Doet Transavia vaak moeilijk??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juulja

Doet Transavia vaak moeilijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:49

Hoi,
ik vlieg over een maand of twee van Pau naar Amsterdam, en nu hadden mijn ouders voor mij zo'n tas op wieltjes gekocht waar je een klein koffertje nog bovenop kan zetten, maar nu mijn vraag
de toegestane HANDBAGAGE bij transavia is 55x35x25, en mijn hippe tas (zonder koffertje, die kan ik wel in de tas doen of thuislaten) is 54x41x22, juis ja dus 6 cm te veel in de lengte of breedte of hoogte.. zouden ze daar nou echt moeilijk over gaan doen?
mijn vader zegt dat ik het gewoon moet proberen. maar ik heb geen zin om daar met een volgepakte tas met handbagage te staan dat 'ie dan niet mee mag... want mijn ouders blijven waarschijnlijk niet bij me op het vliegveld dus dan ben ik helemaal de l*l, dan kan ik hem ook niet meer meegeven aan m'n ouders....
Clown

Sies

Re: Doet Transavia vaak moeilijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:50

geloof niet dat ze daar moelijk over doen, ik ben nog nooit nagemeten!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:52

nee dat zou wel stom zijn als ze dat voor 6 cm doen...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:58

Nee, ik had van de week ook een te grote en deden ze niet moeilijk over.
Gaat er iemand mee met je naar het vliegveld? Misschien een optie om je handbagage dan even bij die persoon te laten staan als je je koffer incheckt; bij de gate doen ze helemaal niet moeilijk; hooguit bij het inchecken van je gewone koffer, dan vragen ze ook even naar je handbagage als het goed is.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:11

nou we doen een beetje moeilijk; mijn ouders zetten me op weg vanuit portugal af op het vleigtuig in Pau (Frankrijk) maar als we er ver van te voren zijn laten ze me daar, want m'n zussen moeten werken dus die hebben ook een aankomst-deadline zeg maar, maar als we er niet lang van te voren zijn kan dat idd wel.. en anders doe ik wel net of ik een domme hollander ben die geen frans spreekt Haha! .. Werkt altijd!

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:33

Ik denk dat het wel mee valt. Heb maandag nog in het vliegtuig gezeten en daar zaten behoorlijk groote stuks bagage!

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:38

Ben vorig jaar met transavia.com naar Kreta geweest en ze hebben echt niks staan opmeten hoor op Schiphol (hadden ze dat wel gedaan dan hadden we waarschijnlijk iets thuis moeten laten als ik dit hoor Tong uitsteken )

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 01:25

die paar centimeter maken ze zich niet druk om. Pas als de tas veel te groot is kunnen ze moeilijk doen, maar dat houdt vaak in dat de tas in het ruim wordt gegooid bij de koffers en niet mee de cabine in mag.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 12:38

Het is zo'n ding (maar dan zonder aktetas, die kan er wel in of thuis blijven) dus het bovenste deel zit er al niet bij

Afbeelding

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:41

Ik ben van de week nog met Transavia gevlogen, en als ik sommige handbagage stukken zie, denk ik dat ze er geen probleem over maken... En daar zaten ook dezelfde bij als die van jou.
maar ja je weet nooit wat voor een persoon er staat Bloos

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:07

Ik weet niet met wat voor vliegtuig jij vliegt? Maar een paar maanden geleden had iemand ook een handbagage bij zich die lijkt op de jouwe, en die kon amper door het gangpad. Ja euh.. die mocht dus niet mee.

