Creditcard van mijn man gebruiken in USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Creditcard van mijn man gebruiken in USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 14:44

Over een maand ga ik zonder mijn man naar Amerika. Wij hebben een rekening die op zijn naam staat net zoals de betaalkaarten. Ik ga dus voornamelijk de creditcard gebruiken, en die staat dus niet op mijn naam. Wel staat er in mijn paspoort dat ik echtgenote ben van.
Mijn man heeft zoiets van ach het komt wel goed, ik wil liever een gezamenlijke rekening openen zodat ik een cc op mijn naam aan kan vragen. Wat zou bokt doen?
Andere optie is eigen rekening aanvragen met cc. Mijn man wil liever zijn rekening niet opzeggen want dan ben je al je gegevens van overboekingen kwijt.

rien10

Re: Creditcard van mijn man gebruiken in USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:45

Niet met zijn Creditcard op pad gaan. Als je daar niets kunt betalen ben je de pineut. Je hebt nog een maand. Even een eigen card aanvragen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:49

Met alle in rap tempo veranderende wet- en regelgeving in de VS, zou ik absoluut een op eigen naam staande CC aanvragen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:49

Je kunt een 2e CC aanvragen op je eigen naam. Er zijn bijvoorbeeld best wat autoverhuurbedrijven die lastig kunnen doen als de pas niet op jouw naam staat. Dan heb je alle gemakken van de hoofdpas en sta je niet voor verrassingen als je pas ergens niet geaccepteerd wordt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 14:55

Padoertje schreef:
Je kunt een 2e CC aanvragen op je eigen naam. Er zijn bijvoorbeeld best wat autoverhuurbedrijven die lastig kunnen doen als de pas niet op jouw naam staat. Dan heb je alle gemakken van de hoofdpas en sta je niet voor verrassingen als je pas ergens niet geaccepteerd wordt.

Ja dat kan dus niet omdat mijn naam niet aan de rekening gekoppeld is :P

San dat is dus ook mijn idee. Ik wil het risico niet lopen dat er iets mis gaat. Voor nu lijkt het het slimst om gewoon een eigen rekening te openen met cc.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:56

Ik zou ook zorgen dat je een CC hebt waar jou naam op staat. Als je inderdaad een auto huurt, moet de CC naam over eenkomen met de bestuurder.
Wij hadden een CC op onze gezamelijk rekening aangevraagd, maar daar staat mijn man zijn naam op. Ik heb daardoor nog een eigen CC aangevraagd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:57

maar als je op je eigen rekening een cc aanvraagt, dan is hij zijn overboekingen niet kwijt toch?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:59

Dat gaat er over als hij zijn CC op zou zeggen.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:59

Je kunt zijn rekening laten omzetten naar een gezamenlijke. Tenminste, dat konden mijn vriend en ik wel. Mijn naam kwam bij die rekening op. Dan kun je daarna toch een cc aanvragen op dat rekeningnummer op jouw naam?

Ik zou het risico niet lopen inderdaad. Ben je die kostbare tijd daar onnodig bezig met het oplossen van gezeur.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:01

Als je een eigen rekening gaat openen voor de creditcard, lees je kan even goed in wat betreft de voorwaarden. Vaak is het bijvoorbeeld verplicht om een bepaald aantal keer loon op je rekening te hebben ontvangen, of moet je met loonstroken kunnen aantonen dat je loon hoog genoeg is voor een creditcard.

Ik had een paar jaar geleden ook een creditcard nodig, maar het is me niet gelukt om er een aan te schaffen via ING en ASN, dus heb ik uiteindelijk een Revolut rekening met prepaid creditcard genomen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:02

Earth schreef:
Padoertje schreef:

Ja dat kan dus niet omdat mijn naam niet aan de rekening gekoppeld is :P

San dat is dus ook mijn idee. Ik wil het risico niet lopen dat er iets mis gaat. Voor nu lijkt het het slimst om gewoon een eigen rekening te openen met cc.

Ik kan ook een extra CC aanvragen op naam van mijn kinderen, die zijn niet gekoppeld aan mijn rekeningnummer. Misschien je CC maatschappij even een berichtje sturen over de mogelijkheden?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:02

Je kan ook altijd even de bank bellen, dan heb je het snelste antwoorden over de mogelijkheden.
Want als ik het goed lees hebben jullie een gezamelijke rekening, maar op papier is hij niet gezamelijk. Je bank kan je dan het beste de verschillende opties geven, wat het snelste/ makkelijkste en goedkoopste is.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:04

Maar waarom van zijn rekening niet een gezamenlijke maken? Dan is hij niets kwijt en kan zij een cc aanvragen op haar naam. Kortste weg naar Rome. :o

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 15:07

Rivaldo dat zou makkelijk zijn maar dat kan blijkbaar dus niet.

