Rondreis met mijn vader gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

Rondreis met mijn vader gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:29

Zoals de titel al zegt zoek ik een mooie rondreis met mijn vader van 74.
Eind oktober zaten wij in het vliegtuig voor een droomreis door Tanzania en Zanzibar maar na 5 uur vliegen zijn we omgekeerd vanwege onrust door verkiezingen in Tanzania.
Helaas hebben wij de hele reis moeten annuleren. We zouden graag daar weer heen gaan maar de prijzen zijn inmiddels echt te belachelijk voor woorden.

Het liefst een groepsreis want dat vind mijn vader erg leuk.
Wat ook belangrijk is is niet dagen uren in de bus.
Mooie natuur en bezienswaardigheden maar geen grote stukken wandelen dat lukt hem niet meer.
Ik had een geweldige rondreis Bali gezien maar dat is rechtstreeks 16 uur vliegen. Dat ziet hij niet zitten.

Qua prijs 2000-2500. Ligt er ook aan wat de prijzen ter plaatse zijn. Hollandse prijzen drukken op het budget.
Max 10 uur vliegen.
Mooie natuur en bezienswaardigheden maar geen grote afstanden dus comfortabel reizen.
Warm weer en liefst afsluiten met paar dagen strand.
Georganiseerde groepsreis.
Max 2 weken.
Met minimaal het ontbijt inclusief.

Wie o Wie heeft de gouden tip?

Ik ben zelf al naar het zuiden van Thailand geweest. Andere delen zijn weer verre afstanden.
Sri Lanka ben ik geweest.
Met mijn vader in Kenia geweest.
Egypte zijn we geweest.

Earth

Re: Rondreis met mijn vader gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Haha ik wilde idd Bali noemen, maar ja dat is inderdaad ver vliegen :j
En Thailand en dan de plekken waar je zelf nog niet bent geweest?

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:46

Ja ik had het al helemaal bedacht en een reis uitgezocht enz. Tot ik ging opzoeken hoe lang het vliegen was...
En ook nog in de nacht. Dat sloopt mij al laat staan voor mijn vader van 74.
Wat ik tot nu toe zie zijn het in Thailand ook weer grote afstanden.
Zat ook nog te denken aan een cruise maar is vrij prijzig. En druk aan boord denk ik.
Ook wil ik dan wel een lekker bedje op het dek. Dat lijkt mij onmogelijk met zoveel mensen op 1 boot.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Madeira? of Azoren?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

TamaraFloor schreef:
Ja ik had het al helemaal bedacht en een reis uitgezocht enz. Tot ik ging opzoeken hoe lang het vliegen was...
Zat ook nog te denken aan een cruise maar is vrij prijzig. En druk aan boord denk ik.
Ook wil ik dan wel een lekker bedje op het dek. Dat lijkt mij onmogelijk met zoveel mensen op 1 boot.

Ja het zijn vaak nachtvluchten, wij zijn het inmiddels gewend maar het is idd wel heftig.
Grote afstanden hoeft niet per se. Je kunt al een mooie reis maken in het noorden, dan vallen de afstanden nog mee.

Maar Wat Eloya noemt, de Azoren is ook erg gaaf. Djoser biedt dit oa aan.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Met mijn vader ben ik naar Georgie geweest, dat was heel bijzonder. Het reisgezelschap was ook heel erg leuk! Kleine groep met verschillende en leuke mensen, het was kleinschalig. Eventueel ook te combineren met Armenie.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:41

Waar heb je dat geboekt?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

TamaraFloor schreef:

Een cruise is als je alles bekijkt niet zo duur want het eten en drinken is all inclusive.
Er is echt wel plek ergens om op een bedje te liggen. Dat is allemaal heel goed georganiseerd.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Sakura789 schreef:
Met mijn vader ben ik naar Georgie geweest, dat was heel bijzonder. Het reisgezelschap was ook heel erg leuk! Kleine groep met verschillende en leuke mensen, het was kleinschalig. Eventueel ook te combineren met Armenie.

