Jaahaaa, de foto's van een geweldig Tunesie!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puk25

Jaahaaa, de foto's van een geweldig Tunesie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:20

Mijn vriend en ik zijn van 15 t/m 22 oktober naar Tunesie geweest en wat hebben we daar een geweldige week gehad!!! We zaten in de badplaats Hammamet en hebben de hele week zo'n 27 graden en veel zon gehad. Kijk en geniet mee....

De 2e dag zijn we via het strand naar de oude medina (ommuurde binnenstad) gelopen. Er lagen heel veel gekleurde vissersboorjes op het strand en in de zee. Dat zag er gezellig uit.

Afbeelding

Hier zit Geert op de muur van het fort dat we bezichtigd hebben. Je had een mooi uitzicht over de zee en de witte huisjes die om het fort stonden.

Afbeelding

De zonsondergang van die dag.

Afbeelding

Afbeelding

We wilden natuurlijk wel wat van het land zien en dus zijn we meegegaan met een 2 daagse bussafari. Man wat was dat mooi zeg. Dan zie je pas wat voor veelzijdig land Tunesie is. We hebben groene heuvelachtige gebieden gezien maar ook kale vlaktes,rotswoestijnen, zandwoestijnen, gebieden met rijen olijfbomen en cactussen. Heel bijzonder. Het is ook net of je een beetje terug gaat in de tijd. Zo zie je ezelkarretjes, schapenherders, mensen die ganzen en kalkoenen aan de kant van de weg verkopen e.d. Die tocht door de binnenlanden heeft een boel indruk gemaakt op ons.
We moesten de 1e dag al om kwart voor 7 klaar staan voor vertrek. En dit was de bus waar we mee reden.

Afbeelding

Tijdens 1 van de vele stops gingen we langs bij een familie die in een holwoning woont. Dat kun je je bijna niet voorstellen, maar is eigenlijk heel praktisch, in de zomer lekker koel en in de winter lekker warm. Het is aan de ene kant heel erg primitief allemaal en aan de andere kant gaan ze ook mee met alle veranderingen en staat er gewoon een tv. Dat is wel apart om te zien...

Afbeelding

Afbeelding

De holwoning bestond uit een aantal ruimtes en hier sliepen de mensen dan.

Afbeelding

Toen kwam 1 van de leukste momenten: we gingen een dromedarisrit van een uur in de Sahara maken. Hier zie je Geert en mij. We hadden ervoor gekozen om in de bijbehorende kleding te gaan. Als je iets doet dan doe je het goed...

Afbeelding

Mijn dromedaris, wat een lief koppie heeft zo'n beest eigenlijk.

Afbeelding

Na een overnachting vlakbij de Sahara zijn we de volgende ochtend vroeg opgestaan om een groot droogstaand zoutmeer te bekijken.
Het Chott el Jerid.

Afbeelding

Van het kale, bergachtige, zanderige zuiden gingen we weer naar de meer kleurrijke gebieden. Met paard en wagen hebben we een aangeplante oase bezocht. Hier groeiden o.a. dadelpalmen, madarijnenbomen, granaatappelbomen, bananenplanten, perzikstruiken en nog veeel meer. Geweldig wat een oerwoud was dat zeg!

Afbeelding

Afbeelding

Deze meneer demonstreerde hoe hij op zijn blote voeten in no time in een dadelpalm kon klimmen. Dat doen ze in het voorjaar om uit de mannelijke dadelpalm de zaden te halen en in de vrouwelijke palm weer op te hangen. Zo krijgen ze een betere oogst.

Afbeelding

Geert in het oerwoud van groen.

Afbeelding

De bananenplant, hier kon je mooi zien dat bananen inderdaad krom zijn omdat ze naar de zon toe groeien...

Afbeelding

Toen we terugreden uit de oase kwamen we deze meneer met zijn ezeltje tegen.

Afbeelding

Nog even knuffelen met het veel te magere paardje... Gelukkig zagen de dieren er over het algemeen erg goed verzorgd uit. daar was ik blij om!!!!

Afbeelding

Tijdens de safari hebben we nog veel meer bekeken maar als ik alle foto's erbij doe wordt het veel teveel...

