Ameland, Vlieland of Terschelling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marinke

Ameland, Vlieland of Terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:03

Mijn nichtje en ik willen in de zomervakantie een weekje naar een eiland Lachen
Welk eiland raden jullie ons aan? We willen graag lekker naar het strand, nieuwe vrienden maken Vork , tussendoor eens iets actiefs doen (bijv paardrijden Tong uitsteken of mountainbiken oid).
En hebben jullie nog tips voor welke camping?

deedee19

Re: Ameland, Vlieland of Terschelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:07

Ik ben zelf behoorlijk Ameland fan. Je kunt er iig heerlijk paardrijden Haha!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:52

Vlieland vind ik geweldig, maar dat is ook omdat ik van rust en natuur houdt. Je kunt leuk op stap als je wil, maar er is een zeer beperkte keuze (1 disco en een stuk of 3 kroegen waar de wat jongere lui zich ophouden), vergeleken met wat ik wel eens van bv Terschelling hoor.

Daarbij is Vlieland best klein, je hebt na een tocht van 4 uur te paard of ong 20 kilometer fietsen het hele eiland gezien.

Mocht je dit juist aanspreken, dan kan ik het je van harte aanraden! De rit van 4 uur waar ik het over had kan je rijden bij stal Edda (www.staledda.nl) op IJslanders en is heel erg mooi Haha!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 13:29

Echt naar disco's ofzo hoeven we opzich niet, ons trekt het meer om s avonds nog gezellig met een groepje op het strand te zitten of dat soort dingen.. Lachen

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:32

Texel Vork
Van de andere eilanden weet ik niet zo veel, heb altijd het idee dat het er behoorlijk saai
is en er vrij weinig te beleven valt. Maar dat kan aan mij liggen Clown

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:39

Terschelling is echt hét party-eiland van nederland. Texel is ook wel veel jongeren, maar veel rustiger dan Terschelling. Ameland en Vlieland ben ik nog nooit geweest, dus dat kan ik je niet vertellen. ben 1x op Texel geweest, en ongeveer 15 jaar lang op Terschelling. vind persoonlijk Terschelling het leukst..
als je wilt slapen op een camping moet je niet naar de Appelhof gaan, dan kan je beter naar Terpstra ofzo Knipoog

op Terschelling ben ik altijd wezen rijden bij de Barrage (tegenwoordig manege Terschelling), maar daar kan je op heel veel verschillende plekken rijden
op Texel ben ik wezen rijden bij manege de Kikkert (met 20 haflingers het strand over Clown) maar daar heb je ook meerdere. wel minder dan op Terschelling geloof ik
fietsen kan je overal huren, ook mountainbikes, en fietsroutes kan je overal kopen of vragen denk ik..

anders moet je op de sites van de eilanden kijken.
http://www.texel.nl
http://www.terschelling.nl
enz..

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 18:29

Komen er op bepaalde eilanden ook bepaalde type mensen zegmaar, of is dat gewoon vanalles wat? Kromme vraag maar jullie begrijpen t vast wel Knipoog

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:28

Op Ameland komt van alles wat Lachen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:16

Ameland is geweldig! Je kunt er (bij de Blinkert) heerlijk paardrijden en er is verder ook veel te doen. Je zult je er in ieder geval niet vervelen.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:25

Ik ga ook naar Ameland.. Tong uitsteken
ben er nog nooit geweest Tong uitsteken
Ga gewoon met mn ouders mee, 11 augustus tot 22 augustus! Op camping duinoord Lachen
Paardrijden ga ik er zeker doen Haha!
Gaan er nog meer bokkers rond deze tijd?

Volgens mij gaan er veel meer jongeren naar texel en terschelling Ja

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:29

Annn schreef:
Ga gewoon met mn ouders mee, 11 augustus tot 22 augustus! Op camping duinoord Lachen

jaa, ik ga mijn oma woont daar dus ik ga samen met mijn nicht daar een week heen(15 t/m 22 augustus ong.) , ik kom er al sinds ik heel klein was Tong uitsteken
Als je gaat paardrijden raad ik je Le cheval in ballum aan, zijn niet zulke hele grote groepen als bij de blinkert (licht er tegenover) het ik trouwens ook verre familie van me Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 26-06-07 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:30

Schiermonnikoog!! Hihi.

Ameland is een leuk uitgaans en paardrij-eiland.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:38

welmoedz schreef:
Annn schreef:

jaa, ik ga mijn oma woont daar dus ik ga samen met mijn nicht daar een week heen(15 t/m 22 augustus ong.) , ik kom er al sinds ik heel klein was Tong uitsteken
Als je gaat paardrijden raad ik je Le cheval in ballum aan, zijn niet zulke hele grote groepen als bij de blinkert (licht er tegenover) het ik trouwens ook verre familie van me Tong uitsteken

Okee leuk!
misschien kom ik je wel tegen haha Tong uitsteken
ps. Love your ava ^^ Tong uitsteken

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:39

AMELAND!!!
Heb er vorig jaar de hele zomer gewerkt(bij 't Baken, ligt voor Duinoord!) ..echt heel leuk daaro!
De mill is ook heel leuk!
Lichtboei ook wel..maar iets minder
en hele leuke gezellige terrasjes!

ga er denk ik deze zomer nog wel paar dagen heen...vriendinnen opzoeken!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:53

