Als je zo lang gaat, Italie is echt super kind vriendelijk en ook heel betaalbaar qua uit eten/ ergens een pizza bestellen. Een uitdaging met zoeken van plekken vind ik zwembaden, zeker op kleinere locaties heb je niet altijd een fatsoenlijk hek om een zwembad in Italie, ik heb het idee dat in Frankrijk ze daar stuk strenger op zijn. Het verschilt per kind, hier was onze dochter met 3 jaar niet meer zo'n risico, die luisterde wel redelijk en bleef in de buurt. Maar met 10 maanden kunnen ze waarschijnlijk heeeel vlug kruipen en dan heb je echt een goed hek nodig of je moet ver van het zwembad af zitten, een stuk grind, kiezels er tussen kan ook helpen.
En verder ben ik in Frankrijk regelmatig 'teleurgesteld' geweest over de afstanden, dan is de plek perfect maar dan zit de supermarkt en de bakker allemaal op minimaal 15 minuten rijden, ik heb daar met kinderen geen zin in. In Italie heb je vaker nog wel kleine winkeltjes. bakkertjes in de buurt.
Er zijn soms in mei/juni ook wel baby / peuter weken op plekken van Nederlandse eigenaren en dan wordt er veel voor je geregeld. Dat is misschien niet iets voor 6 weken lang, maar een weekje iedere ochtend broodjesservice, meerdere dagen per week je avond eten verzorgd zonder van het terrein af te moeten, wat activiteiten voor de oudste, andere Nederlandse kinderen op mee te spelen etc. Draagt hier toch wel bij aan het vakantiegevoel

.
Ik heb niet echt camping tips, zijn vorig jaar bij Morvan Rustique geweest, dat was echt top, maar die hebben volgens mij maar 1 plek voor een tent vouwwagen (rest huisjes en tenten). Dit jaar zaten we in Italie aan het Ortameer en dat was echt geweldig (maar geen camping, zaten er wel veel), minder massaal dan het Gardameer, wel heel mooi, alles dichtbij. Wij hebben 5-6 uur gereden tot de Vogezen, daar 2 nachten gebleven en daarna nog een keer 5-6 uur tot Noord italie. Op de terugweg hetzelfde gedaan. Was goed te doen met bijna 1 jaar en net 4 jaar. Ik vind vooral 2-3 overnachtingen op doorreis fijn zodat ze niet 2 lange dagen in de auto zitten achter elkaar.
Met 6 weken heb je in Toscane, de Marken ook hele fijne opties.