Opnieuw een droomvakantie gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Opnieuw een droomvakantie gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 18:32

Twee jaar geleden door Bokt op Zanzibar belandt. Met de safari op Tanzania en zoveel meer een echte topvakantie!

Met pony’s aan huis en een klushuis is 1 x per 2
jaar op vakantie genoeg maar dan wel strand en een combinatie van veel kunnen beleven/zien vooral op het gebied van natuur.
En op het hotel zelf all inclusive en wat verder weg dan Europa.

En dan begint de zoektocht.
ABC eilanden volgens mij niet echt iets te ondernemen.
Thailand idem?
Jamaica volgens mij ook.
Indonesië prachtig maar 18 uur vliegen.

Iemand de perfecte vakantie met een mix van luxe van een hotel en veel te zien?
Ik denk niet dat Tanzania/Zanzibar te overtreffen is maar hoop het wel..
Wij waren toen rond de 7000 euro voor twee kwijt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:35

Coby schreef:

Niet om het nog moeilijker te maken, maar dit kan je natuurlijk echt overal vinden.

Heb je niet nog meer wensen?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:36

Thailand niets te ondernemen??
Boottochten
Kano bij waterwoningen
Paardrijden
Eiland tochten
Wandeltocht bergdorp
Snorkelen
Duiken
Jeetje ik vergeet vast wat
Zoveel gedaan in Thailand, echt fantastisch

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 18:51

Goof schreef:
Coby schreef:

Niet om het nog moeilijker te maken, maar dit kan je natuurlijk echt overal vinden.

Heb je niet nog meer wensen?

Eigenlijk niet ben ik bang..;)
Wij zoeken de luxe van een dag lekker niks op een resort en wel de kans om veel te kunnen zien. Wel met zee nabij.
Dat mag best eens een stad zijn maar vooral natuur is dan belangrijk.
Snorkelen en duiken vinden we minder.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 18:54

boedjang schreef:
Thailand niets te ondernemen??
Boottochten
Kano bij waterwoningen
Paardrijden
Eiland tochten
Wandeltocht bergdorp
Snorkelen
Duiken
Jeetje ik vergeet vast wat
Zoveel gedaan in Thailand, echt fantastisch

Ik heb Thailand in mijn wensenlijstje staan maar wij zijn beide niet van het snorkelen of duiken.
Vissen zijn leuk op afstand zeg maar ;)
Zag bij excursies dat vooral. En de olifanten maar dat is volgens mij vooral voor de toeristen niet voor de olifanten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:54

Ik ga naar Gambia omdat ik ook zon wilde maar ook benieuwd was naar het land.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:04

Coby schreef:
ABC eilanden volgens mij niet echt iets te ondernemen.

Dat is net wat je zoekt en wat voor jou onder een belevenis valt. Aruba kent veel leuke plekjes, als je een auto huurt dan is er genoeg te ontdekken. De andere eilanden vast ook. Maar dat hangt echt af van je verwachtingen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:08

Combinatie van Dominca en Guadeloupe of Martinique? Dominica is ruig en natuurlijk en de andere eilanden meer gericht op luxe, zon, zee en strand. Het is een onbekend eiland, maar ik vond het een parel in de Caraïben.

Of Zuid Africa en Mauritius? Maar dat ligt meer in lijn wat je dus eerder hebt gedaan.

mvdende

Re: Opnieuw een droomvakantie gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:44

Mn zusje en vriend zijn laatst naar Hawaii geweest. Stuk natuur maar ook all in resorts te vinden (zijn zij geen fan van)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:47

Mijn collega is net terug uit Thailand en die was dolenthousiast, ze hebben van alles gedaan maar ook een week op het strand doorgebracht. En ze zijn ook bij olifanten geweest, maar naar een opvang waar ze konden helpen met voeren, niet voor plezierritjes. De foto's die hij me liet zien toonden in ieder geval ook prachtige natuur :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:53

Costa Rica is erg mooi groen en heeft zee/strand. Maar om wat van het land te zien zou ik niet op 1 plaats gaan zitten.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 20:13

prompter schreef:
Mijn collega is net terug uit Thailand en die was dolenthousiast, ze hebben van alles gedaan maar ook een week op het strand doorgebracht. En ze zijn ook bij olifanten geweest, maar naar een opvang waar ze konden helpen met voeren, niet voor plezierritjes. De foto's die hij me liet zien toonden in ieder geval ook prachtige natuur :)

Ja het is fantastisch.
Koken met de bevolking. De bush in met een gids. En het eten zo lekker.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 20:51

Thailand is inderdaad veelzijdig. Maar Sri Lanka zou ook goed kunnen passen, idem voor Maleisië, Indonesië. Wil je echt zwemmen in die zee of is uitwaaien ook goed? Want anders Namibië? Prachtige natuur en landschap. Buiten het hoogseizoen moet dat lukken met jullie budget. En een dagje goed uitwaaien in Swakopmund. En voor het chillgevoel een middagje bij het zwembad van de lodge liggen terwijl de wilde dieren aan je voorbij gaan.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:09

Kennissen hier zijn naar Peru ( machu pichu ) en equador geweest. Die waren heeel erg enthousiast.

Sorry is heel negatief reis advies momenteel. Dus aan mijn tip heb je niks

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:21

Mauritius, Mexico, Dominicaanse Republiek, Costa Rica, Thailand, Sri Lanka. Mogelijkheden genoeg.

