Wat nodig voor wintersport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Wat nodig voor wintersport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 15:57

Hallo,

Ik ga over 2 weekjes voor het eerst op wintersport en be eens aan het bekijken wat ik echt nodig heb. Heb al een skipak en ski's etc huren we daar. Zat eens op internet te kijken en zag daar van alles over skipully's..zijn die echt nodig? En hoe zit het met bril? Gewoon zonnebril of is zo'n skibril echt een must?

En verder nog tips?

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:03

Zonnebril is prima zolang geen rare dingen doen (off-piste en springen ed).
Hoewel als het veel sneeuwt is zo'n skibril wel handig, maar ik doe het eigenlijk al jaren met een zonnebril (staat veel leuker ).
Een skipully is niet echt nodig vind ik, over twee weekje is het toch al niet meer echt heel koud. Gewoon voldoende kleding meenemen.
Verder niet vergeten zonnenbrand mee te nemen.
Veel plezier!

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:07

Een zonnebril zou ik altijd meenemen en een ski-bril kan je ook nog ter plekke kopen. Heb je opzich niet echt nodig, maar is wel erg fijn als het sneeuwt, omdat die mooi dicht rond je ogen sluit.
Dunnen fleece-truitjes vind ik altijd wel prettig; ze zijn warm genoeg als er buiten een zonnetje schijnt, maar als het erg koud is, kan je er ook nog goed een dunne wollen trui over aantrekken.
Het ligt een beetje aan hoe het weer is waar je naar toe gaat, maar ik ga echt niet skien zonder een lange (thermo)onderbroek, terwijl mijn man ook bij -10 zonder zo´n ding onder z´n ski-broek skiet .
Een paar stevige stappers zijn ook fijn om mee te hebben (of moonboots als je die leuk vindt). Als er nog veel sneeuw ligt waar je naar toe gaat, krijg je tenminste niet snel koude voeten.