3 maanden naar de VS, wat vooral niet vergeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

biep

3 maanden naar de VS, wat vooral niet vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 09:28

Ik ga voor 3 maanden naar de VS, helpen op een stal.

Lijkt me ontzettend gaaf, heb er ook ontzettend zin in, maar ik vertrek al over 2 weken, dus de zenuwen zitten er al goed in!

Ik ben nog nooit in de VS geweest, dus geen idee wat ik allemaal mee moet nemen!
Waar moet ik aan denken en wat moet ik vooral niet vergeten?

heb zelf al een klein lijstje:
*paspoort aanvragen ipv IDkaart
*IBGroep
*rijkleding/vrijetijdskleding
*vitaminepillen
*

help, ben zo 'excited' dat ik zelf niet meer helemaal helder kan denken

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:38

Heb je al een Visum ??
Dat is wel nodig geloof ik.
Vriendin gaat ook naar de VS, en die had het over een visum.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:43

paspoort moet je NU doen, anders heb je de kans dat hij er pas is als jij al in het vliegtuig zit, bij wijze van spreke. mijn id duurde ook zeker een week.

weet niet of jij last heb van hoogteverschil, maar je hebt van die earplugs voor in het vliegtuig, kunnen handig zijn voor de druk van het vliegtuig tijdens stijgen en dalen.

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:48

Kilian schreef:
Heb je al een Visum ??

het visum moet je invullen in het vliegtuig, zodra je in de vs aankomt moet je dit inleveren. (meestal waar de langste rij is daar moet je dat doen.... )
Ben er nu 2x geweest (mijn zus woont er) maar voor de rest ben je geloof ik niets vergeten.
Het enigste wat je daar niet mag vergeten is .... shoppen.... heel veel merken zijn daar spotgoedkoop...

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:00

Oh die vriendin waar ik het over had, die heeft een visum op moeten halen bij de Amerikaanse ambassade in Amsterdam.
Misschien omdat ze daar naar school gaat is dat anders :S...

Rochiril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:10

visum ligt eraan hoe lang je blijft, je kan 90 dagen op een toeristenvisum. Maar omdat je gaat werken, zou ik het toch even nakijken, volgens mij moet je dan wel weer een visum hebben, zodat je een social security nummer krijgt. Waar ga je heen in de VS? welke staat?

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 10:11

Kilian schreef:
Heb je al een Visum ??

oke dankje, zulke dingen bedoelde ik

Ik zal eens even een belletje plegen hoe dat nou zit.

Je hoeft geen inentingen he voor de VS?

Ellebel

Re: 3 maanden naar de VS, wat vooral niet vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:15

Als je minder dan 3 maanden blijft hoef je geen visum aan te vragen, Het kan dan wel zijn dat ze bij de douane nog vragen gaan stellen over waar je heen gaat, wat je gaat doen, hoe je dat denkt te bekostigen etc. Als je geen werkvisum hebt zou ik dus niet gaan uitleggen dat je ergens gaat werken. Zorg dat je genoeg geld op je rekening hebt, eventueel wat extra lenen van je ouders wat je later weer terug stort. Ik heb ook een creditkaart mee genomen en was daar achteraf heel blij om omdat ik onverwachts een ander ticket moest regelen. Je rijbewijs zou ik ook meenemen als je dat hebt, heb ik veel plezier van gehad. Verder veel oude t-shirts, paardrijbroek, chaps (ik heb geen laarzen mee genomen), cap etc. Ook kleren om te stappen e.d., en zwemkleding. Mp3-speler oid voor muziekjes, fototoestel, toilettas met spullen etc. Maar het is niet alsof je in de rimboe terecht komt, als je iets vergeet kun je dat wel daar kopen. Mag ik vragen waar je heen gaat trouwens?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:18

Dat 3-maanden-zonder-visum is trouwens alleen voor toeristen, je mag dus officieel niet werken met dat visum. Als je een "echt" werkvisum wilt moet je heel erg snel worden met regelen, dat is namelijk erg moeilijk en je hebt er ook weer papieren van je werkgeven etc. voor nodig.

Wat betreft entingen: Ik heb toen wel gezorgd dat mn tetanus-entingen up to date waren.

Spruit_Elf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:18

Vitaminepillen?

daar heb je winkels VOL met pillen en toestanden, dingen die wij in ned helemaal niet gebruiken
ik zou ze daar gewoon kopen!

Leuk dat je gaat hoor! ben gek op th USA
ben er veel geweest!

geniet ervan!!!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:20

Ik heb je topic even verlaatst naar BI

Inderdaad, als ze je vragen wat je gaat doen, zeg dan maar dat je gaat rondtrekken ofzo, maar wek vooral niet de suggestie dat je iets gaat doen wat zij liever niet hebben.

Verder natuurlijk heel veel plezier

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:40

Nou dat werkvisum kan je nou op je buik schrijven dat heeft mij maanden gekost om die te regelen.

En zonder creditkaart kan je bijna niet leven daar. Ook kost het veeeeel geld om geld uit de muur te trekken met je wereldpas als je die al hebt!!

