Oud & Nieuw in Groningen restaurant + uitgaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maria500

Oud & Nieuw in Groningen restaurant + uitgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 09:56

Hi,

Wij twijfelen nog een beetje wat te doen met oud & nieuw.

We kwamen nu met het idee om in Groningen te overnachten. Ik ben er nog nooit geweest. We hadden nog een hotelbon. We hebben één hotel keuze in Groningen dus die zou vaststaan. Dichtbij de grote markt.

Waar kan je in de buurt leuk eten op oudjaarsavond en waar kan je leuk uitgaan/feesten?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:52

Wil je in het centrum van Groningen of liever er wat buiten?
Persoonlijk ben ik een groot fan van de all you can eat restaurants, en dan is Eten en Co een aanrader, of Breed in Leek.
In het centrum van Groningen kom ik al jaren niet meer om te eten of te winkelen, want parkeren met de auto is een drama (en niet gratis).

Uitgaan kan natuurlijk gewoon in de stad, de vele kroegen zijn wel open en je kunt ook gewoon een rondje langs de kroegen maken. Rond de grote markt zitten er genoeg.

Bij mij in het dorp heeft de plaatselijke Chinees/Wok ook altijd een oudjaarsdiner en om 12 uur schieten ze dan vuurwerk af. En tja, dat is iets wat Chinezen erg goed kunnen. :P

Foaly

Re: Oud & Nieuw in Groningen restaurant + uitgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:58

Als je in het centrum van Groningen zit zou ik niet helemaal naar Leek rijden om te eten :+

TS, wat voor restaurant zoek je? Pizza, sushi, fine dining? Om de Grote Markt en Vismarkt kun je te kust en te keur gaan qua eten, maar dan moeten we wel weten waar je naar op zoek bent :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:07

Foaly schreef:
Als je in het centrum van Groningen zit zou ik niet helemaal naar Leek rijden om te eten :+

TS, wat voor restaurant zoek je? Pizza, sushi, fine dining? Om de Grote Markt en Vismarkt kun je te kust en te keur gaan qua eten, maar dan moeten we wel weten waar je naar op zoek bent :D

En al helemaal niet voor Breed :7

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:20

Groningen-centrum is een en al uitgaansgebied, kan wel zijn dat je voor oud en nieuw vooraf kaarten moet kopen om binnen te komen, maar dat geldt niet voor alles.

Qua eten heb je hier echt heel erg veel leuke opties, dat is maar net wat je smaak is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:25

Eten en Co of Breed zou niet mijn keuze zijn voor leuk een avondje uit eten := %)

Houd inderdaad rekening dat je niet zomaar elke kroeg binnen kunt stuiteren op Oudjaarsavond, een aantal werken met kaarten.

Wat vindt je lekker/leuk qua eten? En je budget? Er is in Groningen ontzettend veel keuze.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:26

Je kunt super lekker eten in Groningen centrum hoor! Ik zou daar ook niet voor naar Leek karren :')

Lekker gaan googlen er is echt zoveel te vinden in de stad zelf. Mijn keuze zou dan niet zijn om All you can eat te doen

Ik vind eten bij de 3 gezusters altijd lekker, maar das wel echt druk vaak en savonds zeker een leuke uit gaansgelegenheid. Die zit aan de grote markt.
Verder zit er schuin tegenover de 3 gezusters The Market Hotel en daar kun je ook goed eten! Net wat rustiger. Wel ook leuk en ook aan de grote markt.

Bloem39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:26

Via Veccia is een "restaurant straatje" met meerdere restaurants (met verschillende keukens). Heel sfeervol. Tekinev vond ik ook altijd een aanrader.
Qua uitgaan heel veel mogelijkheden, afhankelijk van wat je leuk vindt. Ik woon al een tijdje niet meer in Stad maar eerder waren er ook altijd leuke feesten tijdens de jaarwisseling waar je dan wel van te voren kaarten voor moet regelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:29

Noeps schreef:
Foaly schreef:

En al helemaal niet voor Breed :7

Eten en Co is net zo erg. -O-

edit: zie ook dat ze dicht zijn rondom oud en nieuw.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:48

Smaken verschillen kennelijk, maar je hoeft niet een restaurant af te kraken. Het zijn gewoon ECHT goede restaurants hoor. Maar zoals IK OOK AL SCHREEF, niet in het centrum zelf.

Er zit op het Zuiderdiep nog een goed Japans restaurant (Hanasato).

