Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leo schreef:Op de site van het Licg staat alle benodigde informatie voor de landen. Dus dat is 1
Buiten dat: voeding. Wat voer je nu en kun je dat voldoende meenemen voor de reis? Of ben je afhankelijk van lokaal kopen? Zo ja; dan kun je het beste vooraf uitzoeken of dat kan en waar en welke merken.
Ik heb zelf altijd een uitgebreide EHBO kit mee en een muilkorf. Ook zonder muilkorfplicht is het fijn om zelf achter de hand te hebben.
higgins schreef:Chip gegevens nog up to date ?
En wij doen altijd een hondenpenning om
Joy_Mennings schreef:higgins schreef:Chip gegevens nog up to date ?
Als het goed is wel, maar dat zal ik binnenkort nog eens checken.
De honden hebben helaas geen hondenpenning omdat ze beide opgeleid zijn als hulphond en daarom vrijgesteld van hondenbelasting. Onze gemeente geeft dan geen penning. Maar we kunnen wel iets met naam en telefoonnummer oid aan hun halsband hangen.
Many schreef:In veel huisjes mogen honden niet alleen blijven als de eigenaren weggaan. Heb je gecheckt of dat in jullie huisjes wel is toegestaan?
Daarnaast heb ik gemerkt dat mijn honden het prettig vinden om zoveel mogelijk vertrouwde spullen te hebben. Dus niet alleen hun eigen mand of kussen, maar bijvoorbeeld ook hun eigen voerbakken en drinkbak.
Joy_Mennings schreef:higgins schreef:Chip gegevens nog up to date ?
Als het goed is wel, maar dat zal ik binnenkort nog eens checken.
De honden hebben helaas geen hondenpenning omdat ze beide opgeleid zijn als hulphond en daarom vrijgesteld van hondenbelasting. Onze gemeente geeft dan geen penning. Maar we kunnen wel iets met naam en telefoonnummer oid aan hun halsband hangen.
Many schreef:In veel huisjes mogen honden niet alleen blijven als de eigenaren weggaan. Heb je gecheckt of dat in jullie huisjes wel is toegestaan?
Daarnaast heb ik gemerkt dat mijn honden het prettig vinden om zoveel mogelijk vertrouwde spullen te hebben. Dus niet alleen hun eigen mand of kussen, maar bijvoorbeeld ook hun eigen voerbakken en drinkbak.
Ineke2 schreef:Tip oefen thuis met de muilkorf omdoen en omhebben, zodat het geen stress oplevert.
higgins schreef:Ik bedoelde ook een penning met naam en een +31 telefoonnummer![]()
Ik heb zelf ook altijd honingzalf mee, tekentang etc
Ineke2 schreef:Ik denk dat ik een airtag zou vastmaken aan de halsband of het tuig.
Lukasje schreef:Voor Zweden moet je de hond aan de grens aanmelden, maar dat kan je ook vooraf en dat bespaart tijd.
Rijden jullie over de brug en nemen jullie de ferry?
En ik zoek vooraf ook dierenartsen en klinieken op.
boedjang schreef:Volgens mij verplicht in tuig op achterbank, kan ie gewoon mee liggen hoor,of in bench in Duitsland. Ik doe t maar altijd braaf.
Wat betreft alleen laten in huisje of hotel.
Jaaaaren geleden was dat heel normaal ( net als buiten wachten bij supermarkt aan een riem). Dan mocht je echt je hond niet meenemen de eetzaal in. Tegenwoordig tref ikzelf altijd huisjes aan waar in de algemene voorwaarden staat dat er geen hond alleen mag in blijven.
Dus drukke punten, grote steden kan wel , maar aangepast op wat jouw honden nog leuk vinden.
Wij passen ons wat aan als de hond mee is, net als toen de kinderen nog klein waren.
Onze hond houdt erg van auto rijden en blijft graag braaf alleen in auto. Dat kan nu prima, maar van af de lente met t zonnetje ,een no go.
Lukasje schreef:Voor Zweden moet je de hond aan de grens aanmelden, maar dat kan je ook vooraf en dat bespaart tijd.
Rijden jullie over de brug en nemen jullie de ferry?
En ik zoek vooraf ook dierenartsen en klinieken op.
boedjang schreef:Op de site staat het misschien niet, maar dan in het boek of voorwaarden in de kleine letters.
Ik heb ook een reactieve hond, dus weet precies dat je een ander soort ervaring met of zonder hond hebt in de stad.
Maar fijn dat je met 4 personen gaat inderdaad
SusanH schreef:Rabies vaccinatie is het eerste waar ik aan moet denken. Check even aan welke voorwaarden die moet voldoen. Voor sommige landen mag die niet bijvoorbeeld over 3 maanden verlopen. Dan is hij al niet meer geldig. Dat is wel even belangrijk om te checken.