Dit ben ik met 1 van de vele katjes die bij het hotel liepen.

Afbeelding

MOOIIIIIIIII

Afbeelding

De Romeinse opgravingen bij Carthago.

Afbeelding

En als afsluiter 2 foto's van een heel lief schilderachtig dorpje dat aan de baai van Tunis lag.

Afbeelding

Afbeelding

Misschien kan ik het niet laten en plaats ik verderop in dit topic af en toe gewoon nog een foto. We hebben er zoveel...

Puk25

Re: Jaahaaa, de foto's van een geweldig Tunesie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 11:59

Zooo, hier gelijk nog maar een paar:

Een mooi poortje met aan de ene kant uitzicht over de zee en de andere kant een trap die naar de straatjes in de oude binnenstad leidde..

Afbeelding

Lekker met de beentjes in de zee, we hebben niet gezwommen omdat de zee op de dagen dat we bij het strand waren heel erg wild was.

Afbeelding

"s avonds op het strand. Wat later door onze reisleidster werd afgeraden. Tunesie is geen criminieel land maar er zijn natuurlijk wel zakkenrollers hier en daar. Deze bevinden zich met name 's avonds op het strand.

Afbeelding

El Djem, een amfitheater. Het is de op 2 na grootste van de wereld en hier werden vroeger "spelen"gehouden. Oftewel elkaar gewoon zo gruwelijk mogelijk doodmaken. Bah bah, het is maar wat je leuk vindt...

Afbeelding

Hah dit vind ik gewoon een leuke foto. Dit was tijdens de stop van de dromedarisrit in de Sahara.

Afbeelding

Puk25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 15:52

En we gaan nog even door. Dit worden de laatste hoor haha.

We hebben natuurlijk ook een museum gezien...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De OLIJFBOOM. Je had er maar 55 000 000 van in Tunesie...

Afbeelding

Straatbeeld

Afbeelding

Op de markt

Afbeelding

Heerlijk he die tropische sfeer

Afbeelding

Afbeelding

Dit was hem weer........

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:38

Leuke foto's. We zijn begin september in Sousse geweest en we hebben ook de 2 daagse safari (maar dan met jeep) gedaan en we zijn zelf met de trein naar Carthago geweest. Komt allemaal erg bekend voor. Mooi land inderdaad.

Zo te zien was het bij jullie wat minder druk als bij ons. Begin september was het echt mega druk.

joortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:05

Prachtige fotos mooi daar egt prachtig

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:14

Woohw wat een súpermooie foto's zeg! Tunesië lijkt me echt zo'n geweldig mooi land
Volgensmij heb je het daar echt helemaal geweldig gehad!
Ben stiekem toch wel een beetje errug jaloers hoor

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:39

Wow, wat ziet dat er mooi uit!! Mar zat het niet wiebelig op zo'n dromedaris, of valt dat wel mee?
Je zal in ieder geval wel een supervakantie gehad hebben!

Puk25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 12:30

Boemel: Wat gaaf dat jij in september naar Sousse bent geweest. Heb je nog leuke foto's of verhalen van jouw vakantie?

Joortje: Het was er in het echt nog veel mooier als op de foto's...

Jessiejlove: Tunesie is inderdaad geweldig. Een echte aanrader om een keer te bezoeken. je zit binnen 3 uur vliegen in een compleet andere wereld en dat is super!

Ymneus: Dat dromedaris rijden is heel erg leuk. Het is wiebelig als hij gaat opstaan dus dan met je je even vasthouden. Verder zit het eigenlijk heel lekker, ze zijn breed en dat zit wel relaxed. Ik vond het een leuke ervaring en het is niet te vergelijken met paardrijden...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:59

Leuke foto's!!

Ik vertrek zaterdag voor een week naar Tunesië! Mijn schoonouders zijn 25 jaar getrouwd en we gaan met de familie van mijn vriendje....omdat ik de laatste weken hard heb moeten werken had ikgeen tijd om er iets over te lezen dus heb ik werkelijk geen idee wat ik daar aantref of wat voor land het is...jouw foto's geven in ieder geval een goeie indruk!

