Rhodos, Cyprus, Malta: graag jullie ervaring ermee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_82

Rhodos, Cyprus, Malta: graag jullie ervaring ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 00:19

Mijn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen en we hebben al een paar keer nagedacht waar de huwelijksreis naartoe zou gaan.

We zijn tot het besluit gekomen dat het waarschijnlijk een van de 3 in de titel gaat worden.
Ik zou graag jullie ervaringen weten over deze 3 bestemmingen (zowel negatieve als positieve).

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:31

Ik ben met mijn ouders een aantal jaar geleden op Malta geweest. Eén ding is zeker, je moet van de hitte houden. Het was dagelijks 34 graden in de schaduw. We hebben een aantal leuke dingen gedaan zoals een jeepsafari en een dag varen op een zeilschip op de middellandse zee. Verder is er veel cultuur en geschiedenis. Persoonlijk vond ik het vreselijk. Veel te warm, alleen maar stenen, nergens groen. Maar ja, ik ben dan ook meer een Scandinavisch typje. De mensen waren wel heel aardig en je kon erg lekker eten. Een voordeel van Malta vond ik dat de eerste taal op het eiland Engels is en dat je je dus altijd verstaanbaar kan maken. Paardrijden heb ik er niet gedaan. De enige paarden die ik zag waren vrij mager etc, dus niet iets wat ik wilde sponsoren.
Heel veel succes met het uitzoeken van een mooie plek voor je huwelijksreis en natuurlijk ook veel plezier daar zelf.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:28

Rhodos is echt heel gezellig, wij zaten in het plaatsje trianda.
Sfeer, gezelligheid, vriendelijkheid en zelfs de tandarts is daar goed Haha!
Wij hebben het echt naar ons zin gehad daarzo, er is veel te doen om je zelf te vermaken je kan op eigen houtje gaan of georganiseerd.
Succes met je keuze.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:10

Nou, alleen Cyprus ontbreekt nu en die ga ik aanvullen Haha!
Ik ben daar alweer een jaar of 6 geleden geweest (ik was toen 12). Ik vond het eiland ontzettend mooi en er was ook veel te zien (o.a de plekken waar Aphrodite gezien is, de griekse godin van de liefde, veel natuur etc). Wij zaten op Paphos en ik kan me herinneren dat we daar niet lekker s'avonds zijn gaan eten ofzo. Vaak in het hotel, waar 5 restaurants waren, dus het was niet zo erg. Het was best toeristisch, we waren eigenlijk altijd op pad met de auto of lagen heerlijk aan het strand bij het hotel. Het is voor mij best weer een tijdje geleden, dus er kan veel veranderd zijn. Ik denk dat je meer hebt aan een recentere ervaring. Ik weet wel dat de mensen onzettend vriendelijk waren! Wij zijn in de maand oktober geweest en toen was het rond de 26 graden. Veel plezier!

MiGzi_MiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:34

Vanes schreef:
Rhodos is echt heel gezellig, wij zaten in het plaatsje trianda.
Sfeer, gezelligheid, vriendelijkheid en zelfs de tandarts is daar goed Haha!
Wij hebben het echt naar ons zin gehad daarzo, er is veel te doen om je zelf te vermaken je kan op eigen houtje gaan of georganiseerd.
Succes met je keuze.

Ik zat in Ixia, vlakbij Rhodos Stad in Rhodos Palace Hotel! *LOL*.. *erg bekend op Rhodos*.. Lachen Ben er 2 jaar achter elkaar heen geweest, en het is er altijd heel warm, alleen vond ik dat 's avonds het wel erg snel afkoelde steeds! Maar we zaten dan ook echt aan het strand! Lachen Voor de rest, leuke restaurantjes, cafeetjes, en het oude en nieuwe centrum is ook gewoon erg leuk! *LOL* Vriendelijke mensen enz enz.. Lachen

Heb zelf alleen daar geen paarden gezien, wel van die kleine zielige ezeltjes die mensen moesten dragen!

