Kenia & Tanzania (Zanzibar) 2007

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariss

Kenia & Tanzania (Zanzibar) 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 17:01

Hoi Bokkers Haha!.

Ik ga dit jaar 3 weken op vakantie naar Kenia en Tanzania, en sluit het af met 3 dagen Zanzibar aan het strand. Ik heb er onwijs zin in, droom er al van sinds ik de Loin King voor het eerst zag. Clown Wordt vast de reis van mijn leven, en ik ben benieuwd of er nog meer zijn die er gaan dit jaar, volgend jaar of die al zijn geweest. Lachen

Groetjes.

Goof

Re: Kenia & Tanzania (Zanzibar) 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:54

Ik ben zo'n 10 jaar geleden in Kenia geweest. Echt een prachtig land met supervriendelijke mensen!!!
Wil ooit nog wel een keer terug om te genieten van de ruimte, natuur, wildlife en Afrikaanse gewoonten.

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:01

Ik ben vorige zomervakantie in Kenia geweest, wij hadden een reis alleen door Kenia, maar er was er ook 1 door Tanzania en Kenia, dus dat zal die van jou wel zijn dan Knipoog
Ik vond het echt geweldig! Vooral de Masai Mara, ik weet niet of je daar door gaat?, maar dat is echt super, je ziet daar echt heel veel dieren! Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat het sanitair daar heel erg primitief is, soms geen wc's maar een gat in de grond bijvoorbeeld. Onze reisleidster zei dat in Zanzibar wel veel mensen zijn die de Islam aanhangen, ze kijken daar nogal vreemd op bijvoorbeeld als je in je bikini rondloopt, daar zou ik wel rekening mee houden. Knipoog

Ik vond het iig de mooiste vakantie van mn leven Lachen, jij vast ook wel Knipoog

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:50

Ja idd, had ik allemaal ook al gehoord, maar dat nemen we maar voor lief. Knipoog

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:10

Ik ben twee jaar geleden met kerst 2 weken in Tanzania en Zanzibar geweest.
Was echt de reis van mijn leven, super mooi. Ik heb daar ook familie wonen, dus daar konden we logeren, maar we zijn ook op safari gegaan, in het Manyara Park, Serengetti en Ngorongoro. We hebben supermooie fotos gemaakt.
Het was zò supermooi, ik kan echt ontzettend veel vertellen. Dat doe ik wel even Haha! .
Manyara was echt een heel mooi park, ook omdat het wat kleiner/minder bekend is dan bijv. Serengetti. Olifanten gezien van vlakbij, ze liepen echt voor de auto langs. Dat was ook het enige park waar nog een beetje bos was.
Serengetti was heel groot, veel savanne, daar hebben we superveel leeuwen gezien, en we zijn blijven steken in de modder, waardoor de chauffeur eruit moest, en 20m verder zat een leeuwen familie... Spannend was dat. Het had een paar dagen daarvoor heel hard geregend. We moesten ook een rivier oversteken, want die was overstroomd, dat was best eng, want verder staken er alleen vrachtwagens over, maar we hebben het toch geprobeerd, en ook al stroomde er wat water in de auto, we hebben het wel gehaald! Haha! Verder zagen we daar nog een troep leeuwen in een boom en een luipaard, maar die kon je niet goed zien, want die lag helemaal verstopt achter de takken.
Ngorogoro was ook heel mooi, daar hebben we neushoorns gezien ( die zijn heel zeldzaam) ! We hebben in Ngorongoro een ochtend safari gemaakt, 's ochtends heeel vroeg weggegaan, we waren de eersten in het park! Daar hebben we ook gepicknickt naast nijlpaarden.
Zanzibar was ook leuk, maar die grote stad (Stonetown oid) vond ik niet geweldig, maar daar zijn we 1 dag geweest, toen naar een lodge aan de kust en dat was fantastisch! Bijna geen mensen, palmbomen, wit strand, blauwe zee, geen electriciteit, en we zijn nog met een bootje (niet alleen hoor, met een organisatie) de zee opgegaan, en toen we dolfijnen zagen ben ik het water ingegaan. Dat was zò leuk. Daarna hebben we nog gesnorkeld.
Al een paar weken nadat we terug waren begon ik te zeuren of we weer gingen, en na dat 2 jaar te hebben vol gehouden ( Haha! ) zouden we eind dit jaar weer gaan. Ik was helemaal blij, had al uitgevogeld waar ik heen wou gaan etc, maar helaas gaat mijn familie verhuizen, en het gaat niet door... Maar de herrineringen houd je iig altijd!

