Belgische Ardennen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Belgische Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 18:44

Halverwege maart ga ik samen met mijn vriend een weekendje weg naar de Belgische Ardennen.
We gaan naar het dorpje La Roche.

Dit is de tekst die erbij staat:
Op zoek naar grandeur in een adembenemend mooie natuur? U wordt op uw wenken bediend in Floreal La Roche, gevestigd in
een statig gebouw met charmante torentjes in de Belgische plaats La Roche. Niet voor niets is dit bijzonder mooie stukje Ardennen een populaire vakantiebestemming. Wandelen, fietsen of moutainbiken, kanoën op de Ourthe, pittoreske stadjes als
Bastogne of Durbuy bezoeken... aan u de keuze. Even een dagje shoppen over de grens? Een uitje naar Luxemburg is in een
handomdraai gemaakt. Na een dag vol belevenissen is het heerlijk 'thuiskomen' in de comfortabele kamers, voorzien van badkamer
en een zitje. Ook een verfrissende duik in het verwarmde buitenzwembad of relaxen op het zonneterras is mogelijk.

Nou ben ik nog nooit daar in de buurt geweest heb dus geen idee of dit praatje ook echt is zoals het daar is en hoe zijn de dorpjes die ze daar benoemen?

Alle tips over de omgeving zijn welkom.

Anoniem

Re: Belgische Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:49

ben er met de afgelopen kerst in de buurt geweest. zie www.ranch.be vlak in de buurt van la roch. ( kun je paardrijden als je zin hebt) la roch ben ik vroeger door mn ouders naar toe gesleept, volgens mij heb je daar een kasteel waar savonds een lichtshow gegeven wordt. wel leuk
Ik vindt de omgeving wel heel gaaf, voor zo dicht bij nederland. echt heel andere natuur dan in nederland, althans waar ik woon..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 23:16

Bedankt. Wij zitten in een soort kasteel. Zal zo wel eens een plaatje zoeken.
De omgeving zal ook wel anders zijn dan hier bij mij want hier is het ook zo plat als een dubbeltje.
Zal zo wel eens op die site kijken!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:21

La Roche is wel leuk. De beschrijving klopt wel redelijk.
Is voor ons een standaard stopplaats als we een weekendje Ardennen doen.
Ligt in redelijk toeristisch gebied. Genoeg te doen hoor. (in de zomer in ieder geval, in maart weet ik niet zo)
Als ik het goed heb, is er ook zo'n soort safaripark in de buurt, dacht ik??

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 23:22

Dit het hotel waar we zitten:
Afbeelding
Bedankt zal eens kijken of iets kan vinden over dat safaripark!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:27

Dat plaatje geeft wel een iets vertekend beeld hoor. Ik dacht dat er een weg langs dat hotel liep (aan de voorkant)
(Ik kan me vergissen, maar er staat me zoiets voor.)
Omgeving is trouwens wel mooi hoor. Als je van boswandelingen houdt, zeker de moeite.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 23:30

Ja ik ben weg van de natuur en ja ik weet dat ze altijd zulke foto's maken haha zodat het heel wat lijkt. Maar het blijft een mooi gebouw. Had ook naar een andere gekeken echt supermooi kasteel met ster meer maar die was schijnbaar super slecht volgens beschrijvingen op inet kwam ik net op tijd achter. (heb het als cadeau aan mn vriend gegeven!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:31

Floreal is natuurlijk ook een keten, die hebben sowieso een standaard waar ze aan moeten voldoen. Dat is dus wel een veilige keuze lijkt mij.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:32

Bastogne is een erg leuk dorp vind ik. Een vriendin van me woont er dus ik kom er regelmatig en we gaan altijd even lekker shoppen. Verder gaan standaard in Luxemburg even naar de Knauf om alle lekkere dingen te kopen die je in NL niet kan krijgen. Erg handig aangezien die ook op zondag open is. *LOL*
Verder is het gewoon een hele mooie omgeving en zul je genoeg te zien hebben.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 23:35

Luckystory Ja dat had ik ook gezien. zal het plaatje van die andere wel eens zoeken dan ben je op slag verliefd qua gebouw... maarja ik vind service net zo belangrijk eigenlijk)

Hihi krijg nou al het idee dat ik aan 2 dagen te kort heb. Gaan er vrijdag aan het eind van de middag heen en zondag tegen de avond terug...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 23:39

