Egypte of kaapverdie oktober

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Egypte of kaapverdie oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 23:17

Ik vroeg me af of hier ook bokkers met kinderen naar Egypte en/of kaapverdie zijn geweest?
Zo ja, welk hotel raad je aan?

We zijn helaas in de zomer niet echt op vakantie geweest en nu willen we dit in het najaar in halen door naar de zon te gaan.

Mijn vriend kwam met Egypte en kaapverdie aan.
Beide vind ik wel een beetje eng om eerlijk te zijn.
We hebben 2 jonge kinderen van 3 en 5 jaar oud.

Iemand leuke suggesties?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 02:43

LadyDaily schreef:
Ik vroeg me af of hier ook bokkers met kinderen naar Egypte en/of kaapverdie zijn geweest?
Zo ja, welk hotel raad je aan?

We zijn helaas in de zomer niet echt op vakantie geweest en nu willen we dit in het najaar in halen door naar de zon te gaan.

Mijn vriend kwam met Egypte en kaapverdie aan.
Beide vind ik wel een beetje eng om eerlijk te zijn.
We hebben 2 jonge kinderen van 3 en 5 jaar oud.

Iemand leuke suggesties?

Weet niet of je het nieuws hebt gevolgd maar São Vicente ligt in puin. Met kinderen zou ik Santo Antão aanraden dat is echt veilig en geweldig mooi. Maar dan moet je wel via São Vicente. Geen idee hoe snel alles weer op de rit is daar.
Egypte is ook super leuk en niet eng. Je moet alleen het massa toerisme mijden of daar iemand kennen. Op toeristische plekken overal ter wereld zijn mensen vaak heel naar. Opdringerig en dwingerig.

Maar wat wil je doen op vakantie? Dat is ook wel belangrijk om te weten. Wil je wandelen? Of wil je niks doen op een strand met bedjes en eten niet verder dan 10 meter lopen? Dat maakt nogal een verschil in het advies
Beide landen zijn fantastisch maar als je Kaapverdië op de normale mensen manier gaat boeken kom je op Sal terecht. Daar is echt geen zak aan.
Egypte zelfde verhaal. Hurghada is echt geen zak aan, en daar in de buurt zijn wat plekken met resorts maar dat is het dan ook wel. Niks te beleven verder
Als ik beter weet wat je wilt kan ik je beter adviseren en evt kan ik ook wel een gids voor je regelen als je er op uit wilt
Ik ben overigens een rasechte kinderhater dus heb verder geen ervaring met kinderen. Ik heb er gewoon solo rondgereisd. Egypte door het hele land plekken bezocht en Cabo bijna alle eilanden gedaan

Jester_

Re: Egypte of kaapverdie oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 02:54

Als je gewoon lekker all in met een kind vriendelijk resort gaat kan je naar beide prima en ook veilig. Zeker egypte zijn ze echt wel vriendelijk naar kinderen en heb je daar animatie. Zoek er wel 1 met goed eten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 06:14

The three corners rihanna in el gouna als je naar Egypte wilt. Hurghada vind ik ook geen bal aan. Het nieuwe gedeelte wel maar het oude centrum vind ik persoonlijk vreselijk.

Kaapverdie staat ook nog op mijn verlanglijstje. Vriendin was er geweest en vond het er wel leuk.
Het is allebei in een zandbak dus erbuiten is niet veel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 07:16

Ik zou ook eens naar het prijsverschil kijken. Egypte is echt veel goedkoper dan de Kaapverdische eilanden.
Zelf ben ik 2 x naar Marsa Alam geweest. Prima bevallen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 07:46

Je kunt beiden prima doen met kinderen. Maar wat wil je? Wil je je resort niet af, kies voor Egypte. Dodelijk saai zo'n all inclusive hotel, ook al kies je er 1 met waterpark. Het is letterlijk eten, vreten, slapen, eten, vreten slapen. Maar als dat je ideale vakantie is moet je het doen. Je kunt natuurlijk wel woestijnsafari's boeken, maar die zijn prijzig. Egypte is sowieso niet meer het goedkope land wat het was voor corona. Het is zelfs zo dat je tegenwoordig goedkoper 2 weken naar Bali kunt dan naar Egypte.

Op de Kaapverdische eilanden kun je normaal rondwandelen, je kunt het terrein van je hotel af en dat soort dingen. Je hebt er ook nog wat meer landschap dan alleen zandkorrels. Het is minder saai.
Dat er nu een storm met overstromingen als gevolg over Sao Vicente getrokken is betekent niet dat je er in het najaar of de winter niet meer naartoe kunt. Dan zal er mogelijk nog wel wat van te zien zijn, maar er zijn ook weer heel veel dingen gewoon open. Het leven gaat daar immers ook door.
Maar elk van de Kaapverdische eilanden heeft een eigen karakter en is landschappelijk verschillend. Kijk dan wat je mooi vindt.

