Go-sees in London. Realistisch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sorla

Go-sees in London. Realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 22:12

Ik ga met vier vriendinnen 4 dagen naar London, van vrijdag tot maandag. Dit is ons programma. Ik wilde van jullie graag weten of dit haalbaar is per dag. en hoeveel geld moet je mee nemen, ik heb nu 160 euro, inclusief hostel (75€) is dat genoeg?

Vrijdag:
- eerst naar het hostel ( we komen om half 9 uit het vliegtuig)
- westminster abbey en big ben
- dan naar kings road, Harrods en eventueel Harvey Nichols
- dan shoppen op Kensington High Street
- daarna naar de wijk Notting Hill (wat kun je hier eigenlijk doen?)

Zaterdag:
- Tower Bridge
- London Dungeons (lijkt me superleuk Haha! )
- Tower of London
- Petticoat market, lijkt me niet zo heel erg leuk...
- Summerset House (wat is dit eigenlijk?)
- Covent garden
- Soho en waterloo, moet nog ergens tussen Tong uitsteken

Zondag:
- 's morgens vroeg (!) London Eye
- dan snel naar Buckingham Palace voor wisseling van de wacht Tong uitsteken
- daarna British museum
- ondertussen nog Piccadilly, National Gallery en St. Paul's Cathedral.

Maandag
shoppen en nog dingen die we niet hebben kunnen bezoeken en daarna naar huis.

Over het eten, hoeveel geld zou je daarvoor moeten 'reserveren'..? Ik heb echt geen flauw idee wat dat kost..hoeveel geld zouden jullie mee nemen??

Dankjulliewel Haha!

sorla

Re: Go-sees in London. Realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 08:28

Weet iemand ook of je op het vliegveld London Luton ook een travel card kunt halen zodat je de hele dag onbeperkt met ov kunt?

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:12

Opzich moet dit best kunnen als je maar op tijd weg gaat.

Nottin Hill is niet zo heel veel aan, liep er regelmatig doorheen toen ik er nog woonde. Er wonen wel een paar beroemdheden. En je kunt het boekenwinkeltje van de film natuurlijk bekijken.

Somerset House is een wijk aan de Thames, opzich niet veel te doen. Dan kun je beter vanaf de Londen Eye langs de Thames lopen richting Waterloo (South Bank) Dan heb je gezelligheid, straatartiesten etc.

Ik zou zondagavond de London Eye doen, 'savonds is het echt mooi, bij schemering. Al die lichtjes en je ziet alles nog perfect Lovers

Shoppen is en blijft het leukst bij Bond Street en Oxford Circus.

Die 160 euro, gaat daar die 75 vanaf?

Dan heb je ongeveer 60 pond, en dat is niet veel Haha!
Als je de London Eye + London Dungeon wil doen, dat samen is alleen al zo;n 35 pond. Dan hou je niet veel over Haha!
Als je dan nog 4 dagkaarten moet á 22 pond en nog eten?? Londen is duur meiden.

Eten ligt eraan wat je zelf wilt. Als jullie lekker uit eten willen raad ik de Pizza Express aan, die zit overal bijvoorbeeld bij Liverpool Street (uit het station lopen bij de burger king en dan oversteken en naar links) Daar heb je lekkere pizza's en pasta's voor ongeveer 6 pond.

Verder kan je altijd een broodje halen, de Macdonalds, zo hou je het goedkoop. Tower of London en Tower Bridge ligt naast elkaar, dit moet je dan ook samen doen Haha!

Petticoat Market is best leuk, maar Camden Lock Market is nog veel leuker, erg apart je kijkt je ogen uit! Haha! Deze is op zondag.

Verder is het museum 'The imperial war museum' eeeerg indrukwekkend als de 1e en 2e wereldoorlog je intresseert.
Covent Garden is heeeel gezellig!

Pfoe ik typ me rot, heb er net een halfjaar gewoond dus als je nog meer vragen hebt Knipoog

Luton ligt best ver van Londen af, je moet een trein of een bus (bus is goedkoper) naar de stad en vanaf daar kan dagkaarten of een weekkaart kopen. Een dagkaart kost 5,70 pond en een weekkaart 27,40 pond.

