Thailand, wie is er geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piedrolover

Thailand, wie is er geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:15

Deze zomer ga ik samen met een vrienden + ouders + zusje van vriendin een rondreis maken in Thailand!
Ik heb er onwijs veel zin in! Heel wat anders dan 2 weekjes in frankrijk, zoals we meestal doen.
(hier gaan we heen: http://www.bmair.nl/Rondreizen/Thailand ... e-Tour.htm )

Wie is al eerder naar Thailand geweest? Wat waren de hoogtepunten en wat viel er tegen? Ik wil het allemaal weten
Misschien zelfs wat foto's?

Idioteque

Re: Thailand, wie is er geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:09

Ik ben er geweest vorige zomer... echt helemaal super

Wij zijn ook eerst naar Bangkok geweest. Vond de stad niet zo super.. het is er echt snoeiheet en ontzettend vervuild.
Boottocht hebben we ook gedaan, was heel leuk. Je ziet daar vooral echt hoe al die mensen wonen aan het water enzo.

Kanchanaburi/river kwai gebied zijn we ook geweest. Was heel indrukwekkend.

Chiang Mai en omgeving vond ik het mooiste... Die bergstammen was ook heel bijzonder.
Mae Ping olifantenkamp zijn we ook geweest.. Er was ook een soort show en echt die beesten konden zo ontzettend veel Zelfs een bloem schilderen enzo. En erop rijden was ook heel leuk, maar tja, een paard zit toch comfortabeler Ik moest erg veel moeite doen om niet te vallen. Maar misschien verschilt dat wel per olifant want we zijn nog bij een ander olifantenkamp geweest en die olifant zat veel beter.

Wij zijn niet naar de gouden driehoek geweest, wel nog naar Koh Samui. (Tropisch eiland)

Wij gingen trouwens ook met bmair. Alleen hadden wij geen groepsreis en zegmaar zelf de reis samengesteld. En over bmair waren wij absoluut niet tevreden. Vooraf al klopte er vanalles niet met tickets enzo, we werden een paar dagen bij een groep gezet terwijl we individuele reis hadden en we sliepen in andere hotels dan ze eerst zeiden...

Maar het is wel echt een super mooi land, al die tempels enzo..
Ik zou er zo nog ene keer heen willen

heb alleen nog een paar olifantenfoto's op internet staan..
Afbeelding

piedrolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 18:32

Klinkt leuk
Als je zo die foto ziet, is het echt duidelijk te zien dat die olifanten écht groot zijn!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:45

Ja ze zijn ook echt enorm.. Maar wel heel lief
Oja als je in de zomer gaat is het wel regenseizoen. Opzich is dat niet zo erg (warm is het er toch wel ) maar toen wij er waren moest bijna de tour in de omgeving van Chiang Mai worden afgelast, omdat het daar helemaal overstroomd was.
Uiteindelijk zijn we wel gegaan( heel veel anderen niet) en toen stonden sommige dorpjes nog helemaal onder water, overal waren bomen enzo weggesleurd en hele stukken weg waren ze net weer aan het opbouwen. We waren toen ook de enige in sommige hotels daar.. Ramptoeristen
Maar hopelijk is dat niet zo als jij er bent. (waarschijnlijk niet hoor,want het was dat jaar wel heel erg extreem zeiden ze)
Maarja vooral daar in de buurt kan je wel op flink wat water rekenen denk ik.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:51

Ik ben er 6 jaar geleden geweest. Het land is erg mooi en vooral de oude tempelcomplexen vond ik fantastisch.

Olifantenshow en olifantentocht waren ook erg mooi. Echt een aanrader.
Het schijnt dat je op het strand ook op een olifant kan, maar dat die olifanten een stuk slechter behandeld worden, dus een afrader.

