Wat is of was jouw droomvakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Wat is of was jouw droomvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 13:41

En ik zal zelf de voorzet geven Knipoog

Mijn eerste vakantie naar Amerika was tot nu toe wel een van de mooiste vakanties die ik heb gehad. We zijn toen begonnen in L.A. via San Diego-Phoenix naar de Grand Canyon. Daarna via Lake Powell naar Bryce Canyon NP, Zion NP en Las Vegas. Via Death Valley gingen we toen naar Yosemite NP. Daarna naar San Francisco en langs de kustweg weer terug naar L.A.
Van deze reis had ik het idee dat die alleen maar uit hoogtepunten bestond. Plus het feit dat dat de eerste keer was dat wij met de Amerikaanse cultuur in aanraking kwamen, maakte dit toch wel tot een van mijn mooiste vakanties.

Een heel ander soort reis waarvan ik net terug ben was ook wel heel gaaf.
Ik heb in een tropisch 5 sterren resort gezeten in Mexico onder Playa del Carmen. Dit was pure luxe en verwennerij met een 2 persoonsjacuzzi op de kamer, een prachtige veranda met 2 persoonsligbed, hangmat en zitje. Alles was inclusief en je werd volledig in de watten gelegd. Er reed zelfs een cocktailkarretje door het park Haha!
Hagelwit strand en een prachtige zee.

Wat ik nog zou willen is zo'n zelfde soort vakantie als in Mexico maar dan met een prive strand. Dus als iemand daarvoor tips heeft houd ik me aanbevolen Knipoog

Brand nu maar los met jullie verhalen ....

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:42

Ik wil ooit nog eens naar Zweden. Vraag me niet waarom(buiten de natuur, denk dat dat hetgene is dat mij het meeste aantrekt), en wat ik daar wil gaan doen, maar mijn gevoel zegt dat ik daar óoit naartoe moet Lachen.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:43

Mijn vakantie in Aruba, een paar weken geleden in de herfstvakantie.
Zucht, het was er zo geweldig, ik denk er nog steeds elke dag aan terug, en ik mis het. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk weer naar Aruba!
Gelukkig Lachen

Aruba.. Lovers

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:22

als ik klaar ben met school vertrek ik voor een half jaar naar nieuw zeeland *LOL*
daar ga ik bij mijn oom wonen en werken en lekker rondreizen Tong uitsteken

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:48

Afgelopen jaar Canada en Alaska, een droom die uitgekomen is *LOL*
Nog te plannen: Engeland/Schotland, en ooit Lapland en Alaska nog een keer

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:39

Goh, dat is best een lastige vraag Haha! .

Het bezoek aan de stad Petra in Jordanie; de ultieme ontspanning van de zeilvakantie in Turkije; het omgaan met mensen uit een andere cultuur, het waren voor mij toch bepaalde momenten die de vakanties zeer speciaal maakten, maar om nu een droomvakantie te omschrijven...da's moeilijk Lachen .

In juni gaan we vanaf Arnhem met de trein naar Istanbul, maar we willen graag ook nog een keer naar de Lofoten in Noorwegen en we zijn ook van plan binnen 4 jaar de Trans Siberië Express van Moskou naar Beijing te gaan doen....dat laatste zou eventueel voor ons wel een droomvakantie kunnen zijn.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:41

Fitzroy schreef:
Mijn eerste vakantie naar Amerika was tot nu toe wel een van de mooiste vakanties die ik heb gehad. We zijn toen begonnen in L.A. via San Diego-Phoenix naar de Grand Canyon. Daarna via Lake Powell naar Bryce Canyon NP, Zion NP en Las Vegas. Via Death Valley gingen we toen naar Yosemite NP. Daarna naar San Francisco en langs de kustweg weer terug naar L.A.
Van deze reis had ik het idee dat die alleen maar uit hoogtepunten bestond. Plus het feit dat dat de eerste keer was dat wij met de Amerikaanse cultuur in aanraking kwamen, maakte dit toch wel tot een van mijn mooiste vakanties.