Have fun, Londen is leuk!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:19

ik zou echt veel meer meenemen, het eten in London is echt heel erg duur. wij betaalden bij een cafe voor een hamburger met friet en een drankje 13 pond!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:34

Inderdaad veel meer meenemen, t is daar veel duurder dan in Nederland

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:39

Citaat:
Die 160 euro, gaat daar die 75 vanaf?

Jep, daar zit die 75 euro bij in.. we gaan nu eten meenemen vanuit het hostel, we nemen gewoon wat extra broodjes en eten idd bij pizza express Lachen, ik ben hard aan het sparen dus er komen nog wel wat centjes bij Tong uitsteken
En in verband met geld besparen hebben we een paar dingen geschrapt (summerset house, tower of london). Nu zijn we nog aan het twijfelen of we westminster abbey moeten doen of london eye, ik wil supergraag in de london eye.. maar 2 anderen willen weer graag naar westminster abbey.. nu kunnen ik en een vriendin wel gewoon buiten blijven staan natuurlijk Tong uitsteken, maar wat zouden jullie kiezen?

Heel erg bedankt voor de tips iig Haha!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:45

wat is de london eye?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:46

Het grootste reuzenrad heet de London Eye.

Ik zou veel meer geld meenemen, londen is echt ontzettend duur!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:51

Oke Thnx

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:08

Je hebt echt veel meer geld nodig! Je kunt geen bergen met eten en drinken meenemen. En al het eten daar is gewoon heel erg duur. Daarbij moet je voor alles entree betalen en daarnaast koop je misschien nog leuke dingen voor thuis.

De tower is echt een aanrader dus niet overslaan.

Verder van londen is een minireisgidsje te koop (incl kaarten). Daar kan je lezen wat per wijk leuk is om te bezoeken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:42

Eten in London is duur, maar je kunt ook relatief goedkoop eten bij Wagamama. Zie hier voor locaties: http://www.wagamama.com/locations_all.php

Edit: oja, London heeft ook een flink aantal leuke musea, waarvan er een heel aantal gratis zijn. Daar kun je je natuurlijk ook uitstekend vermaken zonder dat het aan je budget vreet!

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:02

Bedankt voor die tip, en idd we gaan in ieder geval naar al die gratis dingen Tong uitsteken Haha!

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:29

Citaat:

Bedoel je de Tower of London of de Tower bridge zelf...

En zou je op het vliegveld een travel card kunnen kopen??

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:33

Westminster Abbey zie je als het goed is vanuit de LOndon Eye Haha! maar je kan er natuurlijk ook gewoon langslopen. Ik ben ook gewoon langs de Tower of London en over de Tower brige gelopen. Gewoon een wandelingetje van anderhalf uur langs alle bezichtingswaardigheden enzo. 10th downing street... maar daar woont Blair niet meer. Haha!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:38

sorla schreef:
Citaat:

Bedoel je de Tower of London of de Tower bridge zelf...

En zou je op het vliegveld een travel card kunnen kopen??

Kijk eens hier: http://www.tfl.gov.uk/home.aspx
Dit is de metro/bus-reisplanner voor London. Je kunt hier o.a. ook info vinden waar je tickets kunt kopen.

Van wat ik me herinner, staat er op elk station wel een automaat waar je een kaartje kunt kopen (anders kom je nl. de tube niet in, ze hebben daar nl. poortjes).

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:42

-Notting Hill, hier vond ik niet zo veel aan, mooie huizen maar verder niet veel te beleven.
- London Dungeons, dit was echt niet leuk ofzo.. alleen maar erg duur.
- Covent garden, heel erg gezellig!
- 's morgens vroeg (!) London Eye dan snel naar Buckingham Palace voor wisseling van de wacht

Ik denk dat je beter kan uitslapen en dan de wisseling van de wacht, de wachrijen bij de london eye kunnen wel oplopen tot 2 uur. En dan zou je net die wisseling missen.

Als je geld over hebt: ga naar de bioscoop of het theater!! Wij hebben de film mission impossible 3 gezien op hele luxe stoelen (waar tom cruise zat met de premiere), dit kostte wel wat maar erg gave en megagrote bioscoop.