Wil je gaan duiken, dan is Egypte veel mooier. Maar ja, het blijven Egyptenaren, dus het is wel duiken voor kleuters, gidsje volgen in veel te grote groepen. Je hebt in Kaapverdie meer avontuur.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 07:54

Wij gaan in de herfstvakantie naar Egypte, Hurgada.
Naar Pickalbatros Jungle Aqua park.
Even een weekje all-inclusive waarbij we nergens heen hoeven, dit doen we altijd in de herfstvakantie. Overige vakanties zijn actief en ondernemend, in de herfstvakantie willen we dat niet.

Ze hebben daar 35 glijbanen, waarvan 14 voor kinderen. Er zit ook een kermis bij.
Qua prijs ook wel leuk! :)

Edit: wij gaan met onze 2 kinderen van dan 6 en 7 jaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 08:57

_Nancy schreef:
Wij gaan in de herfstvakantie naar Egypte, Hurgada.
Naar Pickalbatros Jungle Aqua park.
Even een weekje all-inclusive waarbij we nergens heen hoeven, dit doen we altijd in de herfstvakantie. Overige vakanties zijn actief en ondernemend, in de herfstvakantie willen we dat niet.

Ze hebben daar 35 glijbanen, waarvan 14 voor kinderen. Er zit ook een kermis bij.
Qua prijs ook wel leuk! :)

Edit: wij gaan met onze 2 kinderen van dan 6 en 7 jaar.

Dan pak je ook wel het beste hotel daar. Maar nog steeds ben je in een uurtje klaar in mijn ogen en dan ga ik me in zo'n hotel vervelen. Maar goed, als ik naar Hurghada ga lig ik overdag onder water en kan dan bij terugkomst nog even een half uurtje glijbanen pakken.

Ik vind overigens 700 euro voor een weekje niet echt een leuke prijs, dan wordt het mij al te duur. Zeker als je met een gezin gaat. Dan komt 350-400 euro eerder.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 09:02

Super bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het zo nog even goed doornemen.
Echt actief hoeft het niet te zijn, het is vooral veel zwemmen met de kinderen en naar animatie toe.
Wel zouden we graag bij een mooie zee zitten zodat we nog even om en om kunnen snorkelen.

Voornaamste eisen;
Veilig
Schoon
Goed eten(gezond en goede hygiene)
Animatie (liefst nederlands)
Mooie zee om te kunnen snorkelen (waar je lopen heen kunt gaan)

@_nancy ik heb dat hotel ook via Facebook groep gezien. lijk me heel mooi!
Wanneer gaan jullie? Wij willen ook in de herfstvakantie en vallen onder Noord. Dus laatste week van oktober.

@mando the three corners rihana heb ik ook gezien. Helaas is deze in de week dat wij willen vol(of kon het niet qua kamerindeling)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:41

Ik ben op 4 Kaapverdische eilanden geweest en vond de bevolking echt super. Vriendelijk, hulpvaardig en ook een goede hygiëne. We zijn zelfs dagenlang meegenomen op allerlei tripjes door een Kaapverdische dame die op ons wilde oefenen als reisleidster :D

Je hebt resorteilanden als Sal en Boa Vista. Die vind ik overigens niks aan, maar kan me voorstellen dat je dat met jonge kinderen prima vindt.
Boa Vista heeft iig weinig stormschade.

Egypte vind ik qua bevolking minder prettig. Wel prachtige resorts. Voor cultuur moet je vaak behoorlijk reizen en zou ik met jonge kinderen niet doen.

Het is net wat je wilt. Persoonlijk vind ik Kaapverdië leuker. Voel me daar beter op mijn gemak.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:48

LadyDaily schreef:
Super bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het zo nog even goed doornemen.
Echt actief hoeft het niet te zijn, het is vooral veel zwemmen met de kinderen en naar animatie toe.
Wel zouden we graag bij een mooie zee zitten zodat we nog even om en om kunnen snorkelen.

Voornaamste eisen;
Veilig
Schoon
Goed eten(gezond en goede hygiene)
Animatie (liefst nederlands)
Mooie zee om te kunnen snorkelen (waar je lopen heen kunt gaan)

@_nancy ik heb dat hotel ook via Facebook groep gezien. lijk me heel mooi!
Wanneer gaan jullie? Wij willen ook in de herfstvakantie en vallen onder Noord. Dus laatste week van oktober.

@mando the three corners rihana heb ik ook gezien. Helaas is deze in de week dat wij willen vol(of kon het niet qua kamerindeling)

Hurgada is niet de beste plek om te snorkelen volgens mij
Ik heb toen gesnorkled in Sharm-el-sheikh en dat was prachtig daar!