KLM controleert het overigens wel eens.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:03

nee deze kan wel door het gangpad, hij is ietsje kleiner dan dat ding op de foto, maar dat jullie snappen om wat voor 'n soort tas het gaat.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:08

Er wordt ook nog aangegeven dat de handbagage niet meer dan 5 kilo mag wegen. Ik zou zelf de gok niet wagen. Beetje l*llig als je teruggestuurd wordt. Van de week in Napels heb ik nog wel een stel mensen gezien die vanalles moesten ompakken. Was ook bij Transavia.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:10

-> BI

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:15

ik ben al een aantal keren met transavia wezen vliegen, maar heb er nog nooit problemen mee gehad Lachen heb eigelijk altijd tassen die net te groot zijn om als handbagage mee te kunnen, maar ze hebben gelukkig nog nooit moeilijk gedaan Lachen en anders desnoods even voor de reserve een kleinere tas meenemen waar je dan iig het hoognodige in kunt stoppen Lachen mocht je toch moeten overpakken

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:29

ik zou me daar dus echt niet druk om maken, gaan ze echt niet moeilijk over doen hoor. Lachen
Je terugsturen zullen ze echt niet doen. Als je teveel kg`s hebt zal je misschien overgewicht moeten betalen, maar voor een aantal cm`ers maken ze geen probleem hoor.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:39

Ik geloof niet dat ze er snel problemen over zullen maken hoor...ik weet het wel bijna zeker.
Ze zeggen ook vaak dat je maar 1 stuk handbagage mee mag nemen, en dan mag je nog 2 tassen mee ofzo. En ze gaan heus de afmetingen niet meten...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:22

Ik werk zelf op Schiphol en ik weet dat transavia ontzettend moeilijk doet qua handbagage. Weegt ie 7 kg, dan laten ze je al 2 kg betalen

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:36

Splash_ schreef:
Ik werk zelf op Schiphol en ik weet dat transavia ontzettend moeilijk doet qua handbagage. Weegt ie 7 kg, dan laten ze je al 2 kg betalen

Goed dat je het zegt; iedereen doet nogal makkelijk hier, maar die mensen die in NApels de boel moest uitpakken waren echt niet blij hoor.
Die regels zijn er toch ook niet voor niks ?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:58

Splash_ schreef:

Ik heb altijd overgewicht wat betreft handbagage en gewone bagage... nog nooit moeilijk over gedaan bij transavia

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:13

Splash_ schreef:

Toen ik een aantal jaar geleden (jaar of 2) met transavia vloog deden ze ook zo moeilijk. Wij waren met zijn tweeen en hadden 1 tas met 7 kilo als handbagage. Dat mocht niet. Per persoon was het 5 kilo en moest in aparte tassen.

Het ligt denk ik aan: wie er achter de balie zit en hoe druk je vlucht is. Zelf zou ik geen risico nemen en er voor zorgen dat je aan de richtlijnen voldoet. Niets is erger dan tussen 150 mensen je spullen herpakken etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:43

Waarom neem je dat kleine opzettasje niet als handbagage, dan kan je trolly in het ruim, dan weet je zeker dat je niet in de problemen komt Lachen

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:48

Omdat je dan extra moet betalen om het in het ruim te doen (dacht ik?) en het kleine koffertje is echt heel klein, daar passen 3 of 4 schoolboeken in, en hij is ook heel plat, vandaar

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:05

@Frouk, dan heb je ontzettend veel mazzel. Ik vlieg in augustus zelf met transavia, maar ik let echt wel op dat ik niet te veel meeneem, ze zijn belachelijk streng.

Ze zeggen wel eens bij ons op de vloer dat transavia vluchten in verhouding zo goedkoop zijn, omdat ze vermogen binnenhalen met het berekenen van overbagage.

Ik zie het dagelijks, boze passagiers die moeten betalen voor een paar kilo

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:07

Juulja schreef:
Omdat je dan extra moet betalen om het in het ruim te doen (dacht ik?) en het kleine koffertje is echt heel klein, daar passen 3 of 4 schoolboeken in, en hij is ook heel plat, vandaar

Als je niet boven de 20kg komt dan mag ie gewoon inchecked worden, dus in het ruim. Het is beter om een trolley zowiezo in te checken, en een tas als handbagage mee te nemen, voorkomt een hoop gezeur.