Vakantie oppas gezocht op een eiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Vakantie oppas gezocht op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 23:24

Hallo! We hadden gedacht dat het makkelijk zou zijn om een vakantie oppas te vinden, maar dat is het dus niet. Er word gezocht naar iemand die wél een vliegreis en een huurauto kan en wil betalen maar geen onderkomen. Het betreft het eiland La Palma en eind januarie tot eind februarie.

Waar zou zo een oppas te vinden zijn? :)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:02

Palmera schreef:
Hallo! We hadden gedacht dat het makkelijk zou zijn om een vakantie oppas te vinden, maar dat is het dus niet. Er word gezocht naar iemand die wél een vliegreis en een huurauto kan en wil betalen maar geen onderkomen. Het betreft het eiland La Palma en eind januarie tot eind februarie.

Waar zou zo een oppas te vinden zijn? :)

Mijn vader en zijn vrouw doen veel van dit soort dingen, maar dan met de fiets ipv een huurauto. Zij vinden veel adressen via Facebook pagina's voor workaway en websites daarvoor. Inmiddels hebben zij al zoveel goede review dat ze andersom ook gevraagd worden... zij hebben al plannen aan de noordkust van Spanje. Dus helaas niet beschikbaar. Maar misschien via die weg.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 01:55

Dorine92

Re: Vakantie oppas gezocht op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 02:54

Facebook. Misschien even posten in de groepen voor solo reizigers / alleen op reis. Ik denk dat je dan wel iemand gaat vinden

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 07:52

Het maakt ook nogal uit hoe veel er gedaan moet worden en hoe je onderkomen is. Ik betaal geen vlucht en auto als ik vervolgens (bij wijze van spreken he, geen idee hoe het bij jou is) in een piepklein huisje in de middle of nowhere kom te zitten waar ik elke dag 12 dieren moet verzorgen. Zeker via airbnb is een leuke accommodatie huren vaak niet zo duur en dan kun je gaan en staan waar je wilt.

En een hele maand is ook best veel in een periode waarin veel mensen geen vrij hebben natuurlijk.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 08:03

Ik heb dit jaaaaaaren geleden voor een bokker gedaan in Hongarije.
In de winter, in een 'berg' dorpje, waar niks te beleven viel. Dan praten we wel echt over iets van 13 jaar geleden. Ik heb toen niks zelf hoeven betalen, geen ticket, geen huurauto (ik had hun auto tot beschikking) en verblijf werd ook bekostigd.

De vragen die in mijn hoofd rijzen zijn ook de vragen die Tink89 stelt.
Hoe is de verhouding werkzaamheden?

Persoonlijk zou ik al blij zijn als er iemand, in die periode wil komen, waarvoor je dan ook de ticket en de huurauto vergoed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:37

Sowieso is 1 maand op 1 plek blijven lang. Dat willen veel vakantiegangers niet. Verder, hoe vrij ben je als oppas? Kun je om 7 uur 's ochtends weg en om 9 uur 's avonds terugkomen?

Vergeet niet dat onderdak het duurste niet is, de vlucht is dat meestal. En een huurauto is tegenwoordig ook niet goedkoop.
Ik weet niet anders dan dat iemand die oppas zoekt dat ook vergoed. Want geheel vrij ben je niet als je oppas bent.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 10:22

fohadie schreef:

Dank je wel!
Voor de rest: het is niet veel werk. Natuurlijk voeren enzo. Maar de honden lopen op het terrein ook rond.
De tuin vraagt deze tijd van het jaar niet veel aandacht.
De tijd is idd het probleem. En ja, het noorden van het eiland is prachtig, rauwe natuur, je kunt tot rust komen, een boek schrijven desnoods, maar er is geen tot weinig vertier. Het heeft zeg maar een speciaal iemand nodig :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:54

Ik denk dat het niet eens gaat om een speciaal iemand, denk dat er andere sich genoeg animo voor is. Maar wat de anderen ook al benoemd hebben, jij wilt een oppas, dan verwachten mensen ook wel dat er een auto beschikbaar is en dat de vlucht vergoed wordt (tenzij ik er al zou zijn natuurlijk).

Tenminste, zo kijk ik er tegenaan.
De plek en het gebrek aan vertier zouden voor mij in zo'n geval een pre zijn juist.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:07

Ik zou idd ook niet zelf de vlucht betalen en een huur auto..

Ik zou geen vergoeding hoeven, maar wel een inwoning, auto en vlucht vergoed.

Misschien een oproep.plaatsen op fb pagina's?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:17

Voor jou zou het dus min of meer een gratis oppas zijn, ik denk niet dat dit heel reëel is. Voor de ander zitten er dan simpelweg teveel kosten aan. Een maand op dezelfde plek is namelijk wel lang. Boek je zelf iets dan ga je misschien 2x 2 weken op een locatie zitten en ben je vrij om te doen wat je wilt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:18

Huizenoppassite.nl
voor zo een lange periode kom je waarschijnlijk uit op een ouder gepensioneerd stel. Die zitten daar veel op.

