Uitjes met 2 honden (oeps)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Uitjes met 2 honden (oeps)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 17:15

Vanwege slechte inschattingen heb ik vanaf vrijdag 2 honden in huis. Bere gezellig maar wel handenbindertjes…

Een teckel en een pup… :+

En ik wil graag leuke dingen doen zodat ze mijn huis heel houden. _O-

Nou woon ik op de Veluwe dus wandelen kan je genoeg. Maar iets anders is ook wel eens leuk…

Eisen:
- honden toegestaan
- niet hele drukke plekken ivm pup (en ik zelf haha)
- max 45 minuten vanaf Zwolle / Nunspeet (60 mag als het heel leuk is)
- ik heb een museumjaarkaart
- niet te duur :=
- leuk voor de honden (speeltuin oid) of cultuur / historie / marktje etc
- hele mooie wandelplekken

Waar ik (onder andere) ben geweest en wat ik leuk vond:
- schaapskooi Epe / Heerde
- Waterloopbos (aanrader)
- vesting museum Naarden
- openluchtmuseum Arnhem (onhandig alleen met 2 honden)
- diverse dierentuin (onhandig alleen met 2 honden)
- historische dorpjes / steden (bv Elburger)
- park hoge Veluwe (duur en honden mogen niet overal)
- waterval loenen

Websites over “uitjes met de hond” en musea lijsten waar honden mee mogen ken ik.

Maar wie weet kennen jullie nog leuke plekjes!

Groetjes beide slachtoffers!

Afbeelding

Afbeelding

BarbaLala

Re: Uitjes met 2 honden (oeps)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:25

Ik zie 2 kleine honden, dat valt wel mee toch?

Ik zou lekker gaan wandelen in Bennekom, parkeren bij de Pannoramahoeve, daar het bos in en als je terugkomt lekker daar het terras op!
Of de Ginkel op en bij Juffrouw Tok wat drinken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:27

BarbaLala schreef:

Ik zou lekker gaan wandelen in Bennekom, parkeren bij de Pannoramahoeve, daar het bos in en als je terugkomt lekker daar het terras op!

Dat zijn geen plekken om ontspannen met 2 relatief kleine hondjes te gaan wandelen. Wolvengebied.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:30

Benzz schreef:
BarbaLala schreef:

Dat zijn geen plekken om ontspannen met 2 relatief kleine hondjes te gaan wandelen. Wolvengebied.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft ;)
Als je zo gaat denken kun je nergens meer wandelen op heel de veluwe en Noordelijke provincies.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:37

BarbaLala schreef:
Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft ;)
Als je zo gaat denken kun je nergens meer wandelen op heel de veluwe en Noordelijke provincies.

Heeft niets met angst te maken, er wordt overal voor gewaarschuwd, waarom zou je het opzoeken als er zat andere plekken zijn waar je lekker kunt wandelen zonder de hele tijd alles in de gaten moet houden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 17:46

Benzz schreef:
BarbaLala schreef:

… ik woon in wolvengebied. Dan kan ik de deur niet uit. Overal waar ik regelmatig wandel lopen wolven.

Ze zijn beiden niet heel groot nee. Alleen wel een pup!

Ik zal eens kijken naar Bennekom. Mooi bos is hier ook wel dichtbij. Dus het moet wel heeeel mooi zijn als ik op pad ga haha.

Edit: dat vind ik te ver! :D

En ergens eten / drinken zoek ik ook niet echt. Veel te veel mensen. _O-
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 09-04-25 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:48

Als ze aan de lijn zitten is er ook niks aan de hand. Ik neem aan dat de pup ook nog niet los loopt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:48

Het wordt 24 graden vh weekend. Is het hondenstrand in Zeewolde geen optie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 17:49

Diddykong schreef:
Als ze aan de lijn zitten is er ook niks aan de hand. Ik neem aan dat de pup ook nog niet los loopt.

Pup loopt aan een 10 meter lijn. Teckel aan een korte lijn, flexi of los als het mag.

Benzz schreef:

Ooh ja slim! Leuk! Al is de teckel wel het type dat al liever niet op nat zand staat. Ieuw…. :+

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:52

Dan zou ik de wolven niet perse vrezen, anders kun je idd niets meer. Het is nu ook niet zo dat een roedel of losse wolf elke hond aanvalt. Los zou ik in zulke gebieden wel alleen doen als ze goed en snel terug komen op commando en in je zicht blijven. De ene hond blijft altijd in de buurt, de ander gaat de struiken in :'). Ik weet niet wat die van jou doen haha.

Verder trouwens geen tips, behalve maak het niet te gek. Een pup mag maar kort wandelen, 20-30 minuten is lang zat. Ze moeten ook wennen dat ze bij jou zijn. Wij mensen zijn meer van de afwisseling dan een hond over het algemeen. Keer naar de eigen supermarkt is vaak al een hele happening. Je hoeft echt niet ver de deur uit en voor een pup is het ook snel al veel. Zeker als je daar 1,5 uur reistijd bij telt heen en terug. Zorg voor kluifjes/varkensoren oid. Dat zullen je meubels op prijs stellen :P
Laatst bijgewerkt door Diddykong op 09-04-25 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 17:54

Jozi de teckel gaat niet van het pad af, hij is toch geen pauper (bosjes en gras kietelen onder je buik). En die blijft dicht bij me. Je weet maar nooit of ik opeens verdwijn. :+

Lizzy zit aan een lijn dus… met anti ontsnappingstuig.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:55

Ik wil niemand demotiveren, maar wel of niet aan de lijn maakt (bewezen) geen snars uit.
Blijft inderdaad de rest van de afwegingen over.