Overigens kun je voor dat budget ook uitstekend cruisen door de Caribbean. Zit je toch all inclusive en doe je ieder dag een ander prachtig eiland aan. Al eens aan een cruise gedacht?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:26

Ik ben dit jaar verliefd geworden op het cruisen. Luxe en veel plekken te bezoeken tijdens de cruise.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:31

Gombal schreef:
Kennissen hier zijn naar Peru ( machu pichu ) en equador geweest. Die waren heeel erg enthousiast.

Sorry is heel negatief reis advies momenteel. Dus aan mijn tip heb je niks

Beide goed te doen hoor! (zegt diegene die meteen uit Ecuador is weggegaan toen de noodtoestand werd uitgeroepen in 2024. Ecuador blijft wel oppassen, dus misschien niet zo ontspannend al zo ik dan voor de Galapagos kiezen.

Wel lastige hoor, want er zijn zoveel plekken om te kiezen. Een paar opties:
- Seychellen
- Galapagos eilanden
- heel zuid-oost Azië (favoriet Indonesië)
- Japan
- Zuid-Afrika als je toch safari wil, maar wel een totaal ander land
- 1 van de eilanden in het Caribisch gebied
- Costa Rica of Panama (wel rondreizen)
- Mexico

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 22:05

Ik denk aan Mexico of Costa Rica (inderdaad wel rondreizen bij Costa Rica). En cruisen is mij ook onwijs goed bevallen!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 22:22

Colombia? Prachtige natuur, lieve mensen en ook absoluut mooie culturele uitstapjes/activiteiten te doen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 23:25

Ik zou niet weten waarom Zanzibar/Tanzania niet te overtreffen zou zijn. Het is bijna overal geweldig als je goed je research doet en dus op de mooiste plekken belandt.
Ik zou ook niet weten waarom er op de ABC eilanden of in Thailand of op Jamaica niks te ondernemen zou zijn. Waar baseer je dat op dan?
Een leuke vakantie hangt helemaal af van je eigen instelling naar mijn mening. Een topic openen met tips is in ieder geval een heel goed begin. Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen :D :D

Voor wat jij zoekt is, zoals als genoemd is, een cruise heel geschikt. Rondje Caribbean, elke dag een ander eiland. Prima idee.

Persoonlijk vond ik elk land waar ik ben geweest geweldig. Streep dan alle landen waar je niet aan zee zit weg, en dan nog zijn de mogelijkheden eindeloos. Dus ja, wat wil je? Hoelang wil je gaan? Wil je op 1 plek blijven of rondreizen? Wil je de hele tijd op resorts of alleen eventjes?
Qua kosten is het eigenlijk in elk land zo dat je het zo duur of goedkoop kunt maken als je zelf wilt. De Malediven kan ook prima betaalbaar zijn afhankelijk van je keuzes. Alleen het vliegticket is gegarandeerd duur. Ook leuk te combineren met een paar dagen Dubai

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 08:17

Madagaskar? Ontzettend bijzondere natuur en dieren, prachtige stranden en luxe overnachtingen zonder massatoerisme.
Dit land gaf door de enorme cultuurverschillen ons een echte reis- ipv vakantie qua gevoel.
Wij zijn via Matoke gegaan, langere reis door het hele land, maar ze hebben ook Bush & beach reizen wat ms wel iets voor je is? (Qua budget is niet alles passend, komen nog vluchten bij nl)
https://www.matoketours.nl/madagascar/r ... ang-ylang/

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:39

Cuba ??
Sigarenboeren, paardrijden, havanna, mooie auto's....
Lijkt me zooooo gaaf!

Alleen even wel bedenken dat Amerika bezoeken daarna een dingetje wordt....

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:33

Mexico is heel veelzijdig, alhoewel je wel wat binnenlandse vluchten moet overwegen om alle mooie plekken te kunnen zien. Cancún, Yucatan voor strand. In het binnenland zijn er prachtige vulkanen en jungle. En het is ook nog wel betaalbaar. Ik denk dat 7000 euro wel moet lukken, ligt er natuurlijk aan hoe gek je het wilt maken, maar je kunt bij wijze van op Texel je budget nog overschrijven :D.
Sri Lanka schijnt ook prachtig te zijn. Maar nooit zelf geweest. Thailand is ook mooi.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:55

boeflover schreef:
Madagaskar? Ontzettend bijzondere natuur en dieren, prachtige stranden en luxe overnachtingen zonder massatoerisme.
Dit land gaf door de enorme cultuurverschillen ons een echte reis- ipv vakantie qua gevoel.
Wij zijn via Matoke gegaan, langere reis door het hele land, maar ze hebben ook Bush & beach reizen wat ms wel iets voor je is? (Qua budget is niet alles passend, komen nog vluchten bij nl)
https://www.matoketours.nl/madagascar/r ... ang-ylang/

Madagaskar is fantastisch maar toen ik er was waren er problemen, vandaar dat ik die niet heb opgenoemd. Rellen enz. Geen idee of het nu weer rustig is. Zo ja, zeker doen, is idd fantastisch.
Het budget is zeker wel toereikend. Bij interesse heb ik ook nog wel het nummer van een fantastische gids

Cuba zou ik niet zo gauw kiezen als je al het idee hebt dat je vorige vakantie niet overtroffen kan worden. Ik vond Cuba mooi hoor.. maar van alle landen waar ik geweest ben staat Cuba niet in de top.
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 24-12-25 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:16

Op Jamaica is meer dan zat te ondernemen i.c.m. een luxe resort en zwemmen in de zee.

Kingston bezoeken, raften over de Rio Grande, wandelen naar watervallen, er is zoveel te doen. Die zou ik zeker op je lijstje zetten.