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:12

Oh La Roche is wel een leuk plaatsje hoor Lachen
we gaan daar soms kanoën, we gaan meestal naar een plaatsje ongeveer een half uur rijden daarvan daan
hele mooie omgeving enzo Haha!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 19:47

dankje suuszels! tot in het africamforum...
Ik krijg er echt zin in als ik jullie allemaal zo hoor!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:09

haha okee
dat kasteel ken ik trouwens, daar kanoën we altijd langs maar ik wist niet dat je daar ook kon overnachten

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 20:12

En is het net zo mooi als dat het eruit ziet?
Vind het er namelijk op de plaatjes heel mooi uitzien!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:12

Ik ben in september in La Roche geweest op trektocht met Merens paarden. Het is daar echt geweldig. De natuur de dorpen alles. Ik kan alleen niet over het hotel vertellen, want daar ben ik niet geweest. Het ziet er wel geweldig uit iig.
Veel plezier.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:46

Dankje Girlgamer deden ze bij die merenspaarden ook dagtochten of korte buitenritten of weet je dat niet?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:18

Mijn zus is er geweest voor kerst, het is een prachtige omgeving, vooral z'omers kun je er heerlijk wandelen, paardrijden (in de trail ranch zijn wij geweest) en watersporten.
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 06-03-07 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:22

Leuk hoor! Wij hebben zelf ook een huisje in de Belgische Ardennen per 14 mei ga ik er wonen. We zitten ook in de buurt van La Roche (half uur rijden). De dorpjes zijn echt geweldig, het doet best frans aan alleen moet het wel mooi weer zijn, als het regent is er eigenlijk maar bar weinig te doen. Ik zou als ik jou was naar Bastogne gaan, Durbuy is erg toeristisch en er is niet erg veel te doen kwa shoppen. In Bastogne kan je lekker shoppen bij o.a. Esprit en Mango en op zaterdagochtend is er markt, heel gezellig *LOL* Ook Malmedy is erg leuk om naartoe te gaan, er word Duits gesproken en het stadje is heel cultureel.

Als je nog meer vragen hebt kan je me wel pb'en.

Ohja tip: Ik zou tanken in Luxemburg, daar zijn de benzineprijzen op dit moment €1,09 en het is niet ver rijden van La Roche. Het is een heel groot overdekt winkelcentrum met o.a. de H&M en het heet Knauf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-07 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:22

Wij komen er erg graag.

La Roche zelf is erg leuk om te zien.

Ik kan je zeker te klim naar het theehuisje aanraden.
Het is een hele flinke klim, maar zeker de moeite waard.
Het uitzicht is echt schitterend.
Als je wilt, stuur maar een pb, dan vertel ik je hoe je het eerste stukje moet lopen.

Bastogne is ook zeker erg gezellig. Wel vrij druk gezien de drukke autoweg die dwars door het centrum loopt maar wel gezellig.

Durbuy is ook zeker de moeite waard. Ze noemen het het kleinste stadje ter wereld.
Je hebt er echt van die smalle ouderwetste straatjes enz.
Qua winkels niet zo veel, maar wel een leuk plaatsje om eens gezien te hebben.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:27

Miss_Montana schreef:
In Bastogne kan je lekker shoppen bij o.a. Esprit en Mango en op zaterdagochtend is er markt, heel gezellig *LOL*
De Esprit is Bastogne is heel leuk. Daar lijken ze altijd leukere dingen te hebben dan in de rest van Belgie en Nederland.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:28

Dit topic houd ik even bij. Ik ga namelijk ook naar de Belgische Ardennen op vakantie. Waarschijnlijk ook naar La Roch. Ja
Ben benieuwd of het bevalt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:30

Idd, dat vind ik dus ook. Maar dat heb ik ook met de H&M in Verviers en Luik. In NL koop ik bijna nooit wat bij de H&M maar in Belgie vind ik altijd wel wat. Vooral eind Juli en begin Januari als er weer eens uitverkoop is Nagelbijten / Gniffelen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:32

Dus ik moet alvast beginnen met sparen? Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:33

Hahaha da's wel handig ja Clown Eind juli en begin Januari zijn de beste tijden om naar steden als Luik en Verviers te gaan, dan gaat de uitverkoop nl tot 70%... heel slecht voor je portemonnee Nagelbijten / Gniffelen