Disneyland Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Disneyland Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 18:02

Dit weekend ga ik naar Disneyland Parijs.
Dit wordt voor mij de eerste keer. Wie kan mij vertellen welke attracties ik absoluut niet moet overslaan enzo?
En welke restaurantjes zijn betaaldbaar en welke kunnen we beter links laten liggen?
We gaan er zondag en maandag naartoe.
Alle tips, ervaringen etc. zijn welkom.

kwadraatje

Re: Disneyland Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:27

Ik heb er een aantal jaren geleden 3 dagen naar toe geweest.
En vond het daar best leuk enzo.
Ik denk dat alles er wel leuk is. Ik kan me er niet zo veel meer van herinneren,
en weet dus ook niet de namen van de attracties.
Ik weet wel een attractie waarin een liedje voorkomt met de zin it's a small world, maar hoe die heet , weet ik niet.
Misschien dat een andere bokker het weet?
Het is met allemaal poppetje en je zit dan in een bootje.

In ieder geval veel plezier en wel foto's maken he Haha!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:31

Space Mountain die mag je niet overslaan! Voor de rest kan ik me niet zo heel veel meer herrinneren van Disneyland ..

Veel plezier in ieder geval!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:52

De meeste attracties zijn gewoon leuk, 't is maar net waar je van houdt. De meeste restaurantjes zijn gewoon duur helaas. Ik vind de toegangsprijs ook enorm hoog, maar ja, de Efteling is ook al duur.

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:54

Uhm die ene achtbaan.. Het is een soort treintje dat door bergen rijdt Haha! Weet nog wel dat ik die heel leuk vondt

Sophie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:58

Jaa de Space Mountain is hip Vork

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:21

ik ben er een aantal jaar geleden heen geweest,erg leuk alleen denk ik niet dat je alles kunt uitproberen in 3 dagen,want het is erg groot.. wel errrug leuk.. ontbijten in het disneylandrestaurant is ook erg leuk!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:26

Wat geweldig voor je!!!!!! Het is daar super, echt!

Space en Big thunder zijn idd da bomb, maar ik ben eerlijk gezegd overal ingeweest. Temple of Peril vind ik minder omdat die achteruit gaat, maar Rock & Rollercoaster is wel weer erg goed.

It`s a small world is mierzoet, maar erg aanstekelijk & mooi. De Disney attracties Sneeuwwitje, Peter Pan en Pinoccio zijn voor de fans, maar eigenlijk voor iedereen leuk.

Star Tours vond ik de minste ride (simulatievlucht à la Star Wars).

Phanton Manor is super (spookhuis met leuk, achterliggend verhaal) en de oude Marc Twain raderboot past helemaal in het sfeertje.

Geniet iig van je tijd daar, je zult echt betoverd raken! Haha!

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:36

Ik ben er voor 5 jaar geleden geweest, sluit me bij Uums reactie aan.

Waar je zeker ook even moet kijken is bij het thema "Alice in Wonderland".

Destijds draaide er ook een 3-D film... echt maf... mensen en dieren die uit de film lijken te stappen... met speciale effecten voelde het aan alsof de muizen over je voeten liepen:)

Probeer ook een parade te zien, zeker de verlichte parade in de avond.

Veel plezier... gaat je zeker lukken !

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:56

Mee eens met het bovenstaande. De sfeer is ook super. Het eten is vrij duur, wat wij deden was middageten in Adventure-land, niet in een restaurantje maar gewoon buiten, er is daar een avonturen-eiland nagebootst met grotten en dergelijke, als het buiten warm is, is het daar lekker koel. De attracties vond ik eigenlijk allemaal de moeite waard (al is de ene wat leuker dan de andere) en die kun je in 2 dagen best aflopen. De shows vond ik minder, net als de optochten (met uitzondering van de Electrical Light Parade, maar.... als je die 1 keer hebt gezien kun je de tweede avond op die tijd makkelijk in de drukkere attracties, en de Big Thunder Mountain in de schemering was ook beslist erg gaaf!)
Oh ja, ik vond Pirates of the Caribbean erg leuk - die ligt een beetje in een uithoek en sla je dus makkelijk over.

Wat ik denk ik nog het mooiste vind van Disney is dat alles tot in de kleinste details dezelfde sfeer ademt. De prullenbakken en de lantaarns, het beton op de grond, de details als je in de rij staat, echt alles klopt gewoon.

Veel plezier! (Ik wil ook weer!)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:57

Achtbanen heb je overal, als je naar Disneyland gaat MOET je gewoon naar een show gaan. Haha!
Toen ik er was hadden ze Belle en het Beest, echt helemaal geweldig!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:00

Probeer eigen broodjes mee te nemen en een flesje water die je steeds kunt vullen in de wc Tong uitsteken .

De laatste keer dat ik daar was betaalde ik 4,50 euro voor 1 broodje!!! Boos!

Dat doe ik dus nooit meer.
Voortaan lekker in Parijs een hotel boeken , daar brood kopen en met de trein naar Disney Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:10

Oeh, aanstekelijk hoor. Nog even en ik boek ook. Ik heb alvast een paar leuke disneymuziekjes opgezet voor de sfeer Lachen
Belle en het Beest vond ik inderdaad een goeie show, en natuurlijk moet je er beslist 1 zien, maar meer dan dat vond ik zelf dus minder nodig.

Het voordeel van een Amerikaans park is dat ze overal waterkraantjes hebben. Top! Zouden ze hier ook moeten doen...