Maar dit is echt één van mn favoriete vakanties!!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:09

\Ik ben 2 x in Cyprus geweest

1x naar Aya Nappa
1x naar Paphos

Als ik nog een keer zou gaan zou ik zeker naar Aya Nappa gaan, want daar was het gewoon veel leuker.....meer barretjes, restaurantjes, veel mooier strand.

Succes met het maken van je keuze!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:35

Malta, erg leuk, goed weer alles is eigenlijk wel leuk, leuke winkeltjes, heel gezellig. Echt iets om aan te raden!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:30

Rhodos vond ik niet leuk, wij zaten ook in Ixia. Wat een lelijk strand hebben ze daar zeg.

Geef mij Kos maar dat vond ik stukken leuker!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:38

Ik ben een aantal jaar geleden twee weken op Malta geweest. Wij zaten daar toen precies in een hittegolf. Het was snikheet.
Wel een eiland met een rijke cultuur, niet zo groen, veel rotsen en rotsstranden. Het stukje tussen Malta en Gozo is prachtig mooi, verschrikkelijk adembenemend (blue lagoon-idee, sommige shoots uit de film zijn daar ook genomen)...

Verder ben ik ook op Rhodos geweest en dat was voor mij persoonlijk de mooiste vakantie en het mooiste eiland waar ik ooit geweest was (ben o.a. ook op Kreta en Isla Margarita (=Zuid Amerika-Venezuela) geweest).

Ik zat toevallig ook in Rhodos Palace en buiten de vele kakkerlakken vond ik het daar gewéldig. Heel mooi hotel (+ appartementen, daar zaten wij in 6-hoog).
Het eiland Rhodos ontdekt met een gehuurde auto en jeepsafari gedaan etc. Ik vond het geweldig daar. Veel te zien en te doen en je maakt er rustig 2 weken vol en dat je elke dag wel wat te doen hebt....

Als ik het erg grof moet vergelijken vond ik Malta wat 'bekakt' en Rhodos gewoon een heerlijk relaxt eiland.

Oh ja, op Rhodos (Ixia) kun je beter stappen dan op Malta!

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:45

Ik ben al naar Rhodos en Cyprus geweest,

vond rhodos niet echt iets speciaal qua eiland, er zijn er veel mooiere! er is niet veel te beleven, het onderwaterleven is ook niet echt vet.. dus als je iets avontuurlijk zoekt, denk niet dat je het daar zal vinden

cyprus vond ik wel leuker, een mooi eiland, je kon er ook veel uitstappen doen.. nuja

ik raad je ns aan om Corfu ns te bekijken, het is er heel groen, mooi eiland, leuke mensen en valt nog binnen een behoorlijke prijsklasse

alvast veel plezier!

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 00:24

Ik heb al van veel mensen gehoord dat ze Rhodos het mooiste vonden.
We zijn er tot nu toe nog niet echt uit, gaan over enkele weken het reisagentschap eens binnenspringen om daar info te halen.

Corfu is misschien ook wel te overwegen. Daar hadden we nog niet aan gedacht.

Alvast bedankt voor de ervaringen hierboven !!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:07

Ben ook op Rhodos geweets plaats Trianda Haha! Winkels zijn om de hoek Cool We zaten in hotel Sun Beach 2 Het eten was goed daar, het trand is aan de overkant wel even een klein stukje lopen laten we het op ongeveer 100 m houden. Het is wel kiezelstrand maar je heb er ligstoelen en parasolen. En je kan daar ook windsurfen, leuke excusrie's vlindervallei is mooi en je loopt daar lekker koel onder de bomen. Excursie's beginnen wel vroeg vanwege de warmte.
In het hotel heb je verschillende thema avonden, ook voor de kinderen

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:52

Citaat:
alleen vond ik dat 's avonds het wel erg snel afkoelde steeds!

ja dit vond ik ook! wij waren aan het einde van het hoogseizoen en hadden ons daar dus erg op verkeken! Bloos

ik vond rhodos niet zo geweldig (zit er ook een plaats die ze rhodos noemen op dat eiland?? daar zat ik volgens mij, anders weet ik het niet meer!) Verward
het strand is echt helemaal niks (wil je dat je voeten nog een beetje heel blijven moet je van die strandschoentjes aan) en ook het uitgaan vond ik toen erg tegenvallen, de nederlandse kroegjes waren bijna helemaal leeg en verder vond ik er niet echt een gezellige sfeer hangen..
wat ik wel erg mooi vond was de oude binnenstad, daar heb ik heel wat uurtjes doorgebracht... vooral 's avonds prachtig!!!

