, in Willemstad is heel weinig te doen..

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:21

Lisa_vD schreef:

Ik heb ook met Arke naar Curacao gevlogen en dat was beter dan met KLM. Je mag meer bagage meenemen, je had meer beenruimte en de zorg was ook goed.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:21

_Summerly_ schreef:
Lisa_vD schreef:
Leuk ! Lachen
Daar hebben wij ook een aantal keer gezeten. Ja In Papagayo.
Eigenlijk hebben we echt nauwelijks daar aan het strand gezwommen, ik wil persé snorkelen en daar is niet echt heel veel bijzonders te zien. Tong uitsteken

Maakt niet uit. Snorkelen is niet goed voor mij Clown Al die vissen, ik vind het maar niets Tong uitsteken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:22

LittleAnn schreef:
Damesss ik ben er ook bij, 15 augustus vlieg ik met mijn vriendin mrssoliana naar Curacao... Wij blijven 5 maanden daar, en we blijven bij familie in Buena Vista. Ik zie ook onwijs op tegen de vlucht en jetlag, maar ik krijg van de arts melatonine voorgeschreven, dat schijnt te helpen...

Hihihi ik wist niet eens dat je naar Buena Vista ging! Criminelenwijkkk haha
Bij ons werd er iemand voor de deur neer gestoken en daarna één geschoten. Gezellig daar Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:22

Snorkelen/duiken is juist het leukste wat je kunt doen daar Clown En papagayo is mooi hoor!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:22

Tulandro schreef:

Hoe heet dat hotel? jammer dat je niet aan het strand zit joh, in Willemstad is heel weinig te doen..

Wij zitten in het Trupial Inn Hotel waarvandaan 2 x per dag een gratis shuttel busje vertrek naar het strand. Verder houden wij erg van snorkelen en duiken dus waarschijnlijk zullen we ook dit jaar niet veel aan land zitten Haha! Een dagje strand vinden we allebei wel leuk maar daarna moeten we weer in beweging komen Haha!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:23

Lisa_vD schreef:
_Summerly_ schreef:

Maakt niet uit. Snorkelen is niet goed voor mij Clown Al die vissen, ik vind het maar niets Tong uitsteken

Niks aan vissen te zien aan de stranden van Korsou?? Dan weet ik niet of jij je ogen wel open had hoor Knipoog Ik heb daar zulke mooie vissen gezien! Van klein tot groot, van blauw tot oranje, met streepjes, stipjes.. Van alles! Vooral aan de Grote Knip!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:25

napoleon schreef:
Tulandro schreef:

Wij zitten in het Trupial Inn Hotel waarvandaan 2 x per dag een gratis shuttel busje vertrek naar het strand. Verder houden wij erg van snorkelen en duiken dus waarschijnlijk zullen we ook dit jaar niet veel aan land zitten Haha! Een dagje strand vinden we allebei wel leuk maar daarna moeten we weer in beweging komen Haha!

Juist als je van snorkelen of duiken houdt kan je beter aan de zee gaan zitten. Curacao is behalve strand ook niet echt veel bijzonders Clown

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:31

Tulandro schreef:
Juist als je van snorkelen of duiken houdt kan je beter aan de zee gaan zitten. Curacao is behalve strand ook niet echt veel bijzonders Clown

Wat vind jij trouwens niet zo bijzonders?! Bedoel je uitgaan of stappen?

Wij vinden het namelijk heerlijk om lekker met een boot het water op te gaan, daar heb ik geen strand voor de deur voor nodig Haha! Tevens vinden wij het heerlijk om s'svonds een beetje een terrasje te pakken maar uitgaan doen wij eigenlijk nooit op vakantie. Beetje fietsen-brommer- auto huren, paar dagen met een boot de zee op.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:33

Nou uitgaan of stappen bedoel ik niet hoor. Ik bedoelde meer plaatsen bekijken, beetje winkelen, natuur bekijken. Curaçao heb je erg snel gezien. Maar juist als je het voor de zee doet zou ik aan het strand gaan zitten, want trupial inn ligt best rot. Lions Dive is dan ook erg aan te raden, heb je ook erg veel excursies.

Edit: heb je eigenlijk een auto daar? Dat is wel erg aan te raden, dan zie je nog eens wat

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:35

ladyjoy schreef:
LittleAnn schreef:

Hihihi ik wist niet eens dat je naar Buena Vista ging! Criminelenwijkkk haha
Bij ons werd er iemand voor de deur neer gestoken en daarna één geschoten. Gezellig daar Knipoog

aha, maar gratis onderdak ga ik niet afwijzen en het huis is van top tot teen beveiligd. Als haar tante (zo'n nette dame) daar kan leven kunnen wij dat ook...en s nachts ga ik sowieso niet alleen over straat op korsou.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:36

Hehehe nee vanaf 6 uur 's avonds niet meer alleen over straat mevrouw! Helemaal niet als je blank bent (ook al kan je papia) Knipoog 6 uur is het donkerrr