Maar we hebben de oplossing. Ik kwam erachter dat ik geen cc aan kan vragen omdat ik te weinig verdien en in de wia zit. Maar mijn man kan wel voor mij een extra cc aanvragen op mijn naam. :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:07

Ik zou sowieso zorgen voor een rekening op eigen naam, los van het Amerika-verhaal... In België wordt bijvoorbeeld bij een overlijden de bankrekening van de houder geblokkeerd. Allicht is dat in Nederland ook zo? Dan kan je dus nergens meer aan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:11

Een credit card hoort op naam van de gebruiker te staan. Met autohuur ook. Daar liepen we tegenaan. Cc op mijn naam maar een ander was de hoofdbestuurder. Daar hebben we voor moeten bijbetalen ook zodat het geen problemen zou geven. Officieel moet je je ook kunnen legitimeren bij gebruik. En zeker nu daar iets doen dat mogelijk illegaal/crimineel is lijkt me een byzonder slecht plan.

Zo te lezen is het opgelost inmiddels

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:13

Tieneke schreef:
Ik zou sowieso zorgen voor een rekening op eigen naam, los van het Amerika-verhaal... In België wordt bijvoorbeeld bij een overlijden de bankrekening van de houder geblokkeerd. Allicht is dat in Nederland ook zo? Dan kan je dus nergens meer aan.

Maar als jezelf geen of te weinig inkomen hebt kun je geen eigen CC krijgen.
Ik heb er ook 1 die gekoppeld is aan die van mijn man.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:14

Oké, maar los van de CC...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:17

Tieneke schreef:
Oké, maar los van de CC...

Hoe bedoel je?

edit: gezamenlijke rekeningen worden bij overlijden niet geblokkeerd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:19

Wat ik schreef. Dat het sowieso verstandig is om een rekening te hebben op eigen naam. Ik lees dat TS enkel beroep kan doen op een rekening die op naam van de man staat. En dat kan dus in geval van (hopelijk niet natuurlijk) onvoorziene omstandigheden heel vervelende gevolgen hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:22

edit:
Ik lees nu dat ze geen gezamenlijk rekening hebben..
Laatst bijgewerkt door Brainless op 17-04-25 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:22

Earth schreef:
Rivaldo dat zou makkelijk zijn maar dat kan blijkbaar dus niet.

Maar we hebben de oplossing. Ik kwam erachter dat ik geen cc aan kan vragen omdat ik te weinig verdien en in de wia zit. Maar mijn man kan wel voor mij een extra cc aanvragen op mijn naam. :P

Oh, vreemd. Zo hebben mijn vriend en ik dat gedaan bij de ING.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:39

Tieneke schreef:
Wat ik schreef. Dat het sowieso verstandig is om een rekening te hebben op eigen naam. Ik lees dat TS enkel beroep kan doen op een rekening die op naam van de man staat. En dat kan dus in geval van (hopelijk niet natuurlijk) onvoorziene omstandigheden heel vervelende gevolgen hebben.

Is een simpele oplossing voor: bank pas informeren als je de verklaring van erfrecht binnen hebt.
Níemand vertelt de bank nl dat je dood bent, dat doet de/een nabestaande. En de bank mag ook alleen op basis van de overlijdensverklaring een rekening blokkeren. Niet op basis van: ja maar Pietje heeft het telefonisch/via internet/aan de balie (ha, alsof dat nog kan!) doorgegeven.

Anders kan iedereen die wat basisgegevens van je weet om je te pesten de bank wel bellen en zeggen dat je dood bent zodat je rekening geblokkeerd wordt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:44

Ibbel schreef:
Tieneke schreef:

Is een simpele oplossing voor: bank pas informeren als je de verklaring van erfrecht binnen hebt.
Níemand vertelt de bank nl dat je dood bent, dat doet de/een nabestaande. En de bank mag ook alleen op basis van de overlijdensverklaring een rekening blokkeren. Niet op basis van: ja maar Pietje heeft het telefonisch/via internet/aan de balie (ha, alsof dat nog kan!) doorgegeven.

Anders kan iedereen die wat basisgegevens van je weet om je te pesten de bank wel bellen en zeggen dat je dood bent zodat je rekening geblokkeerd wordt.

Die simpele oplossing begrijp ik niet.
Een gezamenlijke- en / of een eigen rekening is zowel gangbaarder als praktischer.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:48

Ik heb in de VS ook wel gehad dat je een handtekening moest zetten om met creditcard te kunnen betalen ipv met chip & pin. Als jouw handtekening niet overeen komt met wat er op de pas staat kan dat problemen geven. Ik zou dus zeker een cc op eigen naam meenemen.