Ik weet niet of je een safari gaat maken, en of je al eerder zo'n reis hebt gemaakt, maar de campings en het sanitair zijn niet echt super luxe. Maar dat ligt er natuurlijk aan, je kan ook in een dure lodge gaan. Maar de campings waar wij hebben geslapen waren heel primitief.
De camping iets buiten Manyara was best luxe, alleen het had 's nachts heel hard geregend dus de boel was overstroomd.
De camping in het Serengetti park kon je nauwelijks een camping noemen. Gewoon een veldje, midden op de savanne, met een kooi waar je kon eten, een kooi waar de koks eten kookten (op vuurtjes) en 2 hokjes van golfplaten met een gat in de grond, wat de wc voorstelde. Toen ik eindelijk mijn angst voor die WC overwonnen had, wou ik gaan, alleen er zat een vleermuis in. Dus ik riep mijn vader even, en die jaagde hem weg. Maar de vleermuis kwam door een gat in het dak weer naar binnen en vloog zo het WC gat in! Ik heb dus tot de volgende ochtend gewacht en toen zijn we speciaal voor mij naar de ingang van het park gereden Vork Je mocht trouwens niet uit de tent 's nachts, want er stonden geen hekken omheen, alleen een nachtwaker, maar die moest 3 campings bewaken, dus....
De camping bij Ngorogoro was een beetje hetzelfde, alleen mochten we daar ook geen eten in de tent hebben. Maar die nacht had mijn moeder diarree, en ze moest er uit. Dus ik heb doodsangsten uitgestaan. De volgende ochtend vroeg iemand aan ons, of we die nacht ook de buffels op de camping hadden gehoord... Nagelbijten / Gniffelen

We zijn ook nog in een masai dorp geweest, maar we zijn halverwege weggegaan omdat ik flauwviel... Door de warmte, niet genoeg drinken, en alle Masai wouden ons sieraden verkopen, en iedereen zat aan me enzo. Was wel indrukwekkend om te zien, hoe zij leven enzo.

Ik zou nog veeeel meer kunnen vertellen maar dat doe ik niet want ik heb al best veel verteld.
Als je wilt kan ik nog wel wat fotos opsturen?

Veel plezier! Wanneer ga je eigelijk? En ga je een safari doen? En zo ja, welke parken?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:29

Ik ga van de zomer naar Kenya! Ik heb als kind zijnde een aantal jaar in Mombasa gewoond, en ga nu terug met mijn vriend om te laten zien waar ik mijn jeugd heb doorgebracht.

We gaan eerst een weekje naar het Nyali Beach Hotel in Mombasa, dat is vlakbij waar ik gewoond heb (kan over het strand teruglopen naar ons oude huis). Daarna een weekje op safari die ik lokaal geregeld heb, we gaan met een jeep + chauffeur door het Tsavo east + west heen. En vervolgens weer een weekje hotel.

Ook in Kenya zijn er een groot aantal mensen islamitisch, je kan daar wel zonnen, maar ik zou niet in mijn bikini op het strand gaan liggen, maar gewoon lekker aan het zwembad bij je hotel.

Als je naar mombasa gaat weet ik ook nog wel een adresje waar je een strandrit te paard kan maken, dat is echt heel erg leuk om te doen!

Kijk er super naar uit!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 19:43

Ik ga mee met een georganiseerde reis, waarbij ook rekening wordt gehouden met kinderen vanaf 14 jaar, ik ben dan 15. De precieze datum weet ik niet, maar in iedergeval in Juli, drie weken lang.

We gaan dus op safari in verschillende parken, Samburu, Lake Nakuru, Serengeti, Ngorongorokrater, en nog wat geloof ik. Haha!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:50

Leuk man! Heel veel plezier! Geniet gewoon van elk moment en laat alles op je inwerken!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:49

Genieten moet je er zeker van! Vooral de eerste keer als je in Afrika bent is alles zo overdonderend. Alles is zo anders dan hier in Europa.

Tipje: neem wel hele sterke zonnebrand mee Knipoog en anti muggen spullies!

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:52

ik ben er ook geweest. echt super mooi daar, echt mijn mooiste vakantie. we sliepen in een lodge in Kenia in een natuurpark waar net leeuwtjes waren geboren (een kleine week oud) die we mochten aaien. er zat wel een schorpioen bij ons. echt heel vies. ik zou maar zonnebrand en insectenspray meenemen.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:15

Wat leuk om te lezen zeg!
Ben ik heel benieuwd hoe of via welke organisatie jullie je reis geboekt hebben? Kenia lijkt me namelijk zoooo gaaf Haha!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:30

@ja_nee: er zijn verschillende organisaties die leuke reizen die kant op aanbieden. Zelf heb ik het lokaal geregeld; heb alleen mijn ticket in Nederland geboekt, voor het hotel en de safari heb ik zelf contact opgenomen met het hotel en het reisbureau wat safari's organiseerd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 00:26

Wauw Marieke, heb net je foto's bekeken en je verhaal hier gelezen..erg facinerend en kan me voorstellen dat je heel graag terug wilde.
Met de jeep blijven hangen in de modder, met leeuwen op afstand, brr..geeft je iig wel het echte safarigevoel, hihi..