Grappig, ik heb bijna dezelfde reis gemaakt. Alleen zijn wij toen begonnen in New York. En inderdaad een heleboel hoogtepunten. Ook zijn we toen in Disneyland, Seworld en Universal studios geweest.
Wat een top vakantie!

Minstens zo geweldig was mijn reis naar Indonesie, samen met Bas. Ik was een beetje een bangerik, angstig voor de dingen die ik niet zou kennen in dat verre land. Maar we hebben het o zo geweldig gehad..... Lachen
Aansluitend zijn we nog een paar dagen in Singapore geweest. Daar zou ik graag nog eens naar terug gaan. Helemaal het einde.

Ik ben nog niet uitgereisd... Haha!

Komend februari gaan we met gezin en aanhang naar Kenia. Een paar dagen op safari en aansluitnd een paar dagen strand.

Ook staat Australie nog op de lijst. Maar dat willen we doen als we allebei afgestudeerd zijn.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:59

Mn droomvakantie (en tevens de vakantie die ik van de zomer heb gehad) was naar Kreta. Echt helemaal geweldig. Heerlijk weer, veel mensen ontmoet, prachtige natuur, mooie cultuur, lekker eten etc. De hele sfeer is daar gewoon zo relaxed en het enige wat je de hele dag doet is genieten!! Cool Gelukkig ga ik over zo'n 5 en halve maand weer richting mn favo eiland Lovers.
Verder zijn er natuurlijk nog zat andere plekken die ik ooit nog wil zien, australie lijkt me ook erg mooi (wel erg lang vliegen! Scheve mond ) en verder wil ik ook nog wel een keer terug naar scandinavie. Maarja jammer genoeg heb ik niet zoveel vrije dagen en ga ik dit jaar eerst terug naar Kreta en van de zomer nog naar Italie.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:56

Mijn droomvakantie is nogsteeds naar Oman. Ik heb er 7 jaar gewoond en hoop dat ik in 2006 nog een keertje terug kan.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:06

Mijn man en ik zijn 2 jaar geleden een maand naar Thailand geweest en dat was echt geweldig OK dan! Eten is er heerlijk, het weer was fantastisch en ontzettend aardige mensen. We gaan zeker nog een keer terug Haha!

We zaten in een schitterend hotel, blauwe zee wit zandstrand. Ik heb er leren snorkelen echt prachtig om op zee tussen de rotsen te dobberen met een hele zwerm fantastisch gekleurde vissen om je heen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 23:32

esther82 schreef:
Aansluitend zijn we nog een paar dagen in Singapore geweest. Daar zou ik graag nog eens naar terug gaan. Helemaal het einde.

Leuk om dat te horen. Haha! Mijn zus woont in Singapore en in maart ga ik haar waarschijnlijk bezoeken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:35

Ik ben alweer 2 jaar terug in de Dominicaanse Republiek geweest. Was echt schitterend.
Deze zomer zijn we in Zweden geweest en dit was ook erg mooi.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:35

Mijn vakantie naar Aruba en op de tweede plek komt Kos

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:24

Mijn droomvakantie is om naar IJsland te gaan. Niet alleen om een mooie tocht te paard te maken, maar ook om een paar maanden te gaan werken met jonge paarden daar. Dat lijkt me zo een geweldige leerervaring.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:06

Mijn rondreis door de voormalige Sovjet-Unie (kan je nagaan hoe lang geleden al) staat met stip op één. Dat was een fantastische reis.

