Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Punz schreef:En eeuhmmm ... misschien moet je je niet al te veel voorstellen van de Ierse keuken...
Exitium schreef:Met een full Irish red je het wel tot het avondeten, en dan is er Irish stew. What's not to like?
Emj_23 schreef:Vond de rest van Ierland nog leuker dan Dublin, dus ga een volgende keer zeker langer.
xJolijn schreef:Absoluut The Book of Kells (bibliotheek) bij Trinity College.
National Gallery is ook de moeite waard, en het park dat ernaast ligt. Het kasteel in het centrum en st patricks cathedral vond ik ook mooi.
Als je van wandelen en natuur houdt, en het weer is goed, neem de trein naar Howth voor een cliff walk. Zo mooi daar! Je bent er binnen een half uurtje en de kust is er prachtig.
Ik ben zelf drie keer in vrij korte tijd naar Dublin geweest voor mijn werk, maar ik eet vegetarisch dus aan “traditionele” vleesgerechten kan ik je niet helpen. Bij alle restaurants waar ik regelmatig terugkwam waren zeker ook vlees/vis opties, maar het is een wat internationalere keuken: Tang (Cumberland Place) voor de meest overheerlijke Libanese wraps voor lunch, Sprout&Co voor fantastische salades, bij Cirillo’s hebben ze heerlijke pizza’s en YOI ramen de allerbeste noodles.
Exitium schreef:Ik ben jaloers nu trouwens, heb in 2019 in een week tijd zo'n 1500 km door Ierland gereden en ben verliefd geworden op dat land
fohadie schreef:Waar houd je wel van? Muziek? (Wat voor soort?) Musea? Kathedralen? Geschiedenis? Schrijvers/boeken? Ik ian je wel veel tips gaan geven, maar je bent er erg kort en je hebt ook al een lange busrit gepland. Dan is het wel handig om een beetje te weten wat je leuk vind. In welk hotel slaap je?
The Brazenhead is een gave pub, de oudste van Dublin en je kan er voor Ierse begrippen lekker eten. Wel aansluiten in de rij om naar binnen te mogen. Maar dit gaat behoorlijk snel, zeker voor 1 persoon.
Maureen95 schreef:Exitium schreef:Ik ben jaloers nu trouwens, heb in 2019 in een week tijd zo'n 1500 km door Ierland gereden en ben verliefd geworden op dat land
Ik zal foto's delen
IMAY1990 schreef:De cliff walk van Bray naar Greystones is erg mooi. En er is een goede treinverbinding om terug te komen naar Dublin.