Wij hebben nu deze locatie gekozen, omdat het ook erg dicht bij het vliegveld is, dus geen lange busreis (ik ben niet graag op de weg in Egypte, ze rijden als gekken daar).
Maar ook voor de hoeveelheid glijbanen en activiteiten voor de kinderen om te doen.
Er rijdt ook een shuttle-bus naar het privé strand vanaf ons resort.

Wij gaan voor onze herfstvakantie te laat :') Ik zat er een week naast, we vertrekken de 17e. :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:02

Egypte meerdere keren geweest.
5 sterren hotel en kindvriendelijk aanklikken.
De mensen zijn heel vriendelijk.
Revieuws lezen en boek gewoon een pakketreis en een transfer erbij.
Heb je ook vervoer heen en terug.
Kijk even hoever het hotel van het vliegveld is met jonge kinderen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:04

Hurghada en snorkelen is geen goede combi, dan moet je naar Marsa Alam gaan. Daar hebben de meeste hotels een huisrif. Kun je ook meteen leren duiken :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:24

Mando schreef:
Kaapverdie staat ook nog op mijn verlanglijstje. Vriendin was er geweest en vond het er wel leuk.

Correctie: SAL is een zandbak waarbuiten niet veel is. Je moet gewoon niet naar Sal gaan
De andere eilanden zijn fantastisch

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy schreef:
Ik zou ook eens naar het prijsverschil kijken. Egypte is echt veel goedkoper dan de Kaapverdische eilanden.
Zelf ben ik 2 x naar Marsa Alam geweest. Prima bevallen.

Valt op zich wel mee als je alles zelf regelt en niet naar een resort gaat

TS voor wat jij wilt zou ik Egypte aanraden. Kaapverdië is niet echt interessant voor snorkelen enz, en als je stranden wilt zit je toch wel aan de minder interessante eilanden vast

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:31

Verdiep je anders ook eens in de Canarische eilanden. Die zijn ook fantastisch maar misschien net een paar graden minder warm

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:51

Wij zijn een paar jaar geleden in Kaapverdië geweest (Sal) en in mijn herinnering kon je niet echt snorkelen daar. Wel was er bij ons hotel een opvang voor schildpadeieren, elke dag kon je dan kijken naar de schildpadjes die uit hun ei waren gekropen. Daarnaast zijn er op het eiland nog wat leuke dingen te doen, zoals zwemmen met citroenhaaien (klinkt enger dan het is en het is ontzettend toeristisch).

Vorig jaar zijn we in Hurghada in Egypte geweest en ons hotel en de hotels ernaast hadden eigenlijk allemaal wel een huisrifje. Niet onwijs groot, maar voor mij was er genoeg te zien.

Bij Sal hoef je je niet heel veel van het eiland voor te stellen en ik weet van vrienden die op Boa Vista zijn geweest, dat het daar niet veel anders was. Maar dat vond ik ook van ons hotel in Hurghada. Onze rij met resorts zaten midden in een hele grote zandbak er was echt niks te doen in de omgeving van het hotel. Groot voordeel van Kaapverdië is dat de afstand vanaf het vliegveld naar je hotel prima te doen is, zo groot zijn die eilanden niet. Daar moet je in Egypte wel even op letten.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 10:54

Hier in 2023 met 3 kids van toen 1, 3 en 4 naar Sal (Kaapverdie geweest) Riu Funana, geweldig hotel en echt een geweldige vakantie gehad. Vanuit tui nog een dagtour gemaakt over het eiland met de kids in een bus, we zouden zo weer gaan.

Vorig jaar in Hurghada Egypte geweest met de kids, ook een hele fijne vakantie gehad. Hadden Pickalbatros Hotel Neverland. Mega hotel, moet je van houden, maar genoeg te beleven en te zien. Ook nog 2 dagtours gemaakt en dat was ook super. Ook echt een aanrader wat dat betreft.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:02

Mando schreef:
The three corners rihanna in el gouna als je naar Egypte wilt. Hurghada vind ik ook geen bal aan. Het nieuwe gedeelte wel maar het oude centrum vind ik persoonlijk vreselijk.