Ik zou nog heel graag op safari gaan, in lodges logeren waar de olifanten je wekken..(één waar je wel een redelijke wc hebt, voor jezelf, haha).

3 jaar terug hebben mn moeder en ik nog gekeken voor een reis naar Kenia en Zanzibar...helaas bleek die duurder dan geplanned en werd het toch Curacao (ook heel mooi overigens)..maar Tanzania en Kenia gaat zeker nog eens gebeuren. Net als bij jou.
Je hebt gelukkig je mooie herinnering en de mooie foto's en iets om naar uit te kijken, wie weet lukt het jullie volgens jaar weer Lachen

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:55

Ik hoop het zeker...
Het was echt heel mooi!
Maar mjin vader zegt (en ik geef hem wel een beetje gelijk maar ook helemaal niet (logische zin he)), dat we daar al zijn geweest, en dat we nu maar ergens anders heen moeten gaan...
Maar er zijn nog zoveel dingen daar die ik niet gezien heb! Want mijn familie heeft daar 5 jaar gewoond, en die hebben ook nog steeds niet alles gezien! Het is gewoon zo'n mooi land. Haha!

Edit: Op mijn hyves staan ook nog 2 foto's die ik daar gemaakt heb.
http://marieke-vol.hyves.nl/fotos/
Laatst bijgewerkt door MariekeVol op 05-05-07 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:58

Mariss schreef:
Ik ga mee met een georganiseerde reis, waarbij ook rekening wordt gehouden met kinderen vanaf 14 jaar, ik ben dan 15. De precieze datum weet ik niet, maar in iedergeval in Juli, drie weken lang.

We gaan dus op safari in verschillende parken, Samburu, Lake Nakuru, Serengeti, Ngorongorokrater, en nog wat geloof ik. Haha!

BEn jaloers op je Haha!

Ben zelf geboren in Tanzania, maar ging daar ook vroeg weg dus echt herineringen heb ik er niet aan Clown .. Ik heb wel bijn a4 jaar in Kenia gewoont en moet zeggen dat ik nog steeds een soort van heimwee heb Verdrietig

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:31

@merrietje: wanneer en waar heb je in Kenya gewoond? Ik heb zelf in de periode 92-94 in Mombasa gewoond.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:43

Hee!
Ik ga in de zomer ook naar Kenia toe.
Ik ga 8 dagen op safari en 10 dagen uitrusten in Mombasa.
Ik heb ook over die reis naar Zanzibar en Tanzania gehoord.
Iig veel plezier daar!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:07

Naar welke hotels gaan jullie eigenlijk??

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:14

Kaat18 schreef:
@merrietje: wanneer en waar heb je in Kenya gewoond? Ik heb zelf in de periode 92-94 in Mombasa gewoond.

Ik heb in nairobi gewoond van '97 tot december 2001

Ben wel vaak in mombasa geweest Haha!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:01

Wijnet ook besloten om met aantal meiden en 1 vent 3 weken naar Kenia te gaan. Wij gaan in september. In eesrte instantie naar Malaral waar een zus van 1 van ons met een ontwikkelingsproject bezig is.
Die meiden gaan verder ook programma bedenken en aan eind nog paar dagen naar Mombassa; ff alle indrukken op strand verwerken.
Nog leuke tips??

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:03

In de buurt van Mombasa (Nyali) is een crocodile farm, erg leuk om een bezoekje aan te brengen. Vanuit daar kan je ook per paard een strandtocht maken. Ook is daar in de buurt een hotel met supergrote glijbanen. Verder kan je nog naar Fort Jesus om wat cultuur te snuiven Knipoog

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:10

Wij logeren in verschillende lodges alleen de laatste 10 dagen zijn we in Leopard Beach als ik het goed heb.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:32

Ga opschrijven; klinkt wel leuk krokodillen èn rijden op het strand. Helemaal als er 3 paardemutsen mee zijn!! hihi.
Plan is nog nieuw, tickets moeten nog gekocht en denk dat programma pas ter plaatse bekend wordt... Lijkt me wel heel gaaf! Ooit keer naar Marokko geweest, maar verder Afrika helemaal nw voor me....

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:44

Mijn ouders zijn precies geweest waar jij bent geweest.
Volgens mij hebben zij het ook 'n hele reis gevonden.
Vooral de wilde dieren daar natuurlijk.

Helaas mocht (en kon) ik niet mee, want 't lijkt mij ook heel wat.
Veel plezier in ieder geval. Lachen

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:50

ik ga ook Lachen samen met een vriendin ga ik waarschijnlijk 2 maanden naar tanzania en misschien ook kenia (ligt er aan waar we vrijwilligerswerk gaan doen) we gaan de 1ste maand vrijwilligers werk doen in nairobi of dar es salaam en daarna een maand rondtrekken. Heb er nu al super veel zin in, we gaan backpacken dus nog niet zoveel gepland, we willen iig naar zanzibar safariparken en kilamjaro