Inmiddels zijn het voor een deel allemaal verschillende landen geworden, mijn lijstje van bezochte landen werd langer zonder dat ik de deur uithoefde Haha!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:39

Ierland Haha! prachtig gewoon Haha!
En Frankrijk staat op nr2 Lachen

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:24

Mijn vakantie naar Amerika kan ik nooit meer vergeten.
Dat is nu 4,5 jaar geleden en we zijn toen naar Orlando geweest in Florida, en hebben de Disney parken gezien, Universal studio's, Kennedy Space Center, Sea World enz.
En aanstaande zomer ga ik daar weer heen Haha!
Heb er echt superveel zin in!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:05

Ik heb nagenoeg dezelfde reis door Amerika gemaakt in 2002.
Voorop blijft Bryce Canyon staan. Absoluut 1 van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien.

2003 naar Canada geweest. Was super mooi, maar door de vele bosbranden een beetje triest soms. Wel veel orca's gezien! Dat was een droom die uitkwam.

2004 Australie! Absoluut top! (zie foto) Hier wil ik meer van zien en wellicht zelfs ooit wel wonen.
Ik heb genoeg tips voor prive strandjes en luxe oorden opgedaan. Kijk even op www.poresorts.com

Afbeelding

Afbeelding

BoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:36

mooie foto's!!

mijn leukste vakantie tot nu toe was eigenlijk de laatste in Turkije...ondanks sommige dingen die niet leuk waren hebben we toch veel lol gehad en was het leuk (vind ik teminste Tong uitsteken ) en het was daar zo fijn en warm! ik zou echt terug willen..ik was daar trouwens met manon, manonneke hier op bokt...
maar skien in Italie was ook mooi! dus dat is de 2e plaats...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:47

mijn leukste vakantie was Egypte maar mijn droomreis is toch wel naar de Maladiven
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 14:04

Dimple schreef:
Ik heb nagenoeg dezelfde reis door Amerika gemaakt in 2002.
Voorop blijft Bryce Canyon staan. Absoluut 1 van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien.

Ik ben het met je eens, hoewel Yellowstone N.P. wel mee wedijvert.
Yellowstone is heel divers, met canyons, geisers, hete bronnen enz.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:37

Mijn droomvakantie tot nu toe was onze super de luxe verwennerij vakantie in Mexico................Alles wat we ons konden wensen was er............zucht............wish I was there....

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:23

Tot nu toe...
Ik ben met een vriendin een paar jaar terug wezen backpacken en eilandhoppen door griekenland. Was heel erg gaaf. Maar dat zal ook aan het moment, de leeftijd, de omstandigheden etc etc te maken hebben gehad... In ieder geval een toptijd in een topland gehad!

Ik heb nog zo veel plekken waar ik graag heen zou willen... De Seychellen, IJsland...
Of een big 5 safari te paard in Afrika, lijkt me ook waanzinnig!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:06

En óók ik heb 'de' tour door de States gemaakt!
Ik ben destijds, het is inmiddels nu 6 jaar geleden, met mijn ouders en mijn broer voor 5 weken geintegreerd in de Amerikaanse cultuur! Haha! Haha!

Ik heb het er nog zeer regelmatig over met mijn vader, en het was voor mij écht de Beste reis tot nu toe!! *LOL* *LOL*

Wij zijn begonnen in New York, toen doorgegaan naar San Francisco, daar de desert en bossen ingegaan en daarna naar Florida vertrokken.

Toevallig zei mijn vader afgelopen weekend nog dat hij volgend jaar wel weer naar de States wilt..misschien kan ik wel een ticket voor mezelf er bij versieren Knipoog

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:50

Fitzroy schreef:
Ik ben het met je eens, hoewel Yellowstone N.P. wel mee wedijvert.
Yellowstone is heel divers, met canyons, geisers, hete bronnen enz.

Die staat dus nog op mijn lijstje van 'to do' Haha!
We zijn nog druk aan het bekijken waar we dit jaar heen willen gaan, maar Yellowstone zou zeker een optie zijn. Maar ik geloof dat je daar wel flink de tijd moet nemen om het helemaal te zien.

Las Vegas was to good to be true. Wat een geweldige stad! *LOL*