Egypte?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Egypte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 17:09

We willen in de meivakantie ongeveer voor 2 weken naar Egypte.
Ik ben me een beetje aan het oriënteren betreft mooie bestemmingen daar, onder andere om te duiken en snorkelen. Wie is naar Egypte geweest en heeft tips? Of favoriete bestemming, ervaringen, plekken waar je echt heen moet? Cool

LuvdaTossa

Re: Egypte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:16

Ben deze zomer daar geweest en ga in dec/jan weer drie weken heen. Heb het voordeel dat ik persoonlijke gids en tolk heb die me alles laat zien Haha!

Wat ik tot nu toe gezien heb zijn de piramiden van Gizeh, sfinx, oude Koptische kerk in het oude gedeelte van Cairo, souvenirmarket in Cairo, Egyptisch museum en nog wat van deze uitstapjes. Verkopers bij de piramiden enzo negeren en als je wat koopt, 50% van de verkoopprijs bieden. Bij het Egyptisch museum heb je tolken voor de rondleiding, maar die spreken meestal heeeeel gebrekkig Engels en gaan er super snel door heen. Als je interesse hebt voor het museum zou ik een uitgebreide gids in nederland zoeken over het museum. Het is enorm interessant!

Ben alleen in Cairo en Beni Suef (90 km onder Cairo) geweest (met weekend Fayoum, oase) dus kan over duik-snorkelplekken niets zeggen. Vanuit Sharm zijn er dagtripjes naar Cairo (piramiden) en in de Kampioen van deze maand staat een heel artikel over Sharm.

Nu ben ik van plan om de laatste week van december naar Cairo te gaan, eerste week van jan naar Beni Suef en de laatste week uitrusten in Sharm Lachen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:19

oeeeh Annelou mag ik mee haha
egypte is me favo land
het is daar prachtig

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:20

Nou niet overal hoor Haha!

Heb de armoede gezien in Beni Suef, dat is echt verschrikkelijk Knipoog Ook in Cairo vind je daar wel wat van terug. Op de toeristenplaatsen natuurlijk niet.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:23

ik ben al 4 keer in egypte geweest en ik raad jou elgouna aan,
waarom?tis net klein venetie..je wordt met bootjes gratis het stadje doorgevaren in azuurblauw water ,je hebt er leuke bungalowtjes die in water staan(panorama hotel)je kunt er geweldig snorkelen,ook raad ik je aan een excursie na mayam eiland daar heb je echt witte stranden en ook daar kun je geweldig snorkelen,ik vind persoonlijk sharm echt een stuk minder vooral als het om strand en snorkelen gaat,ook heb je meer last van mannen omdat er daar meer moslim zijn,en ik ga in maart weer terug,heb tevens daar een flinke kenissen groep opgedaan..als je meer wilt weten pb me maar,we hebben er zelfs over gedacht te emigreren maar omdat daar de ziekenhuizen zo bagger zijn(mn dochter is gehandicapt lichamelijk)blijven we hier

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:24

en ja...tis waar egypte is wel 1 grote vuilnisbult

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 16:39

Dank je jullie beide!

Lique, ik zal eens gaan rond snuffelen op internet onder andere over Elgouna. Wat ik zo lees vind ik in deze opzichten al aardig positief om er heen te gaan!
Het is niet zeker of we in mei gaan misschien later, maar Egypte blijft op mijn lijstje staan.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:50

In de mei vakantie zijn wij ook naar egypte geweest. Het was toen heel lekker weer, beetje bewolkt (maar dat was goed voor onze hollandse winterhuidjes) en we hebben toen zelfs een bui gehad! Heel egypte aan het dansen Lachen

Wij zaten in Hurghada. In het midden van egypte. Daarvanuit hebben we twee keer een dagtrip gedaan. Een keer naar Cairo (piramides, bazar, moskées, vallei der koningen) en naar Luxor (tempels, tempel van hatsjepsut.) (kan zijn dat ik wat verwisseld heb) verder konden we daar snorkelen vanuit het hotel. Ik heb er paardgereden in de woestijn en ik heb gedoken. Dat duiken was zo gaaf Haha! (het was een duik waarbij we eerst een dvd moesten kijken ter introductie, vervolgens in het zwembad oefenen en toen vanaf de kust de zee in.)

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:30

Ik ben dit jaar in juli/augustus 2 weken geweest.

We hebben eerst een Nijlcruise gedaan. Ben dus eerst in Luxor, Aswan, Edfu en Kom Ombo geweest met allerlei excursies en daarna een 2 dagen Verward in Cairo waar we oa de piramides van Gizeh en de sfinx en de trappiramide van Djoser Verward hebben gezien.
Daarna waren we nog een week in El Gouna.