verder hebben we om de dag een excursie gedaan (mijn oma was mee en die is nogal erg ondernemend Schijnheilig ) dat was wel leuk tijdsverdrijf maar niet heel erg bijzonder...

mocht je kiezen voor rhodos, wij zijn naar zo'n vlindetuin geweest dit was wel erg mooi en ook de griekse avond was voor herhaling vatbaar.

ik vond het over het algemeen bekeken niet een leuke vakantieplaats... wel wat kleine leuke dingetjes maar bijzonder??? neuh niet echt

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 10:28

In Portugal waar wij 3 jaar geleden geweest zijn, koelde het 's avonds ook enorm snel af, daar liepen wij toen met een trui aan en sommige dagen met lange broek...

We zijn er nog altijd niet uit wat we willen doen, hopelijk kunnen we snel iets vinden dat ons leuk lijkt als we de boeken hebben van het reisagentschap...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:51

Ken malta en cyrpus niet, maar ben wel op rhodos geweest, in trianta. Rhodos stad is vreselijk mooi !!!!!!!!!!!! De oude stad is zo leuk, echt een aanrader !

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:52

Nikitah86 schreef:
het strand is echt helemaal niks (wil je dat je voeten nog een beetje heel blijven moet je van die strandschoentjes aan)

Op elk grieks eiland heb je een kiezelstrand kust en een zandstrand kust. Meestal liggen de toeristenplaatsen aan de kiezelkant.
MAAR.....wij huurden een scooter voor die twee weken en gingen gewoon naar het strand aan de andere kant van het eiland (glyfada is mooi groot zandstrand)
Zo hebben we dat ook op corfu gedaan

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:49

weet je wat ook leuk is op Rhodos naar Rhodos stad zelf gaan daar kan je mooi aan de haven zitten Haha! ga je met de bus heen kost een kaartje 1,65 enkeltje moet je nemen.

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 21:28

Ik denk dat we waarschijnlijk Rhodos gaan nemen. We hebben daar al de meeste goede ervaringen over gehoord en dat was eigenlijk ook de 1e bestemming die we in gedachten hadden. De rest kwam later maar Rhodos bleef toch altijd het meest aanspreken.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:29

wanneer ga je heen?

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:20

ik ben een jaar geleden naar rhodos geweest, was echt de leukste vakantie die ik ooit heb gehad..
de mensen waren ook heel vriendelijk

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 00:36

We vertrekken normaal 18 mei, dat is tot nu toe de planning, kan nog een beetje wijzigen.
We trouwen 14mei en de woensdag erna, na een paar dagen bekomen van het feest enz, op huwelijksreis...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:04

igorlover schreef:
ik ben een jaar geleden naar rhodos geweest, was echt de leukste vakantie die ik ooit heb gehad..
de mensen waren ook heel vriendelijk

Ja dat vond ik ook erg sociaal daar en grappig zijn ze ook wel

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:24

ik ben een paar jaar geleden naar malta geweest Lachen was geweldig!
lekker weer, aardige mensen, enz, enz Lachen

MiGzi_MiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:09

Zoals ik al eerder in dit Topic gezegd hebt, vind ik Rhodos dus echt wel een goede keus!! *LOL* En je hoeft niet per se steeds met de bus te gaan hoor, Wij namen gewoon altijd een Taxi! .. Was 3 tot 5 euro!!

En wij zijn ook naar de Vlindervallei geweest, maar om eerlijk te zijn had ik daar wel meer van verwacht!! Lips are sealed.. Jeep Safari, Boottochten naar Turkije, en allemaal andere excursies zijn wel echt leuk!! Pling

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:03

idd taxi kan ook Lachen Ben ook in de vlindervallei geweest mooi om te zien en je loopt daar lekker koel.