Het Parijs Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Het Parijs Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 22:05

Het zou misschien leuk zijn om wat dingetjes over Parijs te plaatsen. Hierbij kun je denken aan:

- Tips
- Favo hotel
- Wat vond je minder goed aan het hotel

Misschien zouden we zelfs eventueel een meeting kunnen doen in Parijs? Er bestaan dagtochten voor Geld, geld! 30 waarbij je op vrijdagavond vertrekt, in de nacht erheen word gereden, en zaterdagavond om 17 uur naar Nederland vertrekt.

Aan wie de eer om het eerste deel te openen Haha!

Afbeelding

Tellie

Re: Het Parijs Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 08:58

Ik heb niet echt een favoriet hotel. Clown
Wel ben ik helemaal verliefd geworden op het louvre, echt een aanrader dus! Haha!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:46

Hier ook een aanbidster van het Louvre, Eifeltoren is keine flaus an.
Ik ben er al een keertje geweest, weekendje en ga rond kerst met 4 Tl nog een keer.
Heel 4 Tl is ongeveer 100 mensen maar je kan kiezen tussen Berlijn of Parijs, iedereen gaat naar Berlijn omdat ze meer uit mogen.
Ik ga naar Parijs, samen met ongeveer 20 andere.. lekker rustig.
Maar het is zo dat wij dan bij een restaurant gaan eten waar 2 jaar gelee een voedselvergifteging is opelopen Verdrietig

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 23:39

Nee idd de Eifeltoren is een van de lelijkste dingen die er is, geef mij de Arc de Triomphe of Dom de invalide maar

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:43

Ik hou dit topic in de gaten, want ik ga volgende maand naar Parijs.
Altijd handig om te weten wat wel en niet leuk is Knipoog De boekje kan je namelijk niet altijd vertrouwen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:08

Naar welk hotel ga je en hoe lang ga je weg... Je kunt in de metro een dagkaartje kopen voor Geld, geld! 5,50 en als je onder de 25 bent dan mag je in het weekend zelfs met korting. Neem niet in 1 keer je hele geld mee maar in delen, dit is in principe ook een beetje voor je eigen veiligheid(Mocht je beroofd worden ben je niet alles kwijt en qua uitgeven). Als je bling bling wil zien dan zou ik zeker naar Haussmann gaan, duur warenhuis maar wel geweldig mooi.
Enkele spots om zeker te bekijken:

Arc de Triomphe

Dom des Invalides: Hierin staat de tombe van Napoleon

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:10

Ik zou eigenlijk gewoon een karte visité nemen voor de metro. Heb je 1 kaartje voor de hele week. Lachen
Als je slim bent schrijf je met potlood de datum op want dan kan je hem langer dan 5 dagen gebruiken. Clown

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:12

Dat zou ook kunnen... Ga per eind augustus weer sparen om me verjaardag of oud en nieuw daar te vieren. Hoe maak je zo'n avatar eigenlijk?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:18

Geen idee. Ik laat ze maken. Huilen van het lachen

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:50

In het avatar maak topic Nagelbijten / Gniffelen
Niet veel mensen vinden trouwens de eifeltoren mooi, logisch Vork
Ik had toen trouwens ook voor 4 dagen een metrokaart, echt handig de metro, het went echt super snel en je kunt bijna overal komen ( ook moulin rouge Hyper! )
Das trouwens ook best leuk om te zien hoor,

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:52

Moulin Rouge vond ik niet zo heel boeiend om te zien. Zijn toen ook maar naar de film gegaan. Clown

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:55

Ik was vorige week in parijs!! Het was niet lang.. maar lang genoeg om te tour eiffel te bezichtigen!
Op zich stond ik bewonderd te kijken.. maar aan de andere kant.. waarom is dat ding zo beroemd?

Dat paard van napoleon.. die was vet !! Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:57

Ik ben helaas niet naar het graf van Nappie geweest. Had dat zo graag willen zien. Nagelbijten / Gniffelen

Maarja, dan heb ik weer een goed excuus om een weekend naar Parijs te gaan. Clown

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 14:59

Malibu_ schreef:
Ik was vorige week in parijs!! Het was niet lang.. maar lang genoeg om te tour eiffel te bezichtigen!
Op zich stond ik bewonderd te kijken.. maar aan de andere kant.. waarom is dat ding zo beroemd?

Dat paard van napoleon.. die was vet !! Haha!

