Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Padoertje schreef:Je kunt een 2e CC aanvragen op je eigen naam. Er zijn bijvoorbeeld best wat autoverhuurbedrijven die lastig kunnen doen als de pas niet op jouw naam staat. Dan heb je alle gemakken van de hoofdpas en sta je niet voor verrassingen als je pas ergens niet geaccepteerd wordt.
Earth schreef:Padoertje schreef:Je kunt een 2e CC aanvragen op je eigen naam. Er zijn bijvoorbeeld best wat autoverhuurbedrijven die lastig kunnen doen als de pas niet op jouw naam staat. Dan heb je alle gemakken van de hoofdpas en sta je niet voor verrassingen als je pas ergens niet geaccepteerd wordt.
Ja dat kan dus niet omdat mijn naam niet aan de rekening gekoppeld is
San dat is dus ook mijn idee. Ik wil het risico niet lopen dat er iets mis gaat. Voor nu lijkt het het slimst om gewoon een eigen rekening te openen met cc.
Tieneke schreef:Ik zou sowieso zorgen voor een rekening op eigen naam, los van het Amerika-verhaal... In België wordt bijvoorbeeld bij een overlijden de bankrekening van de houder geblokkeerd. Allicht is dat in Nederland ook zo? Dan kan je dus nergens meer aan.
Earth schreef:Rivaldo dat zou makkelijk zijn maar dat kan blijkbaar dus niet.
Maar we hebben de oplossing. Ik kwam erachter dat ik geen cc aan kan vragen omdat ik te weinig verdien en in de wia zit. Maar mijn man kan wel voor mij een extra cc aanvragen op mijn naam.
Tieneke schreef:Wat ik schreef. Dat het sowieso verstandig is om een rekening te hebben op eigen naam. Ik lees dat TS enkel beroep kan doen op een rekening die op naam van de man staat. En dat kan dus in geval van (hopelijk niet natuurlijk) onvoorziene omstandigheden heel vervelende gevolgen hebben.
Ibbel schreef:Tieneke schreef:Wat ik schreef. Dat het sowieso verstandig is om een rekening te hebben op eigen naam. Ik lees dat TS enkel beroep kan doen op een rekening die op naam van de man staat. En dat kan dus in geval van (hopelijk niet natuurlijk) onvoorziene omstandigheden heel vervelende gevolgen hebben.
Is een simpele oplossing voor: bank pas informeren als je de verklaring van erfrecht binnen hebt.
Níemand vertelt de bank nl dat je dood bent, dat doet de/een nabestaande. En de bank mag ook alleen op basis van de overlijdensverklaring een rekening blokkeren. Niet op basis van: ja maar Pietje heeft het telefonisch/via internet/aan de balie (ha, alsof dat nog kan!) doorgegeven.
Anders kan iedereen die wat basisgegevens van je weet om je te pesten de bank wel bellen en zeggen dat je dood bent zodat je rekening geblokkeerd wordt.