‘Budget’ last minute vakanties bestaat dat nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

‘Budget’ last minute vakanties bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 18:57

Hoihoi :wave:

Bestaat dat nog een goedkope last minute vakantie met het vliegtuig?

Wellicht dat meer mensen zichzelf hierin willen verdiepen.

Ik heb weinig budget oa doordat ik nu een huis heb, maar wil heel graag 4daagjes weg met mijn verjaardag (2-6 januari) om een stad te bezoeken, even ertussenuit.
Alleen als ik al naar de vluchten kijk (NL, BE en DE) schrik ik nog van de prijzen.

Ik dacht oh leuk! 15,- heenvlucht naar Valentia maar dan is terug ruim 150,- erg misleidend…
En dan was ik van plan om op locatie zelf gewoon hostels, B&B oid te overnachten gewoon met een rugzak waar ik wat kleding in heb.
Het schilt al wel als je de heen en terug vlucht los boekt, maar niet veel.

Misschien zoek/ kijk ik verkeerd of bestaat dat gewoon echt niet meer?
In Nederland of met de auto op vakantie kan ook maar dan ben je alsnog veel geld kwijt met bv de benzine en overnachtingen in NL zijn meestal wel duurder als int buitenland.

Vinden er meer mensen het leuk om oa ervaringen te delen en/of te sparren over de mogelijkheden?
Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 19-12-25 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Re: ‘Budget’ last minute vakanties bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:05

Het is kerstvakantie, dus sowieso duur.
Mijn vriend is pas heel goedkoop met de trein naar luxemburg geweest. Was ook iets van 15E ofzo voor enkele reis.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 19:22

raket schreef:
Mijn vriend is pas heel goedkoop met de trein naar luxemburg geweest. Was ook iets van 15E ofzo voor enkele reis.

Dat is een goeie inderdaad!

Ik hoef niet naar wintersport of perse naar de zon zegmaar, Gewoon ff weg met mijn verjaardag haha.

Kerst vakantie snap ik, alleen dat verklaard niet waarom de heenvlucht maar tussen de 15-30,- kan zijn en terug 4/5x zo duur (ook voor dezelfde dag) :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:25

Ik zou idd met de trein gaan naar bijvoorbeeld Duitsland of Zwitserland.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:27

ik zou denken boek 2x een enkele reis, geen idee of het dan net zo duur wordt als een retourtje :o

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:33

Happy_Hippie schreef:
15,- heenvlucht naar Valentia maar dan is terug ruim 150,- erg misleidend…

Maar voor 165,- retour met het vliegtuig is toch echt niet duur?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:37

Happy_Hippie schreef:
raket schreef:

Dat is een goeie inderdaad!

Ik hoef niet naar wintersport of perse naar de zon zegmaar, Gewoon ff weg met mijn verjaardag haha.

Kerst vakantie snap ik, alleen dat verklaard niet waarom de heenvlucht maar tussen de 15-30,- kan zijn en terug 4/5x zo duur (ook voor dezelfde dag) :')

Toch wel hoor: vraag en aanbod. 6 januari is richting einde kerstvakantie, dus zal er veel meer vraag zijn op vluchten naar NL, Dui, Be omdat veel vakantiegangers dan juist óók terug richting Nederland willen.

De vluchten vanuit... zijn dan inderdaad een stuk goedkoper.

Wat is je budget voor vervoer, overnachten en ter plaatse?

Retour Amsterdam-Kopenhagen 2-6 januari is €250 (alleen personal item, maar zal genoeg zijn)

Hostel in Kopenhagen voor €66 totaal voor 4 nachten (één van de goedkoopste opties)

Echt ultra goedkoop zal het in deze periode nergens zijn en Überhaupt zal je voor een midweek buitenland tegenwoordig niet meer voor €200-300 klaar zijn ben ik bang.

https://www.ryanair.com/nl/nl/trip/flights/select?adults=1&children=0&infants=0&teens=0&tpAdults=1&tpChildren=0&tpInfants=0&tpTeens=0&dateOut=2026-01-02&tpStartDate=2026-01-02&dateIn=2026-01-06&tpEndDate=2026-01-06&isReturn=true&discount=0&tpDiscount=0&originIata=EIN&destinationIata=BGY&tpOriginIata=EIN&tpDestinationIata=BGY

Naar Milaan goedkope vluchten op jouw data

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 19:51

Dankjewel allemaal!