Uhm waarschijnlijk om zijn vele schroeven/bouten/moeren? Haha!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:49

Hahahahaha Ja wie weet *LOL*

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:26

Ik ben vorige week maandag teruggekomen uit Parijs. Was er vanaf donderdag t/m maandag met school. We zaten in Hôtel Etap de rue Saint Ouen ofzo. Haha! Was gewoon een low budget hotel met een ve enge bewaker. Haha! Ik vind die straatverkopers zo grappig. Echt grappig als je met ze gaat praten. *LOL*
En ik vind het zo mooi als je in het donker naar d'Arc de triomph rijdt. Ja Al die lichtjes van de auto's, gewoon net zo'n plaatje. En echt grappig hoe alle auto's kriskras die rotonde daar opcrossen. *LOL*
Quartier de Latin was leuk! Daar mochten we zelf in een restaurantje gaan eten. Gezellig buurtje. Lachen

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:34

Ashquar schreef:
echt grappig hoe alle auto's kriskras die rotonde daar opcrossen. *LOL*
Lachen

Damn.. ik heb doodsangsten uitgestaan Nagelbijten / Gniffelen ( of hoe zeg je dat? )

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:13

Tellie schreef:
Ik ben helaas niet naar het graf van Nappie geweest. Had dat zo graag willen zien. Nagelbijten / Gniffelen

Maarja, dan heb ik weer een goed excuus om een weekend naar Parijs te gaan. Clown

Die heb ik de vorige keer ook gemist, dus binnenkort moet ik nog maar eens. Ik vond Montmartre erg leuk, met al die schilders enzo. En de Sacre Coeur, die is echt mooi Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:18

Mark en ik gaan volgende week vrijdag met mijn schoonouders, schoonzusje en een goede vriend naar Parijs. Mijn schoonouders zijn namelijk 35 jaar getrouwd......

We zitten dan in Hotel Concorde Montparnasse vlakbij de oude schilderswijk.

Ben héél erg benieuwd want ik ben zelf 1 x in Parijs geweest, 2 jaar geleden, tijdens de finish van de Tour de France. Dit jaar zullen we daar weer bij zijn maar ook 3 dagen hebben om Parijs te verkennen Hyper!

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:20

Ik ben er ook vorige week geweest Haha! Echt super leuk Ja
Zat in hotel: Square d'anvers ofzo Knipoog Leuk hotel hoor Lachen Heel veel gezien in Parijs en foto's gemaakt enzo. Erg leuk!
Ik had ook zo'n kaartje waarbij ik de hele vakantie in bus en metro kon.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:33

napoleon schreef:
Mark en ik gaan volgende week vrijdag met mijn schoonouders, schoonzusje en een goede vriend naar Parijs. Mijn schoonouders zijn namelijk 35 jaar getrouwd......

We zitten dan in Hotel Concorde Montparnasse vlakbij de oude schilderswijk.

Ben héél erg benieuwd want ik ben zelf 1 x in Parijs geweest, 2 jaar geleden, tijdens de finish van de Tour de France. Dit jaar zullen we daar weer bij zijn maar ook 3 dagen hebben om Parijs te verkennen Hyper!

Dan zit je in een fijne wijk! Montparnasse is met afstand de leukste wijk van Parijs, met al die schilders op straat Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:45

Narya schreef:
Dan zit je in een fijne wijk! Montparnasse is met afstand de leukste wijk van Parijs, met al die schilders op straat Haha!

Ben ook heel benieuwd Haha! Heb er al zoveel leuke verhalen over gehoord dat ik nu echt sta te popelen om weg te gaan.....

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:46

Le Marais vind ik ook een heel leuk deel. Ja

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:09

Ik ga in september een dag om mijn hotel te boeken voor mijn aankomende verjaardag... Ik ga dan met een dagtocht waar ik om 12 uur 's nachts met een bus vanaf DH CS vertrek, en kom ik om 7 uur 's morgens aan in Parijs.. en dan om 5 uur 's middags weer naar DH ga. Als ik me hotel geboekt heb, dan ga ik waarschijnlijk naar de Sacre Coeur of gewoon rondwandelen, foto's maken van andere dingetjes... Heb er al helemaal zin in Haha! Haha! Haha! Ik ga naar Hotel Majestic of Mirific in Montmartre...

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:13

ik ben paar weken geleden met school geweest Haha! ik vond het louvre ook wel leuk Haha! en versaille is ook erg leuk Lachen
ik weet niet meer in welk hotel we zaten kan zo wel kijken of de foto's Tong uitsteken