Zelf tickets betalen lijkt me niet gek. Maar dat er geen auto is in een afgelegen gebied maakt het wel minder aantrekkelijk. Een maand een auto huren kan best kostbaar zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:19

Ik zou het top vinden en zou het wel overwegen als ik remote zou kunnen werken. Maar dat kan niet en ik zou ook geen maand vrij kunnen krijgen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 17:04

Myfairytale schreef:
Ik denk dat het niet eens gaat om een speciaal iemand, denk dat er andere sich genoeg animo voor is. Maar wat de anderen ook al benoemd hebben, jij wilt een oppas, dan verwachten mensen ook wel dat er een auto beschikbaar is en dat de vlucht vergoed wordt (tenzij ik er al zou zijn natuurlijk).

De plek en het gebrek aan vertier zouden voor mij in zo'n geval een pre zijn juist.

Ja, ik zie het toch anders. Een accomodatie onder de €35 per dag vind je niet.
Een ding als dit werkt twee kanten op natuurlijk

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:13

Palmera schreef:
Myfairytale schreef:

Dat is zeker zo, maar ik ga er vanuit de de mensen speciaal voor de oppas-klus die kant opgaan. :)
En om dan kosten te maken vind ik dan weer raar zeg maar.

Maar hopelijk vind je gauw een fijn iemand, want aan de plek zal het vast niet liggen! :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:17

Palmera schreef:
Myfairytale schreef:

heb net even snel op skyscanner gekeken van vliegen 31-1 en terug op 28-2 en daar geeft die €553 aan zonder ruimbagage. Als je dan ook nog een auto moet huren voor een maand :$ voor een plek waar niks te bleven valt. Dan begrijp ik heel goed dat je niemand kan vinden eerlijk gezegd :o kom je toch al snel (geschat) op zo'n + €1000 uit

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:30

Palmera schreef:
Myfairytale schreef:

Ja, als de koelkast gevuld zou zijn en er een auto beschikbaar is...

Sorry, maar wat je biedt klikt totaal niet aantrekkelijk :o.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:34

Heel vaak is een vakantie boeken inclusief vliegreis en verblijf financieel veel aantrekkelijker dan één vliegreis alleen boeken.

Een werkend iemand kan ook niet zo lang vrij krijgen en een gepensioneerd stel wil waarschijnlijk niet zo afgelegen zitten. Die zoeken over het algemeen de rust niet op.

Is het een beetje een mooie woning die van alle gemakken voorzien is? Dat lijkt me ook wel belangrijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 17:45

@Ashleutjuh: niet iedereen wíl vertier, hè. ;)

Ik ben misschien een te simpel mens, ik heb dit vroeger wel eens gedaan. Dan wou ik op vakantie en had ik weinig geld. En zo had ik een goedkopere vakantie. En als ik niet in het paradijs zou wonen zou ik het zo weer doen. :)
Ik hoef nooit te verdienen aan iemand, vind ik. Maar verdienen aan mij gaat hem ook niet worden. Als het nou 26 paardestallen uitmesten is iedere dag is de situatie uiteraard heel anders, want dan heet het gewoon werk. Maar 2x kleine dieren voeren en verders doen waar je zin in hebt.... mwah, ik had getekend, en eerlijk gezegd sta ik perplex dat men er maar van alles gratis bij wilt, blijkbaar bestaan win/win situaties in NL niet meer. Gelukkig hier nog wel!

Maar daar staan we blijkbaar allemaal anders in, dat is ook niet erg. En blijkbaar is er ook iemand die er net zo in staat als ik, want er is inmiddels iemand gevonden die nu een vlucht geboekt heeft. :)

En, overigens betreft dit niet mijn woning, gelukkig hoef ik niet voor nood naar NL, het betreft een kennis hier in de buurt :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:51

Het is dat mijn eigen honden niet mee kunnen, maar dit lijkt mij heerlijk.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:58

Ik zou het ook zo doen als ik in die periode zou kunnen. Het eiland is prachtig en met een huurauto zou je echt mooie dingen kunnen doen.
Er zijn vast mensen die remote kunnen werken, die dit heel graag zouden willen.
Ben je ook lid van de Facebook groepen waar meer van dit soort oproepen staan?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 18:11

Ik had dit ook graag gedaan hoor, als ik geen onverplaatsbare plannen had gehad.
Fijn dat er inmiddels iemand gevonden is! Ik wens diegene een fijne tijd :)

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 12:51

https://www.trustedhousesitters.com is een site die precies daar een platform voor aanbiedt

En de ruil is een oppas in huis versus een vakantiehuis zonder kosten.

Daar heel normaal dat je de reis en andere verblijfkosten gewoon zelf betaald als oppasser, volgens mij zelfs gewoon de regel.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 14:07

@Palmera, ik begrijp je helemaal. En inderdaad je zit echt in het paradijs. Weinig mensen realiseren wat een geweldige kans dit is.

Ik zou zeker interesse hebben voor een volgende keer, als het mogelijk zou zijn om dit te combineren met wat ik nu al doe op het buureiland Tenerife; in de ochtend wachten op wind en in de middag windsurfen.
De ochtend besteed ik nu dan maar aan wat werk dingetjes of een goed boek, maar dit zou net no makkelijk het verzorgen van een beestenboel kunnen zijn.
Ik ga maar eens even uitzoeken of La Palma ook windsurfbaar is…. {:}

Edit: is mogelijk, maar ivm overal rots enkel bij Santa Cruz.
Hoe bereikbaar is dit vanuit de oppasplek?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 14:32

Waarom lees ik dit nu pas -O-