De gouden driehoek is ook erg mooi!
Wat ik echt heel erg vervelend vond aan Thailand is de enorme prostitutie.
Vooral aan de kust draait echt alles daar om.
Ik werd echt misselijk om oude kerels met hele jonge jongens of meisjes rond te zien lopen. Verder vond ik het uitgaan niet gezellig, want je had er direct eentje bij je staan die haar/zijn diensten aan je aanbood.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:04

Ik ben er afgelopen februari geweest. Zo gigantisch mega ontzettend gaaf! Ga maar vast weer sparen, als je er geweest ben blijf je er terug komen!

Alle foto's staan hier, inclusief commentaar.
http://thailandvakantie2006.mijnalbums.nl/

Als je iets van een excursie ofzo gaat doen, boek dat dan via greenwood travel http://www.greenwoodtravel.nl/

Wij hebben er hele goede ervaringen mee, het wordt geleid door een nederlander en alle problemen worden voor je opgelost als die er al zijn.

Wat je zeker niet mag missen is een klongtour in bangkok, een tochtje met de watertaxi en de tuktuk. ook fietsen door bankok is een echte aanrader. Wat het leuke is aan de organistatie van Greenwoodtravel is dat ze de excursies door het echte thailand laten gaan, je komt op weinig toeristische plekken maar ziet des te meer van het echte leven daar. Toen wij fietsend bankok gingen verkennen kwamen we door wjken waar buitenlanders heel erg vreemd waren, die zagen ze daar bijna nooit.

De mensen zijn heel vriendelijk en als je een taxi neemt naar een bepaald adres zeggen ze altijd dat ze het weten te vinden, ook al is dat niet zo. na een tijdje komen ze daar zelf ook achter en dan mag je uit stappen om met een volgende weer verder te gaan.

Het fijnste is nog wel dat alles daar zo rustig en relaxt gaat. Een echte thaise massage mag je je ook niet laten ontzeggen, geweldig!

Let op met eten van de straat, het kan wel, maar maak ze dan duidelijk dat het erg goed verhit moet zijn.

Je kunt er ook met dolfijnen zwemmen, dat is ook zoiets unieks.

Uhh, ik geloof dat ik nu maar stop, maar ik kan nog uren doorgaan.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:13

ik ben ook in Thailand geweest en heb ongeveer dezelfde reis als Lisa_melody gevolgd.
mooiste dag was de dag dat we naar de olifanten gingen , vervolgens via een vlot van een rivier gingen etc. echt supergaaf!

ook de tuktuk's zijn erg grappig, maar moet je in de stad wel je neus dichthouden als je in zo'n ding zit, de uitlaatgassen zijn er errug dik

wat wij wel hebben gedaan na de groepsreis, was nog 10 dagen aan de kust lekker bijkomen.
dit is echt een aanrader omdat zo'n tocht vaak best inspannend is ( elke dag om half 6 opstaan is NIET leuk )
Vooral de eerste dag, ben je ruin 24/30 uur al wakker en heb je een jetlag.. hup...gelijk 3 uur lang op excursie in de hitte terwijl je het liefste wil liggen.
maar ja.. zo snel mogelijk het ritme oppakken he

je zit precies in het regenseizoen,maar troost je, de buien zijn kort en hevig, en vaak best lekker om even in te staan.

de olifanten

Afbeelding

een van de vele vele vele tempels die je gaat bezoeken

Afbeelding

en op Thailand doen ze niet aan merries of ruinen.. je hebt er werkelijk alleen hengsten rondlopen waar je lekker alleen mee het strand opmag

Afbeelding

Spreeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:35

Ik ben nog nooit in thailand geweest, maar ik ben aan het sparen dat ik mee kan werken aan een groot project via Activity International. Je kunt dan in een Wildlife Park werken met getraumatiseerde apen. Lijkt me een geweldige ervaring!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:42

