Ideeen gezocht voor vakantie voor 1 persoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Ideeen gezocht voor vakantie voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 12:34

Dit jaar heb ik pas vakantie in oktober, en daar komt dus ook mijn dilemma: wat kan ik gaan doen? Een zonvakantie voor 1 persoon vind ik niets, zo laat in het seizoen zijn er nog maar weinig toeristen, en is er weinig te beleven als je alleen bent. Vorig jaar ben ik met een singlesreis meegeweest, wat erg gezellig was, maar ook erg duur, en 1 keer vond ik eigenlijk genoeg...

Nu vroeg ik mij dus af of er mensen zijn die briljante ideeen hebben, in oktober, voor 1 persoon...

Iemand meenemen is geen optie, iedereen heeft vakanties al geboekt en niemand heeft dan vrij...

Nathalie

Re: Ideeen gezocht voor vakantie voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:39

Maak je makkelijk contact?

In het hotel waar ik werk komen vaak genoeg mensen alleen die binnen een dag een hele groep vrienden hebben! Vaak zoeken ze elkaar op of ze schuiven aan bij al een bestaande groep. Ik heb nog niemand gezien die de hele vakantie alleen was. Ook in voor en na seizoen geen probleem. Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:51

misschien online/ergens anders een advertentie plaatsen om toch een reisgenoot te vinden??

Verder..misschien een actieve vakantie/stedenreis oid?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:54

Wat voor soort vakantie zoek?
Actief of juist niet?

Wij hebben in october elke week mensen die bij ons een rijvakantie hebben geboekt.
Dus zal je niet alleen zijn en makkelijk aansluiting vinden.
Dit is in Algarve, Portugal dus ook nog heel veel kans op heerlijk weer.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:26

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:32

Ik ben een aantal jaren geleden gaan zeilen. Je komt vanzelf met meerdere op een boot terecht en mij is het heel goed bevallen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 13:39

Single maar niet alleen ben ik dus vorig jaar mee op vakantie geweest, beviel goed voor 1 keertje, maar wil nu toch wat anders..

Ik maak niet heel makkelijk contact (best lastig) maar als er opening voor is, gaat het wel ok... Mijn ex is in oktober naar Tunesie geweest, en ondanks dat hij ontzettend makkelijk contact maakt, heeft hij daar geen aansluiting gevonden. Vandaar dat ik me daar toch wel wat zorgen over maak.

Op zich hou ik wel van actieve vakanties, maar het moet niet te gek worden, mijn conditie is namelijk niet helemaal top Knipoog

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:43

Ga naar Thailand en trek daar een beetje rond.
Daar zijn altijd heel veel mensen alleen. Ik ben er zelf nooit alleen geweest maar wel veel gezellig contact gehad met mensen die alleen rondtrokken. Ook veel groepjes tegengekomen die daar pas zijn ontstaan! En buiten dat om is Azie gewoon gewéldig!

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:41

Je kunt misschien is kijken bij Labirinth. Die hebben actieve vakanties in verschillende leeftijdsgroepen.
Ik werk op een reisbureau, en boeken regelmatig mensen op een reis met Labirinth. We krijgen ook altijd positieve reacties terug Ja

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:44

Ik weet niet hoe lang je gaat, maar lijkt een backpacker (ofzoiets) naar Australië niet leuk Lachen ?
Gaan heel veel jonge mensen uit Nederland naar Australië en die trekken daar rond, of blijven op een vaste plek, en daar blijven ze dan een half jaar of langer. Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:44

Mijn zwager is single en gaat vaak met een busreis mee, een stedentrip.Hij heeft altijd een leuk contact met zijn mede busreizigers.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:46

ik ben een keer alleen naar frankrijk op trektocht geweest. dat was wel gaaaf! ondanks dat ik de enige nederlandse was. je trekt dan te paard met een groep en overnacht onderweg in hutjes. ik weet alleen niet of dit in oktober ook nog kan. Ik was toen met http://www.drieheuvels.nl
succes!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:46

Iets met active gaan doen is altijd leuk als je met één persoon bent, zoals een maand doorbrengen op een vakantie in noorwegen, of gaan werken in afrika http://www.travelactive.nl

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:37

Ik weet iets heel leuks en je kan het ook via mij boeken : ik wil zeggen vriendin is verkoopster in Nederland voor deze organisatie. Dus via PM mag je me altijd contactgegevens vragen!!

Het gaat om avontuurlijk kampeervakanties in Zuidelijk Afrika.
Heb ik zelf ook 1x als single gedaan en is me SUPER bevallen : je reist in een gezelschap van maximum 16 personen. Slapen doe je in herbergen of tentjes. Het gezelschap is internationaal en komen uit alle uithoeken van de wereld. Voor het eten zorg je samen met de groep en het is onwijs gezellig. het is ook niet mer een autocar dat gereden wordt maar met een heuse truck ( wel comfortabel hoor).
Er zijn verschillende formules ook : een reis door Zuid Afrika, eentje door Namibië, Botswana, Mozambique, eentje die deze landen combineert,...
Je ziet ontzettend veel en het is een onvergetelijke ervaring!!
Verder is oktober dé ideale maand als je beestjes en dergelike wil zien + is het daar onwijs goed weer!

De prijzen zijn ook heel budgetvriendelijk moet ik zeggen! Als single is dit perfect te doen!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 17:33

@Riss: Australie trekt me enorm, en ik wil er ook zeker nog eens heen, maar dat zal dit jaar niet gaan lukken. Heb niet heel veel geld, en zeker niet veel vakantiedagen Knipoog Werk net op mijn nieuwe werkplek Knipoog

@McSquizzy: Hoe lang duren deze reizen?

