Tunesië, Hammamet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Tunesië, Hammamet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 12:36

Wie is hier al eens geweest of gaat hier naartoe?

Ik heb gister geboekt voor 15 dagen, ben benieuwd wat er allemala te doen is,
we willen graag duiken, een mooie excursie etc. en als ik mijn vriend zover krijg
wil ik ook graag rijden natuurlijk Knipoog Nou barts los met jullie ervaringen! Ben benieuwd!!

__Nathalie__

Re: Tunesië, Hammamet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:46

dit moet op bokt internationaal, kwam ik gister ook achter Haha! daar krijg je meer reacties Haha!

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:56

Ik ben in Maart naar Hammamet geweest! Het is super goed bevallen. ik vond Tunesie een erg mooi land, met vooral een heerlijk klimaat.. Haha!
Wij zaten in een Hotel in Hammamet- Yasmine, dat is zeg maar een soort buitenwijk van Hammamet met alleen maar hotels en restaurants. Het ligt mooi aan het strand, maar verder vond ik er persoonlijk niet zo veel aan. Heel commercieel allemaal. Er gaat wel elk half uur een bus naar de 'echte' stad Hammamet, en dat is veel leuker. daar heb je een leuke oude medina (zo'n markt met allemaal kleine winkeltjes) een boulevard en natuurlijk weer restaurants etc. Laat je niet verleiden tot de taxi's trouwens, die zetten je onwijs af (je moet trouwens overal enorm over de prijs onderhandelen) die bussen zijn echt prima en kosten omgerekend geloof ik 30 ct. voor een kaartje.
Er gaat vandaar ook een (touringcar) bus naar Tunis, ook zeker de moeite waard! dat is echt een hele mooie stad, en Carthago (oude romeinse ruines) als je er van houdt is ook erg leuk.
Ik begrijp dat je met je vriend gaat, dat scheelt denk ik wel. Ik ben met mijn zus geweest en als 2 westerse vrouwen heb je wel de hele dag kerels achter je aan, ook al houd je er rekening mee niet te uitdagend gekleed te gaan enzo. Best vermoeiend, al wordt je op een gegeven moment wel heel handig in ze afschudden... Knipoog
Wij hebben vanuit het hotel een excursie/ rondreis gedaan naar het zuiden, o.a. de sahara en oases. Dat was heel gaaf! Er werd ons afgeraden om zelf een auto te huren, maar misschien dat dat als man- vrouw stel wel kan hoor. Houdt er wel rekening mee dat het een islamitisch land is. Alcohol drinken kan bv wel, maar alleen in 'westerse / toeristische' restaurants en qua kleding hebben wij t dus bewust een beetje netjes en bedekt gehouden.

Nou, alweer een heel verhaal, hoop dat je er wat aan hebt...veel plezier!!

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:58

Ik ben wel 2keer naar tunesië geweest
2 keer naar Djerba volgens mij..
Is super leuk Haha!
Lekker weer zon zee en strand Clown
En je kan overal heen lekker naar de steden.
Volgens mij ben ik ook een keer naar hammamet geweest met de bus vanaf ons hotel.
De medina waar else80 het over heeft is ook super leuk.
Owja en ik heb er ook nog elke dag paardgereden in de duinen. Was ook erg leuk.
Alleen als je wilt rijden ofzo raad ik je aan goed te zoeken want de meeste mensen die
zoiets organiseren hebben paarden zo dun/verwaarloosd dat ze zowat instorten.
Ook organiseerde het hotel leuke karavanen. Gingen we weg met pony's , Pony's voor de kar , Ezels en Kamelen en op alles kon je rijden echt super leuk Haha!
Wil er graag weer is heen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:07

LZP->BI

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 21:57

Wat leuk om te lezen Else! Wat een uitgebreide reactie! Wij gaan naar hotel Rieu El Kebir. Ik heb gekozen voor dit hotel omdat het aan onze wensen voldeed en daarnaast super goede recensies heeft op vakantiereiswijzer.nl
Ik hoorde inderdaad dat Hammamet erg commercieel was, we willen dan ook absoluut op excursies gaan om het land te ontdekken. Ik ben jaren geleden ook al eens geweest, maar mijn vriend nog nooit. Bedankt voor de tip over de bus, taxis pak ik zo wie zo Niet graag in dit soort landen.

Ik ga inderdaad met mijn vriend en het is een flink gespierde dus dat helpt enorm! Heb ik in Egypte vorig jaar al gemerkt Knipoog

Super bedankt voor de moeite!!

soepkipjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:00

Ik ga in juni voor 12 dagen naar Hammamet met een vriendin.
Nog nooit heen geweest, maar volgensmij is het er heel mooi. Heb er in ieder geval ontzettend veel zin in!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 22:03

Dankjewel voor de reacties er is echter wel flink wat ivertuigingskracht nodig om vriendlief voor een complete rit te paard te krijgen Nagelbijten / Gniffelen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 04:55

Wij zijn er vorig jaar geweest. Het hotel was echt toppie. Maar helaas vond ik het land een stuk minder. De mensen waren nog erger dan in Turkije of Griekenland. Heel erg aan je zitten en kwaad zijn als je zegt dat je niets wilt hebben van ze.