Ik ben meerdere keren in Thailand geweest, onder andere een keer voor een periode van 3 maanden. Heb vrijwilligerswerk gedaan met olifanten. Ik zie dat in je reisschema iets met olifanten is opgenomen. Jammer genoeg krijgen de meeste mensen niet de gelegenheid om het échte olifantrijden te ervaren. Daarmee bedoel ik niet je laten meevoeren in een bakje op de rug van de fant maar op een blote olifant rijden en ermee in de rivier baden. Kijk eens op de website www.elephants-friends.com . Ik ken dit kamp zeer goed en kan iedereen aanraden daar naar toe te gaan! Dit kamp is gevestigd op 27 km van Kanchanaburi stad. In je reisschema heb je dag 8 vrij te besteden, ik kan je aanraden om een bezoek aan het kamp te brengen en s middags mee te gaan rijden met de fanten (wel van te voren contact opnemen met het kamp). Het is een onvergetelijke en prachtige ervaring!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:27

Mn vader is hertrouwd met een Thaise vrouw dus we hebben een huis in Thailand. Niet in toeristisch gebied maar echt tussen de lokale bevolking. Is echt heel gaaf, je merkt dan pas echt hoe die mensen daar leven enzo. Je kan dan ook echt voor 20 cent een maaltijd op de markt halen.
Ons huis is in Khon Kaen, voor als het iemand wat zegt.

Bangkok vond ik een vreselijke stad. Vies, warm, echt HEEL warm en vreselijk druk. Het is wel leuk voor 2 dagen om dingen te bekijken maar daarna was ik het echt zat.
Als je in Bangkok bent moet je kijken of je in de Bayok kan gaan eten, is een heel luxe hotel en het hoogste gebouw van Thailand. Bovenin kan je echt VER kijken en een paar verdiepingen lager kan je heel lekker eten van een wereldbuffet.

Ik zie dat je ook naar de tempel van de koning gaat in Bangkok. Dat is ook heel mooi om te zien. Zorg daar wel dat je gepaste kleding hebt want in tegenstelling tot andere tempels zijn ze daar heel streng.
Maar dat zal wel gezegd worden.

Chang Mai en Sukathai ben ik ook geweest. Sukathai vond ik heel leuk, wij hebben een winkel met geimporteerde spullen vanuit Sukothai dus dat was echt gaaf om te zien.
En dat olifantengedoe ben ik ook geweest maar bij mij sprongen te tranen in mn ogen toen ik een heel jong olifantje aan de kettingen zag staan dat ik geweigerd heb om op zo'n beest te stappen.
Maar die beesten zijn wel leuk om te zien en te voeren.
Je zult ze in de stad ook regelmatig gewoon tegenkomen.

Voor de rest ben ik volgens mij niet op de plaatsen geweest waar jij heen gaat.

Naja kan wel blijven doorpraten..
Maar iig heel veel plezier!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:39

maaitjuh schreef:
Bangkok vond ik een vreselijke stad. Vies, warm, echt HEEL warm en vreselijk druk. Het is wel leuk voor 2 dagen om dingen te bekijken maar daarna was ik het echt zat.
Als je in Bangkok bent moet je kijken of je in de Bayok kan gaan eten, is een heel luxe hotel en het hoogste gebouw van Thailand. Bovenin kan je echt VER kijken en een paar verdiepingen lager kan je heel lekker eten van een wereldbuffet.

Bankok vind ik juist een geweldige stad, maar inderdaad niet te lang. Na een week heb je het daar echt helemaal gehad denk ik. Wij zaten er 4 dagen en dat was mooi zat.
Wij hebben ook in Bayoke tower gegeten, maar ik vond het 3x niks. Het mag dan het hoogste gebouw zijn, maar het is heel erg gericht op geld verdienen. Het eten was half koud en het was ongezellig. Het is wel een beetje vergelijkbaar met een mac drive. Bestellen eten en wegwezen.

Voor het uitzicht helemaal boven in moet je geloof ik nog extra betalen. Als er iets is wat zo niet-thais is, is het dat wel. ik kom er geen 2e keer weer.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:06

Wat raar, bij ons wat dat helemaal niet zo. Ja je moet betalen om te mogen eten en naar boven te gaan maar wat wil je, het is een hotel en als jij geen hotelgast bent vind ik dat ze dat best kunnen vragen.