Tis niet perse alleen voor met mijn verjaardag maar ook voor andere momenten van het jaar en als soort info topic voor mensen die dit ook willen.

Als ik keek bv naar heenvlucht die was 22,- en terug stuk duurder maakt niet uit welke dag daarom vond ik dat beetje gek.

Milaan was inderdaad een van de opties!
Dat is een goeie met de trein naar Zwitserland eens kijken hoe dat zit.

Zat ook te kijken naar Italië was dat geloof ik (geen idee waar dat meer was) maar dat was nog best te doen vanaf Brussel (Brussel is wel goedkoper als Nederland vaak) en voor mij kwa reistijd hetzelfde.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 19:53

asjemenou schreef:
Happy_Hippie schreef:
15,- heenvlucht naar Valentia maar dan is terug ruim 150,- erg misleidend…

Maar voor 165,- retour met het vliegtuig is toch echt niet duur?

Dit is wss tegenwoordig goedkoop denk ik dan? Hoorde collega’s vertellen dat ze voor 50,- heen en terug vlogen maar dit is wss al lang geleden :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 19:56

50 euro is inderdaad niet meer van deze tijd. Al kun je geluk hebben en nog een dealtje scoren. Voor in Europa moet je tegenwoordig toch wel rond de 150 euro voor alleen ticket rekenen.

Met de trein is altijd een goede optie :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:10

Welnee 50 kan nog hoor
Het "geheim" is dat je heel flexibel moet zijn. Dus niet een datum en bestemming uitkiezen en daar dan goedkoop heen willen. Nee. Je gaat kijken wat wanneer goedkoop is en daar ga je dan op dat moment heen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:29

Het kan misschien nog wel, maar de kans is klein, dus zoals ik zeg dan moet je geluk hebben. Of je zit op een bestemming in een periode die niet echt aantrekkelijk is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:54

Die data kan je voor 87 euro retour vliegen naar Dublin vanaf Brussel

Als ik jou was zou ik een beetje op cheap tickets rond kijken en gewoon wat verschillende data en steden invullen

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 21:07

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 21:32

Normaal ben ik super flexibel (5ploegendienst) alleen wil nu gewoon niet thuis zijn met mijn verjaardag daarom ben ik ff niet flexibel kwa dagen.

Dankjewel had zelf ook al wel gekeken via alle bestemmingen inderdaad!
En tja dat iets op dat moment niet aantrekkelijk is of buiten seizoen maakt mij niet uit ik ga graag wandelen en ben op mezelf ben geen feestbeest ofzo B-)

Ik ga eens kijken dankjewel!
Heb ik weer wat om uit te zoeken in men nachtdiensten O:)

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 21:38

Beste tip is met Ryanair vliegen en enkel rugzak. Vanuit Charleroi ga ik in februari voor rond de 40 euro heen- en terug naar Sevilla. In november voor 35 heen- en terug naar Dublin geweest vanuit Zaventem. Ik heb al ongeveer 6 keer met Ryanair gevlogen en eigenlijk altijd heel tevreden over. Je moet natuurlijk altijd wat uitzoeken wat de goedkoopste vluchten zijn en het makkelijkst is natuurlijk dat je flexibel bent qua data. Vanuit België is het waarschijnlijk wel makkelijker om met Ryanair te vliegen aangezien ze hier zoveel vluchten aanbieden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 21:39

Soms heb je van kruidvat of Hema ook leuke acties. Misschien niet op zo'n korte termijn, maar wel voor een andere keer.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 22:02

Noukie123 schreef:
Beste tip is met Ryanair vliegen en enkel rugzak. Vanuit Charleroi ga ik in februari voor rond de 40 euro heen- en terug naar Sevilla. In november voor 35 heen- en terug naar Dublin geweest vanuit Zaventem. Ik heb al ongeveer 6 keer met Ryanair gevlogen en eigenlijk altijd heel tevreden over. Je moet natuurlijk altijd wat uitzoeken wat de goedkoopste vluchten zijn en het makkelijkst is natuurlijk dat je flexibel bent qua data. Vanuit België is het waarschijnlijk wel makkelijker om met Ryanair te vliegen aangezien ze hier zoveel vluchten aanbieden.