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 14:40

Alleen is Leek niet 'een beetje buiten het centrum' maar bijna twintig kilometer buiten de stad. Beetje zonde om daar helemaal heen te rijden als je op twee stappen lopen ook meer dan genoeg eetgelegenheden hebt :+

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 14:47

Wat is je budget? Smaak? Er is heel veel keuze in de binnenstad.
Mijn ouders waren heel erg te spreken over PachaMama, die serveert Nikkei cuisine

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:00

Idd, wat voor eten zoek je?
Toffe all you can eat restaurants zijn bijvoorbeeld Yammy (Koreaanse bbq) yasumi (sushi) of taste&flavour (wereldkeuken).
Voor echt goed indiaas moet je eigenlijk naar sher e bangla in Haren (ligt tegen Groningen aan)
Voor vega(n) is de herbivoor erg goed, steak en spareribs zijn het lekkerst bij Bronco's en regulier eten in ietwat hoger segment is Mr. Mofongo echt fantastisch.
Voila en feu is ook leuk, en omdat mijn vriend er de chef is moet ik d'ouwe brandweer ook even noemen (maar dat is geen fine dining zegmaar, gewoon een heel leuk knus eetcafe) :Y)

Uitgaan heb ik verder geen verstand van :+

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:14

El Maïda is erg leuk als je low budget toch echt lekker en flinke porties wilt eten. Niet chique, wel gezellig, beetje alternatief :)

https://elmaida.nl/

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 15:27

Qua smaak maakt het niet veel uit. Lustten veel als het maar leuk is en nog lang kan tafelen en wat drankjes kan drinken ivm oud & nieuw. We zitten idd midden in het centrum dan met het hotel. Vanavond even de beschikbaarheid checken en willen dan ook iets leuks qua eten en uitgaan daar in de buurt.

Ik zag bijv. dat Market Hotel een arrangement had met oud & nieuw voor eten en uitgaan, helaas is het eten al volgeboekt.

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:45

Wat grappig ik woon ik Haren en ben nog nooit bij Sher e Nangam geweest! Dat is om de hoek bij mij. Ben nu wel heel erg benieuwd, die ga ik vrijdag proberen! Ik zou zeker niet naar Breed in Leek of naar Eten&co gaan want Groningen vindt zoveel leuke plekjes om te eten!!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:59

Ik vind de Drie Gezusters ook erg leuk :j denk dat dat met O&N ook een toppplek is.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 16:21

Unwritten schreef:
Ik vind de Drie Gezusters ook erg leuk :j denk dat dat met O&N ook een toppplek is.

Dit ziet er wel leuk uit! Dankje. Overige opties moet ik nog bekijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:07

Laurora schreef:
Idd, wat voor eten zoek je?
Toffe all you can eat restaurants zijn bijvoorbeeld Yammy (Koreaanse bbq) yasumi (sushi) of taste&flavour (wereldkeuken).
Voor echt goed indiaas moet je eigenlijk naar sher e bangla in Haren (ligt tegen Groningen aan)
Voor vega(n) is de herbivoor erg goed, steak en spareribs zijn het lekkerst bij Bronco's en regulier eten in ietwat hoger segment is Mr. Mofongo echt fantastisch.
Voila en feu is ook leuk, en omdat mijn vriend er de chef is moet ik d'ouwe brandweer ook even noemen (maar dat is geen fine dining zegmaar, gewoon een heel leuk knus eetcafe) :Y)

Uitgaan heb ik verder geen verstand van :+

Taste and flavour is nu juist het minste wereldrestaurant van Groningen vind ik.
Maar Sher e Bangla is erg goed. Koreaans moet je van houden.
Ik vind zelf eetcafe's ook wel leuk. En meestal is het er prima eten.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:46

Wat voor uitgaan hou je van? :)

Je kunt vanuit de Grote Markt en de Drie Gezusters makkelijk door naar de stapstraat om de hoek voor de danskroegen, maar hebt ook de betaalde feestjes zoals KopjeK, de HSA & Paradigm

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:48

Qua uitgaan kun je richting de Poelestraat en de Peperstraat. Ligt vlakbij de Grote Markt. Ik ben er al 20 jaar niet meer geweest maar ik neem aan dat dat niet is veranderd :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:52

Niet heel bekend, maar ook ik zou voor de 3 gezusters gaan. Gaat over van plek om te dineren naar een gezellige kroeg. Hoef je niet eens van plek te veranderen

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:07

Talk of the town, oftewel: TOTT is een leuk nieuw restaurantje aan het Schuitendiep. Daar ben ik laatst voor het eerst geweest en was leuk en lekker! Zit je ook vlakbij het Forum en de Grote Markt. Wat sowieso een aanrader is want vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de stad, let wel even op de openingstijden. Bovenin het Forum zit ook 'Nok', daar kun je gezellig wat eten en drinken met uitzicht over de stad. Als je wat luxer wil eten is de Graansilo aan de Griffeweg ook leuk. Dat is dan weer vlakbij de Oosterpoort mocht je daar een feestje op het oog hebben.
Opties genoeg!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:15

Ik zou dus niet voor de Drie Gezusters kiezen om te eten, wel om lekker een drankje te drinken. Ik heb dat altijd meer kroeg gevonden dan eetgelegenheid. Er zijn veel leukere gelegenheden om te eten in Groningen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Super leuk in ieder geval dat je naar Groningen gaat, daar ga je je zeker goed vermaken met oud en nieuwe! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:29

Drie Gezusters is prima voor een snelle hap maar minder voor een lekker lang tafelen vind ik.

Aan het Zuiderdiep zit ook een heel goed tapasrestaurant, zou de naam even op moeten zoeken. Die kan ik nooit onthouden :D

Als je shared dining leuk vindt kun je ook Houd van Eten overwegen :j