De 2e dag zijn we via het strand naar de oude medina (ommuurde binnenstad) gelopen. Er lagen heel veel gekleurde vissersboorjes op het strand en in de zee. Dat zag er gezellig uit.
Hier zit Geert op de muur van het fort dat we bezichtigd hebben. Je had een mooi uitzicht over de zee en de witte huisjes die om het fort stonden.
De zonsondergang van die dag.
We wilden natuurlijk wel wat van het land zien en dus zijn we meegegaan met een 2 daagse bussafari. Man wat was dat mooi zeg. Dan zie je pas wat voor veelzijdig land Tunesie is. We hebben groene heuvelachtige gebieden gezien maar ook kale vlaktes,rotswoestijnen, zandwoestijnen, gebieden met rijen olijfbomen en cactussen. Heel bijzonder. Het is ook net of je een beetje terug gaat in de tijd. Zo zie je ezelkarretjes, schapenherders, mensen die ganzen en kalkoenen aan de kant van de weg verkopen e.d. Die tocht door de binnenlanden heeft een boel indruk gemaakt op ons.
We moesten de 1e dag al om kwart voor 7 klaar staan voor vertrek. En dit was de bus waar we mee reden.
Tijdens 1 van de vele stops gingen we langs bij een familie die in een holwoning woont. Dat kun je je bijna niet voorstellen, maar is eigenlijk heel praktisch, in de zomer lekker koel en in de winter lekker warm. Het is aan de ene kant heel erg primitief allemaal en aan de andere kant gaan ze ook mee met alle veranderingen en staat er gewoon een tv. Dat is wel apart om te zien...
De holwoning bestond uit een aantal ruimtes en hier sliepen de mensen dan.
Toen kwam 1 van de leukste momenten: we gingen een dromedarisrit van een uur in de Sahara maken. Hier zie je Geert en mij. We hadden ervoor gekozen om in de bijbehorende kleding te gaan. Als je iets doet dan doe je het goed...
Mijn dromedaris, wat een lief koppie heeft zo'n beest eigenlijk.
Na een overnachting vlakbij de Sahara zijn we de volgende ochtend vroeg opgestaan om een groot droogstaand zoutmeer te bekijken.
Het Chott el Jerid.
Van het kale, bergachtige, zanderige zuiden gingen we weer naar de meer kleurrijke gebieden. Met paard en wagen hebben we een aangeplante oase bezocht. Hier groeiden o.a. dadelpalmen, madarijnenbomen, granaatappelbomen, bananenplanten, perzikstruiken en nog veeel meer. Geweldig wat een oerwoud was dat zeg!
Deze meneer demonstreerde hoe hij op zijn blote voeten in no time in een dadelpalm kon klimmen. Dat doen ze in het voorjaar om uit de mannelijke dadelpalm de zaden te halen en in de vrouwelijke palm weer op te hangen. Zo krijgen ze een betere oogst.
Geert in het oerwoud van groen.
De bananenplant, hier kon je mooi zien dat bananen inderdaad krom zijn omdat ze naar de zon toe groeien...
Toen we terugreden uit de oase kwamen we deze meneer met zijn ezeltje tegen.
Nog even knuffelen met het veel te magere paardje... Gelukkig zagen de dieren er over het algemeen erg goed verzorgd uit. daar was ik blij om!!!!
Tijdens de safari hebben we nog veel meer bekeken maar als ik alle foto's erbij doe wordt het veel teveel...
Dit ben ik met 1 van de vele katjes die bij het hotel liepen.
MOOIIIIIIIII
De Romeinse opgravingen bij Carthago.
En als afsluiter 2 foto's van een heel lief schilderachtig dorpje dat aan de baai van Tunis lag.
Misschien kan ik het niet laten en plaats ik verderop in dit topic af en toe gewoon nog een foto. We hebben er zoveel...