Midweekje weg met paard in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

star_l0ver

Midweekje weg met paard in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 18:56

Mijn man ik willen graag eind mei een midweekje weg. Ben al dagen op internet aan het zoeken maar kan het gewoon niet goed vinden. Dus dacht ik schakel bokt in. We komen zelf uit noord Holland. We zoeken echt breed het mag Drenthe Limburg Brabant zijn maar de Veluwe is ook helemaal goed. We zijn de afgelopen jaren veel bij de cantharel geweest. Maar willen eens wat anders. Aangezien er maar 1 paard mee gaat ben ik op zoek naar accommodaties waar paarden aanwezig zijn. Want hij kan niet alleen staan. En nog een belangrijk ding mijn man moet wel met de fiets mee mogen over de paden. Weet dat dat niet overal mag. Wie weet een leuke b&b.

jansje73

Re: Midweekje weg met paard in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:13

Kijk eens bij Boksheide in Eersel dat ligt in Noord Brabant vlakbij Belgie. Daar kan je met de paarden op vakantie gaan ,daar hebben ze ook stallen en paddocks en leuke vakantie huizen. Ikzelf ben daar nog niet geweest maar wil daar ook eens naar toe met mijn paarden.
info@boksebeidebuiten.nl

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:16

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 19:26

jansje73 schreef:
Kijk eens bij Boksheide in Eersel dat ligt in Noord Brabant vlakbij Belgie. Daar kan je met de paarden op vakantie gaan ,daar hebben ze ook stallen en paddocks en leuke vakantie huizen. Ikzelf ben daar nog niet geweest maar wil daar ook eens naar toe met mijn paarden.
info@boksebeidebuiten.nl

Deze ga ik even opzoeken dankjewel :)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:27

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 19:28

Electra63 schreef:
https://www.herbergdebrand.nl/

Hier staan altijd meerdere paarden.
Heerlijk eten !

Even bij deze gekeken. Maar helaas mag je Loonse en Drunense Duinen niet met de fiets op het ruiterpad. Ben daar paar jaar geleden een keertje geweest en toen werd het ons verteld.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:28

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 19:30

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:49

Peelhoven in Venhorst, alles wat je zoekt aanwezig!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:02

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:04

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:43

anca schreef:
Vooral fijn tussen de wolven. :+

Ik rij er heel veel en ben ze nog nooit tegen gekomen. En ja ik weet dat ze er zitten, maar waar zitten ze inmiddels niet meer.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:46

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:48

Boerderijcamping Het Amerveld in Amen, Drenthe.
Prachtige brede en stevige paden voor ruiters, menners en fietsers.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:07

Boszicht in Laag Soeren.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:30

Woudstee is zeker een aanrader, aardige mensen, meerder paarden aanwezig, leuke omgeving.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:32

Is het de bedoeling dat jouw man op zijn fiets met jou op je paard over dezelfde paden gaat? Dat zie je namelijk niet veel omdat er meestal echt gescheiden paden zijn, die dan ook vaak een afwijkende route hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:47

Als met de fiets mee een must is is de Achterhoek echt top. Omgeving Zelhem, Hengelo, Vorden. Mooie brede zandpaden met vaak nog een fietspad er langs. Er zitten daar vast ook B&B's waar je paard mee kan en er ook nog andere paarden staan. Wij hebben voor jaren terug gestaan bij camping en stalhouderij de Goldberg. Geen idee of die ook accommodaties verhuurt.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:00

Boszicht laag soeren, ruiterpaden lopen veelal gelijk aan de fietspaden kunt ook vanaf wijken hoor.
Leuk het huis huren .

Ermelo paardenrijck super leuk heerlijke rijden op heide met fietspad er naast.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:37

De fietspaden langs het ruiterpad vond ik tegenvallen bij Boszicht. Je kan dan eigenlijk alleen vanaf de camping een rondje Plaggenweg doen en via het monument weer terug. En anders moet je de hele Schaapsallee af fietsen voor je weer een ruiterpad met fietspad er langs hebt.

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 11:52

Jet schreef:
Is het de bedoeling dat jouw man op zijn fiets met jou op je paard over dezelfde paden gaat? Dat zie je namelijk niet veel omdat er meestal echt gescheiden paden zijn, die dan ook vaak een afwijkende route hebben.

Ja dat is wel de bedoeling gaat een mountainbike mee. Is niet erg als er stukjes tussen zit dat hij op het fietspad rijd en ik op het ruiterpad . Bij de cantharel doen we het altijd zo vandaar de eis

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 11:53

Iedereen alvast bedankt voor tips ga kijken of er wat voor ons tussen zit

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:56

Zuidwest-Drenthe, tussen Echten en Ruinen, midden in de bossen van boswachterij Ruinen: https://dedrentsedroom.nl
Volgens mij heeft ze zelf ook paarden, dus denk dat hij daar niet alleen zou zijn.

Er zijn daar ook veel mountainbike paden. Heb er veel in het bos gereden en je kunt daar prima over de normale paden mountainbiken. Er zijn ruiterroutes, die zijn minder geschikt wellicht, maar ook heel veel van die dubbelsporige paden waar je met paard en fiets prima langs kunt. Als ruiter hoef je in ieder geval niet verplicht over de ruiterpaden te rijden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:01

SusanH schreef:
De fietspaden langs het ruiterpad vond ik tegenvallen bij Boszicht. Je kan dan eigenlijk alleen vanaf de camping een rondje Plaggenweg doen en via het monument weer terug. En anders moet je de hele Schaapsallee af fietsen voor je weer een ruiterpad met fietspad er langs hebt.

Richting de Elsberg kan ook, richting Rhederheide, Lange juffer, richting Posbank. Er zijn best veel paden met een fietspad er langs of met wat stukjes ertussen. En er zijn ook mountainbike paden bij de ruiterroutes. Langs de Rhederheide heb je een fantastisch mooi ruiterpad, parallel eraan een mountainbike pad en iets verder ernaast een fietspad bijvoorbeeld.

Edit: wil je echt op dezelfde locatie staan/slapen als je paard? Anders is een B&B of Fletcher hotel in Ellecom of De Steeg ook nog interessant en dan je paard bij de Wolfskuil. Als zij nog aan vakantiestalling doen. In het Middachterbos mag je vrij over de paden en kun je met de mountainbike ook heel mooi meerijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:50

Wij vonden dat toch wel tegenvallen hoeveel fietspaden daar langs de ruiterroute waren. En de paden waar geen fietspad bij was waren erg mul. Elsberg is nog een aardig ritje vanaf de camping. De omgeving is wel heel erg mooi.