Accomodatie Nijmeegse vierdaagse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Accomodatie Nijmeegse vierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 12:11

M'n moeder gaat met 2 vriendinnen de Nijmeegse vierdaagse lopen. Nu vroeg ze of ik wil helpen zoeken met het vinden van een slaapplek.
Best lastig want veel is echt rete duur of ver weg.

Ver weg is opzich geen probleem maar er is nog niks bekend over het schema van de treinen of (pendel)bussen en het is dus een beetje lukraak wat boeken.
De OV info wordt pas later bekend gemaakt maar als je nu al ziet wat de prijzen doen, wil ze liever niet te lang wachten met boeken.

Zijn er wandelaars of bokkers uit de omgeving die weten dat er elk jaar vanaf punt X wel een trein of bus ('sochtends heel vroeg) naar Nijmegen gaat? Ze lopen de 30km.

- Pendelbus of trein maakt niet uit. Het liefst zijn ze max 30min onderweg. Liefst wel vlakbij de accommodatie opstappen en niet nog 15min auto rijden incl parkeerkosten etc.
- Slaapplek voor 3 personen. 1 kamer is prima.
- Hoeft niet luxe te zijn maar een goed bed is een eis :+ Handig als er ontbijt bij zit maar anders regelen ze dat wel. Avondeten hoeft niet.
- max €90 per nacht per persoon. (+/- 1000 totaal)

Ik zie dat de Nijmeegse zelf een optie biedt met gastgezinnen maar ze wilt daar niet opwachten. Straks zit het wel vol, dan krijg je dat pas in Juli te horen.

Alvast bedankt voor de tips :)

Dallista

Re: Accomodatie Nijmeegse vierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:23

Volgens mij is er de hele vierdaagse feesten periode 24/7 OV in en rondom Nijmegen. Anders kunnen al die mensen met een glaasje teveel op niet thuiskomen om vier uur ‘s nachts, en de wandelaars niet aan de start verschijnen om vier uur ‘s nachts. ;-)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 12:58

In Nijmegen vast en zeker! Maar dit is de kaart van Booking met beschikbare opties :')

Afbeelding

Dus je zit sowieso al echt een stuk van Nijmegen af.
Er zijn veel kleine dorpjes met een leuke accommodatie maarja, geeeen idee hoe je dan van A naar B komt.
Misschien komt er wel een busje door het dorp maar dat weet je nu dus nog niet.

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:01

Je zou kunnen kijken naar Groesbeek en Berg en Dal, ook tijdens de Vierdaagse meestal nog een fijne busverbinding. Moet je wel even kijken of je dichtbij de bushalte verblijft.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:05

Toen ik m liep ging ik vanuit station Oss iedere ochtend naar Nijmegen.

Wellicht kun je in Oss kijken?
Trein is kwartier (intercity) en daarna nog wel ook kwartier lopen naar de Wedren.
Je loopt dan gewoon met de meute mee, want er gaan er genoeg met de trein vanuit Oss, dus je hoeft niet bang te zijn dat je t niet kunt vinden ;)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:13

Is kamperen een optie? In de omgeving zijn elk jaar een aantal vierdaagse campings speciaal voor lopers. Ik woon zelf in Nimma, dus heb zelf nooit problemen om accommodatie te vinden :+ maar hier vlakbij is elk jaar een camping. Ik weet alleen niet hoe je die boekt en hoe duur die plekken zijn, maar neem aan via de organisatie? Van en naar de campings verder weg is altijd een speciale OV regeling.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:58

Heb vorig jaar voor het eerst de vierdaagse gelopen. En zat op een camping ca. 7 km van de wedren vandaan.
Zag er eerst tegenop om in een tentje te slapen en nog te moeten fietsen. Maar dit me super bevallen.
Vooral na het lopen, deed het fietsen me heel goed.
De camping was uitgerust met alle faciliteiten en je kon er ook ontbijt en lunch bij boeken. En er zat een heel restaurant bij voor de avond maaltijd.
Ze verhuurde ook een soort tuinhuisjes.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 13:59

Groesbeek en alles op die afstand lijkt ook al helemaal vol te zitten.