Deze ja. Wij zijn vorig jaar naar three corners ocean view geweest (maar adults only) en El Gouna is zo mega veilig, daar durf ik als vrouw alleen ook over straat en dat heb ik in Hurghada niet. Three corners is een goede keten ook. :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:07

Nou Hurghada is nou ook weer niet alsof je tussen de maffia zit. Wat vinden jullie zo vreselijk eng aan Egyptenaren vraag ik me dan oprecht af. Ik herken het echt totaal niet en ben door het hele land geweest

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:12

Wij zijn een paar jaar geleden op SAL in een resort geweest. Ik denk dezelfde als JoT want ik herken de schildpadeieren :D
Toen wij er kwamen waren er al veel klachten over mensen die ziek waren. En wij zijn inderdaad ook ziek geweest; ik moest zelfs even opgenomen in het ziekenhuis daar om een infuus te krijgen. Het heeft me een paar dagen vakantie gekost en we waren er al niet lang. De reisorganisatie deed niks met de klachten en het waren er veel want het was komen en gaan van hotelgasten in het ziekenhuis(je).
Verder was er echt niks aan. Snorkelen kon daar niet. Zelf de zee in was ook een hele onderneming want je kwam er haast niet uit vanwege de sterke stroming. Dus iedereen lag een beetje bij het zwembad. Dat is niet zo ons ding. Dus voor mij nooit meer.
Ik hoorde wel dat de andere eilanden wel mooi zijn, maar meer om te hiken en ik denk minder prettig als je kleine kinderen hebt,

Egypte weet ik niet, nooit geweest. Heeft ook niet mijn voorkeur. Ik zou er dan graag willen snorkelen, maar de vrij recente haaienaanvallen daar houden me een beetje tegen. :D
Maar we gaan altijd wel graag naar de Canarische Eilanden. Ook niet zo heel lang vliegen, redelijk stabiel met weer. Heel geschikt met kleine kinderen. En redelijk betaalbaar, zeker als je buiten het hoogseizoen kunt reizen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:07

Met deze wensen zou ik zeker voor Egypte gaan. Krijg je meer waar voor je geld en je kunt er snorkelen. Ik zou dan wel voor omgeving Marsa Alam gaan, dat is net iets rustiger dan Hugrada of Sharm-el-Sheik.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:08

Ik heb een heerlijke vakantie gehad op Kaapverdië, de golven waren op Boa Vista geweldig, maar ik zou dat niet met kleine kinderen doen.
Ook een antal leuke excursies gedaan en het eten in het RIU hotel was gewoon goed. Personeel was ook echt heel vriendelijk, eigenlijk alle mensen en niet opdringerig.

Egypte trekt me niet, maar ik ben sowieso niet van de islamitische landen, daar voel ik me niet prettig bij.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:09

Op de resorts heb je niet echt door dat je in een Islamitisch land zit, dus dat scheelt weer :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:18

Ik ben in maart in Marsa Alam geweest bij het Hilton Resort. Als je gaat om te ontspannen is dat echt prima. Je kunt bij het hotel direct snorkelen. We hebben verder geen excursies daar gedaan.

Ook Sal vonden wij een aantal jaar geleden erg leuk. Toen zaten we in een RIU resort wat erg goed was. We hebben daar een excursie gedaan om het hele eiland te zien met 4x4 wagens (o.a. zoutmijnen bekijken), zijn snachts schildpadden gaan kijken en naar de citroen haaien geweest. Ook zijn we nog een keer naar het stadje geweest. De zee is zoals eerder al gezegd erg ruig. Wij konden er prima in, maar dat lijkt me met kinderen niet geschikt.

Egypte vind ik persoonlijk wel minder dan Kaapverdië qua gevoel voor veiligheid. Op de resorts zelf merk je daar niks van, maar zeker in Egypte vond ik het resort echt extreem beveiligd en dat zal niet voor niks zijn denk ik dan.

Wat ons betreft wel vakanties die leuk zijn voor een dag of 8. Als het langer zou zijn zou ik me gaan vervelen _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:54

Wij zaten ook in een RIU hotel (Funana) all inclusive via TUI.
Toen we aankwamen hoorden we bij de aankomstmeeting al van mensen die ziek waren geworden en we waren dus extra voorzichtig bij de bufetten. We sloegen schaal en schepdieren over en salades en toch zijn we er goed ziek van geworden. TUI deed er niks aan. Ze deden net of de klachten niet bestonden. Waardeloos was het. Grootste deel van je vakantie naar de knoppen omdat je doodziek op bed lag en alles er onder en boven uit kwam. Naast Funana lag nog een ander hotel van RIU (Cabo Verde volgens mij) Beide hotels deelden 1 keuken en ook daar hoorden we van zieken. In het ziekenhuis kon je de hotelgasten herkennen aan hun polsbandje. :D
Het enige dat ik daar de rest van de vakantie nog dorst te eten was een geroosterde boterham -O-
De paar dagen die we nog overhadden hebben we buiten het resort gegeten.
Best jammer want de kaapverdianen vond ik vriendelijke behulpzame, vrolijke mensen

Eens Mavantos, dit zijn echt wel korte reisjes bestemmingen :D