Terschelling is inderdaad een feesteiland (of althans was, toen ik er een jaar of 10 geleden was), iedere avond stappen een veel (licht beschonken) jongelui... Ameland vind ik wat dat betreft leuker en overzichterlijker omdat het wat kleiner is. Vlieland ben ik maar één keer geweest. Ik ben trouwens ook fan van Schiermonnikoog, maar dat is meer leuk voor een dagje dan voor een hele week Knipoog Ik vertrek overmorgen voor een weekendje naar Terschelling, kijken of er nog iets veranderd is qua uitgaanscultuur Lachen

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:59

VLIELAND !!
Supergezellig uitgaanscentrum
Actieve activiteiten
ga mee naar de zeehondjes kijken en het strandjuttersmuseum met de Vliehors en bovenal een GEWELDIG leuke manege
genaamd De Seeruyter
waar je geweldige paarden kunt rijden en racen op het strand na een mooie duinrit.
Paardjes( min. 1.85m hoog) zijn superbraaf en betrouwbaar.
Daarna natuurlijk FEESTEN !!!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:28

Peperplant schreef:
Paardjes( min. 1.85m hoog) zijn superbraaf en betrouwbaar

Wow! Wat een kolossen moeten ze daar hebben, als de kleinste al 1.85 zijn Haha! (sorry, flauw...)

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 13:47

Het wordt Ameland, camping Duinoord!
Nouja we moeten vandaag nog ff reserveren, we willen graag van 30 juli tot 4 augustus gaan Lachen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:03

welmoedz schreef:
Annn schreef:

Bij de Blinkert valt het heel erg mee met de grote groepen. Het valt mij op dat ze bij Le Cheval vooral veel Fjorden hebben. Bij de Blinkert hebben ze vanalles nog wat en je moet gewoon aan de eigenaresse vragen welke groepen niet te druk zijn en zij weet ook altijd heel goed welke paarden leuk zijn. Van de Tinkers is Yorke erg leuk. Ik heb verder wel eens op Wybrich gereden, hij is ook leuk. En als je van een pittig paardje houd (en je kan goed rijden) dan is Milton zeker een aanrader.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:28

[quotIk ga ook naar Ameland.. Tong uitsteken
Gaan er nog meer bokkers e="Manon88"]
Annn schreef:
rond deze tijd?

Als je gaat paardrijden raad ik je Le cheval in ballum aan, zijn niet zulke hele grote groepen als bij de blinkert (licht er tegenover) het ik trouwens ook verre familie van me Tong uitsteken[/quote]

Bij de Blinkert valt het heel erg mee met de grote groepen. Het valt mij op dat ze bij Le Cheval vooral veel Fjorden hebben. Bij de Blinkert hebben ze vanalles nog wat en je moet gewoon aan de eigenaresse vragen welke groepen niet te druk zijn en zij weet ook altijd heel goed welke paarden leuk zijn. Van de Tinkers is Yorke erg leuk. Ik heb verder wel eens op Wybrich gereden, hij is ook leuk. En als je van een pittig paardje houd (en je kan goed rijden) dan is Milton zeker een aanrader.[/quote]

De blinkert is ook heel leuk , ik rijd er ook wel eens maar vooral in het laagseizoen ik heb er 1x in het hoogseizoen gereden en het was me veel te groot Tong uitsteken
En bij de blinkert hebben ze veel fjorden en haflingers jah, maarja ze zijn wel heel betrouwbaar en tsjah het is waar je van houd Tong uitsteken

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:50

Kan ze ook allebei uitproberen haha Tong uitsteken
Marinke: Als je terug komt, geef je dan even een verslag van hoe het was Haha! kan ik me erop voorbereiden Tong uitsteken

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:41

Ik ga voor het 4e jaar naar TERSCHELLING Haha!
Vind ik totnutoe het leukste eiland!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:56

@ peperplant: de paarden bij ons zijn niet min 1.85 hoor Knipoog

Vlieland natuurlijk! Kijk voor meer info op www.manegedeseeruyter.nl !

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:41

Hahaha, nou niet allemaal dan ?? heb er allverschillende gereden waarbij ik toch via de picknicktafel in het zadel moest komen.
Nou ok misschien wat overdreven wat de hoogtes betreft, maar toch allemaal wel flink aan de maat hoor.
Geef Henko(als ie er nog is een dikke knuffel van me)....
En doe Marijke de groeten van Ingrid Langel en Monique.
Helaas gaan ze niet naar Vlieland JuulePuul, maar wie weet een tip achtergelaten voor anderen Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:15

@ peperplant: we stappen op via de bankjes omdat dit beter voor de rug is van het paard, vooral zomers stappen er dagelijks zoveel mensen op en af dat de rug best wat te verduren krijgt als mensen gaan 'hangen' aan het zadel. (voornamelijk met beginners krijg je dit, omdat die niet goed weten hoe op- en af te stappen) Ik stap zelf vaak ook op via het bankje! We hebben best veel paarden die zeker geen kleintjes zijn idd, maar 1.85 zijn ze nou ook weer niet Knipoog

Henco is er zeker nog! En zal Marijke de groeten doen! Jullie namen komen me erg bekend voor overigens! Komen jullie uit Zeeland? Omgeving Bruinisse?