Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malle_meid schreef:Eind september ga ik met 2 vriendinnen op stedentrip, de bestemming ligt nog niet vast, maar we hebben interesse voor onder andere Edinburgh of Valencia.
Het idee is een weekend, waarschijnlijk vrijdag vertrekken en op zondag terug. Maar als ik even snel kijk naar vluchten (of de boot voor Edinburgh), dan kom ik voor reis en verblijf al op bijna 700 euro en dan gaan we natuurlijk ter plaatse ook nog lekker eten en wat dingen doen.
Ik denk dus dat ik zeker rond de 1.000 euro kwijt ga zijn. Dit kan ik prima betalen en zo'n stedentrip kun je natuurlijk zo budget mogelijk of luxe maken als je zelf wilt.
Wat vinden jullie een realistisch bedrag voor zo'n weekend? En hebben jullie misschien nog tips voor een andere stedentrip buiten Nederland?
Konstantine schreef:Ik ben afgelopen zomer een weekend (vr-ma) naar Manchester geweest met het vliegtuig (Easyjet vanaf Schiphol) en dit bedrag ben je best snel kwijt, inclusief alles ter plekke dan hè
Persoonlijk vond ik Edinburgh (eerder in 2024 ook geweest) geen bal aan trouwens, maar smaken verschillen natuurlijk.
_chou schreef:Dat vind ik ook. Toeristische attractie die je wilt bezoeken hier, een leuk restaurantje met wijntje en cocktail daar. Juist de plaatselijke kosten laten het aantikken, want die heb je niet door.
Annash schreef:Ik was van de zomer nog geen 500 kwijt voor 5 dagen in Londen, en Londen is echt belachelijk duur. Ik ben er nog helemaal niet zo lang weg (heb er gewoond en kantoor is er ook) dus ik ben er regelmatig, maar hotelprijzen zijn na Covid echt omhoog gevlogen.
Edinburgh kun je echt wel veel goedkoper heen, en Valencia was ik dat ook niet aan kwijt! Zoals anderen al zeggen, even goed zoeken via Skyscanner, Booking.com/AirBnB naast elkaar leggen, dan kom je een heel eind.
MarliesV schreef:Annash schreef:Ik was van de zomer nog geen 500 kwijt voor 5 dagen in Londen, en Londen is echt belachelijk duur. Ik ben er nog helemaal niet zo lang weg (heb er gewoond en kantoor is er ook) dus ik ben er regelmatig, maar hotelprijzen zijn na Covid echt omhoog gevlogen.
Edinburgh kun je echt wel veel goedkoper heen, en Valencia was ik dat ook niet aan kwijt! Zoals anderen al zeggen, even goed zoeken via Skyscanner, Booking.com/AirBnB naast elkaar leggen, dan kom je een heel eind.
Hoe dan, de reis alleen al qua vlieg tickets, trein van en naar Schiphol en ov in Londen gaat al die kant op.
Wij waren in december (wel dure maand) bijna 1000 euro pp kwijt voor een weekend Londen. Vrijdag tm zondag. Wel centraal gelegen appartement maar weinig speciaals gedaan qua eten/ drinken en uitjes.