Ben zelf in die omgeving naar Ouwehands Rhenen geweest (maar dat ken je al zo te lezen). Beviel prima, denk dat ik het doordeweeks met twee honden ook zou aandurven. Het was toen meivakantie en dat was wel intens.

https://www.leisurelands.nl/nl/ontdek-r ... et-je-hond ben ik niet geweest maar moest ik op basis van jouw locatie aan denken. Lijkt me alleen sterk dat je het niet kent... Wellicht voor meelezers dus.

Moest namelijk denken aan het strand maar dat is wellicht te ver?

Openluchtmuseum zou ik zelf overigens te doen vinden met twee honden maar dan meer de buiten dingen. Dat was mn volgende aanrader :').

Kom terwijl ik type dus tot de conclusie dat je beter je zoekgebied kunt vergroten :P
Laatst bijgewerkt door Douce op 09-04-25 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 19:00

Strand ga ik echt even naar kijken. Is wel een Bucket list dingetje haha. Met Jozi dan. Lizzy mag voor de lol ook mee ghehe.

Openluchtmuseum Arnhem mag je niet in de huizen etc met je hond. Dus dan kan ik alleen buiten lopen. En het is daar best nog heel druk voor m’n pup.

Wolven… graag de discussie ergens anders. Ze zijn al op 1km van mijn huis gezien. Dus als ik daarop ga letten kom ik m’n huis niet uit met de honden. Zelfs het park hier is “wolvengebied”.

Zoekgebied vergroten is een optie. Alleen benzine is duur en ik ben vaak nog moe. 1uur rijden + activiteit is de max. En samen met anderen kost me eigenlijk nog meer energie. :o

Dierentuinen ga ik nog eens naar kijken. Maar dan ga ik eigenlijk liever naar Duitsland. Daar is het minder druk. Ik haat mensen. _O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:05

Ik wil zeker geen wolvendiscussie starten en ik zeg ook niet dat je je moet(/kunt) aanpassen, maar ik ben wel tegen desinformatie en zou niet willen dat iemand onterecht denkt dat je met een lijn altijd goed zit. Dat is helaas niet, dat we ermee moeten dealen is realiteit maar dat is een ander feit.

Openluchtmuseum waren wij met moederdag en toen was het uitgestorven dus denk dat mijn beeld "verpest" heeft. Ging toen zelfs met een reactieve hond heel goed.

Als we toch op bucket list niveau zitten zou ik zelf naar Zeeland kijken, Zuid en Noord Holland zijn drukker en veel gebieden hebben amper duinen. Duinen zijn vaak lekker rustig.

Maar misschien ook nog te zwaar fysiek voor een pup.

Edit: heb even in mijn fotos zitten kijken wat we allemaal hebben gedaan, maar is wellicht een bakfiets huren om een rondje te fietsen een idee?

We zijn toen naar Vierhouten geweest (druk!) maar het voordeel van de fiets is dat je zo weer weg bent :D
Laatst bijgewerkt door Douce op 09-04-25 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:06

Utrechtse heuvelrug een optie?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:14

Zandenplas is leuk in Nunspeet..

Harderwijk heeft een hondenstrand..

Kootwijkerzand, groot omheind losloopgebied..

Qua eten/drankje doen is de hond welkom bij het edelhert in Elspeet.. Vosseberg in vierhouten, buitenplaats het Loo in Ermelo, boshuis Drie in (je raadt 't al) Drie..

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:26

Dagje Hattem, Kampen of Elburg? Zijn mooie Hanzesteden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:28

MarlindeRooz schreef:
Benzz schreef:

Ooh ja slim! Leuk! Al is de teckel wel het type dat al liever niet op nat zand staat. Ieuw…. :+

Veel is droog daar, enkel de eerste meters vanaf het water gezien is vochtig tot nat. :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:16

Landgoed Staverden? Mooie wandelroutes en de kasteeltuin is ook erg mooi. Of foto's maken bij de bloembollenvelden in Flevoland? Ik weet alleen niet hoe goed dat gaat als je in je eentje met twee honden bent. Mij zou het niet lukken ben ik bang :+.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:27

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:30

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:50

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 21:29

tones schreef:
meggiemeg schreef:
https://www.carocroc.nl/nieuws/snuffeltuinen-nederland/
Misschien zit hier iets tussen voor je

Het snuffelbos in Oldebroek klinkt heel erg leuk.

Ja heel tof! Ik zie alleen geen prijzen staan dat vind ik stom haha.

Alleen foto’s maken kan ik wel met alleen Jozi. Lizzy kent nog maar weinig commando’s.

Ben blij dat ik niet 1,5 uur naar de zee ben gereden. Was vandaag bij het Heerderstrand. Lizzy ging er 1x in en vond het daarna heel eng. Misschien ook omdat ze er opeens heel diep in ging rennen. _O-

Jozi… de foto zegt genoeg.
Afbeelding

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:46

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:32

Op Facebook is een pagina: dagje weg, hond mee (of iets soort gelijks). Hier staan ook hele leuke dingen tussen :)