Ik ben van plan aankomende zomer naar Pairi Daiza te gaan, zijn er nog nooit geweest.
Nu vind ik de overnachting echt belachelijk duur, dus we zaten er aan te denken om de dierentuin los te doen en een hotel in de buurt te pakken. Want het is vanaf ons toch ruim 2 uur rijden.
Is Pairi Daiza te doen in 1 dag? Met een kind van 5, en we er nog nooit zijn geweest?
In het dorp zit een leuk en betaalbaar hotel. Ik zou twee dagen die , het is een immens grote dierentuin.
Justme_Lisaa
Geplaatst: 22-02-25 10:21
Ik kan het niet anders dan alleen maar aanbevelen! Ik zou toch kijken of je in het park kan en wil slapen, dat het park eerder open is voor gasten, maar vooral het ‘s nachts en na sluitingstijd in bepaalde delen van het park mogen lopen is gewoon magisch ! Oh en in 1 dag vond ik iets te krap, maar twee dagen konden wij echt het volledige park zien zonder het gevoel te hebben gehad iets gemist te hebben
Mijn man en ik hebben zelfs 2 overnachtingen gedaan, zodat we tussendoor konden relaxen/bijkomen in ons huisje en we alle tijd hadden om alles rustig te bekijken. De prijs van het verblijf hangt trouwens ook af van wanneer in het seizoen je gaat en hoe vroeger je boekt, hoe meer keus je hebt (dus ook de nog wat goedkopere opties). Als je een hotel in de buurt kan vinden zou ik zeker 2 dagen gaan, het is echt een grote dierentuin.
gillian
Geplaatst: 22-02-25 10:35
Ik ben er al vaak geweest maar met een kind is het niet in 1 dag te doen om alles te zien. Mijn excuus is dan dat ik gewoon nog een keer moet gaan
Mee eens. Maar toch zou ik het graag eens willen doen (de oog-in-oog-kamers dan)
Justme_Lisaa
Geplaatst: 22-02-25 15:58
rien10 schreef:
Maar € 500,— voor een overnachting is niet grappig, toch?
Maar voor die prijs krijg je dus ook die extra’s die ik al benoemde, maar ook een parkeerticket, ontbijt en diner. Daarnaast ook voor 2 dagen toegang tot het park
darkangel23
Geplaatst: 22-02-25 15:59
rien10 schreef:
Dat is niet alleen de overnachting, maar ook 2 dagen toegang tot het park, parkeerkosten, ontbijt en diner voor meerdere personen. En als je in het hotel zit ipv een huisje ben je ook minder kwijt. Gezien alles wat je er voor krijgt vind ik het wel waard.
rien10
Geplaatst: 22-02-25 16:07
Justme_Lisaa schreef:
rien10 schreef:
Maar voor die prijs krijg je dus ook die extra’s die ik al benoemde, maar ook een parkeerticket, ontbijt en diner. Daarnaast ook voor 2 dagen toegang tot het park
Prachtig park, echt de mooiste die ik al ooit heb gezien . Maar op 1 dag kun je bijna nooit alles doen, het is gigantisch groot en is echt wel zeer veel wandelen. Wij hebben het gedaan op 1 dag, maar hebben dik 18 km gestapt en weinig tijd om te blijven staan.... Ik raad dus ook ten zeerste 2 dagen aan .
Ik vind het persoonlijk net te doen in 1 dag voor volwassenen. Met kinderen geen ervaring, ik ga ervan uit dat alles dan wat trager gaat, dus dan zou ik misschien wel 2 dagen aanraden.
Booooo
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-25 18:57
Als ik overnacht dan wil ik wel de oog in oog kamer, €750 voor 1 nachtje (volwassene+kind) vind ik echt teveel En er komt ook nog bij dat het echt snel vol zit iedere keer als de datums opengaan.
Als je niet in het hoogseizoen gaat, dat scheelt al best wat
KarinW86
Geplaatst: 22-02-25 19:22
Wij zijn toen naar een van der valk in de buurt gegaan.. was nog 25 min rijden.. Wij zijn 1 dag geweest, maar dan wel een hele dag van 9:00 tot 21:30 ongeveer.. ze waren lang open
1810naomi
Geplaatst: 22-02-25 19:32
Ik ben er toevallig gisteren geweest en vond het een prachtig park, echt een aanrader! Wij vonden het in één dag net aan te doen (al had ik bij sommige verblijven nog veel langer willen blijven staan), maar hebben geen kinderen. Wel heel veel meters gemaakt en bijna 20.000 stappen gezet. Ik kan me voorstellen dat één dag met kinderen te krap is, omdat er ook heel veel speelmogelijkheden zijn en je vaak minder snel loopt. Het park is van de zomer wel langer open, want nu was het maar van 10.00u tot 18.00u open. Wij hebben overnacht in het plaatsje Bergen, op 25 min rijden van Pairi Daiza.
Mocht je er heen gaan dan zou ik de rondrit met het treintje niet per se aanraden. Ik vond het in verhouding duur (€6,50 per persoon), de rit duurde niet lang en je zag niet echt nieuwe plekken of andere dieren.
Met kind is een dag echt te weinig. Er is een enorm grote speeltuin, frustrerend als je moet kiezen tussen een deel van het park overslaan, of je kind niet laten spelen. Het is een prachtig park, zo leuk om te doen. Wij overnachtten in het hotel van Pairi Daiza zelf, dit is de minst dure optie, en ook heel erg de moeite. Voordeel van overnachten in het park vonden wij vooral dat je voedermomenten kan zien voordat het park open is voor de gewone bezoekers. Zo kan je in alle rust beren, wolven, ijsberen en walrussen bekijken bij het voeren, supertof! Het blijft veel geld natuurlijk, maar als je twee dagen toegang, parkingticket, diner en ontbijt telt, is het in verhouding niet zo gek.