Ik vond het echt heel erg mooi! Waar je zeker heen moet vind ik zijn de piramides! Ik bedoel; wie Egypte zegt denkt toch meteen aan de piramides? Haha!

Duiken en snorkelen kun je idd heel goed doen in El Gouna en Hurghada. Wij hebben dit ook gedaan en dat is werkelijk weer heel mooi Ja

Ik zou je idd ook El Gouna aanraden ipv Hurghada. Ik vond El Gouna veel schoner en mooier. Mooie hotels, leuke winkeltjes enal wel maar toch weer niet té druk. En met de bus ben je ook zo in Hurghada dus kan je daar ook een dagje heen.

Verder heb ik ook paardgereden in El Gouna door de woestijn en de rode zee.

Ik heb hier wel ergens een topic gemaakt met wat foto's, ik zoek hem voor je op en zet hem hier neer.

Als je nog vragen hebt mag je mij pben Lachen

*EDIT* Hier de link viewtopic.php?f=71&t=633773

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:33

lique schreef:
en ja...tis waar egypte is wel 1 grote vuilnisbult

Ja idd, helaas, maar dit is zeker waar Ja

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:34

Annelou schreef:
Dank je jullie beide!

Lique, ik zal eens gaan rond snuffelen op internet onder andere over Elgouna. Wat ik zo lees vind ik in deze opzichten al aardig positief om er heen te gaan!
Het is niet zeker of we in mei gaan misschien later, maar Egypte blijft op mijn lijstje staan.

De site van het plaatsje El Gouna www.elgouna.com . Kun je wat foto's ed bekijken en volgens mij zelfs je vakantie boeken Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:31

ik ben ook in el gouna geweest. Was echt super gaaf. mooi koraal en aardige mensen

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:17

tis er supper ben er 2 jaar geleden geweest echt een geweldig land

Annelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 19:10

Colt schreef:

De site van het plaatsje El Gouna www.elgouna.com . Kun je wat foto's ed bekijken en volgens mij zelfs je vakantie boeken Knipoog

Vandaag rond gekeken en gelezen op deze site. Wat mooi zeg allemaal!

Zijn er bij jullie uit deze plaats ook goede redelijk betaalbare hotels bekend?

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:34

Ik ben zelf in het The Three Corners, Rihanna Resort geweest. Die is ook op die site te vinden. Was zeker een goed hotel, maar geen idee hoeveel dat kostte Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:13

Sharm el Naga is heel mooi om te snorkelen en goed te bereiken vanaf el gouna en hurghada. Je kan er zo vanaf het strand de zee in lopen en ziet er echt geweldig veel vissen zelfs roggen, clownvissen, papegaaivissen, maanvissen echt vanalles en ook heel mooi koraal.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:31

Colt schreef:
Ik ben zelf in het The Three Corners, Rihanna Resort geweest. Die is ook op die site te vinden. Was zeker een goed hotel, maar geen idee hoeveel dat kostte Knipoog

heey daar hebben wij ook gezeten in dat hotel haha. toevallig. Ik heb daar volgens mij ook paardgereden

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:37

wij zijn 4x naar huragada geweest, het is er echt prachtig om te snorkelen, je heb er heeeeel veel activiteiten zoals : glas boot (bodem van glas) varen naar verschillende eilanden en ondertussen op verschillende stukken snorkelen. en dan nog veel meer, windsurfen, kanovaren enz.
je heb er ook geweldig leuke stadjes.]maar voor meer piramides en al die dingen is cairo leuker

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:29

BEn van de zomer naar Sharm El Sheikh geweest, wij zaten in een rustig gedeelte, niet te toeristisch. En ik heb het er prima naar m'n zin gehad.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:18

Ik ben naar Dahab geweest in Egypte. Een oud hippiedorp een uurtje van Sharm el sjeik.
Maar wie kent dat Clown.
Super goed om te windsurfen en snorkelen en zeer mooi.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:22

Pouskintje schreef:
Ik ben naar Dahab geweest in Egypte. Een oud hippiedorp een uurtje van Sharm el sjeik.
Maar wie kent dat Clown.
Super goed om te windsurfen en snorkelen en zeer mooi.

Ja ik ken het wel, ben er toen ook geweest. Knipoog

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:59

Ik ben deze zomer naar Sharm el Sheikh geweest.
Erg mooi om te snorkelen!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:01

2x in Sharm geweest, heerlijk om te relaxen, snorkelen en vooral duiken!

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:02

ik ga over 6 weken weer naar sharm el sheikh! Haha! ben der al een keer eerder geweest en het is er echt super leuk! Lachen!!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:07

aaa ik wil weer mee naar egypte hhaa. ben er al wel 4x keer geweest