Verder was bij ons het eten hartstikke goed en er kwam om de 10 minuten een goochelaar, muziekmaak-mens, clown..whatever voorbij dus was echt leuk.
En hoe kan je het nou vergelijken met de mac drive? Je zit daar aan een tafeltje en het is een lopend buffet.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:20

Ik zeg ook niet dat ze niks mogen vragen voor het eten, maar ze slaan een slaatje uit het uitzicht (niet dat ik ze dat niet gun, de gemiddelde thai kan het best gebruiken). Als jij als voorbijganger zegt, he ik wil daar eens kijken, prima dat ze er dan wat voor vragen, maar als je als hotel of restaurantgast naar boven wil vind ik dat toch een iets ander verhaal.

goochelaar ofzo hebben wij niks van gezien.

Wat de mac drive aan gaat, ik bedoel het niet letterlijk. Je zit inderdaad aan een tafeltje en hebt een lopend buffet. Maar het is lopende band werk. Beneden kun je een kaartje halen, u kunt daar even wachten totdat er een plaatsje vrij komt. Dan wordt je naar je tafel gebracht en is het opscheppen en zo snel mogelijk weer wegwezen zodat de volgende kan komen. Dat bedoel ik dus met het mac drive idee.

Het gebeurd er allemaal netjes door de thaise medewerkers, maar het is uidelijk te merken dat er een groot, commercieel bedrijf achter zit en dat is zo jammer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:04

maaitjuh schreef:
En dat olifantengedoe ben ik ook geweest maar bij mij sprongen te tranen in mn ogen toen ik een heel jong olifantje aan de kettingen zag staan dat ik geweigerd heb om op zo'n beest te stappen.

Precies, daarom www.elephants-friends.com daar hoeven ze niet te werken en staan ze niet aan een ketting vast!

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:34

Hey,

Ik ben van plan om volgend jaar naar Thailand te gaan als ik mijn diploma heb gehaald. Zit te denken aan Shoestring de 23 daagse rondreis. Heb nog wel wat vragen misschien kunnen jullie antwoorden?

Hoeveel heb je betaald voor de reis (inclusief toeslagen excursies etc)
Hoe heb je de verzekering geregeld? In het boekje van shoestring staan wel verzekeringen maar die zijn best duur.

En TS nog een vraag is de organisatie waar jij mee gaat ook aangesloten bij de ANVR en andere reisorganisaties? Ik kijk namelijk regelmatig op internet voor organisaties maar dat zijn vaak kleine clubjes die nergens bij zijn aangesloten. Dat is voor mij te veel risico en de site zag er wel leuk uit.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:46

Ik ben in 2004 5 weken naar Thailand geweest. Ben van noord naar zuid gereisd.

De leukste dingen die ik heb gedaan: In Chang Mai (noorden) een 3-daagse tocht door het oerwoud. Slapen bij inheemse stammen.

Afbeelding

Op een bamboe vlotje over de rivier varen was erg leuk (en eng toen ik een gele slang het water in zag glijden)

Afbeelding

"Spinnetje" gevonden in de jungle:

Afbeelding

Lopburi, een plaatsje in het Noorden. Ook wel bekend als monkeytown. Hier woont een hele kolonie apen, IN DE STAD!. Dus het is Apenheul, maar dan echt Heel bijzondere stad met een mooie excursie naar een ontzettend groot klooster.

Kanchanaburi, vlakbij Bangkok. Hier zijn we bij Hell's Pass geweest en de bridge over the river Kwai. Was heel aangrijpend.

Koh Samui eiland in het noorden is geweldig om te feesten en heerlijk op het strand te liggen.

Oh hou op nu... ik wil meteen terug...

Nuage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:50

Oh herinner me net iets: in Bangkok kan je vlakbij het paleis een thaise massage krijgen bij de oudste massageschool van het land. Dat móet je echt een keer mee maken.