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:08

oke, bedankt allemaal... de London Eye hebben we geschrapt, idd omdat we de wisseling van de wacht niet willen missen

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:13

Je moet echt naar covent garden gaan! Dat vind ik een van de leukste stukjes van londen. En inderdaad veel en veel meer geld meenemen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:18

londen dungeon vond ik wel superleuk!!
mooi gemaakt, en een paar hele leuke shows, ben me een paar keer rotgeschrokken!

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 13:46

Citaat:
londen dungeon vond ik wel superleuk!!
mooi gemaakt, en een paar hele leuke shows, ben me een paar keer rotgeschrokken!

Dit heb ik al vaker gehoord, dus ik denk dat het wel heel erg leuk wordt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.. we gaan er in ieder geval wel heen!
En kun je in London gewoon met je pinpas GBP pinnen? Anders moet je zoveel geld zegmaar 'los' meenemen, in contanten dat lijkt me nogal irritant...
We nemen wel een beetje geld contant mee, maar we zijn niet van plan alles contact mee te nemen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:47

sorla schreef:
En kun je in London gewoon met je pinpas GBP pinnen? Anders moet je zoveel geld zegmaar 'los' meenemen, in contanten dat lijkt me nogal irritant...
We nemen wel een beetje geld contant mee, maar we zijn niet van plan alles contact mee te nemen.

Ja, dat kan, geen probleem!

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 17:30

Nog even paar vraagjes Tong uitsteken haha..
Mijn vader zegt dat je in Engeland gewoon met euro's kunt betalen, dit lijkt me op zich een beetje raar.. dus... kan dit?
En wij hebben met zijn 5en een 6 persoonskamer, en ze zeggen dat hier elke nacht/dag iemand bij kan komen.. is dat waar? Dit lijkt me ook een beetje apart, om een onbekende zomaar bij een paar mensen in een kamer te stoppen, toevallig omdat daar een leeg bed is..

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:17

Nee dat kan niet, ze betalen met ponden Knipoog

En dat van die kamers lijkt me ook broodje aap Haha! Haha!

Trouwens waarom schrap je de tower en somerset house, die dingen zijn juist gratis Haha!

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:18

De tower is 2 pond en somerset house is 5 pond...dus niet gratis Tong uitsteken iig bedankt Haha!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:45

In een hostel kunnen ze zeker het 6e bed verhuren hoor, alleen als jullie de 'dorm' hebben gehuurd kan dat niet.
Vooral transport is erg duur in Londen, probeer dus zo veel mogelijk te plannen of te lopen.

Van de easyjet site om vanaf het vliegveld naar Londen te komen:
Citaat:
Per bus
easyBus verzorgt een directe verbinding tussen London Luton Airport en het centrum van Londen (Baker Street). Een enkele reis kost vanaf £ 2,-- als u vooraf boekt, en
£ 8,-- als u bij de chauffeur betaalt of kaartjes koopt aan de balie van easyBus. Minibusjes rijden regelmatig van 07:00 uur tot kort na middernacht. In samenwerking met Greenline Coaches wordt deze route vanaf 27 mei 2007 uitgebreid naar London Victoria. Boek uw rit met easyBus.

De 757 Green Line dienst rijdt tussen het centrum van Londen en het vliegveld Londen Luton. Op station Victoria en station Marble Arch bevinden zich de haltes van deze busdienst.

Voor easyJet klanten geldt een speciaal tarief van GBP 5,00 voor een retour of een enkele reis. U hoeft de chauffeur alleen maar te laten weten dat u een easyJet klant bent, of uw bevestigingsnummer door te geven.

De bussen rijden sinds kort overdag zelfs 3 keer per uur in beide richtingen en de meeste bussen nemen de kortste en snelste route. Ook de nachtbusdiensten zijn verbeterd, waardoor easyJet passagiers die 's avonds aankomen probleemloos naar het hartje van Londen kunnen worden vervoerd. Bezoek de Green Line website voor online boekingen en voor meer informatie, of bel het Green Line Travel Enquiry Centre +44 (0)870 608 7261.

Veel plezier!