Verder pindakaas en hagelslag en die dingen
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 15-05-06 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

biep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 10:41

Ellebel schreef:
Als je minder dan 3 maanden blijft hoef je geen visum aan te vragen, Het kan dan wel zijn dat ze bij de douane nog vragen gaan stellen over waar je heen gaat, wat je gaat doen, hoe je dat denkt te bekostigen etc. Als je geen werkvisum hebt zou ik dus niet gaan uitleggen dat je ergens gaat werken. Zorg dat je genoeg geld op je rekening hebt, eventueel wat extra lenen van je ouders wat je later weer terug stort. Ik heb ook een creditkaart mee genomen en was daar achteraf heel blij om omdat ik onverwachts een ander ticket moest regelen. Je rijbewijs zou ik ook meenemen als je dat hebt, heb ik veel plezier van gehad. Verder veel oude t-shirts, paardrijbroek, chaps (ik heb geen laarzen mee genomen), cap etc. Ook kleren om te stappen e.d., en zwemkleding. Mp3-speler oid voor muziekjes, fototoestel, toilettas met spullen etc. Maar het is niet alsof je in de rimboe terecht komt, als je iets vergeet kun je dat wel daar kopen. Mag ik vragen waar je heen gaat trouwens?

bedankt voor de tips!!

Ik ga de familie Cox helpen met hun friese hengsten.
het is de bedoeling dat ik de stallen doe, paarden verzorg, ze train en mee ga naar de shows die ze deze zomer hebben.

Zal dus hard werken worden, maar het lijkt me een hele gave ervaring

Rochiril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:48

Denk je er wel even aan dat als je op een toeristen visum gaat werken, je dan wel eens niet verzekerd kan zijn? ik vroeg een visum aan om stage te lopen en moest meteen ook een verzekering afsluiten daarbij (een amerikaanse). Ik denk dat dat moeilijk wordt op een toeristenvisum.... en bij ongelukken op de werkvloer, tja....

dat zou ik wel even goed navragen hoe het zit met verzekeringen.

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:51

Dan is ze gewoon vet de sjaak als ze ongelukken gaat maken/krijgt!!! Dan mag je mooi buiten blijven creeperen in Amerika! In NL zijn ze verplicht je te helpen daar niet.

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:17

Goddess schreef:
Denk je er wel even aan dat als je op een toeristen visum gaat werken, je dan wel eens niet verzekerd kan zijn? ik vroeg een visum aan om stage te lopen en moest meteen ook een verzekering afsluiten daarbij (een amerikaanse). Ik denk dat dat moeilijk wordt op een toeristenvisum.... en bij ongelukken op de werkvloer, tja....

dat zou ik wel even goed navragen hoe het zit met verzekeringen.

dankje (zulke dingen wilde ik dus weten).

Zal eens bellen inderdaad!

Rochiril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:18

Citaat:
Dan mag je mooi buiten blijven creeperen in Amerika! In NL zijn ze verplicht je te helpen daar niet

vooraf betalen, anders blijf je maar op de stoep liggen..... daarbij is medische behandeling, geneesmiddelen, etc. niet goedkoop in de VS, en bijna niet te betalen zonder verzekering. Dus ik zou je met klem aanraden om hier wel even goed naar te kijken. Ook andere schade (aan derden bijv.) is een beetje link, de VS is nu eenmaal het land van de schadeclaims die in de miljoenen kunnen lopen, voor de meest banale dingen.

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:43

Heb net een mailtje gestuurd naar een visum bemidelaar over hoe en wat.

Goddes hoe heb jij dat gedaan met je mobiele telefoon?

Rochiril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:47

Ik had een tri-band telefoon die ik mee heb genomen (moet dus wel een tri-band zijn), die sim-lock vrij was en ter plaatse bij een t-mobile winkel een sim-kaart gekocht (prepay). Zat helaas zo ver in the middle of nowhere, dat ik vaak geen bereik had.
Het abonnement wat ik nog in ned had lopen heb ik over gedaan aan mijn moeder.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:51

stuur eens een PB naar laura, die heeft een halfjaar gewerkt in de VS. misschien heeft zij nog wat handige tips

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:52

Goddess schreef:
Ik had een tri-band telefoon die ik mee heb genomen (moet dus wel een tri-band zijn), die sim-lock vrij was en ter plaatse bij een t-mobile winkel een sim-kaart gekocht (prepay). Zat helaas zo ver in the middle of nowhere, dat ik vaak geen bereik had.
Het abonnement wat ik nog in ned had lopen heb ik over gedaan aan mijn moeder.

Oke slim!

ik heb ook een sim lock vrije telefoon, dus dit is een mooie oplossing !

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:55

Lissy wij hebben er ook gezeten in die tijd: Goddess in en ik....

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:26

Zorg alsjeblieft voor een goede verzekering en zoek ook uit welke verzekering je moet hebben.
Niet iedere reisverzekering dekt zo'n lange periode en bovendien durf ik ook niet te zeggen of je daarmee mag werken.
Denk vooral aan de aansprakelijkheid, claims in de V.S. kunnen al gauw gigantisch oplopen.

Heb je al een internationaal rijbewijs geregeld ? Ook iets of aan te denken (of heb je nog geen rijbewijs).

Rochiril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:30

bij verblijf van minder dan 3 maanden heb je genoeg aan je nederlandse rijbewijs meen ik. Alleen bij langer verblijf heb je een internationaal rijbewijs nodig, wat overigens geen donder voorstelt. Even naar de ANWB met je rijbewijs en 25 euro lichter en 5 minuten later ben je dan weer opgelicht.... of uh een int. rijbewijs rijker

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:40

Ik heb al mijn vakanties naar de V.S. nog een internationaal rijbewijs bij me gehad omdat dit geadviseerd wordt. Ik weet dus hoe het werkt, maar het is wel iets om aan te denken en dat vroeg TS