De mensen bij het hotel waren echt toppie, iedere morgen weer vrolijk. Goed te eten ed. Lekker klimaat. Heerlijk weer. Veel te doen bij het hotel (de naam is mij effe ontschoten... ) in de buurt van Yasminne iig.

Verder een aantal keer naar de omliggende stadjes geweest. Bij ons viel het mee met de taxi's. Van te voren een prijs afspreken en ze wachten zelfs op je als je terug wil. Gezellige mensen over het algemeen.

Jammer genoeg waren er geen water excursies ed meer. Daarvoor gingen we te laat in het seizoen weg. Ik moet zeggen dat het over het algemeen een beetje tegen is gevallen. Ik ga liever nog een keer terug naar Turkije. maar dat is mijn persoonlijke mening. De mensen daar zijn nog niet zo opdringerig als in Tunesie. (waar wij zaten dan he!)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 09:16

Tja wat armoede met een mens doet he... In Egypte zijn ze ook opdringerig, dat zijn ze overal, is niks aan te doen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 10:56

Ik was vooral benieuwd naar welke excursies aangeraden worden Lachen Heeft er ook iemand gedoken? En waar heb jij dan gereden, waar de paarden wel netjes verzorgd waren?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:06

Ik ben er in 2005 geweest (weet even de stad niet meer, maar was niet Hammamet) en ik heb er destijds een dagelijkse weblog over bijgehouden en mijn conclusie was de volgende:

Citaat:
Conclusies Tunesië:

Eigenlijk alle Nederlanders (en de enkele duitser) die ik heb gesproken zeggen nooit meer terug te gaan naar Tunesië, ik heb zelfs meerdere mensen gesproken die eerder zijn terug gegaan. Hoewel ik dat gevoel wel deel, heb ik me toch prima vermaakt, maar ja, voor degenen die me een beetje kennen: daar zorg ik natuurlijk wel voor!
Tunesië is een vies land; het stinkt op de straten, werkelijk overal ligt veel zwerfafval en zo gauw je het hotel uitloopt zijn de Tunesische mensen die je ontmoet niet al te vriendelijk. Je moet erg goed opletten, want overal willen ze je een poot uitdraaien (financieel). Duidelijk een moslim-land, veel vrouwen in burka en als je je wat korter dan gemiddeld kleed krijg je erg veel aandacht. Nou heb je daar toch niet over te klagen in dat land, Europese vrouwen zijn daar nogal populair en de mannen zijn niet bang om te laten merken wat ze van je vinden (in het laatste geval in positieve zin), zelfs al loopt er een Ivo naast je. Daar kunnen de Nedrelandse mannen dan weer een voorbeeld aan nemen . Wel opvallend: op stap met de hotelanimator hoor je ze niet (kijken, kijken en niet kopen in dat geval), zal wel een ons-kent-ons verhaal zijn .

Ach, de video is leuk, de foto's goed, ik ben gebronst in de zon én heb wat cultuur gesnoven: wat wil je nog meer van een vakantie?!? En echteraf vergeet je toch altijd de minder leuke vakantie-ervaringen en onthoud je enkel de leuke dingen dus tegen mei 2006 roep ik ongetwijfeld dat ik weer naar Tunesië wil!

Weblog en pics op mijn MSN space (22 juli t/m 3 augustus)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 11:14

Ik ben al een keer in Tunesie geweest. Zo is het nu eenmaal in minder welvarende landen, ik heb al heel wat afgereisd en je loopt er overal tegenaan. De mensen zijn opdringerig, er ligt afval op straat etc. Het is niet anders. Mijn vriend is echter naast Spanje en Turkije nooit ver weg geweest, dus dit lijkt mij een hele leuke ervaring. Als we het hotel uit gaan dan doen we dat met een georganiseerde excursie vanuit het hotel in niet op eigen houtje. Dat zijn denk ik ook dingen waar je gewoon rekening mee moet houden in zo een land. Mensen zijn inderdaad niet allemaal even vrolijk buiten de hotels. Dat was ik bijna vergeten Knipoog Maargoed... Het is een relax/ontdekkingsreisje. Het relaxen moet wel lukken, gaan lekker snorkelen, duiken en wat excursies doen. Ik was vooral benieuwd naar wat de bokkers ondernomen hebben in Hammamet Haha!

Jammer om te lezen dat jullie vakantie blijkbaar een beetje was tegengevallen...