Ze was inderdaad aan het kijken naar Oss, kwa treinverbinding prima te doen. Maar tot nu toe ook nog niks gevonden.

Echt kamperen willen ze niet maar had wel iets van Glamping voorbij zien komen en die staat nu op het lijstje geloof ik.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:03

Informeer eens bij deze. https://de-lagune.nl/nl accommodatie. Vorig jaar boden ze slaapplaatsen volgens het bedvoorvierdaagse concept. Overnachting +ontbijt voor , ik dacht, €40,00 p/p per nacht. Misschien dit jaar weer?
Aan de rand van Beuningen. Met de fiets ong 15-20 minuutjes. Er is een bushalte op een paar minuutjes lopen vanaf de accommodatie. Vorig jaar heeft een gast daar gebruikt van gemaakt, dus de tijden zouden te doen moeten zijn.
Wij hebben daar de nacht na de intocht verbleven. De accommodatie en ontbijt was echt top.

En verder is er een Facebookgroep: Nijmegen vierdaagse. Daar worden vaak slaapplekken aangeboden of kun je om een slaapplek vragen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:44

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:02

Je kunt ook naar Wijchen kijken. Een groot dorp met eigen ns station onder de rook van Nijmegen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:06

Heb je de Nijmeegse vierdaagse facebookpagina al gevonden?
Hier worden ook al wat dingen aangeboden en veel tips gegeven.

Wij hebben een camping geboekt op 6 km van de start, dus nemen de fiets mee.

(Eerst nog in zien te schrijven, wordt onze eerste keer).

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:06

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:46

De treinen rijden eigenlijk vanuit de omringende plaatsen goed en met de 30km heb je al iets meer opties qua tijdstip dan met de start van de 50km.
Oss, Wijchen, Arnhem...

Als ze het zien zitten om in een sporthal te slapen met onderweg rustposten, dan weet ik ook nog wel wat. Hier slapen wel alle afstanden en verzorgers bij elkaar, maar het is er heel stil, omdat je door een nachtwacht gewekt wordt.

Anders inderdaad kijken voor één van de omliggende dorpen. Tijdens de vierdaagse rijden er 's ochtends bussen van Breng. Let er wel even op dat je een zogeheten 'blarenpas' moet aanschaffen, je vervoersbewijs in de bus tijdens die week!

Fietsend naar de start en fietsend terug is heerlijk voor de benen, dus als je iets hebt wat relatief pop fietsafstand zit, lekker fietsen!

@Debbie: heb je overwogen om in te schrijven via ViaVierdaagse? Kost iets meer, maar daarmee wel verzekerd van een startplek. De inschrijving daarvan start eerder en het betreft een gelimiteerd aantal plekken, dus ook daar geldt: wees op tijd. Indien dat niet lukt of je dat niet wil, zorg ervoor dat je van tevoren een registratienummer hebt aangevraagd!

Heb er weer zin in *\o/* <3 . Wordt mijn zesde deelname, ga dus voor zilver met kroontje en wil dit jaar weer de 50 lopen!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:06

Danseresje schreef:
@Debbie: heb je overwogen om in te schrijven via ViaVierdaagse? Kost iets meer, maar daarmee wel verzekerd van een startplek. De inschrijving daarvan start eerder en het betreft een gelimiteerd aantal plekken, dus ook daar geldt: wees op tijd. Indien dat niet lukt of je dat niet wil, zorg ervoor dat je van tevoren een registratienummer hebt aangevraagd!

Heb er weer zin in *\o/* <3 . Wordt mijn zesde deelname, ga dus voor zilver met kroontje en wil dit jaar weer de 50 lopen!