Voor de mensen die nog moeten gaan: als je niet alleen gaat zou ik je altijd aanraden GEEN rondreis te boeken. Natuurlijk kan het best leuk zijn, maar het is veel duurder en je mist een hoop.

Ik ben dus via een ticket van Fox Travel. Daarbij had ik 2 dagen hotel geboekt in Bangkok. Kostte in totaal zo'n €600,- voor een retour en 2 dagen hotel dus.
Vanaf Bangkok ben ik gewoon zelf verder gereisd met rugzak op. Kijken waar je beland. Lonely Planet gids bij je en gaan met die banaan. Heb dus 5 weken zo rond gereisd, heb ongelooflijk veel gezien en het heeft me €1500,- gekost (excl. reis)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:04

Ja inderdaad, dat apenstadje ben ik ook nog geweest ja. Dat is zo gaaf!
En ergens bij een hele grote stuwdam zijn we geweest, was ook leuk.
En een dinosaurusen-iets. Dat was wat minder, moest heel veel lopen zonder echt iets te zien en het bordje gaf elke keer aan dat je nog 1 km moest.. en dan nog weer 1..en nog 1..

Ik zal even kijken of ik foto's heb. Wel op mn andere comp iig.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:17

Ik heb liever een rondreis. Wil dat dingen gewoon geregeld zijn tijdens mijn vakantie. Heb geen zin en ervaring om alles ter plaatse nog te moeten uitzoeken. Backpacken is mij nu nog wat te avontuurlijk en primitief.

De 23 daagse reis bij Shoestring was ook 1500 (reis,verblijf, excursies(oa 3 daagse trektocht en toeslagen). En wat ik heb gehoord staan die wel bekend om avontuurlijke vakanties in wat kleinere groepen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:54

ga eens vragen bij http://www.greenwoodtravel.nl/
Daar zit een nederlander op en regelt het allemaal echt perfect! Zeg wat je wil en die mensen regelen het (goed!) voor je.

Hier ga je ook in kleine groepjes. Wij waren met zijn vireen en de groepen bestonden tijdens 3 trips uit 6 8 en 10 man. Meer niet.
Laatst bijgewerkt door fjordnina op 12-06-06 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:56

Ik kom er vandaan

_June

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:19

Ik ga dit jaar voor de 5e keer.

We gaan de eerste week naar Chiang Mai en omgeving!
Dan 3 dagen Pattaya (niet echt de moeite waard) waar we kennissen gaan opzoeken!
Dan een weekje relaxen op Ko Chang. We eindigen de vakantie met 3 dagen Bangkok. Erg druk, maar dat moet je gewoon een keer gezien hebben!
Als we tussendoor iets leuks tegen komen blijven we daar even. We hebben die 3 dagen Bangkok en Pattaya als speling

Ik zou je vakantie idd wel verlengen met een weekje strand.
Na zo'n intensieve reis is het lekker om even bij te komen en te relaxen.

Heel veel plezier! Misschien kom ik je wel tegen in Chiang Mai daar ben ik vanaf 20 juli 7 dagen

Enne.. je raakt zeker weten verslaafd

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:36

Koh chang zijn wij ook geweest. 10 dagen lang relaxen in het koh chang resort. boek dan eens zo'n 5 eilandensnorkeltrip met een kleine groep. Je stopt bij 5 eilandjes en daar krijg je de kans om de mooiste koraalriffen van thailand te bewonderen. Er gaat ook een grote boot, maar die ziet veel minder dan zo'n kleintje (+/- 20 man). Op koh wai staat maar 1 resort en een paar hutjes op het strand. Er staat op het strand een bord met de tekst : to the other side of the island. Geweldig!

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 17:29

Wat klinkt dat allemaal super!
Ik heb er steeds meer zin in!
Leuk om al wat foto's van jullie te zien

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:31

Mijn beste vriendin is in Thailand geboren. En we moesten een werkstuk maken over Thailand. Na alles wat ik erover gelezen heb, en op foto's heb gezien; het lijkt me geweldig!