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:15

Tsja, ik denk dat het er heel erg vanaf hangt wat je vantevoren verwacht. je kunt Tunesie/ Hammamet nou eenmaal niet vergelijken met een stad aan de Costa Brava. maar ik persoonlijk vind dat ook alleen maar leuk! In Hammamet, en Hammamet Yasmine vond ik het ook helemaal niet vies of onveilig. Zelf met 2 vrouwen viel dat mee. Natuurlijk wordt je aangesproken door mannen, je bent blond en vrouw! Maar als wij ze negeerden of (on)vriendelijk duidelijk maakten niet geinteresseerd te zijn gingen ze wel weg hoor! En jammer dan als ze in t arabisch nog wat fluisteren, daar laat ik mn vakantie niet door verpesten Knipoog
Wij hebben dus het binnenland idd georganiseerd verkend en dat beviel erg goed. Maar de steden langs de kust kon dus ook prima zelf vond ik. Ik vond het juist erg 'leuk' en vooral interessant om ook de andere kant van het land een beetje te zien, dus niet alleen de strakblauwe zee en de mooie boulevards. Maar dat is maar net wat je zoekt!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:22

Ik ga 2 juni naar Souse.

Ik denk dat je je vooral moet indenken dat je een andere cultuur binnen stapt. Ik heb begrepen van een vriendin dat de Tunesen over het algemeen vriendelijke en hartelijke mensen zijn. (ze is getrouwd met een tunees en komt vaak in tunesie als blonde vrouw)

Ik ga overigens vooral even er tussenuit voor de rust. Maar het schijnt dat het er zo super mooi is. Dus na 16 juni kan ik je pas een uitgebreid verslag geven !!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 12:35

Ja absoluut, ik ben het helemaal met je eens!!!
Wij gaan dan ook naar zo een land om te ontdekken en zijnd an ook zeker van plan om het land in te trekken. Als ik alleen voor de zon en het strand op vakantie ging konden we net zo goed naar Zeeland. EN t is nog een STUK goedkoper ook Knipoog

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:40

@LCharlotte wanneer ga je? Wij gaan namelijk naar hetzelfde hotel Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:03

Wat tof!!
Ik ga van 3 juli t/m 18 juli, jullie?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:50

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:02

Ben in 2002 met een viendin voor het eerst naar Sousse geweest. Allebei blond en hebben een zeer leuke tijd daar gehad. Elke avond op stap, heel de dag op het strand en wat cultuur opsnuiven met excursies. Natuurlijk krijg je aandacht en natuurlijk zijn er mannen die na 1 keer nee niet opgeven. Maar ja, waar zijn die niet. Als je in de medina rondloopt moet je ze gewoon negeren.

Heb in die tijd mijn huidige man leren kennen en ik heb daar daarna in 2 jaar tijd 11 maanden gezeten.Hij woont sinds juli 2004 bij mij in Nederland.
In al die maanden dat ik daar ben geweest heb ik in mijn eentje op het strand gelegen, alleen rond gelopen en alleen in het centrum gewinkeld. Dit alles gewoon in een hempje met iets korts eronder of een rok. Nooit geen problemen gehad.

Ben in die tijd ook veel in hammamet geweest. Zeker in het centrum. Leuke medina met een geweldig thee huis aan het strand om lekker wat te drinken.

Tunesie is niet het allerschoonste land maar kan nou niet zeggen dat het in het toeristische gedeelte nou super vuil is. De straten worden elke avond schoon gemaakt.

Voor de rest zijn er echt leuke dingen te doen als je niet alleen op het strand wil liggen (erg verleidelijk want ze hebben echt hele mooie stranden).

En inderdaad de paarden die daar voor de koetsen lopen zien er nou niet allemaal geweldig uit.

Ik ga zelf 5 juni naar Sousse en heb er ontzettend veel zin in!!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:07

LCharlotte schreef:
Wat tof!!

29 mei wordt dus geen internationale boktmeeting Haha!

Jacqueline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:14

Ik ben naar Sousse geweest enkele jaren geleden in juli.
Het was een super vakantie, stralend weer misschien zelfs iets te heet ( 43gr) Een aantal excursies gemaakt en het ging allemaal heel gemoedelijk maar het blijft iets heel anders dan een Europese badplaats natuurlijk

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 10:03

ooooooooooooooooooooooooooooooh ik heb er zo een zin in! Over 2 maanden rond deze tijd zitten we er!!!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:22

Ik ben vorig jaar naar tunesie geweest. Naar Sousse.
Heb het erg leuk gehad MAAR... mijn vriend en ik zijn beide terug gekomen met voedsel vergiftiging. Dus een tip voordat je gaat. Ga even langs de dokter en vraag hem naar wat medicijnen voor het geval je voedselvergiftiging krijgt. Het komt namelijk erg veel voor. Ik was erg ziek en toen mijn moeder de dokter belde en vertelde dat ik in tunesie geweest was hoefde ik neit eens meer langs tekomen, aangezien minimaal 50% van de mensen terug komt met voedselvergiftiging. Clown
Het is hartstikke leuk, maar kijk dus goed uit waar je eet en als het niet smaakt (kan best!) laat het dan liggen (vermoedelijk kwam het bij ons door bedorven voedsel). Vertrouw je eigen smaakpapillen!

Liefs!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:48

remi schreef:
LCharlotte schreef:
Wat tof!!

29 mei wordt dus geen internationale boktmeeting Haha!

Goh ga jij ook Clown