Ik wou ook Georgië voorstellen en bijvoorbeeld in combi met Armenië. Ga ik zelf deze zomer heen, maar niet met een groepsreis maar solo. Misschien spreekt het je aan, er zijn vast wel groepsreizen die kant op :)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:55

Ik ben met mijn ouders in IJsland geweest, een rondreis via TUI, groepsreis, helemaal geweldig, zoveel gezien en meegemaakt! Ook leuke groep mensen

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

Misschien is Zuid-Afrika een optie? Rechtstreekse vlucht is +/- 11 uur, dus niet onder de 10 maar gelukkig ook niet 16 uur zoals naar Bali. Groepsreizen zijn daar ook mogelijk en er is veel te doen en te zien.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

TamaraFloor schreef:
Waar heb je dat geboekt?

Rosetta reizen.

Ik ben ook met ze naar Jordanië en Libanon geweest (niet in groep). Overal fantastische gidsen en chauffeurs.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Ik zou ook denken aan een cruise, bijvoorbeeld vanaf Amsterdam of Rotterdam naar Scandinavie. Of als je verder weg wilt vanaf Vancouver naar Alaska. Machtig, alle fjorden en gletsjers die je vanaf zee ziet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

het zuiden van Engeland? Cornwall en Devon, ivm het weer

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

1810naomi schreef:
Misschien is Zuid-Afrika een optie? Rechtstreekse vlucht is +/- 11 uur, dus niet onder de 10 maar gelukkig ook niet 16 uur zoals naar Bali. Groepsreizen zijn daar ook mogelijk en er is veel te doen en te zien.

Ik wilde ook Zuid-Afrika als tip geven :j Mijn zusje is met een groepsreis van TUI geweest en was daar heel enthousiast over. Wij hebben het zelf gedaan met auto via Riksja. Denk dat Zuid-Afrika redelijk overeenkomt met de reis die jullie in Tanzania zouden maken?

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:34

Georgië is inderdaad echt een heel tof land! Wij hadden alles zelf geboekt, dus groepsreizen daar heb ik geen ervaring mee helaas. Op Journaway staan ook leuke reizen! Daar ga ik voor het eerst via reizen binnenkort.

Esplen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:41

Costa Rica is fantastisch!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:24

Marokko?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:01

Albanie?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:09

Suriname?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:50

Ik zou dan eens naar Albanie kijken. Zelf regelen, gewoon vlucht boeken, auto huren, en dan via booking of airbnb wat huisjes regelen. Maar dan is het geen groepsreis. Die zijn er overigens ook wel en dat zou ruim onder de 2000 moeten kunnen lukken gok ik zo, het is immers Europa en het goedkoopste land van Europa.

En als het er snel rustig wordt Israel, daar ben ik met mijn vader geweest vlak voor corona in 2020. Dat was qua prijs goed te doen (week 650 euro pp inclusief rondreis en half pension). De prijzen zijn helaas wel gestegen sindsdien en ja, Tanzania is zichzelf nu uit de markt aan het prijzen helaas.

Ook Cyprus zou ik toevoegen aan je lijstje. Heel relaxed land. En goedkoop. Ook hier kun je het prima zelf regelen, maar er gaan ook wel groepsreizen naartoe die ruim binnen je budget vallen.

MAAR, hou er rekening mee dat je tegenwoordig voor een 2 weekse groepsreis buiten Europa ongeveer 800-1000 euro per persoon MEER betaalt dan wanneer je het zelf gaat regelen. Dit is bij mij het geval de laatste 3 jaar. Ik gun een reisbureau echt wel een 100-200 euro voor de moeite als ik zelf niet alles hoef te regelen qua taxi's e.d. Maar de laatste 3 jaar vraag ik dan een reisvoorstel aan nadat ik heb uitgezocht wat het ongeveer moet gaan kosten en wat een reisbureau vraagt is echt absurd.
Een recent voorbeeld kwam een collega gisteren mee aan. Rondreis Nepal. Sawadee heeft die inclusief een Annapurnabasecamp wandeling. En dan betaal je 2699 euro. Maar tijdens die trektocht moet je zelf je eten betalen, terwijl het gebruikelijk is dat als je zoiets boekt dat het gewoon volpension is inclusief water/koffie/thee. Maar bij Sawadee niet. En wat betekent dat? In Nepal is het gebruikelijk dat je gratis overnacht in theehuizen als je daar het ontbijt en diner afneemt. Dus door de klanten zelf ontbijt en diner te laten betalen, heb jij als reisorganisatie die dagen helemaal geen kosten aan je klanten. Slim bedacht, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik heb die collega gezegd dat je voor rond de 2500 euro dezelfde reis kunt krijgen als je een reisbureau in Kathmandu aanschrijft en zelf een vlucht regelt, en dan is het inclusief ALLES, dus ook de entreegelden, privegidsen (niet delen met een groep van 18), en dus tijdens zo'n trektocht inclusief de maaltijden. Ook heb je dan in Kathmandu privevervoer.