Ja we zijn zeker van plan om ViaVierdaagse te proberen. Die extra euro's zijn de eerdere zekerheid wel waard! Registratienummer is ook al binnen. Nu enkel wachten tot het kan :)

Enthousiast hoor, de zesde keer en 50 km!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:24

Er gaan sowieso meerdere vierdaagsebussen. Ik woon zelf 20 autominuten vanaf nijmegen en ging zelf ook met deze bus. Je wordt netjes vlak bij de wedren afgezet.

Er is ook een site waar mensen hun vrije kamer op zetten. Ik heb weleens overwogen om een kamer te verhuren maar ik had toen geen geschikt logeerbed. Je mocht toen enkel een kamer aanbieden als je daar een goed bed had staan. Er zijn ook best veel studenten die hun kamer die week verhuren

Ik geloof dat dat via vierdaagsebed.nl was

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:29

Debbie schreef:
Danseresje schreef:

Ja we zijn zeker van plan om ViaVierdaagse te proberen. Die extra euro's zijn de eerdere zekerheid wel waard! Registratienummer is ook al binnen. Nu enkel wachten tot het kan :)

Enthousiast hoor, de zesde keer en 50 km!

Top! Hoop dat je kan inschrijven!

En ja, ben besmet met het leukste virus wat er is: het vierdaagse virus :j *\o/* _/-\o_
Mijn eerste twee deelnames waren 40km, in 2022 voor de eerste het 50km. Mijn geluk was daar eigenlijk dat het een dag korter was..... Wat een blaren -O-
2023 toch weer die 50km, helemaal tof op mijn fivefingers.
Afgelopen jaar een slechte voorbereiding gehad, was zelfs lange tijd onzeker of ik wel zou gaan lopen, dus het verstandig bij 40km gehouden.
Bij dit jaar weer 50 komt de stand op 3-3 :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 01:08

Fietsen schijnt ook populair te zijn als opwarming en cooling down. Alleen niet te ver.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 01:53

Ik heb hem zelf 2x gelopen en via oproepjes op fb een slaapplaats incl leenfiets kunnen regelen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 02:10

Omliggende dorpen met om en nabij 30 uur ov
Druten
Afferden
Deest
Ewijk
Beuningen
Wijchen

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:19

Ja er zijn speciale bussen die je kunt nemen met een blarenpas. Maar de tijden en routes staan pas in juni op de site van Breng. Heb net met googelen wel een oude folder gevonden waar alle dorpen opstaan van waar je kunt vertrekken.

https://www.ervaarhetov.nl/uploads/folder.pdf

Neem aan dat dat elk jaar wel ongeveer hetzelfde is. Alleen zal de prijs wel omhoog zijn gegaan.

@Kraakte 30 uur best lang :Y)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:37

Cioccolato schreef:
Fietsen schijnt ook populair te zijn als opwarming en cooling down. Alleen niet te ver.

Zeker een klein stukje terug fietsen was echt hemels. Wel opletten waar je je fiets parkeert, ik stond op de laatste dag aan de verkeerde kant en moest dus mijn fiets de loopbrug over zeulen om naar huis te gaan :+

Ik sla dit jaar over, maar alvast succes met inschrijven/slaapplek regelen en het lopen straks *\o/*

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:49

komone schreef:
Ja er zijn speciale bussen die je kunt nemen met een blarenpas. Maar de tijden en routes staan pas in juni op de site van Breng. Heb net met googelen wel een oude folder gevonden waar alle dorpen opstaan van waar je kunt vertrekken.

https://www.ervaarhetov.nl/uploads/folder.pdf

Neem aan dat dat elk jaar wel ongeveer hetzelfde is. Alleen zal de prijs wel omhoog zijn gegaan.

@Kraakte 30 uur best lang :Y)

Haha omg ja dat is idd wel heeel lang. Bedoelde uiteraard 30 minuten :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:06

Misschien een bokker met een logeerkamer over,zou te proberen zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:11

Je kunt ook zuidelijk kijken langs het Arriva treintje:

Malden, Heumen, Molenhoek/Mook, Cuijk, Boxmeer en verder.

Ik zou nog wel plek willen maken voor 1 persoon, maar 3 mensen kan ik helaas niet onderbrengen.