Ik zal er maar even bijzeggen dat ik maximaal 2 weken weg kan Knipoog

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:36

En een bericht op internet zetten is geen optie?
Omdat je niet zo heel makkelijk contacten legd, dan heb je iig iemand om mee op te trekken, en met ze tweeen maak je misschien ook wat makkelijker contact met andere 'stellen'.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:38

Misschien een spa en je lekker laten verwennen.
Of boek iets goedkoops en ga gewoon. dan maar alleen, maar je kan wel doen wat je wil. Lekker hotelletje en relaxen, wandelen, shoppen, stad in en terasje, kan toch? Als je hier alleen bent, kan je op vakantie je ook wel redden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 17:46

superpony schreef:
Misschien een spa en je lekker laten verwennen.
Of boek iets goedkoops en ga gewoon. dan maar alleen, maar je kan wel doen wat je wil. Lekker hotelletje en relaxen, wandelen, shoppen, stad in en terasje, kan toch? Als je hier alleen bent, kan je op vakantie je ook wel redden.

Die spa klinkt wel heel verleidelijk, daar ga ik eens naar kijken Haha!

Hier ben ik wel alleen, maar ik ga niet alleen uit eten of op een terrasje zitten ofzo... Weet wel dat dat kan, maar ben daar een beetje een mietje in Knipoog

Heb even zitten gluren, maar zit er stiekum toch over te denken om gewoon naar Turkije te gaan voor een weekje ofzo... Blijft goed betaalbaar als je alleen gaat (1-persoonstoeslag is soms echt te gek voor woorden) en daar is wat later in het jaar ook nog wel toerisme. En ik moet zeggen dat een weekje rust en zon me wel goed zal doen Haha! Boekje mee en aan het zwembad of strand liggen Haha!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:25

Ja, spa of een ander oort is wel lekker. En je hoeft geen weken.

Het is het idee. Want of je nou alleen of met iemand ergens loopt of zit is eigenlijk hetzelfde. Zit tussen je oren en is je gevoel. Maar wel begrijpelijk hoor!

De eenpersoons toeslag is echt belachelijk. Daarom zou ik al niet gaan dan. Maar als je naar mooie aanbiedingen gaat kijken kom je vast iets tegen.

Bedenk eerst wat je echt wilt. Ik heb geen idee wat jij belangrijk vindt natuurlijk. Strand, zwembad, eten, terasje, stedentrip? Natuur?

Er zijn ook dingen in Nederland... En als je in buitenland bent, moet je maar denke, ik zie deze mensen toch nooit meer, dus rechtop die schoudersdan en gaan. Maar laat je thuisfront wel met alle info goed achter!

Overigens is het best behelpen. Ik ben alleenstaande moeder, dus begrijp het wel. Aanbiedingen zijn meestal buiten hoogseizoen, dat is al jammer. Zie je wel wat, is het vaak gebasseerd opeen standaard gezin, 2 volwassenen en 2 kids. Dus word ik ook dubbel gestraft. Want moet ook meer betalen. Alsof je het al zo makkelijk hebt alleen met kind.

Succes en anders tent en fiets en lekker gaan?? Als je echt wil kan je heel veel doen natuurlijk, maar wat wil je????

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:08

Tsja, tent en fiets (of auto Knipoog ) heb ik wel aan gedacht, maar de kans op een hele week regen vind ik hier in NL toch wa taan de grote kant... Vind ik niet ideaal als ik ga kamperen...

Wat ik belangrijk vind: vind het wel lekker om strand, meer oid in de buurt te hebben, lekker boekje erbij, beetje tot rust komen. Verder vind ik een mooie omgeving ook belangrijk, ga graag stukken wandelen. In een klein leuk plaatsje vind ik het leukst, vind het wel fijn als er wat te beleven is.

Inderdaad zit het tussen mijn oren om niet alleen te gaan eten enzo, maar vind het best lastig me daar overheen te zetten... Je hebt wel gelijk, in het buitenland, dus niemand die me kent Knipoog

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:24

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik ben ooit alleen 4 dagen naar Antwerpen geweest omdat ik echt even weg moest en eigenlijk is me dat wel goed bevallen.
Je kan doen en laten wat je wilt.
Sinds Antwerpen ga ik makkelijker dingen alleen doen.

Ik snap wel dat je over een drempel heen moet. Overal zie je mensen samen lopen. Maar als je naar een gezellig eetcafetje of cafe gaat heb je grote kans aan de praat te raken met mensen.
Of met mensen uit het hotel.

Ik weet niet hoe lang je vakantie hebt, maar zou beginnen met een weekje oid.
Stapel boeken mee, bikini en genieten maar Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:29

Ik weet niet waar je heen wilt, maar ga wat rondtrekken en overnacht in hostels. Die zitten vol met jongeren die alleen reizen, daar zal je echt direct contact met anderen hebben.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:30

Eigenlijk heb je ook gelijk Haha! Moet het gewoon doen, dan wordt het vanzelf makkelijker...denk toch dat ik maar zoiets ga doen, al weet ik nog niet waarheen... Al blijft Turkije denk ik de beste optie ivm prijs...

En als ik echt niet durf, vraag ik gewoon mn moeder mee Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:31

Al zou ik in Turkije misschien minder snel alleen gaan rondtrekken. Ik weet ook niet of en hoeveel hostels daar zijn trouwens Haha!
Maar zoiets is echt wel leuk!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:35

Hihi, ik reageerde op de reactie erboven Knipoog Zou in Turkije niet gaan rondtrekken, eerder in een hotel gaan zitten Haha!