Puk25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 00:03

Hoi Marieke,
wat ontzettend gaaf dat je naar Tunesie gaat! Het is er in 1 woord super en je gaat er vast een heel leuke tijd krijgen. Als je toch even snel wat info wilt zoeken dan raad ik je deze site aan.http://pittie.web-log.nl/
Je kunt er de weersverwachting vinden maar ook tips en info over de verschillende plekken. Het is een heel leuke site om eens op te neuzen en in de vakantiestemming te komen. Ik zou zeggen HEEL VEEL PLEZIER en geniet lekker van je vakantie!!

Puk25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 21:39

Zijn er meer van jullie al eens in Tunesie geweest? Kom maar op met leuke foto's of verhalen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:43

HEEEEEL Herkenbaar . Wij zijn er in juni geweest. Zo te zien zelfde apartement, en zelfde excursies Wij hebben alleen jeepsafari gedaan ipv de bus . Verder hebben we nog een folkloreavond gedaan en zijn we nog gaan paardrijden. Mijn vriend kan niet rijden, maar dat was geen probleem. Huppa lekker rijden. Omdat ik wel kon rijden en een ander meisje ook mochten we van de groep af galopperen en dan weer terug. Dat terug ging in volle rengalop (en dat dus op een witte arabische hengst....zoooo gaaf).
Was echt een top vakantie!!!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:31

Wow zeg, wat een werk om al die foto's hier te plaatsen. Maar wel genieten zeg! Jullie hebben het daar volgens mij echt lekker gehad. Als ik zo zie kom ik gelijk in vakantiestemmig

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 01:53

Mooie foto's zeg!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 04:39

Wat een geweldige foto's! Nu heb ik nog een land om toe te voegen aan mijn vakantie verlanglijst(je).

Citaat:
We hadden ervoor gekozen om in de bijbehorende kleding te gaan.
Wel *ehm* een aparte kleur zo.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:08

Nou die kleding was ook niet erg overbodig hoor! Man, wat was het warm in de woestijn (gek he ). Maar je merkt echt hoe goed het beschermd.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:51

Leuke foto's.
Ik ben ook in Tunesie geweest een paar jaar geleden. Was ook super!

Puk25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 02:16

Hee, weer een boel leuke reacties. Ik kan Tunesie aan iedereen aanraden. Het is er echt geweldig!!!

Tyron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:02

Ik ben in 2002 voor het eerst 2 weken naar Tunesie geweest, naar Sousse en heb daar mijn grote liefde leren kennen. Ben er nu dus al erg veel geweest en in 2003 voor 3 maanden. In maart 2004 ben ik met hem getrouwd en hij woont nu al weer 1 1/2 jaar bij mij in Nederland.

Puk25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 23:36

Soo hee, dat is natuurlijk ook wel heel erg speciaal. Ik heb mijn vriend ook op vakantie leren kennen maar dan gewoon in Schoorl haha. Gaan jullie nog vaak naar Tunesie samen??

Puk25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 12:34

Zijn er meer mensen die aan hun vakantieliefde zijn blijven "plakken"??

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:59

Hellow, Wat een mooie foto,s wij (ik en mijn vriend) zaten rond dezelfde tijd in het zelfde resort. Op de foto's herken in namelijk jullie hotel la paix klopt dat? Wij hebben ook dezelfde jeepsafari gemaakt naar de Sahara enzo en naar EL Djem... Wij waren er alleen twee weken maar hebben het ook onwijs naar ons zin gehad...

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:43

Waaah wij zijn ook in Hammamet geweest!!!
Bij ons waren er ook zoveel katjes rond het hotel, en ook zulke paarden!! Lijkt echt veel op mijn foto's
Hoe heette jullie hotel?
Heette dat paard toevallig Sabrina?

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:58

Wij zaten iig in magic life Manar in Hammamat

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:16

Hey dit komt me allemaal wel heel bekend voor! Ben vorig jaar juli geweest en heb ook de 2 daagse excursie gedaan naar het zuiden en de excursie naar sidi-bou-said en carthago etc.
Ik vond het echt een top vakantie. Ik zal wel eens foto's op gaan zoeken. Die komen later!