Ik weet nog (maar dat is 10 jaar geleden) dat het hotel niet eens ontzettend duur was, en dat het ontbijt (en vooral de prijs daarvan) een soort lotto was... geen touw aan vast te knopen hoeveel het ging kosten. De ene dag duur, de andere dag maar de helft. (Maar ja, ga maar eens in het Frans om uitleg vragen...)

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:17

Ik ben er geweest toen ik 10/11 ofzo was, een jaar of 12 geleden en toen waren er een heleboel attracties nog niet die er nu wel zijn. Ik was toen helemaal weg van It's a small world (keer of 9 in geweest in 3 dagen Haha! ) en Big thunder mountain, Pirates of the Caribbean en Phantom Manor waren ook leuk.
Qua prijzen is alles binnen het park erg duur.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 22:22

We hebben een appartement geboekt en we stouwen de auto vol met etenswaar en drinken, dus op zich hebben we de restaurantjes niet echt nodig, denk ik, behalve dan dat we zondagavond wel ook ergens wilden gaan eten. Maar dat kan ook buiten het park, hoeft er niet persé in.
Verder zijn andere leuke ervaringen natuurlijk nog steeds welkom!
Alvast bedankt voor deze leuke reacties.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:12

Ja de enige attractie die je niet mag overslaan is het mijn treintje in de soort van "bergen" die blijft gewoon leuk!
Verder zijn alle restaurantjes even duur dus maakt verder weinig uit waar je gaat eten Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:43

Woei, je moet ook naar het videoland gedeelte, en dan ZEKER in de "Rock'n rolorcoaster" (of hoe je het ook schrijft), want die is echt helemaal geweldig gaaf!!

En dan verder Space Moutain, Indiana Jones, Big Thunder Moutain... Eh... Eigenlijk moet je overal wel in *LOL*
Oh, en de Pirates of the Carribean natuurlijk Vingers aflikken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:52

Grappig, Big Thunder Mountain is ook mijn favoriet. Cool

Ik ben er twee keer geweest: in de zomer van 2003 met mijn verjaardag en in het voorjaar van 2004 toen mijn ouders 35 jaar getrouwd waren (voorlopig gaan we dan ook even een paar jaar niet Haha!).

Als je meer dagen gaat, dan zijn de Disney Studios ook aan te raden. Daar vond ik vooral de stuntshow erg gaaf.

En idd, als je het niet te gek wilt maken: hotel in Parijs of nog beter halverwege de stad en het park, en dan met de trein naar het park. Wij zaten de eerste keer in het Ibis-hotel, precies halverwege (functioneel en betaalbaar) en de tweede keer in Parijs zelf.

Oh ja, mijn favoriete restaurant daar zit in het Disney Village: The Rainforest Cafe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:59

Ik wist niet dat die ook in Disney zat. Ik ben wel eens in een ander Rainforest cafe geweest, en dat is inderdaad ontzettend leuk.
Een foto die daar vandaan komt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:09

ik ben een maand geleden nog naar Disney land geweest.. dit was voor mij ook de eerste keer.. het jammere was dat wij maar 1 dag gingen. Het werd namelijk betaald door het werk, want we hadden een prijzengeld gewonnen met 1 of andere winkelwedstrijd..dus ik mocht niet klagen.. Ik ben dus ook niet overal ingeweest en heb ook niet alles gezien.. Maar ben wel 3x in de space mountain geweest en die vond ik echt geweldig Haha!

De sfeer was daar ook helemaal toppie.. [Heb zelfs nog een deel van de parade gezien.. dat is ook een aanrader om even naar de parade te kijken.. de sfeer erom heen is zo gaaf

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:29

Wij zijn een jaar of 3 geleden geweest, was erg leuk.
Een tip: als het erg druk is, haal dan van die "fast tickets' voor de attracties, dan hoef je niet zo lang in de rij te staan, niet iedereen heeft dat door. Die tickets kan je in het hele park halen. Daar staat dan op hoe laat je weer bij die ene attractie moet zijn, heb je in de tussen tijd, nog wat tijd over om andere dingen te doen.
Veel plezier.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 11:34

Kobus17 schreef:
Wij zijn een jaar of 3 geleden geweest, was erg leuk.
Een tip: als het erg druk is, haal dan van die "fast tickets' voor de attracties, dan hoef je niet zo lang in de rij te staan, niet iedereen heeft dat door. Die tickets kan je in het hele park halen. Daar staat dan op hoe laat je weer bij die ene attractie moet zijn, heb je in de tussen tijd, nog wat tijd over om andere dingen te doen.
Veel plezier.

Dit had ik inderdaad al in de folder gelezen die we binnen hadden gekregen. Wel bedankt voor de tip!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:29

Marije_jiplover schreef:
Dit had ik inderdaad al in de folder gelezen die we binnen hadden gekregen. Wel bedankt voor de tip!

Wij waren met een hele grote groep en dan krijg je natuurlijk daar weer kleinere groepen van.. En wij kwamen een groepje tegen en die hadden een fast pas voor een attracties waar 55 min wachttijd voor stond.. En wij hadden geen fast pas maar zijn wel in de rij gaan staan.. binnen 10 min waren we in de attractie geweest.. dus het helpt niet altijd zo´n fast pas..

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:37

Heel veel plezier Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 17:49

xSemmiex schreef:
Heel veel plezier Haha!

Dank je wel!