Ander voorbeeld, 2 jaar terug Cebu Filippijnen. Via reisbureau moest het 1980 euro kosten inclusief slechts 5 duiken (maar exclusief nationaalpark toeslagen), zonder een dagtocht over Cebu en zonder een dagtocht naar Oslob voor de walvishaaien en priveboot naar Similon Island. Ook was er geen extra duikgids inbegrepen en geen duiken naar de voshaaien of Gato Island.
Zelf regelen: 1886 euro per persoon, inclusief al het bovengenoemde en 24 duiken inclusief alle nationaalparktoeslagen en dergelijke. De dag naar Oslob was 130 per persoon, duiken ongeveer 35 euro per duik inclusief alle toeslagen, en de dagtocht over oslob 55 euro. De extra duikgids was 12.50 euro per duik, te verdelen over 4 personen. Dus het prijsverschil was hier zo'n 1000 euro per persoon.

Georgie, Armenie en Azerbeidjaan zijn met een rondreis zo'n 3800 euro, dus ver boven het budget van de ts. Maar met zelf regelen kan het wel binnen die 2500 euro.

Een rondreis naar Java-Bali kan ook nog wel onder de 2000 euro als groepsreis met goed zoeken, maar het is gewoon vreselijk ver vliegen en ik vind het reizen daar enorm vermoeiend omdat het niet opschiet. Op Bali doe je 3-4 uur over 60km tegenwoordig. Zou ik persoonlijk niet doen met iemand van 74.

Er zijn overigens ook leuke busreizen naar bijvoorbeeld Polen die binnen het budget vallen. Daar gaan vaker ouderen mee. Dat heeft mij er tot nu toe van weerhouden om het te boeken, de gemiddelde leeftijd is vaak ruim boven de 50. Maar de Jong Intra bijvoorbeeld heeft wel leuke tours die ik misschien ook nog eens ga boeken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:24

Ik ben met een groepsreis naar Zuid-Afrika geweest met Fox. Deze reis was zeer goed georganiseerd. Qua leeftijd waren er ook wat ouderen bij en de de oudste in onze groep was 79 en daarvoor was de reis ook prima te doen. Het is een stukje verder vliegen maar tikt verder wel al je boxen aan en je kunt er voor kiezen om natuurlijk te eindigen in Kaapstad waar je nog even kunt genieten van het strand. Of het prijstechnisch past dat zou je even moeten bekijken. Reizen zijn inderdaad erg duur geworden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:25

TamaraFloor schreef:

Een cruise is wel heel leuk voor je vader hoor. Zo’n schip zit niet voor niets vol met pensionado’s. Je moet alleen geen excursie boeken via de cruiselijn want dat kost een vermogen. Je kunt ze prima lokaal boeken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:33

Een cruise zou ik persoonlijk niet boeken. Je moet er de persoon voor zijn om de hele dag op een boot te zitten. Het is aardig saai, je kunt dan nog beter in een all inclusive gaan zitten in Egypte en dan een excursie doen.
Oftewel, bedenk wel of je wel een persoon bent voor een cruise. Maar ik zou er niet blij van worden. Het is heel wat anders dan een echte rondreis. Ik weet ook zeker dat ik mijn vader er geen plezier mee zou doen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:51

Als je geen nachtvlucht wilt, dan vallen heel veel bestemming richting oosten en westen al af, als je 10 uur vliegt zit je door het tijdsverschil altijd wel ergens heen of terug met een nacht. Dan zou je het meer binnen Europa of Afrika moeten zoeken.