Ben zelf nu ook al paar keer met Ryanair gevlogen erg tevreden tot hede eigenlijk!
Dat zijn echt top prijzen!
Ik woon nabij Antwerpen (wel in NL) maar zowel met de trein als met de auto is Charleroi goed te doen!

@sting, goeie tip om in de gaten te houden!

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 22:03

Ik heb het idee dat last minute vaak duurder is tegenwoordig. Met de trein iig wel. Op mijn werk hebben ze er regels dat je in principe altijd minimaal 2 weken oid vantevoren moet boeken ivm prijs.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 23:37

Ja hoor bestaat gewoon nog.
Ik vind het altijd een sport om het te doen en zit soms hele avonden te puzzelen :P
Wel soms flexibel zijn dagje eerder of later terug.

Even wat voor je gezocht
Vliegen vanaf Brussel naar Milan en terug
Zie de foto’s voor prijzen. Ik boek overigens altijd alles los.
Afbeelding

Afbeelding

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 07:26

Kijk eens op de website vakantiepiraten.nl. Die doen niks anders dan op boekingssites de goedkope opties opzoeken en publiceren. Al een paar keer daarlangs leuke aanbiedingen gevonden en gebruikt :)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 10:43

Spaansepony schreef:
Ja hoor bestaat gewoon nog.
Ik vind het altijd een sport om het te doen en zit soms hele avonden te puzzelen :P
Wel soms flexibel zijn dagje eerder of later terug. …..

Hoe doen jullie dit met urenlang puzzelen en cookies? Hoe langer ik rond kijk, zeker bij meerdere dagen achtereen worden bij mij de prijzen alleen maar duurder. Ook als ik de cookies verwijder.
Is er nog een truc om dit te voorkomen, anders dan de internet historie te verwijderen?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 11:57

Happy_Hippie schreef:
raket schreef:

Ligt aan de luchthaven, Schiphol is een dure om te landen en op dat soort korte vluchten merk je dat goed, meer dan lange intercontententale vluchten. Kijk naar de prijs per retour en niet naar de heen of terugreis. En zoek dan de voordeligste optie.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 12:41

Ik heb zelf last minut gekeken afgelopen september maar de prijzen zijn gewoon echt best wel heel duur :o
Ik had 7 dagen in malgrat de mar met enkel ontbijt en was bij elkaar toch duizend euro kwijt. Niet de aller goedkoopste en ook niet de duurste maar ik heb toch een slecht hotel gehad, loop momenteel nog met de gevolgen. Geboekt bij vakantie discounter en die gaven zeer slecht thuis op klachten even als het hotel.
Tegenwoordig is iets aan bagage echt extreem duur om mee te nemen, zelfs een simpele rug tas moet je voor betalen.
Als je perse weg wilt rond die dagen, gewoon een hotel in nederland? Bespaar je de kosten op je ticket al.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:50

tirzasarah10 schreef:
Ik heb zelf last minut gekeken afgelopen september maar de prijzen zijn gewoon echt best wel heel duur :o
Ik had 7 dagen in malgrat de mar met enkel ontbijt en was bij elkaar toch duizend euro kwijt. Niet de aller goedkoopste en ook niet de duurste maar ik heb toch een slecht hotel gehad, loop momenteel nog met de gevolgen. Geboekt bij vakantie discounter en die gaven zeer slecht thuis op klachten even als het hotel.
Tegenwoordig is iets aan bagage echt extreem duur om mee te nemen, zelfs een simpele rug tas moet je voor betalen.
Als je perse weg wilt rond die dagen, gewoon een hotel in nederland? Bespaar je de kosten op je ticket al.

Alleen een simpele rugtas hoef je niet voor te betalen. Bij geen enkele airline. Tenzij hij niet voldoet aan de afmetingen. Meestal is dat 20x30x40 of 15x30x40